Краматорська спеціальна школа № 18
Донецької обласної ради
ШКІЛЬНА МАТЕМАТИЧНА НЕДІЛЯ
Підготувала та провела вчитель математики: Маханьковська І.В.
Приймали участь учні 5 -10-х класів.
Тиждень математики в школі
ПОНЕДІЛОК
Оформлювальна робота.
День історії математики. Цікавинки.
Кросворд для учнів 5-х класів
Найдавнішою пам’яткою Київської Русі з арифметики є твір про календар «Порадник, як людині пізнати числення літ», написаний слов’янською мовою ученим монахом в 1136 р. Там використовуються дробові числа. Щоб дізнатися прізвище монаха, розв’яжіть кросворд і у виділений клітинках прочитаєте його.
1. Найменше натуральне число.
2. Числа 1/2, 1/8, 2/7 - це…
3. Відстань між кінцями відрізка.
4. Величина вимірювання кутів.
5. Компонент дії додавання.
6. Одиниця вимірювання площ земельних ділянок.
7. Одне з основних понять математики.
8. Відрізок, який сполучає дві точки кола і проходить через його центр.
9. 0, 1, 2, 3, 4, 5, … - це…
10.Найменше натуральне число, яке закінчується нулем.
11.Як сказати одним словом 1/2 ?
Кросворд "Геометричний"
Відповіді на запитання записуються по горизонталі, у виділених клітинках отримаєш зашифроване слово.
Кросворд для 6-7 класу
По горизонталі:
1. Прилад для вимірювання кутів
2. Відрізок, який сполучає дві точки кола і проходить через його центр
3. Число, від якого віднімають
4. Скільки всього двоцифрових чисел, перша цифра у яких 1?
По вертикалі:
1. Кількість цифр, що використовуються для запису числа 102.
5. Результат ділення чисел
6. Який знак треба поставити між виразами х+4 і х+9?
7. Одиниця довжини
8. Рівність, що містить невідоме
Числові ребуси,в яких є дії додавання і віднімання «Поміркуємо разом»
1.
|
Відповідь:
|
2.
|
Відповідь:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.
|
Відповідь:
|
4.
|
Відповідь:
|
ВІВТОРОК
Математична естафета у 5,6 класах
Мета заходу: 1. Розвиток пізнавальної активності, уміння самостійно систематизувати, аналізувати необхідну для вирішення завдань інформацію;
2. Розвиток інтересу до математики і розвиток уміння спільної діяльності у групі, в ситуаціях спілкування; уміння шукати і знаходити компроміси, розвиток комунікативних компетенцій, вміння досягати поставлених цілей.
Хід заходу:
1. Учні розбиваються на команди.
2. Команди придумують назви та девіз.
3. Команди отримують «бігунок» для виставлення отриманих балів.
4. Журі – учні старших класів, вчитель хімії.
Ігрова станція.
Основне завдання:
1) Одночасно лівою рукою написати цифру 9, а правою – цифру – 6.
2) Вважаємо до 30: замість чисел, кратних 3, вимовляємо «Ай да я!».
3) Розв'язати анаграми і виключити зайве слово: РЯНЯННВІ (рівняння ), ОІКНРЬ( корінь), ТПЬУСІН (ступінь) ЦЬЛІТСЕ (стілець).
4) Одночасно лівою рукою малюємо прямокутник, а правою – трикутник.
5) Намалювати їжака, використовуючи лінії і знаки, що застосовуються в математиці.
Додаткове завдання:
1) Крокуючи, на кожен крок називати математичні терміни, як можна більше. 2) Зі слів «гіпотенуза», «вертикаль» скласти якомога більше слів.
Поетична станція.
Основне завдання:
З восьми рифм вибрати дві та скласти невеличкий вірш:
Об’єм – проблем
Управа – справа
Число – вікно
Відповідь – доповідь
Показник – засновник
Відмітка – усмішка
Множення – мовлення
Число – ремесло
Алгебраїчна станція.
Основне завдання:
1) На яке число треба поділити 2, щоб вийшло 4? (1/2).
2) Який знак треба поставити між 2 і 3, щоб отримати число більше 2, але менше за 3? (2,3)
3) Записати одиницю трьома п'ятірками. ()
4) Що означають приставки: «бі», «квадра», «квінта»? (два, чотири, п'ять).
5) Кавун коштує 20грн. і ще пів-кавуна. Скільки коштує кавун? (40грн).
6) Числа 111, 222, 333, ..., 999 мають спільні дільники. Які? (1, 3, 111)
7) Сума яких двох натуральних чисел дорівнює їх добутку? (2 + 2 = 2 · 2)
8) Дочки в даний час 8 років, а матері 38. Через скільки років мати буде в 3 рази старше дочки? (7років)
9) Я задумав число, додав до нього 1, помножив суму на 2, отримане розділив на 3 і відняв від результату 4. Вийшло 5. Яке число я задумала? (12,5)
Історична станція. Основне завдання:
1) Назвати давньогрецького математика, філософа, спортсмена. (Піфагор)
2) Старовинна міра довжини. (сажень, аршин, п'ядь)
3) Старовинна міра ваги. (пуд).
4) Хто ввів прямокутну систему координат? (Декарт)
5) Що вимовив Архімед, вискакуючи з ванни? (Еврика)
6) Міра часу з трьох букв? (століття)
7) Хто був автором першого підручника геометрії? (Евклід)
8) Назву 13 книг з геометрії Евкліда? (Почала)
9) В єгипетській піраміді на гробниці накреслено число. Яке? (2520)
10) Що важче: кілограм гривенників, або півкілограма двогривених? (кілограм гривенників).
Станція «Кмітливості» Основне завдання:
1) Скільки яєць можна з'їсти надголодь? (1)
2) З якого посуду не їдять? (порожнього)
3) Одне яйце варять 4 хв. Скільки хвилин треба варити 5 яєць? (4 хв)
4) Яке слово складається з трьох однакових букв? (три-о)
5) У якому слові сорок голосних? (сорок - а)
6) На грядці сиділо 7 горобців. До них підкрався кіт і схопив одного. Скільки горобців залишилося на грядці? (жодного)
7) Скільки землі в дірі глибиною 2м, шириною 2м, довжиною 2м? (немає)
8) В одній сім'ї два батька і два сина. Скільки це людей? (троє – дід, батько і син)
9) Мотоцикліст їхав у селище. По дорозі назустріч йому зустрів три легкові машини і вантажівку. Скільки всього машин йшло в селище? (один мотоцикліст)
10) Трійка коней пробігла 30 км. Скільки кілометрів пробіг кожен? (30 км)
СЕРЕДА
Проводиться для учнів 5-8 класів. Ведучий старшокласник. Учень з 7а класу - помічник в проведенні бесіди. Показ презентації. Спостереження за діяльністю учнів.
Багато відомих математиків говорять, що головне в математиці – навчити людину мислити, ставлячи часом перед нею дуже складні завдання. «Математика розвиває логічне мислення, вміння самостійно вирішувати проблеми, здатність швидко вловити суть і знайти до життєвої задачі найбільш відповідний і простий розв’язок» – кажуть нам дорослі. Математика тісно пов'язана з нашим повсякденним життям. Вона зустрічається в нашому житті практично на кожному кроці і не така вже сіра і нудна, а різнобарвна і весела...
Проведене опитування учнів школи показало, наскільки вони усвідомлюють необхідність математики в повсякденному житті. Запропонували продовжити фразу: «Я вивчаю математику тому, що ...» з наступними варіантами відповідей:
а) стане в нагоді в житті (76%)
б) змушують батьки (4%)
в) подобається предмет (20%).
На таких прикладах показано де стикаємося с математичними розрахунками, довести її необхідність у повсякденному житті людини.
Наприклад, наш розпорядок дня - режим, не що інше як розподіл часу і його планування протягом дня за допомогою нескладних математичних обчислень. Уроки в школі - це теж розподіл часу між вивченням різних предметів і відпочинком на перервах. Після школи нам потрібно встигнути пообідати, сходити на додаткові заняття, зробити домашнє завдання, повечеряти, відпочити і лягти спати, щоб гарненько виспатися і з новими силами і в хорошому настрої почати новий день. І ось так ми весь день стежимо за часом, вчимося правильно його розподіляти, щоб не спізнюватися і не приходити раніше, ніж потрібно.
Моя матуся веде зошит, в який записує сімейний бюджет. Вона говорить, що так її навчила робити її мама, а якщо просто витрачати гроші, то їх може не вистачити на якісь великі покупки або, наприклад, на відпустку. У цьому зошиті вона зробила таблицю. В одній колонці - прибуток, тобто скільки грошей приходить в сімейний бюджет. В іншій колонці - витрати, тобто скільки грошей можна витратити. На початку кожного місяця, мама сідає, відкриває зошит і розраховує як будуть витрачені гроші. Вона планує витрати:
У магазині нам постійно доводиться робити математичні розрахунки. Наприклад, нам потрібно піти в магазин і купити продукти за списком:
|
|
|
|
|
|
Вдома нам доведеться розрахувати скільки грошей потрібно взяти з собою щоб вистачило.
Немає нічого приємнішого, ніж купівля красивих нових речей! Ось приходимо ми в магазин, бачимо гарну кофтинку, радісно хапаємо її... Але тут підходить продавець і запитує, який розмір нам потрібен і це змушує нас замислитися. Ми, звичайно, можемо попросити її підібрати нам одяг за розміром. Але ми не будемо, з кожною річчю бігати до продавця. Тут нам знову доводиться звернутися до математики і згадати свій зріст - він нам потрібен для того, що річ не опинилася дуже довгою або ж короткою.
Кожен день ми готуємо їжу. Мама і бабуся більшість рецептів знають напам'ять і готують, як їм здається, «на око». Але коли я прошу мене навчити, то тут на загальний подив знову починається урок математики. Виявляється, щоб приготувати такі прості котлети необхідно:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
І тоді ми отримаємо 8 підсмажених і смачних котлет. Але перш ніж ми зможемо насолодитися котлетами, нам потрібно буде відкласти необхідну кількість продуктів, а якщо ми чекаємо гостей і однією порцією котлет не обійтися, то доведеться все це помножити, наприклад, на 2. І це тільки котлети! А скільки інших складних рецептів і смачних страв існує на світі!
Якщо ми зберемося робити вдома ремонт, то тут нам точно не обійтися без математики. Нам буде потрібно зробити багато розрахунків. Від точності яких буде залежати чи рівні у нас будуть стіни і стеля, а також чи вистачить нам шпалер, щоб обклеїти кімнату і плитки, щоб покласти її в ванній кімнаті.
Таким чином, я можу сказати, що математика потрібна нам всюди, і немає такої сфери життя, де б ми могли без неї обійтися.
Проводиться для 4 класів. Ведучий старшокласник. Учень з 7а класа - помічник в проведенні конкурсів. Учні, які не входять до команди, є активними вболівальниками.
Спостереження за діяльністю учнів.
ЧЕТВЕР
Гра «Судоку» Гра – творчість, гра – праця.
Ігрові форми діяльності дають можливість ефективної організації взаємодії педагога і учнів, їх продуктивного спілкування з присутніми елементами змагання, адаптивності. У процесі гри у дітей виробляється навик зосередженої уваги, самостійного мислення, переключення уваги.
Гра розвиває важливі пізнавальні навички, інтерес до знань. Захопившись, діти не помічають, що вчаться: пізнають, запам'ятовують нове, орієнтуються в незвичайних ситуаціях, поповнюють запас уявлень, понять, розвивають фантазію. Навіть найбільш пасивні включаються в гру з величезним бажанням, докладаючи всіх зусиль, щоб не підвести товаришів по грі.
ПЯТНИЦЯ
Міжнародний конкурс найкмітливіших «КЕНГУРУ»
Підведення підсумків. Внесення нових пропозицій учнями. Спостереження за діяльністю учнів. Нарада вчителів-математиків за підсумками предметного тижня. Підведення підсумків, обговорення пропозицій учнів. Бесіди з учнями, анкетування учнів за матеріалами предметної тижні. Учні з задоволенням брали участь в іграх КВК, вікторинах, конкурсах і т. д.