Семестрова контрольна робота з української мови у 8 класі за ІІ семестр

Про матеріал

Семестрова контрольна робота з української мови у 8 класі за ІІ семестр містить завдання різної складності, за допомогою яких можна перевірити рівень знань учнів з тем, що вивчалися протягом семестру за чинною програмою.

Перегляд файлу

Семестрова контрольна робота № 2 з української мови у 8 класі

Завдання 1– 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. По 0,5 бала

1. Скільки рядів однорідних членів  є у поданому реченні?

У прозорому зимовому повітрі відчувається запах солом’яного диму, варених сухофруктів, пшеничної каші та печеного хліба і пирогів.

А 1       Б  2    В  3   Г  4

2. Виберіть речення із звертанням.

А Хто ти, мрія чи сон?

Б Слово! Як воно потрібне дитині кожної хвилини.

В  Мріє, наче сніг здалека, ночі літньої блакить.

Г Гей, юнаки, гей, молодість світу, доля планети у ваших руках.

3. Відокремленим означенням НЕ МОЖНА замінити підрядну частину в реченні.

А Листя під кленом було схоже на гору печива, яке щедро посипали цукровою пудрою.

Б Дітлахи з підстрибом побігли в кінець греблі, яку було обсаджено густими вербами.

В Гості захоплено роздивлялися стіл, який застелили майстерно вишитою скатертиною.

Г Щука – річковий хижак, який полює на дрібну рибу в безмежних водних просторах.

4. Продовжити речення: «Означення НЕ відокремлюються, якщо…».

А стосуються члена речення, вираженого особовим займенником.

Б стоять після означуваного слова-іменника, особливо якщо перед ним уже є означення.

В виражені дієприкметниковим зворотом, що стоїть перед означуваним іменником.

Г виражені дієприкметниковим зворотом, що стоїть після означуваного слова.

5. Продовжити речення: «Прикладки ВІДОКРЕМЛЮЮТЬСЯ, якщо …».

А стоять перед пояснюваним словом і мають тільки означальне значення.

Б стосуються власного імені і стоять перед ним.

В стосуються власного імені, стоять перед ним і мають додаткове обставинне значення.

Г стоять перед загальним іменником і є поширеними.

6. Указати речення, що НЕ має помилок у виділенні дієприслівникового звороту.

А Напослідок посходили до долу і старі з Захаром Беркутом і, оглянувши становище озброєних і всі прилади, поспішили до тіснини.

Б Вона бистро зиркнула довкола і не звертаючи уваги на батька, кинулася до Максима.

В Вовки колись узимку забралися по високих заметах снігу, прорвали у хліві стріху і, залізши, порозривали багато овець.

Г Залишивши Нечая з козаками перед окопами, Богун рушив далі.

Завдання 7–10 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких Не  один правильний. По 1 балу

7. Указати речення, у якому поширене означення не відокремлюється на письмі  (розділові знаки пропущено).

А Дядько скинув в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків.

Б Гурт берізок оточений молодими дубками сприймається мало не як ефемерне видиво.

В Козацьке військо розташоване чотирикутником стояло готове до бою.

Г Ось видніє стіжок сіна залишений лісником для диких тварин.

Д Стоять  налиті сонцем дні.

8. Визначте, які речення ускладнені вставними словами (розділові знаки пропущено).

А Буває в дорозі десь трапиться чиста криниця.

Б Та дивна річ ішов спокійно люд.

В Вечірнє сонце дякую за день.

Г Ростуть мої діла мої надії.

Д Я люблю читати різні твори і фантастичні оповідання і пригодницькі романи і народні казки.

9. Назвіть однорідні члени, що   є у поданому реченні.

Неспокій, рух і боротьбу я бачив скрізь: в дубовій, вербовій корі, в старих пеньках, у дуплах, у болотяній воді, на поколупаних стінах.

А Підмети     Б Присудки     В Означення     Г Додатки     Д Обставини

10. Потребує редагування речення.

А Формуючи завдяки спорту міцні м’язи, людина вдосконалює своє тіло.

Б Спорт загартовує й характер, виховуючи наполегливість і силу волі.

В Тренуючи різні групи м’язів, не забувай розвивати й свій інтелект.

Г Зміцнівши фізично, завжди ставай на захист слабших за тебе.

Д Попрацювавши на різних тренажерах, спорт стане ще більш корисним.                        

У завданнях 11 −13 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один

правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою. Два завдання  по 2 бали і 1 бал

11. З’ясуйте, які однорідні члени є в кожному реченні.

Члени речення

1 Підмети

2 Присудки

3 Додатки

4 Означення

Приклад речення

А Дивитися й питати – це складна наука.

Б Пробачай помилки іншим, але не собі.

В Робота була копітка, складна, але цікава.

Г Не снідавши, не обідавши, побігли працювати.

Д Від власної праці отримаєш плід солодкий, смачний.

12. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

Випадок уживання тире

1 Тире при відокремленому означенні

2 Тире у складному  реченні

3 Тире на місці пропущеного члена речення

4 Тире при однорідних членах речення

5 Тире між підметом і присудком

Приклад речення

А Десь недалеко вдарив грім – луна котилася глухо, грізно, довго.

Б Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік – ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.

В Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна.

Г Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину – у негативні, як це наймодніше зараз.

13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова (цифра позначає наступне слово).

Найдорожче для (1)будь-кого з нас – любов до (2)рідних, до своєї землі. (3)Загальнолюдські цінності (4)завжди об’єднували і сім’ї, і нації, і держави.

А Іменник

Б Прикметник

В Займенник

Г Прислівник

Д Дієприслівник (форма дієслова)

 

 

docx
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
9456
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку