31 березня о 15:00Вебінар: Викладання хімії в умовах дистанційного навчання

Сценарій виховного заходу з математики "Пригоди трикутників"

Про матеріал

Сценарій розроблений з метою залучити якомога більше учнів - декілька ведучих, трикутники різних видів, казкарі, видуманий герой Трикутайко (учень з почуттям гумору). Учні повинні до свята придумати казки про трикутники.

Перегляд файлу

 

 

 


Звучить музика : 1

На сцені сперечаються різні фігури – чотирикутники,  коло , трикутники.

Музика повільно стихає, припиняється і шум. Фігури сідають – хто на підлогу, хто на стільчики

 

Ведуча І:  

Сперечалися фігури

Аж здригалася земля

На змаганнях у три тури

Вибирали Короля

 

Ведучий І:

На цю роль претендували

Три династії фігур

Ой, який же галас зняли,

Щоб потрапить в другий тур

 

Ведуча І:

Перший тур – він непростий

Він найголовніший

Треба було довести

Хто з них найстаріший

 

Ведучий І:

Всі гуртом зійшлись на тому

Що це прямокутник

Незважаючи на втому

Слово взяв Трикутник

 

Трикутник:

Я…

 

ВедучаІ:

 … сказав він гордовито…

 

Трикутник:

… може й не найстарший

Та багатородовитий

Аж сказати страшно.

 

Називають за кутами

Весь мій рід могутній

Гострокутний, тупокутний

Навіть прямокутний

 

І не варто вам, панове,

Сперечатись з нами.

Нагадаю про рід знову

Я за сторонами

 

Рівнобедрений трикутник

І різносторонній

Так скажіть же, любі друзі

Чи ми не достойні?...

 

Далі почався шум, але швидко стих

 

Ведуча І:

Як закінчились змагання

Не почули через гам

Хто отримав там визнання

Це судити, діти, вам

 

Ведучий І:

Це не круг, і не квадрат

І не прямокутник

Має тільки три кути

А звуть його … (залтрикутник)

 

Звучить музика : 2

 

Фігури виходять із сцени

Міняються ведучі

 

Ведуча ІІ:

На білому світі багато пригод,

В які потрапляє щоденно народ

І учням щодня на пригоди щастить

Пригоди трикутників

розпочнуться за мить

 

Звучить музика : 3

 На сцену виходять учні, сідають і збоку Казкарка

 

Казкарка:

Якось дуже давно,

Коли нас із вами ще не було

В царстві Фігур Математичних

Жили собі три сестрички

 

Три сестрички звались Точки

Вони стали в три Куточки

І з’єднали їх доріжки,

Які звалися Відрізки

 

Тут питання виникає

Як фігуру величаєм,

У якої є три Точки

Три Відрізки й три Куточки

 

Знову звучить та сама мелодія

Казкарка виходить, учні залишаються

 

Ведучий ІІ:

Це було дуже давно

А тепер ми знаємо

Що утворену фігуру

Трикутником називаємо

 

Ведуча ІІ:

А давайте пригадаємо,

Що про трикутники ми знаємо

Семикласники всі знають

Які трикутники бувають

 

Ведучий ІІ:

А допоможуть нам Казкові Трикутники

 

Учні виходять

Звучить музика : 4

Під звуки мелодії один наперед одного вибігають Гострокутний, Прямокутний та Тупокутний трикутники

 

Гострокутний трикутник:

Ми до Вас поспішали

Натомили ноги

 

Тупокутний трикутник:  

Ще й до того заблукали

Не знали дороги

 

 

 

Прямокутний трикутник:

Подивіться, любі друзі,

Які ми гарненькі

(показує на трикутники)

Гострокутний, Тупокутний

 

Гострокутний і Тупокутний разом: А ось він – пряменький (показують на прямокутний трикутник)

 

Прямокутний трикутник:

Я не пряменький, а прямокутний

Бо в мене кут прямий

Але все рівно я – трикутник

Бо маю три кути.

 

Продовжує  звучати музика: 4

 

Трикутники сідають на сцені

 

Ведуча ІІ:

ОЙ! Що ж це за шум? Невже ще трикутники до нас поспішають?

 

Виходять Рівносторонній, Різносторонній та Рівнобедрений трикутники з шумом

 

Рівнобедрений трикутник:

Дозвольте, друзі, радий вас вітати

Рівнобедреним трикутником мене іменувати

 

Рівносторонній трикутник:

А я Рівностороннім називаюся

Іменем своїм я дуже пишаюся

 

Різносторонній трикутник:

Як ви вже , любі, догадалися

Різностороннім я величаюся

 

Ми всі трикутники-брати

І він, і я, і я, і ти – по черзі

І дружній ми народ – всі разом

 

Але дорогою життя іти

Не можем без пригод

Продовжує звучати музика: 4

Трикутники виходять.

На сцену виходить Казкарик. Коли він починає читати казку виходять два трикутники Рівносторонній та Рівнобедрений

 

Звучить музика : 5

Казкарик 

 - У Математичній країні жили собі два трикутники -  Рівносторонній та Рівнобедрений. Вони чомусь не мирилися. Одному з них все здавалося, що  іншого люблять більше.

Рівносторонній

– Мене люблять більше

 

Рівнобедрений

– Ні мене!!!

 

Рівносторонній 

–Та ні, все-таки мене люблять більше!!

 

Рівнобедрений

 – Кажу ж тобі мене більше люблять. У мене дві сторони рівні!!!

 

Рівносторонній

- А якщо я стану ось так, буду я схожим на тебе? (нахиляється вперед)

 

Рівнобедрений

– не будеш.

 

Рівносторонній

– А якщо ось так, буду? (повертається в іншу сторону)

 

Рівнобедрений

 - Та, ні , не будеш!!!

 

Казкарик

- Що тільки не перепробував Рівносторонній трикутник, щоб стати схожим на Рівнобедрений. Нічого не допомагало. А якось почув Рівносторонній трикутник, що в тридесятому царстві живе Чарівниця-ОЗНАКА, яка може зарадити його горю.
Довго йшов Рівносторонній трикутник, багато перешкод подолав, та знайшов–таки ОЗНАКУ-Чарівницю і  запитав у неї

 

Рівнобедрений трикутник виходить із сцени

На сцену виходить Ознака-Чарівниця, перекладає різні трикутнички ніби за ознаками. До неї підходить Рівносторонній трикутник і каже:

Рівносторонній

 – Ознако-Чарівнице! Ти все можеш і все знаєш. Підкажи мені, будь ласка, що мені зробити, щоб стати схожим на рівнобедрений трикутник?

 

Ознака-Чарівниця

– А ти не будеш жалкувати???

 

Рівносторонній

- Ознако-Чарівнице! Я не буду жалкувати! Перетворюйте мене швидше на Рівнобедрений трикутник.

 

Ознака-Чарівниця

 - Що ж, воля твоя. Але мені в цьому допоможуть семикласники. Їм доведеться пригадати одну з моїх Сестриць-Ознак Рівнобедреного трикутника (ознака рівнобедреного трикутника)

 

Семикласник 

– будь-який рівносторонній трикутник є і рівнобедреним.

 

Рівносторонній

 - О-о-о-о!!! Прекрасно!!! Тепер я теж Рівнобедрений!!!

 І чимдуж помчав до Рівнобедреного трикутника.

Зі сцени забираються всі декорації, крім дерев.

Звучить музика : 5

Хтось читає свою казку

Виходять 12 учнів

Звучить музика : 6

І частина танцю (прямокутний трикутник)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ частина танцю (рівносторонній трикутник)

 (10 переходить у позицію 9)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ частина танцю (рівнобедрений трикутник)

(1 переходить у позицію 12, а 9 у 10)

 

 

Ведучий ІІ:

А тепер, друзі, для вас

є у нас завдання

Глядачам ми пропонуємо

трикутні змагання

 

Ведуча ІІ:

Щоб у змаганні участь взяти

Треба ознаки трикутників знати

І для кожного із них

пару відшукати

 

Ведучий ІІ  і Ведуча ІІ разом:

Просимо з залу сміливців до нас

Трикутники наші чекають на вас!!!

 

Звучить музика : 7

 

 

Ведуча ІІ

Розпочинаємо   гру «Відшукай пару»

На сцені учні тримають трикутники

На трикутниках позначені елементи І, ІІ, ІІІ ознак рівності трикутників, та ознаки рівнобедреного трикутника.

Учасникам роздаються трикутники. Вони повинні знайти пари рівних трикутників

 

 

Звучить музика : 8

 

Ведучий ІІ:

Трикутник – цікава фігура

Є у нього всього по три

Три вершини, три сторони, три медіани,

три бісектриси і три кути

А ще у кожного трикутника

Є по три висоти

 

Продовжує звучати музика 8

На сцені три крісла для трикутників чи стільчики. Також крісло для Учениці-відмінниці

(Сценка: На сцені сидять рівнобедрений, прямокутний  і рівносторонній трикутники, всі плачуть. Недалеко сидить Учениця-Відмінниця і гортає Геометрію. До трикутників по черзі підходить Трикутайко – учень, який не «любить» трикутники, називає їх по-своєму і все плутає)

Трикутайко:

 (до рівнобедреного трикутника):

 

Трикутнику, чому ти плачеш?

 

Рівнобедрений:

Дивися, Трикутайку, три бісектриси я знайшов, дві висоти і дві медіани знайшов. Як же ж мені не плакати, коли я не можу знайти третю висоту і третю медіану.

 

 

Трикутайко:

Он, дивись, сидить ще один трикутник.  Давай, я запитаю у нього.

 

Підходить до прямокутного трикутника.

Трикутайко:

О! Цей теж плаче. А ти чому плачеш?

 

Прямокутний:

Дорогою на це свято зі мною сталася пригода. Я  загубив дві висоти і не можу ніяк їх знайти.

 

Трикутайко:

Цікаво, де ж ти їх міг загубити? Піду подумаю, що можна зробити.

 

Іде далі. Підходить до рівностороннього трикутника, який теж плаче.

 

Трикутайко:

Куди ж я потрапив? Це, напевно, Царство плачучих Трикутників».

Друже-трикутнику, як тебе звати?

 

Рівносторонній:

Хіба ти не бачиш?  Рівносторонній я.

 

Трикутайко:

Ой! Я таких трикутників не знаю. Знаю кривосторонні, косокутні, а ще кривобокі. А цей – Рівносторонній…

А чому ти плачеш?

 

Рівносторонній:

Кажуть, що у трикутників всього є по три: три медіани, три висоти і три бісектриси. А я знайшов тільки одну бісектрису, яка бігає по кутам і ділить їх пополам.  Куди всі решта поділися?

 

Трикутайко:

Залишайся на місці. Я це питання спробую вирішити

 

(підходить до Учениці-відмінниці)

Трикутайко: ученице допоможи…

 

Учениця-відмінниця:

 … знаю, знаю… чула я вже про твою проблему… Щоб ти міг допомогти трикутникам, мусиш вивчити все про трикутники із Геометрії… А сьогодні я сама їм допоможу.

 

Бере Трикутайка за руку і підходить до кожного з трикутників

 

Учениця-відмінниця:(до рівностороннього трикутника)

 

Не плач, Рівносторонній.

У тебе теж всього по три:

три медіани, бісектриси і три висоти.

Але вони всі рівні.

Тому ти не можеш їх знайти.

 

І ти, прямокутний, теж не плач

Ти можеш розв’язувать безліч задач.

У тебе є також три висоти,

 Але  дві заховав за сторони ти.

 

У тебе, Рівнобедрений, ось як все рішається -

Висота і медіана за бісектрисою ховаються.

Але з бісектрис буде саме та

Яка проти основи ділить кута

(учні і трикутники виходять)

 

Звучить музика : 9

Ведуча ІІ:

Як з давніх давен на світі буває

Один вихваляється, інший страждає

Щоб учні ніколи так не робили

Казка «Як ножиці трикутник провчили»

 

Казкарик

 - Був собі Гострокутний Трикутник. Він завжди вихвалявся своїми гострими кутами, що ніби вони найчастіше застосовуються і саме з допомогою них можна проникнути скрізь без перешкод. Одного разу в гості до трикутників завітали Ножиці. Перед ними знову почав вихвалятися Трикутник

 

Трикутник

- Бачите, який я мудрий, багатий, – майже всемогутній. У мене є сторони, кути. Всі свої висоти, медіани, бісектриси я ношу в собі. А не так, як тупокутний трикутник. Інколи виставляє свої  висоти за межі фігури.

        

Казкарик

- А Ножиці слухали і вирішили провчити хвалька. Коли Трикутник заснув, Ножиці відрізали йому кожен кут і перетворили його у шестикутник з усіма тупими кутами.

 

Ножиці

-  Тепер він нікуди не зможе висунути свого гострого носа і не буде вихвалятися.

 

Казкарик

-  І дійсно, коли Трикутник прокинувся, то був дуже здивований своїм зовнішнім виглядом. Та, побачивши себе, почав ще більше хвалитися

 

Трикутник

О, тепер у  мене ще більше сторін, кутів. А ще й з’явилися діагоналі. Так, я й справді наймогутніший із всіх Трикутників.

        

Казкарик.

 - В черговий раз, коли Трикутник знову заснув Ножиці перетворили його у Круг.

 

 

 

 

 

 

Ножиці 

 - Вихвалявся ти, що у тебе все є, що ти наймогутніший.  Тож будь тепер Кругом назавжди, щоб не міг хвалитися великою кількістю своїх елементів та гострими кутами. Тепер у тебе не буде жодного кута

 

Казкарик

 -  І Ножиці  радісно  попрямували до інших фігур шукати подібного хвалька. А Круг покотився собі мовчки до своїх друзів-Кругів

Продовжує звучати музика: 10 (поки виносять декорації – крісла)

 

Ведуча І:

І знов наближається шум і гам

Цікаво, що відбувається там?

Музика лунає із всіх куточків

Ой! Це трикутники, відрізки і точки

 

Звучить музика :  танець

Наприкінці танцю на сцену виходять всі учні – учасники

Ведуча І:

Любі друзі. Пригоди трикутників підготували та провели учні 7-а класу.

Ведуча ІІ:

І наша вчителька математики Людмила Василівна.

Всі учні разом:

 Дякуємо за увагу! До нових зустрічей!

Звучить музика : 10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ніколаєва Віта Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 жовтня 2018
Переглядів
454
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку