Продовжити знайомство зі світовим бестселером Е Портер та з пригодами героїв повісті, допомогти учням розібратися в перипетіях сюжету, характерах героїв та мотивах їхніх учинків; удосконалювати навички аналізу художнього твору, виховувати інтерес до літератури, сприяти формуванню життєвих компетентностей
Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
Чи можливо навчити людей радіти?
Мета: продовжити знайомство зі світовим бестселером Е Портер та з пригодами героїв повісті, допомогти учням розібратися в перипетіях сюжету, характерах героїв та мотивах їхніх учинків; удосконалювати навички аналізу художнього твору, виховувати інтерес до літератури, сприяти формуванню життєвих компетентностей
Тип уроку: комбінований урок
Наочні засоби навчання: мультимедійна презентація до уроку, роздатковий та наочний матеріали, портрет письменниці; кліп пісні Н. Мей «Щастя», відеофільм фізкультхвилинка.
Формування ключових компетентностей:
висловлювати власну думку;
Реалізація на уроці змістових ліній літературної освіти:
Тема: Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
Чи можливо навчити людей радіти?
Покажіть людині все найкраще, те справжнє,
що приховане в душі, і переконайте, що їй під силу
впоратися з будь-чим.
Е. Портер
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Слово вчителя.
На уроці ми поговоримо про головну героїню повісті, про її вплив на мешканців
міста Белдінгсвіль, з’ясуємо, для чого потрібно людині радість, чи можливо
навчитися радості.
ІІ. Актуалізація опорних знань. (сл.3)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні ми з вами спробуємо показати все найкраще, що є в людині. Те справжнє, що приховане в душі героїв твору. Може це і вас переконає в тому, що вам під силу впоратися з будь-якими труднощами.
ІV. Робота над темою уроку.
ІV. Закріплення знань, умінь і навичок.
Для Полліанни речі не є головними у житті, вона відчуває радість від усього, що її оточує: від маленької, але напрочуд гарної церкви, від сріблястої річечки, від дерев…
Вона наплакалася удосталь, але знайшла сили, щоб посміхатися.
Навіть заборона згадувати про батька не змогла заставити її грати у дивовижну гру. (сл.19)
Зачитайте портретні характеристики. Кому з героїв вони належать?
Картка 4.
Ця жінка«буркотлива й нудна» , «геть на інших не схожа», бідна, постійно хвора, її все не влаштовує, навіть дні тижня. Якщо їй приносили холодець, вона хотіла курчати, якщо приносили курча, вона жадала бульйону з баранини.
Картка 5.
“Чоловік був завжди вбраний у довгий чорний сюрдут та шовковий циліндр, — цього інші чоловіки не носили. Його бліде обличчя завжди чисто поголене, а волосся, що вибивалося з-під циліндра, було позначене сивиною. Ідучи, він тримав спину, а ходив переважно швидко й завжди сам… “.
Картка 6
Десятирічний хлопець потрапив до сиротинця, але, зрозумівши, що для нього там місця немає, вирішив піти й жити деінде. Джиммі мріяв жити вдома: «Якщо у тебе є дім, то є і батьки, а в мене їх немає — з того часу, як помер батько. Тому я зараз у пошуку» . (сл.24)
Людину можна навчити радіти, якщо ти сам умієш це робити. Для цього потрібно бути щирим, добрим, оптимістичним .
Полліанна стала для мешканців міста путівником, рятівником, ангелом, який розбудив у них позитивне, навчив бачити хороше абсолютно в усьому, навіть і в поганому. Вона навчила їх радіти життю!
Вона добра і безпосередня дитина, приносить до будинку тітки безхатнє кошеня і цуценя, одного разу приводить злидаря тільки тому, що тітонька Поллі добра й має прихистити їх. Уявлення Полліанни про життя сповнене радості й навіть у самому поганому вона не бачить поганого.
Вона товаришує навіть з тими, з ким ніхто не може потоваришувати. І, навіть коли, героїню збила машина і вона деякий час не могла ходити, дівчинка продовжувала «гру в радість», і саме це допомогло їй знову стати на ноги.
V. Підсумки уроку. (Сл.31)
1.Виставлення оцінок
2. Домашнє завдання
- Створити асоціативний ланцюжок до образу Полліанни
- Скласти правила «Гри в радість»
- Скласти сенкан про одного з героїв твору.
3. Дерево вражень
4. «Пісня про щастя» (сл32)
Використані джерела