Сценарій "Україна - моя рідна країна"

Про матеріал

Цей сценарій був використаний при проведенні першого уроку 1 вересня. Наданий матеріал може стати в пригоді вчителям початкових класів при проведенні виховних заходів.

Перегляд файлу

« ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ   ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ-ГІМНАЗІЯ»

ТАТАРБУНАРСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\vyshyvka-logo-top.jpg 

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\vyshyvka-logo-top.jpgПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ

D:\ukraine_1.jpg«Україна – моя рідна земля»

 

D:\поле чудес.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\vyshyvka-logo-top.jpgC:\Users\Admin\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\vyshyvka-logo-top.jpg 

                                                                               вчителя початкових класів

                                                          Федорової  Галини Михайлівни

 

 

                                                         2015 р.

Тема уроку: «Україна – моя рідна земля»

Мета уроку: поглибити знання учнів про Україну, її населення, історію, культуру, ознайомити з цікавими фактами про неї;  з’ясувати поняття про етнос, основні нормативно-правові документи держави; формувати в школярів уявлення про географічне положення своєї країни, поняття про єдність, цілісність та незалежність України, вміння чітко висловлювати свою думку; стимулювати в учнів інтерес до вивчення історії України; виховувати в учнів почуття національної свідомості, повагу до державних символів, патріотизм, розвинути почуття відповідальності до своїх обов’язків перед державою.

 

Перебіг уроку:

І. Організація класу

- Добрий день, діти, шановні батьки і гості!

Як приємно в цей святковий вересневий день зустрітися з такою дружньою і вже знайомою аудиторією. Всі діти за літо підросли,  змужніли, покращали, дізналися багато нового і  цікавого. Я від всієї душі вітаю всіх вас з початком нового навчального року. Хай він буде цікавим для кожного із вас,   і щоб  ви, зустрівшись через деякий час в такому ж складі,  змогли розповісти багато захоплюючих історій із життя 4-Б класу Татарбунарського НВК «Школа-гімназія».  Школа – це чарівна країна знань, де ми пізнаємо різнобарвний світ. І наш навчальний рік розпочинається першим тематичним уроком.

Я хочу, щоб ви дружно пригадали

Все те, що на уроках ми вивчали.

А саме: всі цікавинки про Батьківщину,

Про нашу рідну незалежну Україну.

Знайома гра чекає вже на вас -

«Поле чудес» розпочинати час.

Будьте уважними, терпіння майте,

Себе як вести в грі – не забувайте.

Учитель кожному з вас допоможе,

І хай сильніший переможе.

Коли усі питання подолаєте,

Ви тему  першого уроку прочитаєте.

ІІ. Пояснення умов гри.

Гра складається із декількох раундів. Попереднє жеребкування допомогло  утворити четвірки - шість команд по чотири гравці. Із кожної четвірки в фінал пройде тільки один гравець, той, хто першим відгадає зашифроване слово. І головна задача кожного гравця – відгадати це слово раніше суперників.

Після зупинки барабану я запропоную відкрити будь-яку букву. Якщо ваша спроба виявилась результативною, то наступний хід також за вами.

Вашу удачу в цій грі випробовує й барабан, який обертається. На ньому розміщені різні сектори. Бали ви сьогодні заробляти не будете, просто сектор  з цифрою дасть вам можливість відкрити букву.

Сектор «приз» - один із найбільш хвилюючих секторів ігрового барабана. Він поставить вас перед вибором: продовжити гру далі, чи забрати приз і дати можливість іншим учасникам боротися в подальшому без вас.

Сектор «банкрот» каже про те, що ви пропускаєте хід. Сумно, але ж  це гра.

Сектор « плюс» - чудова можливість відкрити будь-яку букву в слові, назвавши тільки її порядковий номер у слові. А якщо названа вами буква не одна, то відкриваються  й усі інші.

  •    Правила гри зрозумілі? Мені тільки залишається назвати тему нашої зустрічі: «На чудесному полі грай, пізнавай свій рідний край».

Найбільша країна, що знаходиться в Європі – Україна. Країна, що займає  0,41% світової території суші, в якій мешкає 0, 85% населення планети, та яка приносить 0, 20% світового валового національного продукту. Країна, на території якої зосереджена чверть всіх запасів чорнозему на Землі. Країна, яка входить до трійки найбільших постачальників ячменю, є одним з найпотужніших виробників зерна та разом із Францією, Німеччиною та США є одним із найбільших виробників цукрового буряка. Наша країна входить до сімки найпотужніших у світі виробників рослинної олії, сировини, цукру та картоплі. Сотні видатних українців були та залишаються творцями світової історії. Художники та науковці, політики та композитори, актори та письменники – всі вони дають нам можливість за кордоном чи в себе вдома з гордістю сказати: «Я – українець!». А ви б могли повторити з гордістю ці слова? (Діти повторюють «Я – українець!»).

Тема першого уроку зашифрована під цими листами. Ви повинні відгадати її протягом гри.

  ІІІ. Хід гри.

Я запрошую до барабану першу четвірку гравців. (Діти виходять під музичний супровід).

Відбірковий тур

(Після шести турів учасники гри складають слово «Україна»).

Перша четвірка.

Основний закон, де записані основні права та обов’язки громадян. Закріплює суспільний і державний устрій країни, функції органів державної влади. Закон, від якого залежить щастя і доля народу і кожної людини. (Конституція)

Вчитель: Автор першої в світі Конституції – український політичний і громадський діяч Пилип Орлик. 5 квітня 1710 року його обрали гетьманом Запорізького війська. У цей же день Пилип Орлик оголосив «Конституцію прав і свобод війська Запорізького». У США Конституцію прийняли в 1787році, у Франції та Польщі – тільки в 1791 році.

Друга четвірка.

Угода, міжнародний договір з якихось спеціальних питань. (Конвенція)

Вчитель: Україна посідає четверте місце у світі за кількістю громадян з вищою освітою. Населення України належить до найбільш освічених, а кількість людей з вищою освітою на душу населення – вища за середній європейський рівень.

Третя четвірка.

Політичне утворення з визначеною територією, економікою і політичною владою, особлива політико-територіальна організація, що володіє суверенітетом, спеціальним апаратом управління та здатна надавати своїм велінням загальнообов’язкового характеру. (Держава)

Вчитель: Територією України пролягав один з найбільших історичних транспортних шляхів – «шлях із варяг у греки» - система річкових шляхів і боліт між ними завдовжки 3 тис. км., що пов’язувала північні землі Давньої Русі з південними руськими землями та Балтійське море з Чорним. Протягом усієї давньої історії Україна-Русь виступала мостом між світами Східної Європи і давнім Сходом, Європою античною, візантійською і латинською.

Четверта четвірка.

Розпорядження найвищого органу влади або глави держави, яке має силу закону. (Указ)

Вчитель: в Україні в містечку Рахові, в оточенні мальовничих Карпат знаходиться географічний центр Європи.

Гра з глядачами.

Місто державного підпорядкування, найбільший індустріальний та науковий центр країни, столиця України. (Київ)

Вчитель: Найкоротша головна вулиця серед усіх столиць світу, але в той же час одна з найширших і найгарніших – Хрещатик у Києві. Її довжина всього 1225м.

П’ята четвірка.

Документ, нормативний акт, прийнятий вищим органом державної влади. (Закон)

F:\1 сентября\DSC01689.JPGВчитель:  Найстарішим навчальним закладом Східної Європи є Києво-Могил янська академія. (1615рік)

 

 

 

 

 

 

 

 

Шоста четвірка.

Особа, яка належить до постійного населення певної держави, має нормативно закріплений статус, користується захистом держави як у межах її території, так і поза нею, має певні особливості, що надають можливість бути суб’єктом не лише економічних та соціальних, а й політичних відносин. (Громадянин)

Вчитель: пам’ятники відомому українському поетові Тарасу Шевченку встановлені в 1200 містах по всьому світові.

Фінальна гра

(Діти складають тему уроку «Україна – моя рідна земля»)

Вчитель: Українська мова посіла друге місце в світі за мелодійністю після італійської. Також її визнали третьою найкрасивішою мовою в світі по таких критеріях як фонетика, лексика, фразеологія і споруда пропозицій після французької та персидської мов на мовному конкурсі, що відбувся в Парижі в 1934 році.

Супергра

(Право відкрити чотири літери)

Людина, яка любить свою батьківщину, йде на подвиг за неї, віддана своєму народові, його найкращим демократичним і революційним традиціям. (Патріот)

IV. Виступ дітей

  1. Одна Україна - і двох не буває.

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

  1. Любіть Україну, як сонце, любіть,
    Як вітер, і трави, і води…
    В годину щасливу і в радості мить,
    Любіть у годину негоди.
  2. Любіть Україну у сні й наяву,
    Вишневу свою Україну,
    Красу її, вічно живу і нову,
    І мову її солов’їну.
  3. Між братніх народів, мов садом рясним,
    Сіяє вона над віками…
    Любіть Україну всім серцем своїм
    І всіми своїми ділами.
  4. Ми вірим в майбутнє твоє, Україно! -

     Говорять  сьогодні дорослі й малі,

Бо ти в нас найкраща,

Бо ти в нас єдина.

Немає другої такої землі.

V. Підсумок уроку

Любі діти! Мені дуже хотілося нашою сьогоднішньою грою запалити у ваших сердечках вогник гордості за те, що ви  українці-патріоти. Дай Бог наснаги і здоров’я зберегти цей вогник і пронести його крізь тисячоліття.

У всіх людей одна святиня.

Куди не глянь, де не спитай,

Рідніше їм своя пустиня,

Аніж земний в чужині рай.

Їм красить все їх рідний край.

Нема без кореня рослини,

А нас, людей, без Батьківщини.

  •                   Будьте горді, чесні, розумні, любіть Україну!

І у вас буде гарне дитинство.   Дякую за гру!

F:\1 сентября\DSC01692.JPG(Фото напам’ять.)

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Гоцу Светлана
Пов’язані теми
Літературне читання, 3 клас, Сценарії
НУШ
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
692
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку