Захід. ШКІЛЬНА МАТЕМАТИЧНА НЕДІЛЯ

Про матеріал
Проблема навчання математики в наш час набуває дедалі більшого значення. Це пояснюється насамперед бурхливим розвитком різних напрямків науки з проникненням її у найрізноманітніші галузі знань. Підвищення рівня творчої активності, проблеми автоматизації виробництва, моделювання на електронно-обчислювальних машинах тощо, передбачають наявність у працівників більшості сучасних професій досить розвиненого вміння чітко й послідовно аналізувати процеси, що вивчаються. Тому математичний захід спрямований, насамперед, на виховання у дітей звички думати, аналізувати, знаходити шляхи розв’язку практичних завдань, мати логічні аргументації до всього, що нас оточує. Вчитель повинен передавати засоби пізнання світу, формувати у дитини базу особистісної математичної культури, в тому числі бази культури пізнання. Навчання математиці на заняттях і поза ними сприяє становленню дитини як гармонійної особистості здатної сприймати зміни, що відбуваються в сучасному житті, використовувати здобуті знання для власної самореалізації в суспільстві.
Перегляд файлу

Краматорська спеціальна школа № 18

Донецької обласної ради

 

 

 

 

 

ШКІЛЬНА МАТЕМАТИЧНА НЕДІЛЯ

http://s-orlov-tat.edusite.ru/images/shkol-nyiy.png

 

Підготувала та провела вчитель математики: Маханьковська І.В.

Приймали участь учні 5 -10-х класів.

 

 

 

https://cdn.pixabay.com/photo/2013/07/12/18/36/school-153561__340.png

Тиждень математики в школі 

ПОНЕДІЛОК            

Оформлювальна робота.

  • Оформлення інформаційних бюлетенів, наочних матеріалів до заходів, підбір музики.
  • «День історії математики».
  • Усний журнал «Світ рахунку»: як люди навчилися рахувати , арабські та римські цифри.

День історії математики. Цікавинки.

  • Чи знаєте ви, що Шарль Перо, автор «Червоної Шапочки», написав казку «Любов циркуля і лінійки»?
  • Чи знаєте ви, що Наполеон Бонапарт писав математичні роботи і один геометричний факт називається «Задача Наполеона»?
  • Чи знаєте ви, що Л. М. Толстой, автор роману «Війна і мир», писав підручники для початкової школи і, зокрема, підручник арифметики?
  • Чи знаєте ви, що одна з мов програмування називається Ада на честь Ади Лавлейс, однієї з перших програмістом, яка працювала з математичними машинами і була дочкою відомого англійського поета Джорджа Байрона?
  • Чи знаєте ви, що квітку гортензію назвали на честь Гортензії Лепот, відомої обчислювальниці, що складала математичні таблиці? Вона привезла цю квітку з Індії.
  • Чи знаєте ви, що англійський математик Дж. Сильвестр написав сонет «Небесна муза», який він присвятив першій російській жінці-математику Софії Василівні Ковалевській?
  • Чи знаєте ви, що всі сучасні підручники з геометрії укладено на основі відомих «Начал» Евкліда, які написані в IV ст. до н. є.?
  • Чи знаєте ви, що О. С. Пушкін написав такі рядки: «Натхнення потрібне в геометрії, як і в поезії»?
  • Чи знаєте ви, що великий Евклід сказав царю Птолемею: «В геометрії немає царської дороги»?
  • Чи знаєте ви, що радянський розвідник майор Віхрь (з відомого фільму) існував насправді і після війни працював учителем математики в одному невеличкому українському містечку?
  • Чи знаєте ви, що Піфагор був переможцем з кулачного бою на 58-х Олімпійських іграх, які проходили в 548 році до н. е., а потім перемагав ще на декількох Олімпіадах?
  • Чи знаєте ви, що знаменитий Фалес був спортивним уболівальником і помер на трибуні олімпійського стадіону під час бою Піфагора?
  • Чи знаєте ви, що в 1940 році було надруковано книгу, в якій є 370 різних способів доведення теореми Піфагора, а серед них є доведення, яке запропонував президент США Гарфілд?
  • Чи знаєте ви, що англійська королева, прочитавши книгу Льюїса Керрола «Аліса в Країні див», так зацікавилась нею, що наказала принести їй всі книжки цього письменника, але була розчарована, тому що в інших книгах були математичні формули?
  • Чи знаєте ви, що аристократи-театрали просили французького короля нагородити Рене Декарта, який першим запропонував метод нумерації крісел по рядах і місцях? Але король відповів: «Так, те, що винайшов Декарт, — чудово і гідно нагороди, але дати її філософу?! Ні, це вже занадто!».

 

 

 

  1. Не завжди люди користувалися десятковою системою числення. Раніше застосовувалася система з 20 чисел.
  2. В Римі ніколи не було числа 0, незважаючи на те, що там народ розумний і рахувати вміє.
  3. Софія Ковалевська довела, що навчитися математики можна вдома.
  4. Записи, які були знайдені в Свазіленді на кістках, є найдавнішим математичною працею.
  5. Десяткова система числення почала використовуватися з причини наявності усього 10 пальців на руках.
  6. Завдяки математики відомо, що краватку  можна зав'язати 177147 способами.
  7. У 1900 році всі математичні результати можна було вмістити у 80 книгах.
  8. Слово «алгебра» має однакову вимову на всіх мовах світу.
  9. Дійсне та уявне число в математиці було введено Рене Декартом.
  10.  Сумою всіх чисел 1 до 100 буде 5050.
  11.  Єгиптяни дробів не знали.
  12.  Порахувавши суму всіх чисел на рулетці, вийде число диявола 666.
  13.  Трьома мазками ножа торт ділиться на 8 однакових частин. І існує тільки 2 способи для цього.
  14.  Нуль римськими числами не напишеш.
  15.  Перша жінка-математик – це Гипатія, яка проживала в єгипетській Олександрії.
  16.  Нуль – це єдине число, яке має кілька назв.
  17.  Существуе всесвітній день математики.
  18.  Письменник Льюисс Керолл, який написав «Аліса в країні чудес», був математиком.
  19.  Завдяки математики виникла логіка.
  20.  Муавром за рахунок арифметичної прогресії зміг передбачити дату власної смерті.
  21.  Евклід був одним з найзагадковіших математиків. Про нього самого інформації до нащадків ніякої не дійшло, а математичні праці є.
  22.  Більшість математиків в шкільні роки вели себе погано.
  23.  Альфред Нобель вирішив не включати математику в список своїх премій.
  24.  На Тайвані майже ніде не зустрінеш число 4.
  25.  Заради математики Софії Ковалевської довелося підписати фіктивний шлюб.
  26.  Два неофіційних свята має число Пі: 14 березня і 22 липня.
  27.  Саме Роберт Рекорд в 1557 році почав використовувати знак рівності.
  28.   Дослідники з Америки вважають, що студенти, які під час іспиту з математики жують жуйку, досягають більшого.
  29.  Число 13 вважається нещасливим через біблійної  оповіді.
  30.  Математичні праці писав навіть Наполеон Бонапарт.
  31.  Пальці рук і камінчики вважалися першими обчислювальними пристроями.
  32.  У древніх єгиптян були відсутні таблиці множення і правила.
  33.  Число 666 оповите легендами і є самим містичним з усіх.
  34.  До 19-ого століття від'ємні числа не використовувалися.
  35.  Якщо перекласти з китайського число 4, то це означає «смерть».
  36.  Італійцям не подобається число 17.
  37.  Велика кількість людей щасливим числом вважають саме 7.
  38.  Найбільше число в світі — це центилион.
  39.  Єдиними простими числами, які закінчуються на 2 і 5 є числа 2 і 5.
  40.  У 6-му столітті в Індії були створені квадратні рівняння.
  41.  Якщо намалювати трикутник на сфері, то всі його кути будуть тільки прямими.
  42.  Перші знайомі нам знаки додавання і віднімання були описані практично 520 років тому в книзі «Правила алгебри», написаної Яном Видманом.
  43.  Огюстен Коші, який є французьким математиком, написав понад 700 робіт, у яких доводив конечність числа зірок, конечність натурального ряду чисел і конечність світу.
  44.  Праця давньогрецького математика Евкліда складаються з 13 томів.
  45.  Вперше в окрему галузь математику вивели саме древні греки.

 

 

 

 

 

 

 

Кросворд для учнів 5-х класів
 

 Найдавнішою пам’яткою Київської Русі з арифметики є твір про календар «Порадник, як людині пізнати числення літ», написаний слов’янською мовою ученим монахом в 1136 р. Там  використовуються дробові числа.   Щоб дізнатися прізвище монаха, розв’яжіть кросворд і у виділений клітинках прочитаєте його. 

http://vvvv111.ucoz.ru/IMG_0001.jpg

 

1.    Найменше натуральне число.
2.    Числа 1/2, 1/8, 2/7  - це…
3.    Відстань між кінцями відрізка.
4.    Величина вимірювання кутів.
5.    Компонент дії додавання.
6.    Одиниця вимірювання площ земельних ділянок.
7.    Одне з основних понять математики.
8.    Відрізок, який сполучає дві точки кола і проходить через його центр.
9.    0, 1, 2, 3, 4, 5, … - це…
10.Найменше натуральне число, яке закінчується нулем.
11.Як сказати одним словом 1/2 ?

 

 Кросворд "Геометричний"

 

http://vvvv111.ucoz.ru/IMG_00111.jpg

     Відповіді на запитання записуються по горизонталі, у виділених клітинках отримаєш зашифроване слово.

  1. Відрізок, що сполучає протилежні вершини чотирикутника (діагональ)
  2. Точка, в якій перетинаються ребра піраміди  (вершина)
  3. Відрізок, перпендикулярний до основ трапеції  (висота)
  4. Просторова геометрична фігура  (призма)
  5. Прямі, по яких перетинаються грані призми    (ребра)
  6. Прилад для побудови перпендикулярних прямих    (кутник)
  7. Прямокутники,з яких складається паралелепіпед    (грані)
  8. Геометричне тіло, утворене обертанням прямокутника навколо однієї із сторін    (циліндр)
  9. Вид кута  (прямий)

 

 

Кросворд для 6-7 класу

http://vvvv111.ucoz.ru/IMG.jpg

По горизонталі:
1.    Прилад для вимірювання кутів
2.    Відрізок, який сполучає дві точки кола і проходить через його центр
3.    Число, від якого віднімають
4.    Скільки всього двоцифрових чисел, перша цифра у яких 1?
По вертикалі:
1.     Кількість цифр, що використовуються для запису числа 102.
5.     Результат ділення чисел
6.     Який знак треба поставити між виразами х+4 і х+9?
7.     Одиниця довжини
8.     Рівність, що містить невідоме

C:\Users\user\Desktop\hello_html_798dfb3e.gif

 

 

Числові ребуси,в яких є дії додавання і віднімання «Поміркуємо разом»

 

 

1.

+

К

И

С

К

С

И

 

И

С

К

Відповідь:

+

4

9

5

4

5

9

 

9

5

4

 

2.

+

С

П

О

Р

Т

С

П

О

Р

Т

 

К

Р

О

С

С

Відповідь:

+

4

3

9

7

2

4

3

9

7

2

 

8

7

9

4

4

3.

+

Т

У

З

И

К

Т

У

З

И

К

К

А

Р

Т

У

З

Відповідь:

+

5

4

2

7

1

5

4

2

7

1

1

0

8

5

4

2

 

4.

+

С

Н

Е

Г

К

Р

У

Г

С

П

О

Р

Т

Відповідь:

+

1

3

7

4

9

2

5

4

1

0

6

2

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВІВТОРОК

Математична естафета у 5,6 класах

Мета заходу: 1. Розвиток пізнавальної активності, уміння самостійно систематизувати, аналізувати необхідну для вирішення завдань інформацію;

2. Розвиток інтересу до математики і розвиток уміння спільної діяльності у групі, в ситуаціях спілкування; уміння шукати і знаходити компроміси, розвиток комунікативних компетенцій, вміння досягати поставлених цілей.

Хід заходу:

 1. Учні розбиваються на команди.

 2. Команди придумують назви та девіз.

3. Команди отримують «бігунок» для виставлення отриманих балів.

 4. Журі – учні старших класів, вчитель хімії.

 

Ігрова станція.

Основне завдання:

1) Одночасно лівою рукою написати цифру 9, а правою – цифру – 6.

 2) Вважаємо до 30: замість чисел, кратних 3, вимовляємо «Ай да я!».

3) Розв'язати анаграми і виключити зайве слово: РЯНЯННВІ (рівняння ), ОІКНРЬ( корінь),  ТПЬУСІН (ступінь) ЦЬЛІТСЕ (стілець).

4) Одночасно лівою рукою малюємо прямокутник, а правою – трикутник.

5) Намалювати їжака, використовуючи лінії і знаки, що застосовуються в математиці.

 Додаткове завдання:

1) Крокуючи, на кожен крок називати математичні терміни, як можна більше. 2) Зі слів «гіпотенуза», «вертикаль» скласти якомога більше слів.

 

Поетична станція.

Основне завдання:

З  восьми рифм вибрати дві та скласти  невеличкий вірш:

  Об’єм – проблем

  Управа – справа

  Число – вікно

  Відповідь – доповідь

  Показник – засновник

  Відмітка – усмішка

  Множення – мовлення

  Число – ремесло

Алгебраїчна станція.

Основне завдання:

1) На яке число треба поділити 2, щоб вийшло 4? (1/2).

2) Який знак треба поставити між 2 і 3, щоб отримати число більше 2, але менше за 3? (2,3)

3) Записати одиницю трьома п'ятірками. ()

 4) Що означають приставки: «бі», «квадра», «квінта»? (два, чотири, п'ять).

5) Кавун коштує 20грн. і ще пів-кавуна. Скільки коштує кавун? (40грн).

 6) Числа 111, 222, 333, ..., 999 мають спільні дільники. Які? (1, 3, 111)

7) Сума яких двох натуральних чисел дорівнює їх добутку? (2 + 2 =  2 · 2)

8) Дочки в даний час 8 років, а матері 38. Через скільки років мати буде в 3 рази старше дочки? (7років)

9) Я задумав число, додав до нього 1, помножив суму на 2, отримане розділив на 3 і відняв від результату 4. Вийшло 5. Яке число я задумала? (12,5)

 

Історична станція. Основне завдання:

1) Назвати давньогрецького математика, філософа, спортсмена. (Піфагор)

 2) Старовинна міра довжини. (сажень, аршин, п'ядь)

 3) Старовинна міра ваги. (пуд).

4) Хто ввів прямокутну систему координат? (Декарт)

5) Що вимовив Архімед, вискакуючи з ванни? (Еврика)

 6) Міра часу з трьох букв? (століття)

7) Хто був автором першого підручника геометрії? (Евклід)

8) Назву 13 книг з геометрії Евкліда? (Почала)

9) В єгипетській піраміді на гробниці накреслено число. Яке? (2520)

 10) Що важче: кілограм гривенників,  або півкілограма двогривених? (кілограм гривенників).

 

Станція «Кмітливості» Основне завдання:

 1) Скільки яєць можна з'їсти надголодь? (1)

 2) З якого посуду не їдять? (порожнього)

3) Одне яйце варять 4 хв. Скільки хвилин треба варити 5 яєць? (4 хв)

4) Яке слово складається з трьох однакових букв? (три-о)

5) У якому слові сорок голосних? (сорок - а)

6) На грядці сиділо 7 горобців. До них підкрався кіт і схопив одного. Скільки горобців залишилося на грядці? (жодного)

 7) Скільки землі в дірі глибиною 2м, шириною 2м, довжиною 2м? (немає)

 8) В одній сім'ї два батька і два сина. Скільки це людей? (троє – дід, батько і син)

 9) Мотоцикліст їхав у селище. По дорозі назустріч йому зустрів три легкові машини і вантажівку. Скільки всього машин йшло в селище? (один мотоцикліст)

10) Трійка коней пробігла 30 км. Скільки кілометрів пробіг кожен? (30 км)

СЕРЕДА

Проводиться для учнів 5-8 класів. Ведучий старшокласник. Учень з 7а класу - помічник в проведенні бесіди. Показ презентації. Спостереження за діяльністю учнів.

МАТЕМАТИКА В ЖИТТІ ЛЮДИНИ.

1. Навіщо я вивчаю математику?

Багато відомих математиків говорять, що головне в математиці – навчити людину мислити, ставлячи часом перед нею дуже складні завдання. «Математика розвиває логічне мислення, вміння самостійно вирішувати проблеми, здатність швидко вловити суть і знайти до життєвої задачі найбільш відповідний і простий розв’язок» – кажуть нам дорослі. Математика тісно пов'язана з нашим повсякденним життям. Вона зустрічається в нашому житті практично на кожному кроці і не така вже сіра і нудна, а різнобарвна і весела...

Проведене опитування учнів школи показало, наскільки вони усвідомлюють необхідність математики в повсякденному житті. Запропонували продовжити фразу: «Я вивчаю математику тому, що ...» з наступними варіантами відповідей:

а) стане в нагоді в житті (76%)

б) змушують батьки (4%)

в) подобається предмет (20%).

На таких прикладах показано де стикаємося с математичними розрахунками,  довести її необхідність у повсякденному житті людини.

Похожее изображение 2. Математика і режим дня.

Наприклад, наш розпорядок дня - режим, не що інше як розподіл часу і його планування протягом дня за допомогою нескладних математичних обчислень. Уроки в школі - це теж розподіл часу між вивченням різних предметів і відпочинком на перервах. Після школи нам потрібно встигнути пообідати, сходити на додаткові заняття, зробити домашнє завдання, повечеряти, відпочити і лягти спати, щоб гарненько виспатися і з новими силами і в хорошому настрої почати новий день. І ось так ми весь день стежимо за часом, вчимося правильно його розподіляти, щоб не спізнюватися і не приходити раніше, ніж потрібно.   

    3. Сімейний бюджет.

http://imgs.vietnamnet.vn/Images/2017/01/23/11/20170123115439-tiet-kiem.jpgМоя матуся веде зошит, в який записує сімейний бюджет. Вона говорить, що так її навчила робити її мама, а якщо просто витрачати гроші, то їх може не вистачити на якісь великі покупки або, наприклад, на відпустку. У цьому зошиті вона зробила таблицю. В одній колонці - прибуток, тобто скільки грошей приходить в сімейний бюджет. В іншій колонці - витрати, тобто скільки грошей можна витратити. На початку кожного місяця, мама сідає, відкриває зошит і розраховує як будуть витрачені гроші. Вона планує витрати:

  •                 оплата комунальних платежів (за квартиру, електрику, телефон)
  •                 на харчування (мама вже знає скільки зазвичай потрібно витратити)
  •                 на сімейне свято (якщо в цьому місяці планується велике сімейне торжество, на яке буде запрошено відома кількість гостей, то на це потрібно відкласти гроші заздалегідь)
  •                 на літній відпочинок (для відпочинку потрібно збирати гроші кілька місяців, тому що він дорого коштує)
  •                 залишок (будь-які покупки, які ми заздалегідь не планували).

Картинки по запросу Сімейний бюджет.

4. Купівля продуктів.

У магазині нам постійно доводиться робити математичні розрахунки. Наприклад, нам потрібно піти в магазин і купити продукти за списком:

  1.               ковбаса 0,5 кг;
  1.               кефір 1 літр;
  1.               хліб (білий і половинку буханця чорного);
  1.               яйця 20 шт.;
  1.               молоко 2 літри;
  1.               яблука 1,5 кг.

Вдома нам доведеться розрахувати скільки грошей потрібно взяти з собою щоб вистачило.

Картинки по запросу придбання одягу5. Придбання одягу.

 

Немає нічого приємнішого, ніж купівля красивих нових речей! Ось приходимо ми в магазин, бачимо гарну кофтинку, радісно хапаємо її... Але тут підходить продавець і запитує, який розмір нам потрібен і це змушує нас замислитися. Ми, звичайно, можемо попросити її підібрати нам одяг за розміром. Але ми не будемо, з кожною річчю бігати до продавця. Тут нам знову доводиться звернутися до математики і згадати свій зріст - він нам потрібен для того, що річ не опинилася дуже довгою або ж короткою.

 

6. Приготування їжі.

Картинки по запросу приготування їжіКожен день ми готуємо їжу. Мама і бабуся більшість рецептів знають напам'ять і готують, як їм здається, «на око». Але коли я прошу мене навчити, то тут на загальний подив знову починається урок математики. Виявляється, щоб приготувати такі прості котлети необхідно:

  1.               300 гр. яловичини;
  1.               3 гр. перцю;
  1.               200 гр. баранини;
  1.               100 гр. хліба;
  1.               150 гр. цибулі;
  1.               1 яйце;
  1.               5 гр. солі;
  1.               рослинне масло 20 гр. для смаження.
  1.               3 гр. перцю;

 

І тоді ми отримаємо 8 підсмажених і смачних котлет. Але перш ніж ми зможемо насолодитися котлетами, нам потрібно буде відкласти необхідну кількість продуктів, а якщо ми чекаємо гостей і однією порцією котлет не обійтися, то доведеться все це помножити, наприклад, на 2. І це тільки котлети! А скільки інших складних рецептів і смачних страв існує на світі!

Картинки по запросу ремонт квартир7. Ремонт будинку.

Якщо ми зберемося робити вдома ремонт, то тут нам точно не обійтися без математики. Нам буде потрібно зробити багато розрахунків. Від точності яких буде залежати чи рівні у нас будуть стіни і стеля, а також чи вистачить нам шпалер, щоб обклеїти кімнату і плитки, щоб покласти її в ванній кімнаті.

Таким чином, я можу сказати, що математика потрібна нам всюди, і немає такої сфери життя, де б ми могли без неї обійтися.

 

Проводиться для 4 класів. Ведучий старшокласник. Учень з 7а класа - помічник в проведенні конкурсів. Учні, які не входять до команди, є активними вболівальниками.

Спостереження за діяльністю учнів.

 

 

 

ЧЕТВЕР

Гра «Судоку»  Гра – творчість, гра – праця.

Ігрові форми діяльності дають можливість ефективної організації взаємодії педагога і учнів, їх продуктивного спілкування з присутніми елементами змагання, адаптивності. У процесі гри у дітей виробляється навик зосередженої уваги, самостійного  мислення, переключення уваги.

Гра розвиває важливі пізнавальні навички, інтерес до знань. Захопившись, діти не помічають, що вчаться: пізнають, запам'ятовують нове, орієнтуються в незвичайних ситуаціях, поповнюють запас уявлень, понять, розвивають фантазію. Навіть найбільш пасивні включаються в гру з величезним бажанням, докладаючи всіх зусиль, щоб не підвести товаришів по грі.

 

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2010/08/18/article-0-0AD57570000005DC-787_468x463.jpg       https://4.bp.blogspot.com/_Kh0CZuWd0T8/Syt3gsqooVI/AAAAAAAAGO0/cHcAZodMmug/s400/free+printable+sudoku+medium.jpg       https://crossword.nalench.com/uploads/screenshots/classik_sudoku4.jpg

 

ПЯТНИЦЯ

Міжнародний конкурс найкмітливіших «КЕНГУРУ»

Підведення підсумків. Внесення нових пропозицій учнями. Спостереження за діяльністю учнів. Нарада вчителів-математиків за підсумками предметного тижня. Підведення підсумків, обговорення пропозицій учнів. Бесіди з учнями, анкетування учнів за матеріалами предметної тижні. Учні з задоволенням брали участь в іграх КВК, вікторинах, конкурсах і т. д.

 

 

 

 

docx
Додано
10 серпня 2021
Переглядів
1043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку