Мета: Закріпити засвоєння навчального матеріалу з тем, що вивчаються у шостому класі, тренувати учнів у його вільному використанні в нестандартних умовах; розвивати мовленнєву компетенцію учнів, спонтанну мовленнєву реакцію, пам'ять, увагу; формувати впевненість у своїх здібностях у володінні англійською мовою, виховувати інтерес до країн світу; вчити розуміти іноземну мову в ігрових ситуаціях
Сценарій позакласного заходу з англійської мови для учнів 5-7 класів
ENGLISH MARATHON RACES
Мета: Закріпити засвоєння навчального матеріалу з тем, що вивчаються у шостому класі, тренувати учнів у його вільному використанні в нестандартних умовах; розвивати мовленнєву компетенцію учнів, спонтанну мовленнєву реакцію, пам'ять, увагу; формувати впевненість у своїх здібностях у володінні англійською мовою, виховувати інтерес до країн світу; вчити розуміти іноземну мову в ігрових ситуаціях; проконтролювати рівень засвоєння учнями даних тем; розвивати вміння застосовувати вивчені лексичні одиниці та граматичні правила в конкретній обстановці; розвивати здогадку та вміння швидко орієнтуватися; прищеплювати цікавість до спорту; розвивати почуття обов’язку захищати навколишнє середовище; виховувати вміння працювати в колективі (команді).
Обладнання: Стінні газети, виготовлені учнями; заготовки з завданнями та варіантами відповідей; 2 набори ігрових карток; прапори країн світу.
Хід заходу
We are happy to welcome you all to our English marathon races.
- Добрий день всім присутнім! Ми раді вітати вас на нашому Англійському марафоні.
- We have two teams, representing 5, 6 and 7 forms. They are to pass successfully a number of tasks. Then according to their results we will define the winner, that’s the best and the smartest team. To cope with this task we have a commission of strict jury consisting of ____________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
- Сьогодні будуть змагатися команди 5-го, 6-го та 7-го класів, щоб визначити найспритнішу та найрозумнішу команду. І допомагати у цьому нам буде найсправедливіше журі.
Teams presentation
-Now let’s have a look at our participants – each team is supposed to have their particular features – I mean the name and the motto. So, let’s get acquainted with them.
Team №1 – you are welcome!
Team №2– you are welcome!
1. What’s quiz
One correct answer is a point. Let's go!
- Ви вже вчите англійську кілька років і знаєте багато фактів про Англію, англомовні країни, їхні звичаї і традиції. Щоб перевірити ваші знання я задаватиму вам запитання, а ви повинні відповісти на нього якнайшвидше. Якщо знаєте відповідь - піднімайте свій кружечок.
2. Jumbled words
- So, you see, our captains are clever, now let’s check how can they organize the work in teams. You must run to the table with a task on it with a ball between legs and unscramble the words ( one for each member). One correct answer is a point. Get, set, go!
- Настав час перевірити, як капітани можуть організувати роботу у своїх командах. Тримаючи м’яч ногами, вам треба дістатися до столу із завданням та розшифрувати слова якнайшвидше.
apple - palep - it's a fruit
orange - naoreg - it's a fruit
bread - daerb - we eat with butter
town - notw - it's a place where many people live
monkey - ymkone - it's an animal
school - oolsch - it's a place where children go to study
3. The telephone is out of order
Перший учень повинен прочитати і запам’ятати речення, потім переказати іншому і т.д. Завдання останнього – озвучити це речення вірно.
4. Understand me
1. a dog 1. a pig
2. a parrot 2. a mother
3. a bear 3. a fox
4. a teacher 4. an elephant
5. Associations
holiday
school
sport
summer
-Асоціації – так називається наступний конкурс. Трьом учасникам від кожної команди треба взяти картку зі словом та написати 5 асоціацій з цим словом. Група теж пише свої асоціації - скільки слів співпаде, стільки балів отримують команди.
6. Making words
Ancient – nine, tie, tea, nice, ant, cat, ten, can.
7. Find the opposites
Clever – stupid
Long – short
Hard-working – lazy
Big – small
Black – white
Fast – slow
Good- bad
8. Guess the riddles.
1. The teacher writes on me with chalk.
My face is black,
I cannot talk. (a blackboard)
2. It gives us milk
And butter, too.
It is very kind
And likes to moo. (a cow)
3. This is a house with one window in
Showing films nearly every minute. (TV set)
9. Unriddle the rebuses
car
ball PHONE
10. The characters of cartoons and fairytales
Now we have the last game. Our teams should a guess riddle. I'll say some words about the famous characters of English and American books and cartoons. You should guess whom I mean.
Ви повинні назвати героя книги або мультфільму, якого я описала.
1. This character is a funny bear. He is fat but very nice. He likes honey and doesn't like bees. He enjoys to make up rhymes. He likes to visit his friends Rabbit and Piglet. (Winnie-the-Pooh)
2. This funny mouse is a character of the American cartoon. This mouse was created by Walt Disney. The mouse is very clever, but he always has a lot of problems with a cat. He has to make many tricks to run away from this cat. (Jerry)
3. This is a boy. He has no parents. His parents were magicians and the angry man killed them. This boy is very talented and clever. He studies at the magic school. He can do a lot of magic tricks. He has got a lot of friends. They help him to fight against angry man. (Harry Potter)
4. She is a very kind and nice girl. She has got a father but she hasn't got a mother. Her stepmother and her stepsisters are angry and greedy. This girl has got a godmother, a fairy. The fairy gives her a beautiful dress and crystal shoes to go to the ball. But the girl loses one shoe. (Cinderella)
1