Семестрова контрольна робота з української мови у 8 класі за ІІ семестр містить завдання різної складності, за допомогою яких можна перевірити рівень знань учнів з тем, що вивчалися протягом семестру за чинною програмою.
Семестрова контрольна робота № 2 з української мови у 8 класі
Завдання 1– 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. По 0,5 бала
1. Скільки рядів однорідних членів є у поданому реченні?
У прозорому зимовому повітрі відчувається запах солом’яного диму, варених сухофруктів, пшеничної каші та печеного хліба і пирогів.
А 1 Б 2 В 3 Г 4
2. Виберіть речення із звертанням.
А Хто ти, мрія чи сон?
Б Слово! Як воно потрібне дитині кожної хвилини.
В Мріє, наче сніг здалека, ночі літньої блакить.
Г Гей, юнаки, гей, молодість світу, доля планети у ваших руках.
3. Відокремленим означенням НЕ МОЖНА замінити підрядну частину в реченні.
А Листя під кленом було схоже на гору печива, яке щедро посипали цукровою пудрою.
Б Дітлахи з підстрибом побігли в кінець греблі, яку було обсаджено густими вербами.
В Гості захоплено роздивлялися стіл, який застелили майстерно вишитою скатертиною.
Г Щука – річковий хижак, який полює на дрібну рибу в безмежних водних просторах.
4. Продовжити речення: «Означення НЕ відокремлюються, якщо…».
А стосуються члена речення, вираженого особовим займенником.
Б стоять після означуваного слова-іменника, особливо якщо перед ним уже є означення.
В виражені дієприкметниковим зворотом, що стоїть перед означуваним іменником.
Г виражені дієприкметниковим зворотом, що стоїть після означуваного слова.
5. Продовжити речення: «Прикладки ВІДОКРЕМЛЮЮТЬСЯ, якщо …».
А стоять перед пояснюваним словом і мають тільки означальне значення.
Б стосуються власного імені і стоять перед ним.
В стосуються власного імені, стоять перед ним і мають додаткове обставинне значення.
Г стоять перед загальним іменником і є поширеними.
6. Указати речення, що НЕ має помилок у виділенні дієприслівникового звороту.
А Напослідок посходили до долу і старі з Захаром Беркутом і, оглянувши становище озброєних і всі прилади, поспішили до тіснини.
Б Вона бистро зиркнула довкола і не звертаючи уваги на батька, кинулася до Максима.
В Вовки колись узимку забралися по високих заметах снігу, прорвали у хліві стріху і, залізши, порозривали багато овець.
Г Залишивши Нечая з козаками перед окопами, Богун рушив далі.
Завдання 7–10 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких Не один правильний. По 1 балу
7. Указати речення, у якому поширене означення не відокремлюється на письмі (розділові знаки пропущено).
А Дядько скинув в’язку розмальованих у червоне й зелене кошиків.
Б Гурт берізок оточений молодими дубками сприймається мало не як ефемерне видиво.
В Козацьке військо розташоване чотирикутником стояло готове до бою.
Г Ось видніє стіжок сіна залишений лісником для диких тварин.
Д Стоять налиті сонцем дні.
8. Визначте, які речення ускладнені вставними словами (розділові знаки пропущено).
А Буває в дорозі десь трапиться чиста криниця.
Б Та дивна річ ішов спокійно люд.
В Вечірнє сонце дякую за день.
Г Ростуть мої діла мої надії.
Д Я люблю читати різні твори і фантастичні оповідання і пригодницькі романи і народні казки.
9. Назвіть однорідні члени, що є у поданому реченні.
Неспокій, рух і боротьбу я бачив скрізь: в дубовій, вербовій корі, в старих пеньках, у дуплах, у болотяній воді, на поколупаних стінах.
А Підмети Б Присудки В Означення Г Додатки Д Обставини
10. Потребує редагування речення.
А Формуючи завдяки спорту міцні м’язи, людина вдосконалює своє тіло.
Б Спорт загартовує й характер, виховуючи наполегливість і силу волі.
В Тренуючи різні групи м’язів, не забувай розвивати й свій інтелект.
Г Зміцнівши фізично, завжди ставай на захист слабших за тебе.
Д Попрацювавши на різних тренажерах, спорт стане ще більш корисним.
У завданнях 11 −13 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один
правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою. Два завдання по 2 бали і 1 бал
11. З’ясуйте, які однорідні члени є в кожному реченні.
Члени речення
1 Підмети
2 Присудки
3 Додатки
4 Означення
Приклад речення
А Дивитися й питати – це складна наука.
Б Пробачай помилки іншим, але не собі.
В Робота була копітка, складна, але цікава.
Г Не снідавши, не обідавши, побігли працювати.
Д Від власної праці отримаєш плід солодкий, смачний.
12. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.
Випадок уживання тире
1 Тире при відокремленому означенні
2 Тире у складному реченні
3 Тире на місці пропущеного члена речення
4 Тире при однорідних членах речення
5 Тире між підметом і присудком
Приклад речення
А Десь недалеко вдарив грім – луна котилася глухо, грізно, довго.
Б Ні талановитий учень, ні досвідчений учитель, ні сивий академік – ніхто не може знати всього бодай з окремого питання будь-якої науки.
В Моя мати – наївність, тиха жура і добрість безмежна.
Г Розмалюю я половину героїв у позитивні тони, а половину – у негативні, як це наймодніше зараз.
13. З’ясуйте, якою частиною мови є виділені слова (цифра позначає наступне слово).
Найдорожче для (1)будь-кого з нас – любов до (2)рідних, до своєї землі. (3)Загальнолюдські цінності (4)завжди об’єднували і сім’ї, і нації, і держави.
А Іменник
Б Прикметник
В Займенник
Г Прислівник
Д Дієприслівник (форма дієслова)