Виховний захід «Математичний КВК»

Про матеріал
З давніх часів математику називали царицею наук. В наш час навіть не виникають сумніви у тому, що математичні знання необхідні всім без винятку. Яку б професію у майбутньому не обрали б здобувачі освіти, без математики їм не обійтись. Так, наприклад, сучасну біологію неможливо уявити без математики. У лінгвістиці є багато завдань, вирішення яких спирається на комбінаторику - розділ математики, який вивчається в школі. Психологам і соціологам для проведення досліджень потрібні знання з математичної статистики та аналізу даних. На математичному мисленні також ґрунтується вміння міркувати, а цей навик корисний в багатьох професіях - і в журналістиці, і в маркетингу тощо. Математичний КВК спрямований зацікавити здобувачів освіти математикою, встановлюючи зв’язки між математикою та іншими сферами життя.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Сценарій виховного заходу

«Математичний КВК»

Розробила: Гаврус Н. А.

 

 

 

 

 


Математичний КВК

 

Мета КВК: Зацікавити здобувачів освіти математикою, встановлюючи зв’язки між математикою та іншими сферами життя, розвивати логічне мислення, кмітливість, уміння швидко орієнтуватись в ситуації, розвивати увагу спостережливість, повагу до суперника, товариськість.

Обладнання: математичні газети, таблиці для роботи журі, комп’ютер, проектор, дипломи для команди-переможців та для команди, що займе II місце.

Структура:

 

І вступна частина

 

ІІ привітання команд

 

ІІІ розминка «Віриш чи ні»

 

IV Конкурс капітанів та конкурс « Залізна логіка» V Конкурс «Дуель»

Домашнє завдання VІІ Конкур вболівальників VІІІ Підбиття підсумків. Нагородження переможців


Сценарій

І вступна частина

 

Викладач математики 1:

Добрий день дорогі гості!

Ми раді вітати Вас у цьому залі!

 

Викладач математики 2:

Сьогодні ми будемо друзі, з Вами Царицю всіх наук вітати.

Так можемо гордо і по праву Ми математику назвати.

 

Викладач математики 1:

Сьогодні в цей світлий день і світлий час запрошуємо Вас на математичний КВК.

 

Викладач математики 2:

Тим, хто вивчає математику, Тим, хто вчить математиці.

 

Викладач математики 1:

Тим, хто любить математику,

Тим, хто не знає, що може любити математику.

 

Викладач математики 2:

Цей КВК присвячується!



Мета КВК: Зацікавити студентів математикою, встановлюючи зв’язки між математикою та іншими сферами життя, розвивати логічне мислення, кмітливість, уміння швидко орієнтуватись в ситуації, розвивати увагу спостережливість, повагу до суперника, товариськість.

 

Викладач математики 1:

Давайте з Вами привітаємо наших ведучих. На сцену виходять ведучий 1та ведучий 2.

 

Ведучий 1:

Щоб КВК був чесним,

Ми оберемо журі почесне. Поглянемо разом з Вами, друзі, Хто буде в цім почеснім крузі. Ведучий 2: представляє журі.


 

ІІ привітання команд

 

Ведучий 1: А зараз запрошуємо команди на сцену.

(Під звуки мелодії «Мы начинаем КВН»)

Ведучий2: На цій сцені відбудеться інтелектуальний бій між командами економічного відділення нашого коледжу та механіко- технологіного.Капітани підійдіть до мене. Зараз визначимо порядок виступу команд.

(Жеребкування)


Ведучий 1: Отже, першими на цій сцені виступатимутьстуденти 2-го курсу економічного відділення.

Ведучий 2: Журі оцінює:

  • зовнішній вигляд гравців;
  • емблему;
  • представлення команд.

Максимальна кількість балів за цей конкурс – 6. Привітання команди «Геометричні фігури» Привітання команди «Математичні знаки» Капітан:наша команда

Всі разом:«Математичні знаки»!!!!

Капітан:наш девіз

Всі разом:

«Перемагати

Всі завдання розв’язати. Швидко все розрахувати.

Й супротивника здолати!!!»

  • Віднімаєм,
  • Ділим,
  • Множим,
  • Додаємо

Всі разом:«Все ми зможем!!!»

  • Шануєм безмірно царицю наук, Для неї не шкода нам розуму й рук.
  • Ми сторінками Математики мандрували І, нарешті, на цю сцену завітали Веселими і кмітливими

Всі разом: «БУТИ ЗАБАЖАЛИ!»

  • Суперникам нашим щиробажаєм, КВК хай вам у фіналі,

Лиш срібніпринесе медалі,

А ми із скромності і без гордині, На золоті погоджуємся нині

Звучить мелодія гурту Тік «Гуляй народ!» Всі разом:«Математику вчити немає бажання, Але все життя, як квадратне рівняння.

Ікс може в Ігрика перевтілиться,

В кишені - нуль, а на нуль не ділиться.

Навіщо сидіти і рахувати, коли є з ким заспівати й погуляти! Приспів:

Гуляй, народ, доки музика грає! На Квк душа співає!!

Ех, гуляй, доки гуляється, Доки пісня співається!


Гуляй, народ!

 

Колись Піфагор написав теорему, але тим самим не зняв проблему:

Формула є, весь народ радіє,

а в любовному трикутнику вона не діє. І навіщо сидіти, голову ламати,

коли є з ким заспівати й погуляти! Приспів:

Гуляй, народ, доки музика грає!, На квк душа співає!

Ех, гуляй, доки гуляється, Доки пісня співається!»

 

Ведучий 1: Доки журі радиться, ми запрошуємо Вас прослухати вірш про математику.(Додаток 1)

Ведучий 2: Для підведення підсумків першого конкурсу слово надається журі.

(Повідомлення оцінок)

 

ІІІ розминка «Віриш чи ні»

 

Ведучий 1: А зараз запрошуємо команди на сцену для проведення розминки

«Віриш чи ні». Командам по черзі будуть задаватись питання на які необхідно дати відповідь «так, це правда» або «ні, це неправда». На роздуми дається 10 секунд. Відповідь озвучує капітан.

Ведучий 2: Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Команди готові? Розпочнемо.

Ведучий 1: Перше питання команді «Математичні знаки» Математичний конкурс «Вірю не вірю»

  1. Чи вірите ви в те, що Шарль Перро автор «Червоної Шапочки», написав казку «Любов циркуля і лінійки»? (Так, є така казка)
  2. Чи вірите ви в те, що в столиці Білорусії в місті Мінськ знаходиться пам’ятник нулю? (Ні. Але пам’ятник нулю дійсно існує. Це точка від якої відраховують відстані в столиці Угорщини Будапешті)
  3.  Чи вірите ви в те, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? (Так. Один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»).
  4. Чи вірите ви в те, що квітка Гортензія названа в честь француженки Гортензії Лепот, відомої обчислювальниці, складальниці таблиць? (Так. Гортензія Лепот привезла декоративну квітку з Індії і вона була названа так в її честь).
  5. Чи вірите ви в те, що в будь який прямокутний трикутник називають єгипетським? (Ні. Тільки такий прямокутний трикутник сторони якого пропорційні числам 3, 4, 5.)

 

  1. Чи вірите ви в те, що великий Евклід сказав царю Птолемею: «В геометрії немає царської дороги»? (Так. Евклід жив в 300 р. до н.е).
  2. Чи вірите ви в те, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді, яка проходила в 548 р. до н. е.? (Так. Він був чемпіоном по цьому виду спорту і утримував цей титул іще на декількох Олімпіадах).
  3. Чи вірите ви в те, що складання карти Китаю отримало назву «Велике тригонометричне дослідження»? ( Ні, не Китаю, а Індії, бо її зображення на карті нагадує трикутник)
  4. Чи вірите ви в те, що знаменитий Фалес був болільником і помер на трибуні Олімпійського стадіону під час бою Піфагора? (Так. Про це свідчать літописці.)
  5. Чи вірите ви в те, що є книга в якій знаходиться 370 різноманітних доведень              теореми              Піфагора              і                            в              ній              є              доведення              запропоноване президентом США Гарфілдом? (Так. Ця книга була опублікована в 1940 р.) 11.Чи вірите ви в те, що теорему Фалеса називали «ослячим мостом»? (Ні. Так називали теорему Піфагора. Учні, що завчили теорему напам’ять без розуміння                            і              прозвані              «ослами»              не              були                            в                            змозі              подолати              теорему

Піфагора, що була для них, ніби непрохідний міст )

  1. Чи вірите ви в те, що іспанський математик, що розв’язав рівняння четвертого степеня, був відправлений на костер інквізиторами? (Так. Це був ПаолоВальмес, перша людина, що розв’язала рівняння четвертого степеня)

  1. Чи вірите ви в те, що Франсуа Вієт без малого не був відправлений на костер інквізицією за те, що зміг розшифрувати таємну переписку іспанського уряду командуванню своїх військ? (Так. В   ту   пору (кінець XVI ст.) Іспанія вела війну із Францією. Іспанські інквізитори вважали, що розкриття їх шифру людському розуму непідвладне, а це значило, що Вієту допомагав сатана).
  2. Чи вірите ви в те, що якщо кожен день по 10 годин тільки й переписувати праці Леонарда Ейлера, не вистачить і 76 років? (Так. Збірка його творів складає 75 великих томи. Про нього говорили, що він «обчислює так, як людина дихає»).
  3. Чи вірите ви в те, щоЛев Толстой, автор «Войны и мира» був автором підручника математики? (Так, він написав підручники для початкової школи, в тому числі й підручника з арифметики)
  4. Чи вірите ви в те, що існують наступні «математичні» сузір’я: Трикутник, Південний трикутник, Циркуль. ( Так, це правда)

Ведучий 1: Чи згодні ви з твердженням, що життя неможливе без математики?! Колись в Америці було обіцяно велику премію тому, хто напише книжку під назвою "Як людина жила без математики". Бажаючих одержати премію знайшлося чимало, та написати таку книжку ніхто не зміг. Ведучий 2: Цікаво, правда? Жодного дня не можна прожити без математики. І це не вигадка. Це реальність. З математикою ми зустрічаємося всюди, на кожному кроці, з ранку і до вечора. Прокидаючись, ми дивимося на годинник. У транспорті потрібно розплатитися за проїзд, в магазині - за покупки.

Ведучий 1: А зараз надаємо слово журі для оголошення оцінок за конкурс

«Вірю не вірю», підбиття загального рахунку.


(Повідомлення оцінок)


IV  Конкурс капітанів та конкурс « Залізна логіка»

 

Ведучий 2:Зараз відбудеться конкурс капітанів і в цей же час командам щоб не нудьгувати ми пропонуємо задачки на логіку розв’язати!

Ведучий 1: Представники команд підійдіть до мене та отримайте ваші завдання. У вас є 5 хвилин. Максимальна оцінка – 6б.



Ведучий 2: Шановні капітани, зараз від вас залежить скільки балів отримає ваша команда. Умови конкурсу наступні: протягом 10 секунд ви уважно розглядаєте слайд після цього вам задається питання стосовно зображеного малюнку, кожному своє. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

 

Ведучий 1: Капітани готові? Почали.

Конкурс капітанів Слайд 1(Додаток 2)

Ведучий 1:

«Геометричні фігури»: Скільки дітей летіло на зеленому літаку? (3)

«Математичні знаки»: Скільки хмар було зображено на слайді? (4)

 

Слайд 2(Додаток 2)

Ведучий 2:

«Математичні знаки»: Скільки їжачків зображено на слайді? (2)

«Геометричні фігури»: Під яким номером вагона їхав півень? (1)

 

Слайд 3(Додаток 3)

Ведучий 1:

«Геометричні фігури»: Назвіть кількість квітів на капелюсі слона? (2)

«Математичні знаки»: Яка цифра зображена на жовтому кубику? (7)

 

Слайд 4(Додаток 3)

Ведучий 2:

«Математичні знаки»: Скільки рудих кошенят зображено на слайді? (2)

«Геометричні фігури»: Скільки слонів зображено на слайді? (2)


Слайд 5(Додаток 4)

Ведучий 1:

«Геометричні фігури»: Перерахуйте номера порожніх місць. (1, 2, 5, 9)

«Математичні знаки»: Лише у одного хлопчика на білеті чітко видно цифру. Яку? (1)

 

Ведучий 2: Дякую вам капітани. Ви гарно справились із завданням.

Ведучий 1: Доки шановне журі радиться та виставляє оцінки, музична пауза.

Ведучий 2: А зараз надаємо слово журі для оголошення оцінок за конкурс

«Залізна логіка» та конкурс капітанів.

(Повідомлення оцінок)

 

V  Конкурс «Дуель»

 

Ведучий 2: Наступний наш конкурс «Дуель». Запрошую до мене по одному учаснику з обох команд.

(Учасники підходять до ведучого)

Ведучий 2:Я ставлю питання учаснику команди «Математичні знаки», час на роздуми 5 секунд, якщо відповідь вірна, то ваша команда отримує 1 бал, якщо ж ні, то право відповіді передається учаснику команди «Геометричні фігури». Наступне питання та право першої відповіді надається вже команді

«Геометричні фігури». Все зрозуміло починаємо.


Ведучий 2:

  1.               «Математичні знаки»:Кінь перевозить 10 кг вугілля, а поні — 10 кг вати. У кого вантаж важчий? (Вантаж однаковий 10 кг)
  2.               «Геометричні фігури»:Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн. Як це могло трапитись? (Було 3 особи: батько, син і внук)
  3.               «Математичні знаки»:Ім'я якої казкової героїні походить від одиниці вимірювання довжини? (Дюймовочка — від одиниці виміру «дюйм») Ведучий 1:
  4.               «Геометричні фігури»:На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець, вистріливши, влучив у двох із них. Скільки горобців залишилося на дереві? (Жодного, — всі інші полетіли)
  5.               «Математичні знаки»:Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки кілометрів проїхав кожний автомобіль?(120)
  6.               «Геометричні фігури»:Яка геометричнафігурапідробляєгімнастичним снарядом у цирку?(Трапеція, ромб, прямокутник

Ведучий 2:

  1.               «Математичні знаки»:Хто показує кожному його обличчя, бо не має власного? (Дзеркало)
  2. «Геометричні    фігури»:Яку     воду     можна     принести     в     ситі?

(Заморожену)

  1. «Математичні знаки»:Яка цифра завждикатається в електричці?(Три

— елекТРИчка) Ведучий 1:

  1. «Геометричні фігури»:Які геометричні фігури є у кожного в роті?

(Кути (рота))

  1.          «Математичні знаки»:Яку математичну фігуру носять чоловіки на голові? (Циліндр)
  2.          «Геометричні фігури»:Яке колесо не крутиться в автомобілі, коли він їде? (Запасне)

Ведучий 2:

  1.          «Математичні знаки»:Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і 3, щоб мати число більше за 2, але менше за 3? (Кому)
  2.          «Геометричні фігури»:Який ключ не відкриє замок? (Скрипічний, журавлиний)
  3.          «Математичні знаки»:На руках 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках? (50)

Ведучий 1:

  1. «Геометричні фігури»:Від чого у качки ноги червоні? (Від колін)
  2.          «Математичні знаки»:В якому морі води немає? тому, що на карті в атласі)
  3. «Геометричні фігури»:Які геометричні фігури дружать із сонцем?

(Промені)


Ведучий 2:

  1.          «Математичні знаки»:Який математичний знак нагадує рух губ верблюда, коли він жує жуйку? (Знак безкінечності)
  2.          «Геометричні фігури»:Без чого не можуть обійтися мисливці, барабанщики і математики? (Без дробу)
  3.          «Математичні знаки»:Що відрізняє один поїзд від іншого з точки зору математика? (Номер)

Ведучий 1:

  1. «Геометричні фігури»:Сорок п’ят і сорок п’ят скільки буде?

(Вісімдесят п’ят)

  1.          «Математичні знаки»:Швачка має кусок сукна 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз? (На п’ятий)
  2. «Геометричні фігури»:Коли людина в кімнаті може бути без голови?

(Коли виглядає у вікно) Ведучий 2:На цьому все.

Ведучий 1: Поки журі підбиває підсумки, я хочу розповісти вам про жінку математика Софію Василівну Ковалевську.Вперше про математику вона дізналася в дитинстві, коли замість шпалер на стіни її кімнати наклеїли листи з лекціями одного математика про диференціальне і інтегральне числення. Заради науки вона оформила фіктивний шлюб. У Росії жінкам заборонялося займатися наукою. Її батько був проти виїзду дочки закордон. Єдиним способом було заміжжя. Але пізніше фіктивний шлюб став фактичним і Софія навіть народила дочку.

Ведучий 2: А про Лермонтова Михайла Юрійовича ми знаємо як про блискучого поета і прозаїка. Але, крім літератури, він захоплювався ще й математикою. І у вільний від творчості час любив вирішувати завдання з вищої математики та аналітичної геометрії.

Ведучий 1: Надаємо слово шановному журі для оголошення оцінок за конкурс «Дуель» та підбиття загального рахунку.

(Повідомлення оцінок)

 

Домашнє завдання

 

Ведучий 2: Ось і добігає закінчення наш математичний КВК. Вашій увазі пропонується домашнє завдання команд. Максимальна оцінка 6 балів.

(Виступи команд)

«Геометричні фігури»

«Математичні знаки»

Сценка "Вміло поділила ".

Микола: Ти знаєш, що в нашій сім’ї 5 осіб: батько, мати, я і дві сестрички?

Алла: Знаю. Крім того знаю, що ти неввічливий. Треба було сестричок назвати першими, а не себе.


Микола: Добре. Слухай далі. Купила сьогодні мама 7 я6лук і вирішила розділити їх порівну між нами. Спочатку вона одне я6луко розрізала на п’ять рівних частин, потім друге розрізала на п’ять рівних частин …

Алла: Досить. Я знаю як ці яблука без розрізування на однакові частини можна було б між вами  розділити.

Микола: 7 я6лук на 5 осіб? І не різати?

Алла: Звичайно!

Микола: Цікаво! Так як же?

Алла: Зварити компот!

Сценка "3=7 і 2=10" Вчитель: Ну що, Петров? Що ж мені з тобою робити?

Петров: А що?

Вчитель: Весь рік ти нічого не робив, нічого не вчив. Що тобі ставити у відомості, прямо не знаю.

Петров (похмуро дивлячись в підлогу): Я, Іван Іванич, займався науковою працею.

Вчитель: Та що ти? Яким же?

Петров: Я вирішив, що вся математика наша невірна і ... довів це! Вчитель: Ну і як же, товаришу Великий Петров, ви цього домоглися? Петров: А-а, що там говорити, Іван Іванич! Я ж не винен, що Піфагор помилявся і цей ... Архімед!

Вчитель: Архімед?

Петров: І він теж, Адже говорили, що три рівне тільки трьом.

Вчитель: А як же ще?

Петров (урочисто): Це невірно! Я довів, що три дорівнює семи!

Вчитель: Як це?

Петров: А ось, дивіться: 15 -15 = 0. Вірно?

Вчитель: Вірно.

Петров: 35 - 35 =0 - теж вірно. Значить, 15-15 = 35-35. Вірно?

Вчитель: Вірно.

Петров: Виносимо спільні множники: 3(5-5) = 7(5-5). Вірно?

Вчитель: Точно.

Петров: Хе-хе! (5-5) = (5-5). Це теж вірно!

Вчитель: Так.

Петров: Тоді все догори дном: 3 = 7!

Вчитель: Ага! Так, Петров, дожили.

Петров: Я не хотів, Іван Іванович. Але проти науки ... не погрешишь!

Вчитель: Зрозуміло. Дивись: 40-40 = 0. Вірно?

Петров: Точно!

Вчитель: 8-8 = 0 - теж вірно. Тоді 40-40 = 8-8. Теж вірно?


Петров: Точно, Іван Іванич, точно.

Вчитель: Виносимо спільні множники: 10(4-4) = 2(4-4). Вірно?

Петров: Вірно!

Вчитель: Тоді все, Петров, ставлю тобі «2»!

Петров: За що, Іване Івановичу?

Вчитель: А ти не засмучуйся, Петров, адже якщо ми розділимо обидві частини рівності на (4-4), то 2=10. Так ти робив?

Петров: Ну, припустимо.

Вчитель: Ось я і ставлю «2», не все одно. А?

Петров: Ні, не все одно, Іван Іванич, «10» краще.

Вчитель: Можливо, краще, Петров, але поки ти цього не доведеш, у тебе буде двійка за рік, рівна, по-твоєму, десятці!

 

Ведучий 2: Дякуємо за виступ.

Ведучий 1:

Ода цифрам

Яскравим сонцем, щедро вмиті Знаменні цифри історичні.

Вони, немов розквітлі віти, Ласкаво дивляться в обличчя. Хто каже — цифри безсловесні? Вони ідуть назустріч веснам.

В далекій тундрі і аулі

Ми їхню мову всюди чуємо. Дарма, що цифри без прикрас, Вони — змагання наше й сила У необхідний, скрутний час, До щастя зоряного крила.

Ведучий 2: А чи відомо вам, що число сім наші древні предки вважали священним і магічним. І це, здається, не випадково. Тиждень складається із семи днів, у яскравому вбранні веселки чітко вплетено сім кольорів, а азбука музики складається із кожному відомих семи нот. Немов відгомін цієї магічності числа дійшов і до нашого часу. Майже щодня ми говоримо: «Сім раз відміряй – один раз відріж», «Семеро на одного не чекають».

 

VІІ Конкур вболівальників

 

Ведучий 1: Поки журі виставляє оцінки за домашнє завдання, у вболівальників є можливість допомогти своїй команді. Пригадайте приказки та прислів’я в яких використовуються числівники. Чиї вболівальники назвуть їх більше, та команда отримає 2 бали і можливо саме ці бали стануть вирішальними при визначенні переможця нашого КВК.


VІІІ Підбиття підсумків. Нагородження переможців

 

Ведучий 1:

Ще запитань багато

Вам можна запропонувати. Та обмежує час.

Ведучий 2:

Готуємось назвати Змагання результати.

(Заключне слово від викладачів математики) Ведучий 1: Вельми шановне наше журі, вам слово. (Оголошення результатів та переможців)

Ведучий 2: Вітаємо команду переможців!!!

Ведучий 1:

Ви, друзі, показали Усім „найвищий клас‖.

Запрошуємо капітана на сцену за грамотою.

Ведучий 2:

Команда «Математичні знаки» Теж добре працювала

Тому від переможця Лиш трішечки відстала.

Ведучий 1: Наш математичний КВК добіг до свого логічногозавершення. Всім дякуємо. До побачення! До нових зустрічей!


Додаток 2

 

 


 



Додаток 3


 

 

 

 

 

 

 

 



Додаток 4

 



Додаток 5



 




Література:

  1. Друзь Б. Математична скринька. К. : Видавництво дитячої літератури

«Веселка», 1976.

  1. Науково-методичний журнал «Математика в школах України» №12, грудень 2011р.
  2. Науково-методичний журнал «Математика в школах України» №1, січень 2011р.
  3. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології. Навчальний посібник 2004р.
  4. Організація навчального процесу в сучасній школі. Гадецький М. В.,Хлєбнікова Т. В., Харків . Ранок, 2003р.
  5. Прийоми педагогічної техніки. Луганськ. Янтар, 2004р.
  6. С. Маркова Математика після уроків. - Харків. « Основа», 2005 рік.
  7. О.В. Панішева Тиждень математики в школі.  Харків.

«Основа», 2007 рік.

  1. Газета «Математика» №40, жовтень 2008 рік.
  2. Газета «Математика» №44, жовтень 2008 рік.
  3. Математика після уроків. 5-11 класи. Посібник для вчителя / Упор.: М.Дзюбинська, В.Колодій, В.Підгородецька, Н.Тарасенко, О.Чижевська. Тернопіль:Мандрівець, 2007. -88 с.

Додаток 1

 

МАТЕМАТИКА

Ти визнана давно главою всіх наук – Потрібна нам ти скрізь, завжди і всюди.

Без математики ми нині, як без рук.

 

З тобою з казки дійсність творять люди.

 

Освоївши тебе – рвемося у політ. Створили вже розумні ми машини, Штурмуємо космічний світ

І різних фактів визнаєм причини. З тобою ми невпинно ростемо, З тобою підкоряємо природу.

Твої досягнення ми віддамо На благо рідного народу.

Сьогодні ви прийшли в цей зал Подумати, помріять, відпочити.

Побачити гру і бал

 

І розумом своїм все охопити. Згадаєм нині формулу Герона, Яку ти вже не раз писав, Згадаєм також і Ньютона, Біном якого пізнавав.

Хай в пам’яті воскресне Архімед, Що за творіння славлений велике, Відомий всім згадається Вієт,

Що формулу рівнянь зумів відкрити.


Вірш про математику

 

Відомий обдарований Декарт – Творець координатної системи. І Лобачевский всіх учених брат,

Та скульптор геометрії Копернік.

 

І нині славний Чебишов-титан, Софія Ковалевська наша прима.

Могутній їм даровано талант, Їх розум – непохитна брила. Думок великих та ідей творці,

Що рід людський виношував століття, Крізь бурі перейшовши дні важкі Переживуть тепер тисячоліття.

Запам’ятай, що Гаусс всім сказав:

 

Є математика царицею наук.

 

І недаремно він заповідав Творити в вогнищі робіт і мук.

Безмежна роль її у відкритті законів,

 

У створенні машин – повітряних, земних.

 

І було б важко нині без Ньютонів, Що дала нам історія до наших днів.

Нехай не станеш Піфагором ти, Яким у мріях вирости бажаєш. Та будеш ти людиною завжди

І Україну вславиш добрими ділами


 

docx
Додано
3 жовтня 2021
Переглядів
537
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку