Семестрова контрольна робота з української мови у 10 класі за ІІ семестр

Про матеріал

Семестрова контрольна робота з української мови у 10 класі за ІІ семестр складена для перевірки знань учнів з тем, що повторювалися і поглиблювалися протягом зазначеного терміну, зокрема "Лексикологія. Фразеологія", "Словотвір", "Морфологія", і відповідають чинній програмі.

Перегляд файлу

Семестрова контрольна робота № 2 з української мови у 10 класі

Завдання 1– 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. По 0,5 бала

1. У переносному значенні вжито всі прикметники рядка.

А Білий сніг, тихий шелест, чиста мова

Б Золота нива, гіркий полин, солодка цукерка

В Холодний погляд, тверда рука, гірка правда

Г Солов’їна пісня, лебедина вірність, золотий годинник

2. У реченні  «Усякі люди трапляються на містку: і щирі, і скупі, і мовчазні, і говіркі» (М.Стельмах) підкреслені слова є …

А Омонімами

Б Антонімами

В Спільнокореневими

Г Синонімами

3.Фразеологізм «пекти раків» означає…

А Червоніти

Б Дорікати

В Наполягати

Г Нарікати

4. Знайдіть слово, утворене префіксально-суфіксальним способом.

А Виконавець

Б  Без’язикий

В Помірковано

Г Провулок

5. Позначте рядок, у якому допущено помилку при  вживанні словосполучень.

А Абонентська скринька, провідний фахівець, правильна від­повідь, у будь-якому випадку

Б Прочитати книгу, сукня із шовку, весело розповідати, при­йшли надвір

В Приміщення школи, читати вголос, радісна зустріч, зошит школяра

Г Цікава книга, охайна робота, гарна людина, робити заува­ження

6. Лексичну помилку допущено в рядку.

А Являється прикладом

Б Скасувати конференцію

В Непридатний до вжитку

Г Зважати на правила

Завдання 7–12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. По 0,5 бала

7. Укажіть рядок, у якому всі слова є застарілими.

А  Челядь, кожух, чуб, мереживо, вулик

Б Віхола, зело, диякон, раятися, ятаган

В Вівтар, гостинець, круча, добро, комора

Г Шаровари, путівець, крупа, кропива, дощ

Ґ Рекрут, княгиня, онучі, губернатор, неньо

8. Укажіть рядок, у якому всі слова є загальновживаними.

А Казанок, інтерв’ю, гіпотеза, рискаль, географія

Б Коваль, Україна, солодощі, рука, країна

В Сокіл, майстриня, решето, журі, путня

Г Сміх, крига, правиця, кожух, місяць

Ґ Кольє, тріумф, сажа, трюмо, черес

9. Позначте рядок, у якому всі слова утворені одним способом.

А Прийти, пречудовий, перехід, найгірший, архіважливий

Б Мудрість, доброта, читання, весело, пішохідний

В По-козацьки, прозелень, пробачення, походити, лісостеповий

Г Водоспад, місяцехід, лівобережний, водолазний, землемір

Ґ Недалеко, по-вашому, затінок, супровідний, контрреволюційний

10. Позначте рядок, у якому подано слова, при творенні яких відбувся процес чергування в основі.

А Вольовий, зручність, полотняний, пташиний, фізик

Б Корисно, коріння, ненависний, оточення, противага

В Серпневий, синів, студентство, футболіст, ходячий

Г Кораблик, стукіт, уявлення, француз, хитрість

Ґ Захоплення, одвертість, зачарований, сталевий

11. У якому рядку  всі слова є запозиченими?

А Недокрів’я, воротар, душа, дорога

Б Шлях, пішник, шосе, стежина

В Ведмідь, корсетка, чабан, часопис

Г Акорд, ампутація, анемія, ватерполо

Ґ Літак, аероплан, журитися, професія

12. У якому рядку обидва фразеологізми мають значення «красивий, вродливий»?

А Хоч оком світи, хоч з лиця воду пий

Б Як з воску зліплений, хоч у рамку вправ

В Хоч картину малюй, хоч за раму кладці

Г Не відірвати очей, приховувати зір

Ґ Перемінитися на лиці, показати товар лицем

У завданнях 13 −18 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один

правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою. По 1 балу

13. Утворіть лексично правильні словосполучення.

1 Переводити             А газети

2 Переказувати           Б ордери

3 Підписувати             В кошти

4 Передплачувати       Г через майдан

                                      Ґ з хорватської                                                                     

14. Установіть відповідність між стилями та мовними засобами і стильовими рисами.

1 Логічність, точність, доказовість, терміни                                                     А Розмовний

2 Стилістично нейтральні мовні засоби, канцелярська лексика                     Б Художній

3 Невимушеність, емоційність, просторічні слова, неповні речення             В Науковий

4 Образність, використання всіх мовних засобів, емоційність                       Г Публіцистичний

                                                                                                                                Ґ Офіційно-діловий

15. Установіть відповідність між способами творення слів та  прикладами до них.

1 Лексико-семантичний спосіб творення                 А Інженер-технолог

2  Складання слів                                                         Б Добраніч

3 Безафіксний спосіб творення                                  В Котраргумент

4 Префіксальний спосіб творення                             Г Показ

                                                                                       Ґ Корінь (у рослини) – корінь (у математиці)

16. Доберіть до кожного фразеологізму синонім.

Фразеологізм                                  Синонім

1 Зарубати на носі                          А Виводити на чисту воду

2 Бувати в бувальцях                     Б Облизня спіймати

3 Сісти в калюжу                            В Намотати на вус

4 Зривати маску                              Г Стелитися під ноги

                                                Ґ Знати, де раки зимують

17. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).

(1)Дивно, (2)що дуже часто ми дозволяємо (3)собі ставати рабами власного егоїзму, (4)невже таки невиправна природа людська?

А частка

Б сполучник

В прийменник

Г прислівник

Д займенник

18. З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово.

Приклад речення

А Як кажуть у народі, життя прожити – не поле перейти.

Б Перед виходом з дому Орест затримався перевірити квитки на потяг.

В Як виховує людину сама можливість зробити добро!

Г Батьки повинні навчити дитину долати життєві перешкоди.

Д Відчувати радість за успіхи ближнього – ознака альтруїзму.

Член речення

1 Підмет

2 Додаток

3 Означення

4 Обставина

docx
Додано
30 квітня 2018
Переглядів
1818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку