Завдяки фільмам конкурс знавців англійського правопису Spelling Bee є доволі відомим. Але для українських учнів 4-7 класів не реально виконати завдання американського конкурсу.
Ця розробка-- пСценарій шкільного та районного конкурсів Spelling Bee, завдання яких закріпити правила читання англійських буквосполучень, а також вивчених винятків.
Конкурс Spelling Bee
Якщо американські батьки шукають виклику і надзвичайно корисного шляху для своєї дитини освоїти різноманітність нових слів , вони заохочують, щоб він або вона брали участь в конкурсі "Spelling Вee". Конкурентоздатний аспект змагань - часто великий стимул, щоб обдарована дитина поліпшила свої навички правопису та просто збагатила словниковий запас. Мета конкурсу"Spelling Вee" -- покращити словниковий запас учнів, розвивати навички правопису та правильного використання слів англійської мови, які будуть допомагати їм на протязі всього життя.
В Сполучених Штатах існує багато місцевих конкурсів “Spelling BEE” , та найвідоміший з них – це Scripps Howard National Spelling Bee. Змагання відкрите для учнів у віці до 16, які є переможцями Американських регіональних spelling bees змагань, а також і переможців з Канади, Мексики, Ямайки, Нової Зеландії, і Багам. Переможець цього національного конкурсу отримує щедрий приз в понад $40,000.
Що таке “Spelling BEE” ? Це змагання проводиться, щоб виявити – хто з учасників може назвати найскладніші слова по буквах . На перший погляд, це дійсно просто--суддя повідомляє слово, і вам треба його назвати по буквам. Якщо ви називаєте слово правильно, ви залишаєтесь в грі. Якщо ж ні, - ви вибуваєте. Ось, наприклад, кілька слів з першого туру національних змагань.
irascible vermiculate tessitura soliterraneous homaligate
quatorzain thaumaturgy cephalalgia eutaxy lepidopterist
decedent trapanasomiasis bellipotent piloncilo rachiometer
Spelling bee (англ. spell - вимовляти по буквах + bee (истор.) - збори[1]) - конкурс (як правило дитячий) вимови слів по буквах. Як вважають, правила конкурсу були придумані в США. Національні конкурси проводяться у багатьох країнах, наприклад в США, Великобританії, Австралії, Новій Зеландії, Канаді, Мексиці, Індонезії, Пакистані. Існує аналогічний конкурс, відмінність якого полягає у вимові тексту (а не одного слова), наприклад, у Франції (La dictée) і в Польщі (Dyktando). Конкурси вимови слів майже не проводяться на мовах, в яких строго дотримуються фонемні правила, на відміну, наприклад від англійської і французької, де правопис склався історично.
Історичне значення англійського слова bee було "збори, де проводиться специфічна дія". Етимологія слова до кінця не ясна, але швидше за все воно сталося із староанглійського слова bēn (молитва).
Шкільний конкурс Spelling Bee
На уроках англійської мови в нашій гімназії ми також практикуємо свій міні – конкурс "Spelling Вee". Проте , зважаючи на те , що наші учні не є носіями мови, ми проводимо трохи інші конкурси.( етапи змагань) Але всі вони пов’язані з правописом.
Мета : 1. Сприяти підвищенню зацікавленості учнів у вивченні англійської мови
2. Сприяти розвитку навичок правопису.
Конкурс проводиться в 5 етапів. В цьому сценарію завдання підібрані для учнів 7 класу з поглибленим вивченням англійської мови.
На першому етапі абсолютно всі учні паралелі пишуть словниковий диктант, за підсумками якого відбирається приблизно половина для участі в наступному етапі. Слова, що диктуються – незнайомі учням, їх правопис відповідає правилам читання та правопису ( голосні у відкритому-закритому складах, буквосполучення з приголосними) . За підсумками першого етапу відбираються 16 учнів, які зробили меньше помилок.
Текст диктанту : hook, low, mount, grace, fleet, fume, stoke, spill, mess, pan, grunt, term, norm, smart, rule, crew, sheet, quill, pipe, choke, these, thin, strong, loudly, fall.
Для другого етапу збирається вся паралель (або клас). На цьому етапі учасники ( переможці першого етапу—приблизно 20 учнів) також пишуть диктант, аналогічний першому. Проте, він може бути трохи складнішим, з включенням багатоскладових слів.
Перший етап проводиться заздалегідь, а всі інші безпосередньо під час проведення конкурсу. Диктанти другого етапу перевіряються прямо під час конкурсу. Це треба зробити швидко, тож для перевірки доцільно залучити учнів старших класів. Щоб глядачі не сумували, їм теж пропонуються конкурсні завдання.
Текст диктанту : quilt, dune, rode, bond, smell, lip, firm, sleeper, squid, shallow, loss, knell, drum, pool, scald, same, pure, shout, challenge, extract, cartoon, carrot, battery.
За підсумками другого етапу відбираються 8 учнів. Їм пропонується тест. Кожен витягує великий аркуш (або 2) формату А3, де великими літерами записані слова з пропущеними буквосполученнями та варіанти правопису цих буквосполучень. Слова повинні бути знайомі учням, але важкі. Плакати висять на стіні, тож всі уболівальники мають змогу спостерігати за конкурсом.
За підсумками третього етапу вибирають 6 учнів. Завдання для них –тест, в якому треба вибрати правильне буквосполучення. Слова – знайомі учням, але важкі.
Завдання : 1 furnitu__re 3dialog__ 5 q__stion
-su -te -ee -oa -ue -ui
-tu -ti -ue -ie -ir -ee
dr__ing __ite th__ty
-ew -ow -kw -kv -er -ur
-aw -uw -cw -qu -ch -ir
2 c__lng 4 fav__ite 6 knowl__ge
-ee -ei -aur -our -id -ed
-ie -ea -eur -oor -ad -yd
__tumn engin__r jo__ney
-eu -ou -ee -ei -er -ar
-au -iu -ie -e -ur -rn
В четвертий етап виходять 4 учнів і вони читають стовпчики слів (8-10)вголос. Слова в основному незнайомі важкі, але на правила правопису та читання.
Завдання: 1screw 2 wrestling 3 wrest 4 raw
wreck law affair wild
palm whoever sigh daunt
flaunch thoroughly wholly rind
feudal daunt jaw palm
knife rind haunt wilderness
wrong calf half spread
queer tight despair nought
І, нарешті, в останньому - п’ятому етапі змагаються 2 учасника. Вони, власне, і виконують завдання no spelling, називаючи по буквам слова (2-3 слова). Слова – знайомі учням, але знов таки – важкі.
Слова для спелінга: ancient, delicious, kitchen, establish, prosperous.
На кожному етапі крім першого учні, які вибувають із змагання отримують сертифікати переможців першого, другого, третього турів, тощо. Переможці ( перше-друге місця) отримують головний приз—словник.
Під час прведення ІІ та ІІІ етапів, які не є видовищними, для глядачів пропонується завдання. Ті, хто виконують краще, нагороджуються призами.
Сценарій проведення районного етапу конкурсу Spelling Bee
На першому етапі районного конкурсу учасники ( по два учні від шкіл району) пишуть словниковий диктант, за підсумками якого відбирається приблизно половина для участі в наступному етапі. Слова, що диктуються – незнайомі учням, їх правопис відповідає правилам читання та правопису ( голосні у відкритому-закритому складах, буквосполучення з приголосними) . За підсумками першого етапу відбираються половина учасників, які зробили менше помилок.
Текст диктанту : sting, blank, gulp, pass, inch, raw, pound, sweep, smart, throb, glade, fix ,beg, void, tummy, heel, wave, dime, duck, quiz.
На другому етапі районного конкурсу учні виконують завдання на вживання омонімів
( вставити правильне слова ( див додаток 1)
За підсумками другого етапу відбираються 8 учнів. Їм пропонується тест. Кожен витягує великий аркуш (або 2) формату А3, де великими літерами записані слова з пропущеними буквосполученнями та варіанти правопису цих буквосполучень. Слова повинні бути знайомі учням, але важкі. Плакати висять на стіні, тож всі уболівальники мають змогу спостерігати за конкурсом.
1 d _ _ ghter fav _ _ rite
a)or b)ow a)ou b)au
c)au d)ew c)uo d) eo
2) mount_ _ n lang_ _ ge
a)ia b)ea a)au b) wa
c)ee d)ai c) wi d) ua
3) th_ _ ty q_ _ stion
a) er b)or a)ue b)ui
c)ir d)yr c)ir d)ee
4) w_ _ ther Th_ _ sday
a)ai b) ee a) ir b)ur
c)ae d)ea c)er d)yr
5) fo_ _ teen univ_ _ sity
a)er b)ur a)ir b)yr
c)ir d)or c)er d)ur
6) profe_ _ ion dialog _ _
a)sh b)ss a) ee b)oa
c)gh d)cs c)ue d)ie
7)_ _ tumn br_ _ kfast
a)eu b)ou a)ee b)ea
c)au d)iu c)ae d) ai
8) ad_ _ ess vocab_ lary
a)re b)dr a)y b)a
c)rr d)er c)u d)o
За підсумками третього етапу вибирають 4-5 учнів. Вони читають стовпчики слів (8-10)вголос. Слова в основному незнайомі важкі, але на правила правопису та читання.
Завдання:
1. Quilt 2.wrest 3. Affair 4. Smear 5. Quack
Squawk whoever raw while chunk
Naughty jaw knack screw grease
Frown half flight knack law
Straw naught cause sigh launch
Perch palm lawn tight mow
Swoop knife thrash wholly crunchy
І, нарешті, в останньому - п’ятому етапі змагаються 3 учасника. Вони, власне, і виконують завдання no spelling, називаючи по буквам слова (2-3 слова). Слова – знайомі учням, але знов таки – важкі.
Слова для спелінга: ancient, delicious, kitchen, establish, prosperous.
На кожному етапі крім першого учні, які вибувають із змагання отримують сертифікати переможців першого, другого, третього турів, тощо, призи Переможці ( перше-друге місця) отримують головний приз— Оксфордскі словники.
Під час прведення ІІ та ІІІ етапів, які не є видовищними, для глядачів пропонується завдання. Це- розучування пісеньки “ I like to eat, eat, eat apples and bananas” та інші завдання. Ті, хто виконують краще, нагороджуються призами.
Додаток 1.
Homonyms & Palindromes
Spelling bee
Fill in the blanks in each sentence with two or three words that have the same sound but different spelling and different meanings. The number of blanks equals the number of letters in the missing word.
1. Our team _ _ _ _ _ _ game and lost three games.
2. They agreed _ _ play _ _ _ more games next week, _ _ _.
3. The _ _ _ _ golfers watched _ _ _ the ball when they heard someone shout “_ _ _ _!”
4. The four of us were so hungry that we _ _ _ _ _ _ _ _ hamburgers.
5. Each player _ _ _ _ _ the ball _ _ _ _ _ _ _ the hoop at least once.
6. As we approached the coast we could _ _ _ the _ _ _.
7. Anna had _ _ many things to _ _ _ on her machine that she had no time to _ _ _ any seeds in her garden.
8. At the airport the guide said, ”Come this _ _ _ so they can _ _ _ _ _ your luggage”.
9. We had to _ _ _ _ in line until they determined the _ _ _ _ _ _ of our bags.
10. We _ _ _ _ the boat to the dock so it wouldn’t go out when the _ _ _ _ came in.
11. Un fortunately, we did _ _ _ put a very good _ _ _ _ in the rope, and it came unfastened.
12. The people on the safari _ _ _ _ _ that a _ _ _ _ of elephants was headed their way.
13. If you sit _ _ _ _ very quietly, you can _ _ _ _ the wind blowing through the trees.
14. The man in the _ _ _ coat _ _ _ _ the notice to me.
15. We _ _ _ _ on horseback through the tall grass until we came to the _ _ _ _ that led to the town.
16. Everything looked so familiar; it was as if we had _ _ _ _ that _ _ _ _ _ before.
17. We went to where they were selling boats, and _ _ _ _ _ _ _ _ boats had a sign on them that said “_ _ _ _ _ _ _.”
18. The students _ _ _ _ _ down in their notebooks the sentence that they had learned by _ _ _ _.
19. The wind _ _ _ _ the rain clouds away, leaving a clear _ _ _ _ sky.
20. The father said, “I will sit in the shade out of the hot _ _ _’_ _ _ _ _ while my _ _ _ _ _ _ _ _ _ the roof on the house.”
Answer key
1. won, one 2. to, two, too 3. four, for, fore 4. ate, eight 5. threw, through 6. see, sea 7. so, sew, sow 8. way, weigh 9. wait, weight 10. tied, tide 11. not, knot 12. heard, herd 13. here, hear 14. red, read 15. rode, road 16. seen, scene 17. four sail, for sale 18. wrote, rote 19. blew, blue 20. sun’s