Сценарій відкриття тижня математики "Здраствуй, математико!"

Про матеріал
Сценарій відкриття тижня математики - спрямований на мотивацію учнів до вивчення математики, розширення їх знань, використовуючи цікаві відомості з математики та номери художньої самодіяльності, а також розвиток логічного мислення, кмітливостф, пам'яті, артистичних здібностей, виховання цілеспрямованості, працьовитості, упевненості у собі, бажання свідомого набуття знань.
Перегляд файлу

Здраствуй, математико, царице всіх наук!

(Відкриття тижня математики)

Мета. Розширити знання учнів, використовуючи цікаві відомості з математики та номери художньої самодіяльності; мотивувати дітей до вивчення математики;

Розвивати через ігрові методи інтерес до вивчення математики; розвивати логічне мислення, кмітливість, пам'ять, артистичні здібності;

Виховувати цілеспрямованість, працьовитість, упевненість у собі, бажання свідомого набуття знань.

Обладнання. Комп’ютер, флешка, колонки, віяла з написами, аркуші з графіками функцій, тотожностями, рівняннями, костюми.

Хід заняття.

Ведучий: Сьогодні, друзі, ми із вами

Вітаємо царицю всіх наук,

Що логіки своєї чудесами

Нас позбавляє від незнання мук.

Вона розкаже що і де,

Поміряє, обчислить, доведе,

Знайде усі на світі невідомі

І запанує мир і щастя в домі.

Заходить Математика – дівчина у царському вбрані та короні її підтримують 4 кити, які у руках тримають закриті віяла, на яких зроблені написи: рівняння, число, тотожність, функція.

(На царицю вибираємо переможницю олімпіади або іншого математичного конкурсу).

Математика:

Глибини і абстракції сила,

Підрахунок в задачі стрункий,

Строга логіка, вмклад красивий –

Математиків ваблять віки.

Проникаючи в зоряні далі,

В таємниці земної кори,

Математика всіх закликає:

«Ти міркуй, фантазуй і твори!»

                                                           Г. Скобелєв, В. Берман

Ведучий: Усім, хто любить і вивчає математику, тим хто прагне досягти більшого у природничих науках і навіть тим, хто ще не знає що може любити математику, присвячується цей вечір.

Математика: До вас мої шанувальники, я прийшла сьогодні не з порожніми руками, а з подарунками. І не протими, а такими, що піднімають настрій. Зустрічайте – пісня «З чого починається алгебра?»

З чого починається алгебра?

(На мелодію пісні «С  чего начинаетса Родина» з кінофільму «Щит і меч». Сл.І. Кушніра,та Л. Фількенштейна, муз. В. Баснера)

З чого починається алгебра?

З веселих і легких задач,

З уміння робить узагальнення

І буквами все позначать.

 

Можливо вона починається

З простих і не дуже ріванянь,

Що їх до задач ми складаємо,

З надійних і якісних знань.

 

З чого починається алгебра?

Із формул, тотожностей, схем…

Хто їх опанує всіх правильно –

Не знатиме більше проблем.

 

Ведучий: Алгебра тримається на чотирьох китах. Хто може підказати яких?

(Коли учні говорять правильну відповідь, кит у якого вона записана на віялі піднімає і відкриває своє віяло)

Ведучий: Так, це рівняння, число, тотожність та функція. І слово у нас надається першому з китів під назвою Рівняння. Адже саме слово «алгебра» походить від слова «альджебр», що в перекладі означає «відновлення», Іноді алгебру називають наукою про рівняння.

І кит:          Рівняння – це не просто рівність

З одною змінною чи кількома,

Рівняння – це думок активність,

Це інтелектк боротьба.

Інсценівка

(На сцену виходять Івасик і Галинка)

Івасик:      Я розв’язую всі задачі тільки на відмінно, а про рівняння й говорити нічого – лускаю, як насіння.

Галинка:  Ой як тобі добре! А я ось цілий тиждень розв’язую рівняння 2х=х і ніяк розв’язати не можу… Може ти і моє рівняння «лускнеш»? (показує аркуш з рівнянням)

Івасик:      Ну… Давай я вдома розвяжу. Після обіду.

Галинка:  Чому ж після обіду? Ти зараз розвяжи, якщо можеш…

Івасик:      Я? Ну звичайно можу! Заввиграшки. А… ти впевнена, що це рівняння?

Галинка:  Ну, звичайно, впевнена!

Івасик:      А що в рівняннях треба шукати?

Галинка:  Та ти ж лускаєш рівняння як насіння і не знаєш? Треба «х» знайти.

Івасик:      Ех ти, бідолахо! І було б над чим тиждень думати. Та ось же він, та ще й у двох місцях (показує)!

Ведучий: Другий кит – це залежність, та тільки не від компютерних ігор, а однієї змінної від іншої…

ІІ кит       Функція мене зовуть,

Як мене не знати,

Ось про мене учні тут

Будуть всім співати.

 

Пісня про функції

(На мелодію пісні «Прекрасное далекое» сл. О. Панішевої, муз. Є. Крилова

Під час виконання пісні на задньому плані підтанцьовують учні з аркушами в руках, на яких побудовано графіки різних функцій.)

В цьому світі

Щось від чогось

Та й залежить,

Час від швидкості

І вартість від ціни.

Є залежності прямі та протилежні

І багато інших ще пізнаєм ми.

Приспів:

Вони всі назви мають,

Їх школярі вивчають,

І похідні беруть,

Над ОДЗ чаклують

І графіки будують.

Зжалежності в науці

Ці функціями звуть!

Намагались

Їх означити учені:

Любачевський, Ейлер

Та Рене Декарт.

Ви сьогодні всіх їх бачите на сцені,

Бо вони науки справжній авангард!

Приспів:

Без функцій стихли б звуки,

І не було б науки,

І потяг зупинився б,

І не літав літак…

Ви функції вивчайте,

Ви їх не забувайте,

Без функцій так і знайте

Не впорватись ніяк!

Ведучий: Третій кит – це число. І переконувати вас, що без числа не існувало б алгебри, думаю, немає сенсу.

ІІІ Кит:    Я число, просте число,

Та без мене б не було

Ні ціни у магазині,

Ні грошей у банку й в скрині…

Неполічені отари

(В чабанів були би чвари)

І не міряні дороги

Натрудили б ваші ноги…

Я є скрізь і я усюди,

Куди йде математика між люди!

Фокусник: Ану виходьте, добрі люде, зараз магія вам буде! (викликає на сцену двох бажаючих)

У вас є якась улюблена цифра? Ви вмієте множити у стовпчик? Тоді я зможу цю цифру відгадати!

Помножте, будь ласка, свою цифру на 33, а потім на 3367.

(Добуток буде складатися з тієї цифри, яку було задумано).

Ведучий: У видатних людей теж були свої улюблені цифри або ж числа:

Імператор Карл ІV дуже любив цифру 4. За його правління у країні було 4 столиці, імператор мав 4 палаци і займав у кожному з них по 4 кімнати. А на урочисті події він надівав чотирикутну корону виготовлену зі сплаву чотирьох металів.

Бісмарк – уподобав цифру 3. Девізом на його гербі була латинська приказка «У троїстості сила».

А за загальною статистикою більшість людей у світі вважає своїм улюбленим числом – число 7. Воно і не дивно, адже у веселки 7 кольорів, у музиці 7 нот, у тижні 7 днів, та і вислів «Він на сьомому небі» означає, що він безмежно щасливий…

Ведучий: Скільки змінні не міняй, а вирази рівні й край! Ось на черзі у нас Кит четвертий.

ІV Кит:  Як вам, любі, довести

Що тотожністю є ти?

Рівність швидко вибирайте

І про ню розповідайте.

(Виходить два гравці. Учням пропонуються картки з тотожностями та рівняннями. Потрібно знайти більше тотожностей ніж суперник і не помилитися. )

Математика: Сьогодні двері ми відкрили

У море логіки і сили,

У чисел буйний океан,

У ріки функцій та рівнянь…

Хоч не простий для нас цей шлях,

Та попливемо ми на чотирьох китах!

 

Із відкриттям тижня математики!

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 9 клас, Сценарії
Додано
27 вересня 2021
Переглядів
731
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку