Святогірська загальноосвітня санаторна школа інтернат I-IIст. №12
Донецької обласної рад
ВІДКРИТИЙ ЗАХІД
« А ЗА ВІКНОМ ВИРУЄ ВЕСНА…»
Підготувала
Боровик О.М.
Вихователь 5-б кл.
« А ЗА ВІКНОМ ВИРУЄ ВЕСНА… »
Мета.
Прищеплювати любов і повагу до жінки – матері, бабусі, сестрички, подруги. Виховувати в учнів естетичний смак, навички морально – етичної поведінки Зміцнювати колектив класної родини.
Оформлення:
на дошці цифра «8» в обрамлені штучних квітів, гірлянди з повітряних кульок.
КАТЕГОРІЯ УЧАСНИКІВ: учні 5класу
ХІД ЗАХОДУ
звучить
Пісня « Дівчина весна»
Вихователь:
Добрий день, шановні гості!
Дозвольте запросити вас на наше свято, присвячене весні, Міжнародному жіночому дню – 8 Березню.
Жіноче свято... Воно приходить навесні із першими теплими днями.
Мама...
Це слово, яке із радістю вимовляє кожна дитина, бо змалечку супроводжує нас у житті матусина ласка і турбота.
Нехай всі турботи, труднощі, нещастя покинуть вашу оселю. Хай завжди світить сонце у вашому домі, нехай ваші обличчя сяють від ласкавої посмішки. Щастя вам, дорогі жінки, добра, краси, кохання, вічної молодості і весни.
Тож прийміть наші вітання із цим чудовим весняним святом, наші найніжніші слова, гарні пісні, веселий настрій.
виходять учні:
учень1.
Сьогодні у світлому залі
Під поглядом теплих очей
Ми вас, наші мами, вітаєм
Від імені вдячних дітей!
учень2:
Хай дзвенить по всюди пісня
Про найкращих наших мам!
Ми за все, за все на світі
Щиро дякуємо вам!
Учень3:
Від чистого серця
Простими словами,
Розкажемо, друзі,
Сьогодні про маму!
Учень4:
Мамині руки щедрі, робочі
Втоми не знають зранку до ночі.
Ранком, коли ще усі спочивають,
Сонце, напевно, вони піднімають!
Учень5:
Їх теплотою щоранку зігріті
Йдуть до школи усміхнені діти.
Мамині руки завжди найтепліші
Мамине серце завжди найвірніше.
Вихователь:
-Жінка! Скільки в цьому слові ніжності, мудрості, сили і доброти. В шані схиляємо голови перед тобою. В тобі поєдналося все прекрасне, добре, чисте.
- Адже жінка - кохана, дружина, хранителька сімейного щастя. Адже жінка прийшла у цей світ для любові.
-Саме тому навесні і саме сьогодні ми відзначатимемо свято весни .
ВИХОВАТЕЛЬ:
-Чи знаєте ви, що міжнародний жіночий день має давні традиції?
-Виявляється, що його відзначали ще у стародавньому Римі як матрони, так і їхні рабині. Перші отримували подарунки від чоловіків, а інші — вихідний. І ті, і інші вирушали до храму Весни — хранительки домашнього вогнища. А згодом ці традиції увійшли в минуле.
-8 березня 1857 року кілька сотень робітниць текстильних і взуттєвих фабрик Нью-Йорка провели страйк і демонстрацію — вони вимагали 10-годинного робочого дня, поліпшення умов праці й однакової з чоловіками заробітної платні. Як і передбачалося, поліція розігнала демонстранток. Однак страйкарі й не збиралися здаватись, а об’єдналися в одну профспілку.
-На честь цих подій на міжнародній конференції жінок-соціалісток у Копенгагені 1910 року виступила Клара Цеткін і запропонувала відзначати щороку в цей день «Міжнародний день жінок»
Учень1:
-Один раз на рік наближається день, коли ми вимовляємо слово «жінка», розуміючи при цьому не прання, прибирання і приготування їжі, а квіти, свято і добрий настрій.
Учень 2:
-Матуся… ми любимо її ласкаві, умілі руки, її вірне і чуйне серце, в якому ніколи не згасає любов.
І скільки б не було нам років, п’ять, десять, п’ятнадцять чи двадцять, нам завжди потрібна мама. І чим більша наша любов до неї, тим радісніше і світліше життя. Мама – наша опора і надія, окраса нашого життя і справжнє щастя!
МАМИНІ РУКИ ЦІЛУЮ
Мамині руки цілую…
Скільки у них теплоти!
Рук, що добріші й ніжніші,
Більше мені не знайти.
Лагідні, щирі, ласкаві
Руки, пошерхлі в труді.
Мамині руки цілую
Рідні й завжди молоді.
Мамині очі цілую,
Що не доспали ночей.
Скільки любові плекає
Погляд чарівних очей!
Сльози, пролиті за мене,
Болі й тривоги у них…
Мамині очі цілую,
Що найдорожчі за всіх.
Мудрі вуста я цілую,
Що колискові мені
Тихо в дитинстві співали…
Зараз їх чую вві сні.
Молиться мама за мене,
Щастя благає в путі.
Будьте здорові, матусю!
Ви – моє щастя в житті.
Мамині руки цілую,
Очі цілую, вуста…
- Боже! Благаю, продовжи
Моїй матусі літа
Пісня «МАМА»
Учень 2:
-І скільки б не було нам років, п’ять, десять, п’ятнадцять чи двадцять, нам завжди потрібна мама
- І чим більша наша любов до неї, тим радісніше і світліше життя. Мама – наша опора і надія, окраса нашого життя і справжнє щастя!
А зараз у нас «Аукціон»
- Чия мама найкраща?
1 - У моєї мами – руки золоті,
Очі карі, вії – довгі і густі
2 - А моя матуся – схожа на веселку,
Бо така чудова і така весела
3 - А моя – як ніжний лісовий дзвіночок,
Ніжні в неї руки, ніжний голосочок
4 - А моя матуся гарна, як калинка
неї – чорні брови, губки, як малинка.
5 - Моя мамочка привітна, гарна, ніжна, як весна
І ласкава і тендітна, ніби пролісок вона
6 - Ваші мами гарні, -- з вами згоден я.
Та найкраща мама все ж таки – моя!
Всі - І моя красуня!
Учень: Ніде правди діти, мабуть тут зібрались всі красуні світу!
ГРА "ВПІЗНАЙ МАЛЮНОК СВОЄЇ ДИТИНИ”
Ведуча вернісажу
-А зараз запрошуємо на Вернісаж!
Звучить мелодія «Вернісаж»
-Добрий день , шановні відвідувачі святкового вернісажу. Запрошуємо вас на художню виставку, присвячену жіночій красі.
На цих портретах ви бачите красивих українських жінок. Увіковічнили неземну красу сучасних богинь художники – учні 5-б класу.
Вихователь:
Кажуть в Парижі найкращі жінки.?
Кажуть в Парижі найкращі жінки,
Але це скоріше, мабуть, навпаки.
Найкращі жінки живуть в нашій столиці.
Всі киянки, мов справжні цариці.
Пора і в скульптурі створити,
В Луврі з Венерою в ряд помістити.
Усіх затьмарять красою сьогодні.
Ви, мабуть, зі мною згодні
Вихователь:
- Мами, подивіться на свої портрети. Які ви вродливі – жоден діамант не зрівняється з вами. Портрети не підписані. Впізнайте себе , будь ласка.
Будемо вважати вдалими майстерно виконувати ті роботи, на яких мами впізнали себе.(Мами намагаються знайти свій портрет)
Учні:
1.Кожен любить свою маму,
бо вона найкраща сама
2.Найдорожча нам людина –
люба мамочка єдина!
3.І тому ми вам бажаєм,
щоб як квіти ви цвіли,
4.Щоб завжди здорові,
гарні і щасливі ви були!
5.Наймиліші, найдобріші,
Дуже любимо ми вас!(подарунки для мам)
Учень:
-Як зрозуміти, чого хочуть представниці протилежної статі на 8 Березня?
- Можна підслухати їх розмови, переглянути купу жіночих журналів і передач, а можна скористатися нестандартним способом, як наші наступні молоді люди.
Сценка « Про що мріють жінки»
(Виходять хлопчики. Сідають за стіл.)
Учень1: Нам потрібно придумати своїм жінкам подарунок! Вже все перепробували ... Скрізь одне і теж пишуть.
Учень2: А давайте уявимо себе на їх місці. Про що б ми мріяли (решта косо дивляться на нього). А що, давайте хоч спробуємо (очі й уявляють собі щось).
Учень 3: Ну хто про що мріє?
Учень 4: Мрію прийти додому з роботи, розкидати одяг по квартирі, налити собі «Мохіто», і подивитися програму «Холостяк».
Учень 5: Мрію старіти лише до 25-ти, а далі за бажанням.
Учень 6: Мрію, щоб вже, нарешті, винайшли надміцніші колготки, а то Учень
Учень 7: Мужики, може вистачить? А то мені це навіть починає подобатися.
Учень 1: Продовжуємо. Мрію, щоб зайву вагу, як файли в комп'ютері, можна було видалити в корзину або скопіювати туди, де є вільне місце.
Учень 2: Хочу, щоб у чоловіка щоразу в голові звучали слова з пісні Святослава Вакарчука «Така як ти».
Учень 3: Хочу, щоб кошенята жили 100 років.
Учень 4: І макіяж вранці з'являвся зусиллям думки, а не зусиллям волі.
Учень 5: Але насправді, хочу, щоб ранок починався з сніданку в ліжко калорійністю до 300 ккал.
Учень 6: Хочу бути сильною статтю ... але тільки на час розпродажів.
Учень 7: Мрію, щоб чоловіки помічали їх нову зачіску до фрази: «Ти нічого не помічаєш?».
Учень 1: Мрію, щоб секрети з життя подружок оновлювалися десь раз на тиждень. Автоматично.
Учень 2: Мрію, щоб пробника з жіночого журналу вистачало тижнів на два.
Учень 3: Хочу влізти в ті старі джинси.
Учень 4: Мрію про туфлі із запасним каблуком.
Учень 5: Мрію, щоб туш закінчувалася перед 8-м березня
Учень 6: Точно! Туш!
Учень 7: Я ж казав, що медитація допоможе.
Учень 1: Ходімо, у мене у сестри якраз є картка від БРОКАРД… (Уклін. Виходять.)
Вихователь:
8 Березня -і ми з вами говоримо про маму.
Чи є в світі, що щиріше, як серденько мами. Яке б’ється для дитини днями і ночами?
Учень:
Мама, мати, матуся!
Одне слово, а скільки для нас значить!
Скільки в ньому ніжності, ласки, доброти. Немає друга ближчого і ріднішого, ніж мама.
Всі наші радості і печалі, мрії і прагнення разом із нею, бо все розуміє ніжне материнське серце.
Мама – наша опора і надія, окраса нашого життя і справжнє щастя. Ви ще раз переконаєтесь у цьому, коли переглянете легенду про маму.
Легенда про маму
Був у матері єдиний син – добрий і вродливий. Дуже любила його мати. По краплинці збирала йому росу для вмивання, найтоншим шовком вишивала сорочки.
Виріс син і одружився з дівчиною небаченої краси. Привів молоду дружину в рідну хату.
Незлюбила та свекруху, зненавиділа її. Тож боялася мати показуватися невістці на очі, все сиділа в сінях. А потім у клуню переселилася. Але й це не заспокоїло жорстоку молодицю.
Каже вона чоловікові: «Коли хочеш, щоб я жила з тобою, убий матір, вийми з грудей серце».
Не здригнулася душа сина: так зачарувала його врода дружини. Каже він матері: «Наказала мені дружина вбити вас, мамо… а не послухаю – піде від мене». Заплакала мати й відповідає:
«Ну що ж, синку, роби так, як велить серце». Пішов син з матір’ю в діброву, наламав сухого хмизу, розпалив вогнище. Убив матір, поклав серце в жар. Спалахнув сучок і тріснув, полетіла жаринка, ударила в обличчя синові, обпекла боляче. Скрикнув той, закрив долонею обпечене місце.
Стрепенулося серце материнське, що горіло на повільному вогні, прошепотіло: «Синочку мій рідний, тобі боляче?
Зірви листок подорожника, ось росте біля вогнища, приклади до обпеченого місця. А до листка подорожника приклади серце материнське… Потім у вогонь покладеш…»
Заридав син, схопив гаряче материнське серце, уклав його в розкраяні груди, облив пекучими сльозами. Зрозумів він, що ніхто й ніколи не любив його так гаряче й віддано, як рідна мати.
І такою величезною і невичерпною була та любов материнська, таким всесильним було бажання бачити сина радісним і щасливим, що ожило серце, загоїлася рана.
Підвелася мати і притисла кучеряву голову сина до грудей. Осоружною стала йому дружина-красуня, не міг він повернутися до неї. Не вернулася додому й мати.
Пішли вони удвох степами широкими та й стали двома могилами високими. Тож недаремно кажуть у народі, що материнська любов найсвятіша.
Пісня «Мама, будь всегда со мною рядом»
Вихователь:
-Воно приходить навесні з першими теплими днями. Всі з нетерпінням чекають на нього, тому, що це день сюрпризів. І зараз ви зможете побачити один із них.
Зараз хлопці нашого класу хочуть привітати дівчаток
1. Дорогі наші дівчатка!
З святом вас вітаємо!
2. Щастя, миру і добра
Щиро вам бажаємо!
3.Ще бажаємо здоров’я,
Довголіття і тепла.
4. І щоб в табелі оцінка
Лиш відмінною була.
Сценка «Мама уїхала…»
Учитель
Ой, Марійко-ученице,
Ти куди біжиш така?
Що розпатлані косиці,
Забинтована рука,
Чом коліна, як на сміх,
Визирають із панчіх,
А на синьому жакеті
Білий ґудзик, як горіх?
Марійка
Не розпитуйте дарма,
Бо хіба ж я знаю?
Третій день себе сама
Навіть не впізнаю!
Забруднився комірець,
Загубився гребінець,
Всі підручники з портфеля
Перебрались на стілець!
Кіт нитки загнав під ліжко
(для кота котушка - мишка),
Поки я шукала їх.
От що вийшло із панчіх!
Ну й попала я в біду,
Що нічого не знайду...
Ми й котлети з братом раз
Їли так, не смажені...
Учитель
Та що ж сталося у вас?
Марійка
Мама у відрядженні.
Вихователь:
- Діти! Сьогодні ви не раз казали – мама рідненька, єдина, неповторна...
А давайте перевіримо, як же добре ви знаєте своїх матусь, чи зумієте впізнати свою маму серед інших?
Конкурси для мам
А зараз ми перевіримо, чи справді мами і донечки добре знають одна одну.
1. «Упізнай голосок»
Мама, відвернувшись повинна впізнати голос своєї дитини, яка гукає: -Ау-Ау!
2. «Мамині руки»
Впізнати маму по руці із зав’язаними очима.
3. «Чи добре знаєте своїх матусь»
Відповідають діти усно.
1.Коли у мами День народження?
2. Які очі у мами?
3. Якого кольору волосся?
4.Що мама готує найсмачніше?
5. Яка улюблена пісня мами?
4. Чи добре мами знають своїх дітей?
1. Улюблений колір вашої дитини.
2. Імена трьох найближчих друзів вашої дитини.
3. Найулюбленіший предмет вашої дитини.
4. Улюблений мультфільм.
5. Що проситиме ваша дитина, коли їй ні в чому не буде відмовлено?
Вихователь:
- Молодці, діти! Бачу, ви, дійсно ніколи не переплутаєте своїх матусь.
А наші матусі знають своїх синів та дочок.
Сценка «Двоє»
(Хлопчик і дівчинка сидять на лавочці, чути спів пташок)
Макаре! Ну Макарчику!
Чого тобі?
Скажи мені що-небудь тепле!
Батарея?
Та ні, що-небудь ніжне!
Шуба?
Та не це, що-небудь гарне!
Норкова шуба?
Макарчику, та я тебе прошу сказати про щось чисте!
Рушник, чи що?
Та ні, про щось радісне!
А…, це ти, мабуть, хочеш, щоб я тебе зі святом привітав?
Еге ж, хочу щоб привітали всіх дівчаток!
(Дзвонить по телефону) Алло, хлопці, давайте привітаємо дівчаток зі святом!
1.Дорогі наші дівчатка!
Щиро вас вітаємо
І усякого добра
Щиро вам бажаємо!
2.Зі святом вас вітаємо.
Будьте здорові, будьте щасливі,
Будьте, як квіточки – красиві,
Як соловейко – дзвінкими
Як струмочок – гомінкими
Будьте, як бджілки-трудівниці,
мамам вірні помічниці. (Подарунки хлопців для дівчаток
Вихователь:
- Подивіться, які красиві сьогодні наші дівчатка. Вони дуже люблять наряджатися. І зараз ми це побачимо.
ГРА-конкурс "Український капелюх” (дівчатам, потрібно як найшвидше прикрасити капелюхи в українському стилі та презентувати їх)
Вихователь:
- Молодці, дівчатка! Я вважаю, що всі ви майбутні красуні і фотомоделі.
Учень:
1.Сердечними словами
Вітаємо вас, рідні мами!
Вітаєм всіх з весною,
І долею ясною.
2. Дивіться, у мене букетик весняний
Підсніжники ніжні, як в кожного мама
Пробились до сонця крізь кригу і сніг...
Як з мамою, з ними миліший нам світ.
3. Подарунки всі і квіти все для любих мам.
Ми за все, за все на світі кажемо:
ВСІ: СПАСИБІ ВАМ!
Звучить мелодія «Рідна мати моя»
.