Цей нетрадиційний сценарій допоможе закріпити уявлення про зустріч з казковими героями та Новим роком, зацікавити дітей у театралізованій виставі, весело та цікаво проводити час. Шоу- програма передбачає співпрацю молодших школярів, старшокласників і родини. Рекомендовано для педагогів-організаторів у навчально-виховній роботі, вчителів початкових та середніх класів.
Цей нетрадиційний сценарій допоможе закріпити уявлення про зустріч з казковими героями та Новим роком, зацікавити дітей у театралізованій виставі, весело та цікаво проводити час. Шоу- програма передбачає співпрацю молодших школярів, старшокласників і родини. Рекомендовано для педагогів-організаторів у навчально-виховній роботі, вчителів початкових та середніх класів.
МЕТА: Розвивати уміння інсценувати, декламувати, використовуючи інформаційно-комунікативні технології. Створити сучасний простір для розкриття творчих здібностей. Формувати громадянську компетентність. Виховувати дружні, товариські відносини у колективі.
Обладнання: новорічні ялинки, костюми, декорація, музичний супровід, мікрофони, ІКТ, екран, комп ютер.
НОВОРІЧНА ШОУ-ПРОГРАМА
«СОЛОДКИЙ НОВИЙ РІК»
Розробка вчителя СТЕПАНОВОЇ ОЛЕНИ ВАСИЛІВНИ
Вчителя вищої категорії
Комунальний заклад освіти
НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС № 137
«ліцей загальноосвітній навчальний заклад»
Дніпровської міської ради
СОЛОДКИЙ НОВИЙ РІК
Дійові особи: ЦУКЕРКА, МІСТЕР,СИРОПЧИК , БАБА ЯГА, ДІД МОРОЗ, СНІГУРОНЬКА, ДІВЧИНКА СІРІ.
У програмі:- фотозона, де діти можуть зробити фото
-діджей з обладненням
30 хв
Зустріч гостей
Микро магія, фотосет з солодкою бутафорією
40 хв
Звучить казкова мелодія, з являється Містер Сиропчик та Цукерка.
МС
В Новорічну ніч казкову
Зичу долю вам шовкову,
Щоб в любові і добрі
Проживали усі дні!
Щоб у вашій у оселі
Празники були веселі,
Щоб у кожному куточку
Музика лилась дзвіночком!
Нехай стравами багатий
Буде ваш святковий стіл.
Нехай добрим буде свято,
Щастя вам й життєвих сил!
МС: Здрастуйте, діти! Ви нас впізнали? Хто ми? Мене звуть Містер Сиропчик, а це моя подружка-Солодка Цукерка.
Ц: Ми відповідаємо за солодощі, які ви отримуєте у святкових коробках у Новий рік.
МС: У нас є велика фабрика, яка виробляє чарівні цукерки. Та ви навіть не помічали, що серед ваших солодощів, завжди є такі цукерки, які можуть виконати ваші бажання!
Ц: Вона зроблена по особливому рецепту на нашій фабриці солодощів. І зараз ми хочемо поділитися з вами секретом виготовлення цієї цукерки.
(Звучить пісня-танець)
МС: Тепер ви знаєте головний секрет, як ви розумієте, діти. Приготувати цю цукерку можливо тільки на фабриці Діда Мороза.
(Дзвінок)
(Голос Діда Мороза за кадром):Сиропчик, Цукерка, дорогі мої! Вітаю Вас з наступним Новим роком!
Нехай він для вас буде солодким та веселим.
-2-
МС,Ц: Спасибі, Дідусю!
ДМ: Снігуронька вже виїхала до вас. Чекайте гостей. Нагадую, що пора вже запускати фабрику Діда Мороза! Зовсім скоро Новий рік, пора пакувати подарунки з чарівними цукерками. Як все буде готово, скиньте мені цю… як її? СЕМЕСКУ! Я відразу відправлюсь в дорогу! Ну все, бувайте. Де тут кнопка викл! О! червоненька!
МС: Діти! Ви чули? Дід Мороз скоро буде у нас! Прийшла пора запускати фабрику солодощів!
Ц: тоді я зараз це зроблю!
МС: Чому ти? Я!
Ц: Ні, я! (споричаються)
(З являється Снігуронька)
С: Що я бачу? Дід Мороз на вас розраховує, а ви сваритесь! Це недобре! Чому би вам не зробити це разом!
Ц: Гарна ідея!
МС: Давай разом!
(натискують- нічого не виходить)
Ц: Ти нажми!
МС: Ні,ні- ти!
(споричаються)
Снігуронька: Тільки що ви сварилися, хто з вас буде запускати фабрику солодощів, а тепер не хочете цього робити! Що трапилось?
Ц: Він її зламав.
МС: Вона її зламала!
Разом: Фабрика не запускається!
С: Як не запускається? Що трапилось?
Ц: Я дівчинка і відповідаю за чарівність та смак цукерок.
С: Хто тоді відповідає за безперебійну роботу фабрики?
МС: Ну я.
С: Це нікуди не годиться. Ви обидва повинні відповідати за виконання бажань дітей, але перекладаєте відповідальність один на одного. Я думала, що ми одна команда. Оце так!
МС: Дід Мороз нам довіряє і на нас розраховує.
Ц: Треба швидко щось робити!
С: Діти, нам дуже знадобиться ваша допомога. Думаю, містер Сиропчик відремонтує фабрику солодощів Діда Мороза. І ми встигнемо зробити цукерки бажань до приходу головного Чарівника. У нас зовсім немає часу.
(Летить Баба Яга. Гам, шум,сміх. Снігуронька ховається. Баба яга на ступі)
БЯ: О,гаразд, нікого немає! Привіт Сірі!
Сірі: Вітаю тебе, красуня Яга!
БЯ: (сміється) обожаю цю дівку! Сірі, скажи, як запустити цукеркову фабрику?
-3-
Сірі: Схоже у вас немає програми «Цукеркова фабрика», я можу допомогти знайти її у програмі АП СТОП.
БЯ: (сердиться) Що означає немає!А ти це бачила? (показує деталь) Без цієї штучки-дрючки ні одна фабрика не зможе працювати! Зрозуміла! Та я без тебе розберуся, куди її пихати! (копошиться)
(З являється Снігуронька)
С: Ей! Баба Яга! А що ти тут робиш?
БЯ: Я це.. як його.. ну того…що я тут роблю?
(діти розповідають)
Бя: Ось брехуни! Вам не соромно брехати? Що ви тут наговорюєте на бабулю1 Да ви ж мої онуки, дорогі!
Снігуронька: А я дітям довіряю! Так це ти зламала фабрику солодощів?!
БЯ: Ну чому зразу зламала? Так трішечки поковиряла. Ця деталька зайвою була!
С: Як це зайвою? Зараз же поверни її!
БЯ: Не кип ятись, а то ще розтанеш! Ти в нас персонаж добрий, цікавий! Так?
С: Так!
БЯ: Усім навколо допомагаєш? Так?
С: Так!
БЯ: Ось і в мене біда трапилася1 Хатинка моя постаріла, змарніла зовсім повертатися перестала. Я у Сірі запитала, і вона мені сказала, що плата потрібна.
Я ж уже стара, та подумала,- платіжка за комунальні. Сто років вже не плачу. А тут плата друга . Оця штукенція. Ось я її і взяла.
С: Щось ти мене плутаєш.?
БЯ: Да ця плата тут не потрібна, фабрика і без неї працювати буде. Я тищу раз це робила.
С: Ти впевнена!?
БЯ: Звичайно. Останній зуб даю, чого мені брехати. Так тоді і відпускай мене до лісу дрімучого. Буду свою хатинку до порядку приводити.
С: Згодна, йди вже. Містер Сиропчик розбереться, що до чого.!
(Яга уходить, промовляючи собі): Ось дурепа, мозок в неї вже розтаяв! Та я ще повернусь.
(З являються Сиропчик та Цукерка, несуть валізу з інструментами)
МС: Нічого не розумію (крутить-повертає) Цукерка, нажимай!
(скрип, звук, нічого не получається)
МС: Точно! Плати! Немає головної деталі, без якої фабрика не запуститься.!
С: Так виходить це Баба Яга мене обдурила! Це вона, вона украла плату!
Ц: Треба негайно йти, шукати пустунку, виручати Новий рік, Діда Мороза!
МС: Як же ми з цим усім впораємось?
С: А наші діти вміють робити багато діл одночасно.
(звучить пісенька чудо-діла одночасно)
Ц: Тоді рухаємось в дорогу!
-4-
(мелодія «В дорогу»)
(Звук метелиці та завірюхи)
С: Я так і гадала, Баба Яга так просто нам пройти не дозволить. Дивіться, що вона натворила. У лісі дерева в різні сторони нахиляються, ялинки голками колються. Напевно, прийдеться нам повертатися!
МС: Ні за що!
Ц: Нам Дід Мороз довіряє, і ми не можемо його підвести!
( Всі проходять по крижаній доріжці, а ялинки та дерева колишуться в різні сторони)
С: Які ж ви молодці! Але Бабу Ягу я знаю, вона не заспокоїться. Цікаво ,навіщо їй ця плата?
Ц: Снігуронька, яка ж ти наївна! Невже ж ти не здогадалася? Собі вона хоче чарівні цукерки прибрати. Запустити фабрику, наробить цукерок, тоді горя не вбереш.
МС: Звичайно ж вона не буде добрі побажання загадувати!
С: Ой, що ж це буде! Діти, вона ж тоді і Новий рік відмінити зможе ! Подивіться, снігу скільки накидала. Тут так просто не пройти!
МС: А чарівні інструменти в мене для чого? Я зараз щось придумаю! (Всі уходять, з являється Баба Яга)
БЯ: Значить так, по-перше-відміняю Новий рік. По- друге, Діда Мороза пам ять потрібно стерти. Ось який, загордився, себе чарівником уявляє! Снігуронька, це як його-першою красунею будуть величати! Це три цукерочки мені знадобяться . Що ще… нехай Снігурка у мене прислугою працює. Дівка –дурепа, але господарська-це чотири цукерки. А цих (показує на всіх дітей), щоб не докучали-в сосульки перетворю -це п ять .Останнє про запас! Мало чого мені в голову збреде (уходить і повертається) в сосульки! Зрозуміли- в сосульки!
(Зяв ляються С, МС та Ц)
Ц: Який же ти молодчина, такий снігохід створив!
С: Нам з таким снігохідом нічого не страшно!
МС: Ну тоді, поїхали!
С: До хатинки Баби Яги зовсім не далеко!
(Ідуть на снігохіді)
С: Діти , а давайте Бабу Ягу сніжками закидаємо?
(Поділяються на дві команди –кидають сніжки)
(З являється БЯ, мітлою борониться від куликів-сніжків)
БЯ: Тьфу-ти, ну ти окаянні , Сосульки безіменні! Добралися все ж такі до мене! Ну я вам жару зараз підкину.
(Танець БЯ)
С: БАБА Яга! Да ти в нас талановита! Во як здорово пляшеш!
БЯ: А я то дівкою була знатна по молодості. Богиня дискотек! Так жартувала! Ех, молодість моя пустотлива, незворотлива!
-5-
Ц: А зараз що?
БЯ: радикулит замучав!
МС: А я знаю є добрий засіб від радикулита!
БЯ: Зможеш мені дати його, повік тебе не забуду!
МС: В нас ,у нашій чарівній державі, від всяких недугів лічать чарівними пончиками!
БЯ: Та де ж їх взяти?
Ц: Домовились, ми тобі пончиків, скільки побажаєш, але ти нам плату повернеш від фабрики солодощів.
БЯ: Домовляємось так: ти мені пончиків, а я подивлюсь, якщо вони допоможуть- забереш цю плату, а якщо ні: підете ви лісом до свого Діда Морозу!
С: Ну що ж, діти будемо пончиками Бабу Ягу лікувати?
20 хв
Кидаються пончиками, Баба Яга запалює, як діджей. Баба круто зводить треки
10 хв
С: Баба Яга, ну ти і даєш, прямо втомила нас.
МС: Навіть тебе радикулит відпустив!
БЯ: Ні, не відпустив! Погані ваші пончики, просрочені. Кидайте мені в мішок, а я їх до лісу віднесу, гусей-лебедів скормлю . Ойо-йо , радикулит замучав!
(діти збирають пончики).
С: Здається мені, що ти щось хитриш.
БЯ: Хто я ? Да ніколи! Ойо,йо (держиться за спину), проклятий радикулит .(Бере великий мішок та тягне, промовляючи) Да навіщо мені ці ваші цукерки? Від них каріес, зуби болять. Ось я в дитинстві їла цукерки, і де тепер мої зуби? Ось же, не корисна ця справа-цукерки лопати (уходить).
С: Здається мені, що Баба Яга знову нас навкруги пальця обвела.
Ц: Ще й про цукерки наговорила. Що означає не корисна справа?
МС: А я знаю рецепт корисних цукерок.!
30 хв.
Майстер-клас по виготуванню корисних цукерок.
40 хв
С: Як би ми не хотіли, але без Діда Мороза нам ніяк не справиться!
Ц: Соромно признатися, але фабрику ми так і не відремонтували.
-6-
МС: Оце і Баба Яга! Нехай тільки попаде мені ще раз на очі!
С: У кожній казці є злий та добрий персонаж.
МС: А злий він зовсім не тому, що таким народився. Мабуть у нього в дитинстві,коли він був маленьким, як ви, не було в житті справжньої казки!
МС: Невже ж дід Мороз не приходив до Баби Яги?
С: А давайте ми всі разом позвемо Діда Мороза та спитаємо у нього.
(діти зовуть Діда Мороза)
ДМ: Я Дід Мороз- червоний ніс,
Всім гарну вісточку приніс
У цей казковий, дивний час
Чарівний рік іде до нас!
Вітаю всіх! Вітаю всіх!
Нехай лунає щирий сміх!
Хай щастя йде у кожній дім
Та буде затишно у нім!
Весела пісня хай дзвенить,
А вам- нічого не болить.
Здоров я молодече буде
І всі щасливі стануть люди!
А діткам зичу підростати,
На радість мамі й тату стати!
Учитися усім відмінно,
Здоровим бути неодмінно!
І пізнавати дивний світ
Щодня-щодня з маленьких літ!
-7-
Щоб всі слухняними були
І ніби квіточки цвіли!
ДМ: Хочу вам роздати кольорової карамелі!
С: Чекай, Дідусь! Не хвались поки чарівною карамеллю!
ДМ: Чому не хвалитись ? Невже ж мої вірні помічники, Містер Сиропчик та Солодка Карамелька не виконали моє доручення? Невже ж вони не запустили солодку фабрику? А ну відповідайте!
МС: Не гнівайся , Дідусь! Ми б тебе в житті не обідили. Та й не підвели! Але…
ДМ: Що я дітям тепер розкажу? Як бажання їх виконаю? (засмутився )Горе мені горе!
Ц: Ми не хотіли тебе обідити!
ДМ: Тоді навіщо мене звали, якщо цукерок ще немає?
С: Дідусь, боюся, що без тебе їх і не буде! Баба Яга плату головну вкрала, а без неї фабрика не працює.
ДМ: Оце так! Ну я їй покажу, вередлива баба! Добре. Посох, зроби так, щоб Баба Яга зараз була тут!
(БЯ задкує та чинить опір )
БЯ: Не хочу! Не треба! Да що таке? (баче Діда Мороза) О, тепер зрозуміла відкіля вітер дує!
ДМ: Говорять, ти тут бешкетнічаєш?
БЯ: Брешуть, нагло брешуть тобі! Я дамочка позитивна , роки в мене не молоді і бешкетнічати я не збиралась.
ДМ: А хто плату забрав?
БЯ: Хто? (До дітей) А ну зізнайтесь, хто плату забрав? Я???? Ось , бачите які, такі маленьки, а вже брехати навчилися!
ДМ: Оце так! Як тобі не соромно! Я, навіть, пам ятаю тебе, коли ти маленькою була, зовсім маленькою, пам ятаєш, на руках в мене сиділа, вірші розказувала. Ок, посох, альбом мені у мішок!
(Дістає альбом, листає фото)
-8-
ДМ: Що з тобою трапилося? Коли це ти такою злою стала?
(Звучить сумна мелодія)
БЯ: Пам ятаєш той мішочок з цукерками, який ти мені подарував 734 років у минулому? Я тоді зразу здогадалася, яка з цукерок була чарівною! Мені дуже хотілося тоді прикрасити Новорічну ялинку та взяла цукерку, розгорнула фантик, положила до рота і… мимо пробігав Кощей, зламав мою ялинку та й побіг. Але я
йому стала кричати: «помщуся, я вам усім, помщуся ». І не захотіла ніякого Нового року без ялинки. З тих пір у мене не було ні Нового року, ні ялинки ,ні Діда Мороза.
ДМ: Але ж я цього не знав!
С: Це все можна виправити, ще не пізно! А давай разом з нами Новий рік зустрічати?
МС: Чудеса! Метелиця та хуртовина
Пудрою цукор намела
І ялиночка-зимова подруга
Стала пухнастою та ожила!
С: Вам хлоп ятам та дівчатам
Всім спасибі, дітвора!
ДМ: І на нашій, на ялинці
Вогники світить пора!
(Танцюють «Ми повісимо куліки»)
Одягаємо батьків у ялинки та прикрашаємо їх.
БЯ: Ой як гарно! Яка ялинка прекрасна! Може мені і плату вам віддати (думає). Ні, не віддам, веселитися я хочу сама, тим паче .Новий рік вже скоро наступить.
Ц: Я дуже полюбляю Новий рік! Море солодощів та океан радощів!
МС: Звичайно й жуйки танцюють.
Танок жвачок.
С: До нас на свято , почувши шум і гам, прилетіла пташка-Мармеладка.
Мармеладка ловить цукерку.
-9-
ДМ: Новий рік-це свято, коли трапляються чудеса. Мій чарівний посох говорить, що Новий рік скоро наступить. Але він не зайде сюди, де є людина з поганими думками!
МС: А як перевірити, чи добрі люди тут зібрались?
ДМ: Все дуже просто, загадайте всі свої бажання. А якщо вони добрі, посох загориться хришталевим вогником.
(Загадують, але посох не горить)
ДМ: Бачу, тут хтось є з поганими бажаннями!
С: Я гадаю, що це Баба Яга! Як було злою так і залишилася.
БЯ: А чому це одразу-я? Це він! Ні? Значить вона!
ДМ: А ну, діти, давайте змінювати хід нашої казки! У мене з минулого року залишилося декілька цукерок бажань! Якщо під ними потанцювати та загадати бажання, щоби Баба Яга здобрилася, та самі побачите, яка вона стане.
(танець «Лімбо» під цукерками)
БЯ: Ой, та щось це таке! Ой, дітоньки, голубчики, Снігуронька лісова! Але яка ж ти красуня! Та й ти ,цукерка, очей від тебе не відвести! Містер Сиропчик-дуже добрий хлопчик!
ДМ: Баба Яга, коли ти вже почала комлименти сипати, то треба нам знову до посоху звертатися, бажання загадувати.
(Загадують бажання-загорівся)
ДМ: Настав час, коли треба запускати фабрику цукерок.
БЯ: Да, це свято, кутерьма, карнавал та чарівні цукерки! Ось вона- плата. А за цю плату чекаю зараз розплату (сумить)
С: Та ні, Баба Яга, ми за добро будемо платити добром.
Ц: Ти молодець ,Бабуля, просто зовсім забула, як можна бути доброю.
МС: Ми тебе всі пробачаємо, дійсно, діти?
БЯ: Дякую вам всім!
ДМ: Молодці! Назначаю тебе, Яга головним Ді-джеєм у нашому лісі. Будеш дискотеки для зайців та лисиць проводити. У тебе це дуже гарно получається!
-10-
А тепер прийшла пора запускати нашу фабрику солодощів, бо діти вже зачекалися чарівних цукерок!
(Запуск фабрики)
10 хв.
С: Любить зиму дітвора, бо чудова ця пора
Всіх вона загартувала, солодощів подарувала.
Тож ж давайте для зими заспіваймо дружно
(співають і танцюють хоровод)
ДМ: Є у нас одна ще гра,
ЇЇ любить дітвора,
Почне музика нам грати
Треба нам її впізнати.
Коли вальс заграють- сніжки всі кидають,
А заграє козачок- затанцює каблучок.
Колискова як заграє-всі разом відпочивають.
Ц: На порозі рік Новий,
Добрий, світлий. Чарівний.
Щастя ,злагоду- усе
Хай до хат він нам несе!
ДМ: Хай в житті все буде гарно,
Щоб не сумували марно,
Щоб зима була зі снігом,
День би починався сміхом,
Щоб достаток був у хаті,
Щоб ви всі були багаті!