ХАЙ ПЕРЕМОЖЕ ІСТИНА
Мета: формувати пізнавальний інтерес учнів до вивчення математики; розкривати красоту математичних понять; розвивати логічне мислення, вміння знаходити раціональне розв’язання завдань; виховувати математичну культуру та любов до математики; сприяти створенню атмосфери взаємоповаги й взаємодовіри між учнями.
Обладнання: дошка, набір завдань для конкурсів.
ХІД КВК
І. Вступне слово вчителя. (5 хв)
Учитель: Доброго дня всім присутнім!
Вітаємо вас на конкурсі веселих і кмітливих математиків!
Сьогодні перед вами розгорнеться цікава та запекла боротьба серед найкмітливих, допитливих, спритних математиків 8-А класу.
Заповзятими гравцями будуть і вболівальники, бо без них, підтримки жодна з команд не здобуде перемогу.
Жодне змагання не можна уявити без поважного й компетентного журі, яке вирішуватиме долю команд. (знайомить із журі).
До вашої уваги програма нашого свята:
Перший конкурс – “Привітання”.(10 хв). Кожна команда готувала свою візитну картку: учасники розкажуть про себе, привітають суперників і журі.
3) У той час доки команди будуть працювати над своїми завданнями будуть конкурси для вболівальників.
4) Перевірка завдань 3-го конкурсу коло дошки (15 хв). Учні пишуть на дошці по дві задачі і коментують їх.
5)Четвертий конкурс – “Домашнє завдання”(20 хв), тема якого “Математика всіх закликає : ти міркуй, фантазуй і твори!”
Після кожного конкурсу вельмишановне журі підбиватиме підсумки. Найвищий бал, який отримує команда за кожен із конкурсів – 5 балів.
Тож розпочнемо змагання!
Успіхів командам, вдалого старту!
ІІ. Привітання команд. (10 хв)
Кожна команда по черзі показує свою візитну картку, захищає свою емблему, вітає суперників і журі.
Виступ команди:” Квант” |
Виступ команди:” Архімед”: |
Ми ще юні , Та впертості нам не позичати. Сміливо йдемо вперед – Щоб перемогу в КВК нам мати! Кмітливі, Винахідливі, Активні, Неспокійні – То ми, все ми!
Супернику наш любий, Хоч грізний ти, Але нам не страшний! “Акула” – хижа риба. Хоч зуби гострі має, Але в змаганні Ми її здолаємо!
Шановне журі! Сонце світитиме для вас яскраво, Щоб ви не шкодували для учасників балів. Свою справедливість покажіть, Переможця визначити допоможіть!
|
Ми найкмітливіші, І найрозумніші, Ми веселі і старанні, У грі ми будем гарні.
Повага вам судді! Честь, шана журі! Та тальки суворо ви нас не судіть. І смійтеся з того , що викличе сміх. Сміятися кажуть і суддям не гріх.
Уболівальникам нашим – гарячий привіт! Сміливо за нами в незваний світ. Ваша підтримка важлива для нас. Уболівайте, радійте сьогодні за нас! |
ІІІ. Розминка. (10 хв)
Учитель пояснює правила математичної лотереї. Учасники кожної команди по черзі відповідатимуть на той номер запитання, який будуть витягувати два учні з кожної команди, які оголошуватимете вчитель.
Запитання
1. Яке число при множенні на будь-яке число залишається без змін. ( 0)
2. П’ять поділити на половину. Скільки буде? ( 10)
3. У трикутнику відрізали один кут. Скільки кутів залишилось? ( 4)
4. Який кут опише годинна стрілка за 4 години? 1) 360:12=30(град.)- за 1год.
2) 30*4=120(град.0-за 4 год.
ІV. Третій конкурс “Командний” (20хв)
Кожна команда отримує завдання, над якими працює самостійно. Завдання складається з трьох цікавих і складних задач, із яких треба розв’язати дві задачі. І захистити їх коло дошки. А в цей час, доки команди будуть працювати над задачами для вболівальників проводяться конкурси.
Завдання для команд:
Квант |
Архімед |
|
1. Ослу потрібно сто одиниць ноші мула, щоб він був навантажений удвічі більше за нього. Якби осел віддав мулу сто одиниць своєї ноші, мул був би навантажений утричі більше за осла. Скільки одиниць ноші може нести кожний з них? 2. Скільки діагоналей має правильний семикутник? 3. Скільки існує трицифрових чисел? |
Відповіді:
до завдань |
до завдань |
у(т) - коштує один баран. Так як 5 волів і 2 барани коштують 11 таєлів, маємо рівняння: 5х+2у=11, а так як 2 воли і 8 баранів – 8 таєлів, маємо рівняння: 2х+8у=8. Маємо систему рівнянь. Розв’язуємо її. Маємо х=2, у=0,5. 5*2:0,5=20(бар)
|
у (од)- вантажу ніс мул; Так як ослу потрібно тільки сто одиниць ноші мула, щоб він був навантажений удвічі більше за нього, то складемо таке рівняння: х+100=2(у-100). Так як осел якби віддав мулу сто одиниць своєї ноші, мул був би навантажений утричі більше за осла, то складемо таке рівняння: у+100=3(х-100). Маємо систему рівнянь. Розв’язуємо її. Маємо у=260(од) х=220(од) 2) 14. 3) 900. |
Конкурси для вболівальників:
І. Які ви дібрали висловлювання про математику:
Карл Маркс
М.В.Ломоносов.
О.В. Суворов.
О.С.Пушкін
К.Гаус
С.Пуассон.
М.Є. Жуковський
Леонардо Ейлер
Леонардо Ейлер
ІІ. Яких ви знаєте відомих математиків:
Евклід ( жив в 3 віці до н.е.), Піфагор ( жив в 6 віці до н.е.) Ератосфен (жив в 4 віці до н.е) Архімед (жив з 287 – 212 роки до н.е) Аль-Хорезмі (783 – бл. 850 ) П ер Ферма Фібоначчі Готфрід Вільгельм Лейбніц (1646-1716) Ісак Ньютон (1643-1727) Галуа(1811-1832) Абель Софія Василівна Ковалевська (1850-1891) |
Андрій Миколайович Колмогоров(1903-1987) Леонардо Ейлер Симон Стевін (16 ст) Бене Мстислав Всеволодович Келдиш (1911-1978) Анрі Пуанкаре (1854-1912) Пафнутій Львович Чебишев(1821-1894) Кеплер Кавальєрі 1598-1647) Гільберт Франц Рело Фалес Милетський (перший математик) |
ІІІ. Історичні відомості.
Ще в Стародавній Греції були вивчені всі правильні многогранники. Їх п ять: Тетраедр (чотирьохгранник – від грецького «Тетра» –чотири.), складений з чотирьох правильних трикутників, куб. або гексаедр (шестигранник – від грецького «гекса» -- шість), складений із шести квадратів, октаедр ( восьмигранник), ікосаедр (двадцятигранник), додекаедр (дванадцятигранник).
Правильні многогранники приваблюють досконалістю своїх форм, повної симетричністю, що дало можливість угорському інженеру Ерне Рубику створити свій відомий «кубик Рубик», а потім і подібні головоломки.
До вашої уваги я продемонструю, як скласти цей кубик.
ІІІ Кросворд «Трикутник»
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
|
|
|
1. Відрізок, що ділить кут навпіл. 2. Сума сторін |
|
|
|
трикутника. 3. Відрізок, що сполучає дві вершини |
|||||||
4 |
5 |
|
|
|
трикутника. 4. Відрізок, що сполучає вершину |
|||||
|
|
|
|
|
трикутника з серединою протилежної сторони. |
|||||
|
|
|
|
|
6 |
7 |
5. Довжина перпендикуляра, проведеного з |
|||
г |
і |
п |
о |
т |
е |
н |
у |
з |
а |
вершини трикутника до прямої, що містить |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
протилежну сторону. 6. Фігура, яку утворюють дві |
|
|
|
|
|
|
сторони трикутника. 7. Сторона прямокутного |
||||
|
|
|
|
|
трикутника, що лежить проти гострого кута. |
|||||
|
|
|
|
Відповіді
V. Відповіді і коментарі команд до самостійних завдань. (15 хв)
VІ. Четвертий конкурс “Домашнє завдання”
Пісні «Квант»(10 хв) |
Пісні «Архімед»(10 хв) |
“Любов до математики” на мотив пісні” Листья желтые” Математику ми любимо,Математику ми любимоВірте нам, вірте нам. І її ми не забудемо, І її ми не забудемо – Кажемо вам, кажемо вам.
Теореми на уроках ми вивчали, Не страшні нам логарифми й інтеграли, Учителям від нас нікуди не подітись, Їм “8-А” ще довго буде снитись.
Не прожити в класі цьому, Не прожити в класі цьому, Без задач, без задач. Доля у нас така, Доля у нас така, Тож не плач, тож не плач.
Хай завжди горить вогонь у душах наших, Щоб розв’язували проблеми легко й завжди, І від синусів нікуди нам не дітись, А знаннями всі ми будемо гордитись.
“Острів математики” на мотив відомої пісні “Остров невезения”
Весь покритий цифрами, абсолютно весь,Острів математики в нашій школі є! Острів математики в нашій школі є! Весь покритий цифрами, абсолютно весь!
Там живемо нещасні ми – школярі, Дуже завантажені в нашій школі ми, Дуже завантажені в нашій школі ми, Там живемо нещасні ми – школярі!
Ніби і не ледарі, і могли би жити, Нам би математику взяти й відмінити, Нам би математику взяти й відмінити, І тоді у школі нам легше стане жити!
Незабаром контрольні – хочемо, чи ні, Мусимо математику вчити ночі й дні, Мусимо математику вчити ночі й дні, Бо вже скоро контрольні наші річні!
Ось така судилася доленька важка, Школярам бідненьким – нам мученикам, Школярам бідненьким – нам мученикам, Усе це треба витримати, доля в нас така! |
“Юнак” На мотив пісні”Смерека”Усі задачі розв’язалиІ зошити поздавалиЯ сиджу і ледь не плачуНе зміг розв’язати задачу
Ой задачо! Розв’яжись сама, задачо! Чом я над тобою плачу? Ох, важка оця задача!
Дівчина. Чи у хлопців запитати, Чи в дівчат її спитати, Як же мені з нею бути Ви порадьте мені, люди!
Ой, юначе! Розв’яжи мені задачу! Бо сиджу і ледь не плачу. Ох, важка оця задача!
Юнак. Свого лоба я наморщив Замислився й помовчав. В голові все прояснилось, Розв’язання враз з’явилось.
Ой задачо! Розв’язали ми задачу! І тепер ми вже не плачем. Легкою була задача.
Ой, задачі! Ви такі легкі задачі, І коли вас знову бачимо, То ніхто з нас уже не плаче!
«Довго нам терпіти.» на мотив пісні «Толи еще будет..» Завантажувати нас Стали вчителі. У школі наш звичайний клас –Ніби в інституті. Нам учитель задаєКонкурсні задачі. Усі вони таки важкі, Що над ними плачем.
Довго нам терпіти, Довго нам терпіти, Довго нам терпіти, ой-ой-ой!
А у нас біда – олімпіада Навіть Ейлер у житті Не бачив такого. Лягаю за північ спати, Сняться теореми. Швидше залік мені здати І засвоїти тему.
Набридають степені, Многочлени, змінні… От якби щодня мені Дивитись мультфільми. Не розв’язувати вправи, Дихати озоном, Замість геометрії – Відпочивати дома. |
VІІ. Підбиття підсумків.
Пісня на мотив пісні ”Пісенька крокодила Гени”
Нехай заздрять нам друзі,
Пощастило нам дуже,
Бо у 8-А попали ми клас.
Тут цікаво в навчанні,
Маємо успіхи гарні,
Поєднала математика нас.
Математику - науку
Полюбили я й ти…
З нею маємо ми мороку –
Треба істину знайти.
Не журіться хлоп’ята,
Не сумуйте дівчата,
Що настала пора навчання.
Ми закінчимо школу,
Не побачимось скоро,
Та залишиться в серці вона.
Математику всі любим –
Ми вам кажемо цієї пори…
Ой, як жаль, що такий урок
Тільки раз на рік.
Щиро віримо, що скоро,
Саме тут у в нашій школі,
Математика буде частіше, учні зможуть всі вволю
Розв’язати задач море
І таких буде уроків побільше.
Математику ми любим –
Щиро кажемо від душі,
Усі ми віримо – таки уроки
Скоро будуть усі.
До нових зустрічей! Будьте розумні!
Результати.
Поставлена мета досягнута. Члени команд і болільники з цікавістю віднеслися до гри. Учні мають добре розвинене логічне мислення, вміють аналізувати, співставляти, робити висновки, знаходити раціональне розв’язання завдань. Вони обізнані з математичними поняттями, термінами, знають видатних математиків. КВК пройшов в атмосфері взаємоповаги й взаємодовіри між учнями.