Семестрова контрольна робота з української мови у 10 класі за ІІ семестр складена для перевірки знань учнів з тем, що повторювалися і поглиблювалися протягом зазначеного терміну, зокрема "Лексикологія. Фразеологія", "Словотвір", "Морфологія", і відповідають чинній програмі.
Семестрова контрольна робота № 2 з української мови у 10 класі
Завдання 1– 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. По 0,5 бала
1. У переносному значенні вжито всі прикметники рядка.
А Білий сніг, тихий шелест, чиста мова
Б Золота нива, гіркий полин, солодка цукерка
В Холодний погляд, тверда рука, гірка правда
Г Солов’їна пісня, лебедина вірність, золотий годинник
2. У реченні «Усякі люди трапляються на містку: і щирі, і скупі, і мовчазні, і говіркі» (М.Стельмах) підкреслені слова є …
А Омонімами
Б Антонімами
В Спільнокореневими
Г Синонімами
3.Фразеологізм «пекти раків» означає…
А Червоніти
Б Дорікати
В Наполягати
Г Нарікати
4. Знайдіть слово, утворене префіксально-суфіксальним способом.
А Виконавець
Б Без’язикий
В Помірковано
Г Провулок
5. Позначте рядок, у якому допущено помилку при вживанні словосполучень.
А Абонентська скринька, провідний фахівець, правильна відповідь, у будь-якому випадку
Б Прочитати книгу, сукня із шовку, весело розповідати, прийшли надвір
В Приміщення школи, читати вголос, радісна зустріч, зошит школяра
Г Цікава книга, охайна робота, гарна людина, робити зауваження
6. Лексичну помилку допущено в рядку.
А Являється прикладом
Б Скасувати конференцію
В Непридатний до вжитку
Г Зважати на правила
Завдання 7–12 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний. По 0,5 бала
7. Укажіть рядок, у якому всі слова є застарілими.
А Челядь, кожух, чуб, мереживо, вулик
Б Віхола, зело, диякон, раятися, ятаган
В Вівтар, гостинець, круча, добро, комора
Г Шаровари, путівець, крупа, кропива, дощ
Ґ Рекрут, княгиня, онучі, губернатор, неньо
8. Укажіть рядок, у якому всі слова є загальновживаними.
А Казанок, інтерв’ю, гіпотеза, рискаль, географія
Б Коваль, Україна, солодощі, рука, країна
В Сокіл, майстриня, решето, журі, путня
Г Сміх, крига, правиця, кожух, місяць
Ґ Кольє, тріумф, сажа, трюмо, черес
9. Позначте рядок, у якому всі слова утворені одним способом.
А Прийти, пречудовий, перехід, найгірший, архіважливий
Б Мудрість, доброта, читання, весело, пішохідний
В По-козацьки, прозелень, пробачення, походити, лісостеповий
Г Водоспад, місяцехід, лівобережний, водолазний, землемір
Ґ Недалеко, по-вашому, затінок, супровідний, контрреволюційний
10. Позначте рядок, у якому подано слова, при творенні яких відбувся процес чергування в основі.
А Вольовий, зручність, полотняний, пташиний, фізик
Б Корисно, коріння, ненависний, оточення, противага
В Серпневий, синів, студентство, футболіст, ходячий
Г Кораблик, стукіт, уявлення, француз, хитрість
Ґ Захоплення, одвертість, зачарований, сталевий
11. У якому рядку всі слова є запозиченими?
А Недокрів’я, воротар, душа, дорога
Б Шлях, пішник, шосе, стежина
В Ведмідь, корсетка, чабан, часопис
Г Акорд, ампутація, анемія, ватерполо
Ґ Літак, аероплан, журитися, професія
12. У якому рядку обидва фразеологізми мають значення «красивий, вродливий»?
А Хоч оком світи, хоч з лиця воду пий
Б Як з воску зліплений, хоч у рамку вправ
В Хоч картину малюй, хоч за раму кладці
Г Не відірвати очей, приховувати зір
Ґ Перемінитися на лиці, показати товар лицем
У завданнях 13 −18 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один
правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою. По 1 балу
13. Утворіть лексично правильні словосполучення.
1 Переводити А газети
2 Переказувати Б ордери
3 Підписувати В кошти
4 Передплачувати Г через майдан
Ґ з хорватської
14. Установіть відповідність між стилями та мовними засобами і стильовими рисами.
1 Логічність, точність, доказовість, терміни А Розмовний
2 Стилістично нейтральні мовні засоби, канцелярська лексика Б Художній
3 Невимушеність, емоційність, просторічні слова, неповні речення В Науковий
4 Образність, використання всіх мовних засобів, емоційність Г Публіцистичний
Ґ Офіційно-діловий
15. Установіть відповідність між способами творення слів та прикладами до них.
1 Лексико-семантичний спосіб творення А Інженер-технолог
2 Складання слів Б Добраніч
3 Безафіксний спосіб творення В Котраргумент
4 Префіксальний спосіб творення Г Показ
Ґ Корінь (у рослини) – корінь (у математиці)
16. Доберіть до кожного фразеологізму синонім.
Фразеологізм Синонім
1 Зарубати на носі А Виводити на чисту воду
2 Бувати в бувальцях Б Облизня спіймати
3 Сісти в калюжу В Намотати на вус
4 Зривати маску Г Стелитися під ноги
Ґ Знати, де раки зимують
17. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово).
(1)Дивно, (2)що дуже часто ми дозволяємо (3)собі ставати рабами власного егоїзму, (4)невже таки невиправна природа людська?
А частка
Б сполучник
В прийменник
Г прислівник
Д займенник
18. З’ясуйте, яким членом речення є виділене слово.
Приклад речення
А Як кажуть у народі, життя прожити – не поле перейти.
Б Перед виходом з дому Орест затримався перевірити квитки на потяг.
В Як виховує людину сама можливість зробити добро!
Г Батьки повинні навчити дитину долати життєві перешкоди.
Д Відчувати радість за успіхи ближнього – ознака альтруїзму.
Член речення
1 Підмет
2 Додаток
3 Означення
4 Обставина