Сценарій шкільного та районного конкурсів Spelling Bee

Про матеріал

Завдяки фільмам конкурс знавців англійського правопису Spelling Bee є доволі відомим. Але для українських учнів 4-7 класів не реально виконати завдання американського конкурсу.

Ця розробка-- пСценарій шкільного та районного конкурсів Spelling Bee, завдання яких закріпити правила читання англійських буквосполучень, а також вивчених винятків.

Перегляд файлу

                 Конкурс    Spelling    Bee

 

 Якщо американські батьки шукають виклику і надзвичайно корисного шляху для своєї дитини освоїти різноманітність нових слів , вони заохочують, щоб він або вона брали участь в  конкурсі "Spelling Вee". Конкурентоздатний аспект змагань - часто великий стимул, щоб обдарована дитина поліпшила свої навички правопису та просто збагатила словниковий запас. Мета конкурсу"Spelling Вee" -- покращити словниковий запас учнів, розвивати навички правопису та правильного використання слів англійської мови, які будуть допомагати їм на протязі всього життя.

 

 В Сполучених Штатах існує багато місцевих конкурсів “Spelling BEE” , та  найвідоміший з них – це Scripps Howard National Spelling Bee. Змагання відкрите для учнів у віці до 16, які є переможцями Американських регіональних spelling bees змагань, а також і переможців з Канади, Мексики, Ямайки, Нової Зеландії, і Багам. Переможець цього національного конкурсу отримує щедрий приз в понад $40,000.

  Що таке  “Spelling BEE” ? Це змагання проводиться, щоб виявити – хто з учасників може назвати найскладніші слова по буквах . На перший погляд, це дійсно просто--суддя повідомляє слово, і вам треба його назвати по буквам. Якщо ви називаєте слово правильно, ви залишаєтесь в грі. Якщо ж ні, - ви вибуваєте. Ось, наприклад, кілька слів з першого туру національних змагань.

 

irascible vermiculate tessitura soliterraneous homaligate

quatorzain thaumaturgy cephalalgia eutaxy lepidopterist

decedent trapanasomiasis bellipotent piloncilo rachiometer

 

    

 

Spelling bee (англ. spell - вимовляти по буквах + bee (истор.) - збори[1]) - конкурс (як правило дитячий) вимови слів по буквах. Як вважають, правила конкурсу були придумані в США. Національні конкурси проводяться у багатьох країнах, наприклад в США, Великобританії, Австралії, Новій Зеландії, Канаді, Мексиці, Індонезії, Пакистані. Існує аналогічний конкурс, відмінність якого полягає у вимові тексту (а не одного слова), наприклад, у Франції (La dictée) і в Польщі (Dyktando). Конкурси вимови слів майже не проводяться на мовах, в яких строго дотримуються фонемні правила, на відміну, наприклад від англійської і французької, де правопис склався історично.

 Історичне значення англійського слова bee було "збори, де проводиться специфічна дія". Етимологія слова до кінця не ясна, але швидше за все воно сталося із староанглійського слова bēn (молитва).

 

 

Шкільний конкурс  Spelling Bee

 

На уроках англійської мови в нашій гімназії ми також практикуємо свій міні – конкурс "Spelling Вee".  Проте , зважаючи на те , що наші учні не є носіями мови, ми проводимо трохи інші конкурси.( етапи змагань) Але всі вони пов’язані з правописом.

 

Мета : 1. Сприяти підвищенню зацікавленості учнів у вивченні англійської мови

2. Сприяти розвитку навичок правопису.

 

  Конкурс проводиться в 5 етапів. В  цьому сценарію завдання підібрані для учнів 7 класу з поглибленим вивченням англійської мови. 

 

  На першому етапі абсолютно всі учні паралелі пишуть словниковий диктант, за підсумками якого відбирається приблизно половина для участі в наступному етапі. Слова, що диктуються – незнайомі учням, їх правопис відповідає правилам читання та правопису ( голосні у відкритому-закритому складах, буквосполучення з приголосними) .  За підсумками першого етапу відбираються 16 учнів, які зробили меньше помилок.

 

Текст диктанту : hook, low, mount, grace, fleet, fume, stoke, spill, mess, pan, grunt, term, norm, smart, rule, crew, sheet, quill, pipe, choke, these, thin,  strong, loudly, fall.

 

  Для другого етапу  збирається вся паралель (або клас). На цьому етапі учасники ( переможці першого етапу—приблизно 20 учнів) також пишуть диктант, аналогічний першому. Проте, він може бути трохи складнішим, з включенням багатоскладових слів.

  Перший етап проводиться заздалегідь, а всі інші безпосередньо під час проведення конкурсу. Диктанти другого етапу перевіряються прямо під час конкурсу. Це треба зробити швидко, тож для перевірки доцільно залучити учнів старших класів. Щоб глядачі не сумували, їм теж пропонуються конкурсні завдання.

 

Текст диктанту : quilt, dune, rode, bond, smell, lip, firm, sleeper, squid, shallow, loss, knell, drum, pool, scald, same, pure, shout, challenge, extract, cartoon, carrot, battery.

 

  За підсумками другого етапу відбираються 8 учнів. Їм пропонується тест. Кожен витягує великий аркуш (або 2) формату А3, де великими літерами записані слова з пропущеними буквосполученнями та варіанти правопису цих буквосполучень. Слова повинні бути знайомі учням, але важкі. Плакати висять на стіні, тож всі уболівальники мають змогу спостерігати за конкурсом.

 

  За підсумками третього етапу вибирають 6 учнів. Завдання для них –тест, в якому треба вибрати правильне буквосполучення. Слова – знайомі учням, але важкі.

 Завдання : 1   furnitu__re       3dialog__            5 q__stion                     

                         -su       -te            -ee     -oa              -ue    -ui

                         -tu        -ti            -ue     -ie               -ir     -ee

 

                         dr__ing                __ite                     th__ty

                         -ew       -ow         -kw    -kv              -er    -ur

                         -aw       -uw         -cw    -qu              -ch   -ir

 

                    2    c__lng             4 fav__ite            6 knowl__ge

                         -ee        -ei           -aur    -our             -id    -ed

                         -ie        -ea           -eur    -oor             -ad   -yd

 

                         __tumn               engin__r               jo__ney

                         -eu       -ou          -ee      -ei                -er    -ar

                         -au       -iu           -ie      -e                  -ur   -rn

 

  В четвертий етап виходять 4 учнів і вони читають стовпчики слів (8-10)вголос. Слова в основному незнайомі важкі, але на правила правопису та читання.

 Завдання: 1screw       2 wrestling        3 wrest          4 raw

                     wreck         law                    affair             wild

                    palm            whoever            sigh               daunt

                    flaunch        thoroughly        wholly           rind

                    feudal          daunt                 jaw                palm

                    knife            rind                   haunt             wilderness

                    wrong          calf                    half               spread

                    queer           tight                  despair          nought

  І, нарешті, в останньому - п’ятому  етапі змагаються 2 учасника. Вони, власне, і виконують завдання no spelling, називаючи по буквам слова (2-3 слова). Слова – знайомі учням, але знов таки – важкі.

Слова для спелінга: ancient, delicious, kitchen, establish, prosperous.

 На кожному етапі крім першого учні, які вибувають із змагання отримують сертифікати переможців першого, другого, третього турів, тощо. Переможці ( перше-друге місця) отримують головний приз—словник.

    Під час прведення ІІ та ІІІ етапів, які не є видовищними, для глядачів пропонується завдання. Ті, хто виконують краще, нагороджуються призами.

 

Сценарій проведення районного етапу конкурсу Spelling Bee

 

 

 На першому етапі районного конкурсу  учасники ( по два учні від шкіл району) пишуть словниковий диктант, за підсумками якого відбирається приблизно половина для участі в наступному етапі. Слова, що диктуються – незнайомі учням, їх правопис відповідає правилам читання та правопису ( голосні у відкритому-закритому складах, буквосполучення з приголосними) .  За підсумками першого етапу відбираються  половина учасників, які зробили менше помилок.

 

Текст диктанту : sting, blank, gulp, pass, inch, raw, pound, sweep, smart, throb, glade, fix ,beg, void, tummy, heel, wave, dime, duck, quiz.

 

  На другому етапі  районного конкурсу  учні виконують завдання на вживання омонімів

( вставити правильне слова ( див додаток 1)

 

  За підсумками другого етапу відбираються 8 учнів. Їм пропонується тест. Кожен витягує великий аркуш (або 2) формату А3, де великими літерами записані слова з пропущеними буквосполученнями та варіанти правопису цих буквосполучень. Слова повинні бути знайомі учням, але важкі. Плакати висять на стіні, тож всі уболівальники мають змогу спостерігати за конкурсом.

 

1 d _ _ ghter        fav _ _ rite

a)or    b)ow         a)ou    b)au

c)au   d)ew          c)uo   d) eo

 

2) mount_ _ n      lang_ _ ge

a)ia     b)ea          a)au    b) wa

c)ee    d)ai           c) wi   d) ua

 

3) th_ _ ty           q_ _ stion

a) er     b)or       a)ue   b)ui

c)ir     d)yr         c)ir    d)ee

 

4) w_ _ ther        Th_ _ sday

a)ai  b) ee             a) ir  b)ur

c)ae   d)ea            c)er   d)yr

 

5) fo_ _ teen          univ_ _ sity

a)er  b)ur              a)ir        b)yr

c)ir     d)or           c)er        d)ur

 

6) profe_ _ ion     dialog _ _

a)sh  b)ss              a) ee    b)oa

c)gh    d)cs           c)ue   d)ie

 

7)_ _ tumn          br_ _ kfast

a)eu  b)ou          a)ee     b)ea

c)au   d)iu          c)ae    d) ai

 

8) ad_ _ ess        vocab_ lary

a)re   b)dr           a)y   b)a

c)rr   d)er            c)u   d)o

 

  За підсумками третього етапу вибирають 4-5 учнів. Вони читають стовпчики слів (8-10)вголос. Слова в основному незнайомі важкі, але на правила правопису та читання.

 Завдання:

1.  Quilt          2.wrest          3. Affair       4. Smear        5. Quack

Squawk         whoever        raw               while              chunk

Naughty        jaw                knack           screw              grease

Frown           half               flight            knack               law

Straw            naught           cause            sigh                 launch

Perch             palm             lawn             tight               mow

Swoop          knife              thrash          wholly            crunchy

 

  І, нарешті, в останньому - п’ятому  етапі змагаються 3 учасника. Вони, власне, і виконують завдання no spelling, називаючи по буквам слова (2-3 слова). Слова – знайомі учням, але знов таки – важкі.

Слова для спелінга: ancient, delicious, kitchen, establish, prosperous.

 На кожному етапі крім першого учні, які вибувають із змагання отримують сертифікати переможців першого, другого, третього турів, тощо,  призи Переможці ( перше-друге місця) отримують головний приз— Оксфордскі словники.

    Під час прведення ІІ та ІІІ етапів, які не є видовищними, для глядачів пропонується завдання. Це- розучування пісеньки “ I like to eat, eat, eat apples and bananas”  та інші завдання.  Ті, хто виконують краще, нагороджуються призами.

 

 

 

 

Додаток 1.

 

Homonyms & Palindromes

Spelling bee

Fill in the blanks in each sentence with two or three words that have the same sound but different spelling and different meanings. The number of blanks equals the number of letters in the missing word.

1. Our team _ _ _    _ _ _ game and lost three games.

2. They agreed _ _ play _ _ _ more games next week, _ _ _.

3. The _ _ _ _ golfers watched _ _ _ the ball when they heard someone shout “_ _ _ _!”

4. The four of us were so hungry that we _ _ _   _ _ _ _ _ hamburgers.

5. Each player _ _ _ _ _ the ball _ _ _ _ _ _ _ the hoop at least once.

6. As we approached the coast we could _ _ _ the _ _ _.

7. Anna had _ _ many things to _ _ _ on her machine that she had no time to _ _ _ any seeds in her garden.

8. At the airport the guide said, ”Come this _ _ _ so they can _ _ _ _ _ your luggage”.

9. We had to _ _ _ _ in line until they determined the _ _ _ _ _ _ of our bags.

10. We _ _ _ _ the boat to the dock so it wouldn’t go out when the _ _ _ _ came in.

11. Un fortunately, we did _ _ _ put a very good _ _ _ _ in the rope, and it came unfastened.

12. The people on the safari _ _ _ _ _ that a _ _ _ _ of elephants was headed their way.

13. If you sit _ _ _ _ very quietly, you can _ _ _ _ the wind blowing through the trees.

14. The man in the _ _ _ coat _ _ _ _ the notice to me.

15. We _ _ _ _ on horseback through the tall grass until we came to the _ _ _ _ that led to the town.

16. Everything looked so familiar; it was as if we had _ _ _ _ that _ _ _ _ _ before.

17. We went to where they were selling boats, and _ _ _ _    _ _ _ _ boats had a sign on them that said “_ _ _    _ _ _ _.”

18. The students _ _ _ _ _ down in their notebooks the sentence that they had learned by _ _ _ _.

19. The wind _ _ _ _ the rain clouds away, leaving a clear _ _ _ _ sky.

20. The father said, “I will sit in the shade out of the hot _ _ _’_    _ _ _ _ while my _ _ _ _    _ _ _ _ _ the roof on the house.”

Answer key

1. won, one 2. to, two, too 3. four, for, fore 4. ate, eight 5. threw, through 6. see, sea 7. so, sew, sow 8. way, weigh 9. wait, weight 10. tied, tide 11. not, knot 12. heard, herd 13. here, hear 14. red, read 15. rode, road 16. seen, scene 17. four sail, for sale 18. wrote, rote 19. blew, blue 20. sun’s

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Марецька Юлія
    Дякую за Ваш сценарій, мені він дуже сподобався.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Англійська мова (для спеціалізова-них шкіл з поглибленим вивченням англійської мови) 7 клас (Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В.)
Додано
26 липня 2018
Переглядів
1564
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку