"Що рослини дають людям?"

Про матеріал
Мета: учити спостерігати за об’єктами та явищами природи, робити висновки; закріплювати вміння застосовувати знання про рослини на практиці; розвивати спостережливість, прагнення глибокого пізнання природи; виховувати естетичні почуття, смаки, дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Перегляд файлу

Тема: “Що рослини дають людям?”

Мета: учити спостерігати за об’єктами та явищами природи, робити висновки; закріплювати вміння застосовувати знання про рослини на практиці; розвивати спостережливість, прагнення глибокого пізнання природи; виховувати естетичні почуття, смаки, дбайливе ставлення до свого здоров’я.

 

Хід уроку:

 

І. Вступна частина

  1. Організація класу
  2. Актуалізація опорних знать

 - Закрийте всі очі і тихо послухайте (звучить музика):

Де весна приходить -

Там травиця сходить,

Квіти розцвітають,

Солов’ї співають.

 Уявіть собі, що ви на лісовій галявині. Навколо тиша, тільки чути голоси птахів, які вже відчули весну і радіють її приходу.

 А ось на галявині маленька тендітна квіточка первоцвіту. Вона дуже смілива, тому що не боїться вже холодів і стрімко тягнеться до сонечка.

 Квітка знає, що з її появою весна почне прикрашати землю: зацвітуть квіти, розпустяться дерева, кущі, заспівають птахи.

 Весна принесе не тільки тепло, вона принесе радість і надію на краще.

А тепер відкрийте очі і погляньте на дошку:

- Чи не таку весну ви побачили?

- Ой, а хто це до нас завітав? Так це ж давні знайомі. (Питайлик і Смачнюля).

Наші герої прийшли на урок, щоб у вас дещо запитати і можливо вам дати гарну пораду.

  1. Повідомлення теми і мети уроку

 Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, яку користь приносять рослини людям.

 

ІІ. Основна частина

  1. Вивчення нового матеріалу

Прийшла смс. Це про себе дають знати Питайлик і Чистюля. Питайлик запитує: яку користь приносять рослини людям? Ось ця квіточка нам допоможе відповісти.

( Передаємо і розповідаємо про користь рослин.)

- Дають нам їжу;

- очищають повітря;

- лікують;

- прикрашають планету;

- захищають від сонця;

- дають прихисток тваринам;

- їжу тваринам;

- виготовляють меблі;

- надихають поетів і письменників;

- художники пишуть картини.

 Чудові відповіді. Я вважаю, що Питайлик все зрозумів.

  1. Групова робота і завдання від Чистюлі( Лего)

Ми не уявляємо своє життя без рослин. Про рослини ми читаємо у віршах, казках, оповіданнях, прислів’ях і приказках. Чистюля любить порядок, коли вона побачила, що цеглинки переплутались, захвилювалась. Ось що вона написала :

“- Любі друзі, складіть цеглинки правильно: зверху до низу, щоб утворилось прислів’я.”

  1. Яка пшениця, така й паляниця.
  2. Кожна травинка має свою росинку.
  3. Без верби і калини нема України.

- Чи є у цих прислів’ях рослини, що є символами України?( Так, верба і калина).

- Яка рослина об’єднала не тільки українців, а й увесь світ? ( калина).

- А пісню про калину яку знаєте?( Червона калина).”

3.Хвилина цікавинки

Українською “калина”, а я знаю, що:

англійською - guelder rose;

польською - roza guelderowa;

німецькою - schneeball;

французькою - guelder roze.

- Яку користь для здоров’я дає калина? (лікує)

- Ми п’ємо чай не тільки з калини, а й з інших рослин.

- Ви чудово попрацювали над проєктом “ Чайний напій - добрий настрій”.

  1. Робота в парі. Гра “Детектив”

 Питайлик пропонує вам пограти в гру “ Детектив”. Ви повинні знайти слова між буквами.

1 ряд  - м’ята, ромашка, валеріана (підсніжник).

2 ряд - калина, малина, шипшина (пролісок).

3 ряд - вишня, яблуня, слива (крокус).

- Які слова зайві?

- Яким словом ми об’єднаємо ці слова?(первоцвіти).

- Яку користь при носять ця рослини?(лікують, їжа, краса).

  1. Виставка книг

- Зверніть увагу на виставку книг.

-Що ви бачите?

- Для чого потрібна “Червона книга”?

 

Фізхвилинка (очі, ніс, руки)

 

  1. Практична робота

Рослини нам дають смачну і корисну їжу. Смачнюля хоче перевірити, чи знаєте ви, що виробляють із рослин.

 

( До дошки виходить учень і бере картинку, називає її.

Другий учень шукає продукт і показує).

 

Соняшники - олія, помідори - томатний сік, яблуня - повидло, пшениця - хліб, виноград - ізюм  - Чим корисна така їжа? ( Її нам дала природа).

 

  1. Складаємо бутерброд

В народі кажуть “ Добрий той гість, що багато їсть”. Давайте зробимо смачні бутерброди, щоб пригостити, щоб пригостити Питайлика і Чистюлю. Але є одна умова : бутерброд має бути тільки з продуктів рослинного походження.

8. Підсумок

- З чого складається твій бутерброд?

ІІІ. Заключна частина

Вправа “Відкритий мікрофон”

- Що нового ви дізнались на уроці?

- Чого навчились?

- Де ми зможемо їх використати?

 

 

 

 

docx
Додано
25 листопада
Переглядів
74
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку