Зразки логопедичних характеристик учнів з ООП «Характеристики учнів з Особливими освітніми потребами для проведення повторної комплексної оцінки фахівцями інклюзивно-ресурсного цен

Про матеріал
Пропоную вашій увазі зразки характеристик учнів з Особливими освітніми потребами для проведення повторної комплексної оцінки фахівцями інклюзивно-ресурсного центру при переході дитини між рівнями освіти (по закінченні 4 класу і 9 класу дитина має пройти повторну КО). Дві характеристики мають порівняльний характер розвитку учнів, поступ їх навчальної діяльності, інформацію про корекційно - розвиткові послуги, які надавалися дитині на початок навчання в інклюзивному класі і на кінець навчання в початковій школі.
Перегляд файлу

Зразки логопедичних характеристик учнів з ООП

«Характеристики учнів з Особливими освітніми потребами для проведення повторної комплексної оцінки фахівцями інклюзивно-ресурсного центру при переході дитини між рівнями освіти»

 

Характеристика

(ПІБ учня,  р.н., клас, повна назва навчального закладу)

 

(Загальні висновки відповідно до Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи: Тяжкі порушеннями мовлення (загальний недорозвиток мовлення ІІІ рівня)

 

 Хлопчик навчається в школі з вересня 2020 року. Після обстеження всіх сторін мовлення учню надавалася корекційна логопедична допомога: постановка шиплячих та сонорних звуків. Проводилася робота над розвитком зв’язного мовлення, подоланням порушень читання та письма.

 У хлопчика була недостатньо розвинена мовленнєва моторика та дрібна моторика рук. Рухи уповільнені, страждав обсяг, точність виконуваних артикуляційних рухів. При виконанні вправ на динамічну організацію рухів спостерігалися неточності. Допускав помилки, зумовлені несформованістю лексико-граматичної сторони мовлення. Активний та пасивний словники характеризувалися бідністю. Було мало узагальнюючих понять. Пасивний словник переважав над активним. Мало слів, які характеризують якості, ознаки предметів і дій. Хлопчик допускав помилки у використанні простих прийменників і не використовував складних. При переказі казки пропускав епізоди. Речення за сюжетним малюнком  складав лише з допомогою вчителя. Розповідь за серією картинок не складав навіть з допомогою.

 В учня спостерігалася недостатня сформованість граматичних форм мови – помилки у відмінкових закінченнях, в узгодженні іменників з прикметниками, числівниками1, 2, 5. Порушено словотвір. Мав труднощі у відтворенні слів складної складової структури. У мовленні використовував переважно прості речення.

 Спостерігалися труднощі при орієнтуванні в зошиті. На початок навчання знав лише декілька літер. Почав писати під диктовку букви, склади, двоскладові слова. Але все це виконував дуже повільно і потребував кількаразових повторень. В реченні всі слова писав разом. Почав читати, але прочитане не розумів, переказати не міг.

 На кінець 2023/2024  учень читає плавно, правильно цілими словами, виразно. За допомогою ілюстрацій та запитань в логічній послідовності переказує невеликий текст. Розуміє основну думку тексту. Правильно називає персонажів твору, висловлює оцінні судження щодо поведінки, вчинків героїв. Складає розповіді за сюжетними малюнками з 2-3 речень за допомогою навідних запитань.

Диктанти пише чітко, охайно. Техніка письма відпрацьована. Письмо плавне. Рукописний текст читається легко. Темп письма задовольняє процес роботи на уроці. Сергій самостійно контролює всі гігієнічні правила письма. Дотримується всіх правил ведення зошита. Має труднощі при поділі слів на склади та звуко-буквеному аналізі слова. Хлопчику важко визначити твердий-м’який приголосний звук. Спостерігаються помилки у використанні складних прийменників та при виконанні завдань на узгодження в роді, числі, відмінку. Відбувається заміна букв б-п. Учень має труднощі при відтворенні слів складної складової структури, при роботі з деформованими реченнями та текстом.  Ще важко даються завдання з логічним навантаженням.

 

Вчитель-логопед                                                                         (Ім’я, прізвище)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика

(ПІБ учениці,  р.н., клас, повна назва навчального закладу)

 

(Загальні висновки відповідно до Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи: Особливі освітні потреби (наявність): функціональні труднощі легкого ступеня прояву (мовленнєва функція) 

 

 

 Дівчинка навчається в школі з 15 травня 2023 року. Після обстеження всіх сторін мовлення учениці надавалася корекційна логопедична допомога: постановка шиплячих та сонорних звуків. Проводилася робота над розвитком зв’язного мовлення, подоланням порушень читання та письма.

 У дівчинки недостатньо розвинена мовленнєва моторика. Рухи уповільнені, страждає обсяг, точність виконуваних артикуляційних рухів. Спостерігається недостатня виразність мовлення, тихий невпевнений голос, низька мовна активність. Інтонування речень, наголосів, логічних пауз під час читання дотримується частково. Допускає помилки, зумовлені несформованістю лексико-граматичної сторони мовлення, помилки у відмінкових закінченнях. Узагальнюючі поняття використовує. Пасивний словник переважає над активним.  Прийменники використовує правильно. Мало слів, які характеризують якості, ознаки предметів і дій. Речення за сюжетним малюнком складає самостійно, а розповідь за серією картинок з допомогою вчителя. Прослуханий текст переказує з  допомогою навідних запитань. Учениця не завжди розуміє причинно-наслідкові зв`язки. Відповіді на питання до змісту тексту дає частково. Сприймає допомогу вчителя у вигляді навідних запитань та підказок. Порушена вимова звука (Р).

 Пестливі слова та  множину іменників утворює. Антоніми самостійно не добирає. Близькі за значенням слова не добирає, а пояснює значення запропонованих слів. Слова складної складової структури відтворює. Але поділити слова на склади не може. У мовленні використовує переважно прості речення. Внаслідок недостатньої сформованості операцій мислення спостерігаються порушення в звуко-буквеному аналізі. Потребує пояснень або зразків для виконання завдань. Має труднощі при орієнтуванні в зошиті. Починає речення з  малої букви.  Відбувається заміна африкатів їх складовими. Помилки в словах з подовженими приголосними. Спостерігається заміна ненаголошених голосних, заміна с-з, с-ш, ч-ц, х-г, заміна йотованих їх складовими; дописування букв; написання власних назв з малої букви. Деякі слова пише разом, а деякі поділивши на два слова. Спостерігається заміна, пропуск, перестановка літер на письмі. Не може визначити головні члени речення. Частини мови не називає.

Дівчинка із задоволенням відвідувала логопедичні заняття.  В учениці недостатньо сформований самоконтроль.

 

Вчитель-логопед                                                                  (Ім’я, прізвище)

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Характеристика

(ПІБ учня,  р.н., клас, повна назва навчального закладу)

 

(Загальні висновки відповідно до Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи: Особливі освітні потреби (наявність): функціональні труднощі легкого ступеня прояву (мовленнєва функція) 

 

 Хлопчик навчається в школі з вересня 2023 року. Після обстеження всіх сторін мовлення учню надавалася логопедична допомога. Проводилася робота над розвитком зв’язного мовлення та подоланням порушень письма.

Анатомічна будова органів артикуляційного апарату без паталогій. Артикуляційна моторика не порушена. Дмитрик звернене мовлення розуміє. Може підтримувати розмову та вести діалог. Кількісна та якісна характеристика словника відповідає віковій нормі. Хлопчик складає розповідь за сюжетною картиною та серією картинок. Гарно читає, розуміє прочитане, детально переказує. Дає характеристику дійовим особам твору. Аналізує прочитаний текст, висловлює власне ставлення до прочитаного. Наголос у словах ставить правильно.

Під час письма спостерігаються орфографічні помилки, заміни, перестановки, додавання зайвих літер. Пише брудно, багато виправлень. Знає правила правопису та не завжди застосовує їх при письмі. Часто замінює письмові літери друкованими.  Букви не з’єднує. Спрощує їх написання, що робить слова нерозбірливими. Учень не дотримується правил оформлення письмових робіт. Прості речення складає легко, виникають труднощі з складними висловлюваннями. Спостерігаються граматичні помилки. Припускається помилок при звуко-буквеному аналізі слів.  Любить виконувати завдання з логічним навантаженням. Має труднощі при роботі з деформованими реченнями та текстом. Слова складної складової структури відтворює, але припускається помилок при поділі слів на склади. Пестливі слова утворює, антоніми до слів добирає. Важче дається підбір слів близьких за значенням. Головні члени речення виділяє. Спостерігаються помилки при узгодженні іменників з числівниками та визначенні роду іменників. Прикметники, дієслова від іменників утворює з допомогою вчителя. Описує предмети простими реченнями.  Словесні вказівки виконує добре.

 

 

Вчитель-логопед                                                                    (Ім’я, прізвище)

Характеристика

(ПІБ учня,  р.н., клас, повна назва навчального закладу)

 

(Загальні висновки відповідно до Висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи: Загальний недорозвиток мовлення ІІІ рівня.  Дисграфія.)

 

 

 Хлопчик навчається в школі з вересня 2020 року. Після обстеження всіх сторін  мовлення учню надавалася логопедична допомога. Проводилася робота над розвитком зв’язного мовлення, подоланням порушень читання і письма.

 На початок навчання в школі будова та моторика артикуляційного апарату відповідали нормі. Спостерігалася порушена вимова сонорних звуків (нечітка вимова «л», наближена до «в», горлова вимова звука «р»). Фонематичні процеси були сформовані не в повній мірі, не сформований звуковий аналіз та синтез. Були  помилки при словозміні, узгодженні прикметників, числівників з іменниками в роді, числі і відмінку. Виникали труднощі при використанні простих і складних прийменників. Сюжетну лінію серії картинок розумів, розповідь складав, але не міг передати зв’язаної послідовності подій. Читав окремі букви, плутав схожі за оптико-просторовими ознаками. З учнем проводилася робота з розвитку фонематичного сприймання, аналізу, синтезу; розвитку зв’язного мовлення. Удосконалювалися навички правильної побудови простих поширених речень, речень з однорідними членами, простих складносурядних та складнопідрядних речень із використанням сполучників. Багато часу приділялося корекції писемного мовлення; розвитку зорового аналізу та синтезу, зорово-моторної координації, диференційованих рухів рук.

На кінець четвертого класу учень показав середній рівень уміння читати. Читає плавно складами, усвідомлює фактичний зміст лише з допомогою вчителя. Під час переказу твору зосереджує увагу лише на подіях, хоч не завжди, розуміє, як вони між собою пов’язані. При переказі тексту часто зупиняється, необхідні додаткові питання. Потребує постійної допомоги та мотивації з боку вчителя, спонукання.

У  Дениса виникають труднощі при написанні диктанту, потрібне неодноразове повторення слів. Письмові завдання виконує з допомогою вчителя.  Недостатньо уважно слухає інструкції. Навички самостійної роботи  на низькому рівні. Самостійні роботи виконує повільно, завдання робить не по порядку. Інформацію сприймає уповільнено і так само її переробляє.  Учень не дотримується правил оформлення письмових робіт Пише нерозбірливо та неохайно.

Техніка письма сформована. Букви у тексті переважно рівномірні, але є значна кількість відхилень у написанні букв та їх поєднань.  Під час письма під диктовку робить чимало помилок. Речення починає з малої букви, але крапку в

кінці ставить. Пропускає букви, склади.

Текст списує з помилками. Мотивація до  навчання знижується при ускладненні  завдань. В разі невдачі  або збільшення складності завдань може відмовитися від виконання.  Має труднощі при виконанні звуко-буквеного аналізу слів, при роботі з деформованими реченнями та текстом.

У хлопчика підвищена втомлюваність, недостатньо сформований самоконтроль.

 

Вчитель-логопед                                                                   (Ім’я, прізвище)

                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Методичні рекомендації
Інкл
Додано
5 червня
Переглядів
247
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку