Тема: “Що рослини дають людям?”
Мета: учити спостерігати за об’єктами та явищами природи, робити висновки; закріплювати вміння застосовувати знання про рослини на практиці; розвивати спостережливість, прагнення глибокого пізнання природи; виховувати естетичні почуття, смаки, дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Хід уроку:
І. Вступна частина
- Закрийте всі очі і тихо послухайте (звучить музика):
Де весна приходить -
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов’ї співають.
Уявіть собі, що ви на лісовій галявині. Навколо тиша, тільки чути голоси птахів, які вже відчули весну і радіють її приходу.
А ось на галявині маленька тендітна квіточка первоцвіту. Вона дуже смілива, тому що не боїться вже холодів і стрімко тягнеться до сонечка.
Квітка знає, що з її появою весна почне прикрашати землю: зацвітуть квіти, розпустяться дерева, кущі, заспівають птахи.
Весна принесе не тільки тепло, вона принесе радість і надію на краще.
А тепер відкрийте очі і погляньте на дошку:
- Чи не таку весну ви побачили?
- Ой, а хто це до нас завітав? Так це ж давні знайомі. (Питайлик і Смачнюля).
Наші герої прийшли на урок, щоб у вас дещо запитати і можливо вам дати гарну пораду.
Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, яку користь приносять рослини людям.
ІІ. Основна частина
Прийшла смс. Це про себе дають знати Питайлик і Чистюля. Питайлик запитує: яку користь приносять рослини людям? Ось ця квіточка нам допоможе відповісти.
( Передаємо і розповідаємо про користь рослин.)
- Дають нам їжу;
- очищають повітря;
- лікують;
- прикрашають планету;
- захищають від сонця;
- дають прихисток тваринам;
- їжу тваринам;
- виготовляють меблі;
- надихають поетів і письменників;
- художники пишуть картини.
Чудові відповіді. Я вважаю, що Питайлик все зрозумів.
Ми не уявляємо своє життя без рослин. Про рослини ми читаємо у віршах, казках, оповіданнях, прислів’ях і приказках. Чистюля любить порядок, коли вона побачила, що цеглинки переплутались, захвилювалась. Ось що вона написала :
“- Любі друзі, складіть цеглинки правильно: зверху до низу, щоб утворилось прислів’я.”
- Чи є у цих прислів’ях рослини, що є символами України?( Так, верба і калина).
- Яка рослина об’єднала не тільки українців, а й увесь світ? ( калина).
- А пісню про калину яку знаєте?( Червона калина).”
3.Хвилина цікавинки
Українською “калина”, а я знаю, що:
англійською - guelder rose;
польською - roza guelderowa;
німецькою - schneeball;
французькою - guelder roze.
- Яку користь для здоров’я дає калина? (лікує)
- Ми п’ємо чай не тільки з калини, а й з інших рослин.
- Ви чудово попрацювали над проєктом “ Чайний напій - добрий настрій”.
Питайлик пропонує вам пограти в гру “ Детектив”. Ви повинні знайти слова між буквами.
1 ряд - м’ята, ромашка, валеріана (підсніжник).
2 ряд - калина, малина, шипшина (пролісок).
3 ряд - вишня, яблуня, слива (крокус).
- Які слова зайві?
- Яким словом ми об’єднаємо ці слова?(первоцвіти).
- Яку користь при носять ця рослини?(лікують, їжа, краса).
- Зверніть увагу на виставку книг.
-Що ви бачите?
- Для чого потрібна “Червона книга”?
Фізхвилинка (очі, ніс, руки)
Рослини нам дають смачну і корисну їжу. Смачнюля хоче перевірити, чи знаєте ви, що виробляють із рослин.
( До дошки виходить учень і бере картинку, називає її.
Другий учень шукає продукт і показує).
Соняшники - олія, помідори - томатний сік, яблуня - повидло, пшениця - хліб, виноград - ізюм - Чим корисна така їжа? ( Її нам дала природа).
В народі кажуть “ Добрий той гість, що багато їсть”. Давайте зробимо смачні бутерброди, щоб пригостити, щоб пригостити Питайлика і Чистюлю. Але є одна умова : бутерброд має бути тільки з продуктів рослинного походження.
8. Підсумок
- З чого складається твій бутерброд?
ІІІ. Заключна частина
Вправа “Відкритий мікрофон”
- Що нового ви дізнались на уроці?
- Чого навчились?
- Де ми зможемо їх використати?