Семестрова контрольна робота з української мови за І семестр у 8 класі розрахована на 1 урок і містить завдання для учнів з тем, що вивчалися протягом першого семестру, зокрема словосполучення та двоскладного і односкладного речень.
Семестрова контрольна робота № 1 з української мови у 8 класі
Завдання 1– 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.
1. Укажіть правильне твердження.
А синтаксис – розділ науки про мову, що вивчає її будову;
Б синтаксис – розділ науки про мову, що вивчає лексичне значення слова;
В синтаксис – розділ граматики, який вивчає способи поєднання слів у словосполучення та речення, будову і типи цих синтаксичних одиниць;
Г синтаксис – розділ граматики, який вивчає правильне написання слів.
2. Позначте словосполучення.
А іде дощ;
Б буду писати;
В прийшли швидко;
Г найбільш красивий.
3. Правильно підкреслено підмет у реченні.
А Туристське спорядження вони поклали у човен.
Б Турбуватися про батьків – обов’язок дітей.
В Гетьмани, гетьмани, якби то ви встали, встали, подивились на той Чигирин!
Г Стоять віддалік одна від одної над річкою три верби.
4. Назвіть речення, у якому немає другорядних членів.
А Ліс іще дрімає.
Б Були падіння, злети, поразки та перемоги.
В Сьогодні сонячно.
Г Мені сумно.
5. Назвіть означено-особове речення.
А Не страшні для мене вітри.
Б При вузлі залізниці його зігнали з потяга.
В Умивай же біле личко дрібними сльозами.
Г Ще з юних літ мені відкрилась правда.
6. Назвіть односкладне просте речення з головним членом, вираженим підметом.
A На те щука в річці, щоб карась не дрімав.
Б Блаженний той, хто розуміє смисл кожної справи.
B І сміх, і гріх.
Г Ой летіла гуска додому – та впала, як грудка, додолу.
Завдання 7–10 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.
Прочитайте текст і виконайте завдання.
(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (3) І, як загадкові лісові […], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.
7. Стиль тексту –
А науковий
Б художній
В публіцистичний
Г розмовний
Д офіційно-діловий
8. Замість пропуску в третьому реченні має бути слово…
А стежки
Б дороги
В тумани
Г нетрі
Д озера
9. Орфографічну помилку допущено в слові…
А непокоїться
Б в глибінь
В угорі
Г нерозпізнана
Д не знайшов
10. Складений іменний присудок ужито в реченні…
А першому
Б третьому
В четвертому
Г п’ятому
Д шостому
У завданнях 11 −13 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один
правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою.
11. Установіть відповідність між словосполученням і видом за способом вираження головного слова.
1 Уміння говорити А Дієслівне
2 П’ятий зліва Б Прислівникове
3 Виконати доручення В Іменникове
4 Дуже рано Г Числівникове
Д Займенникове
12. Установіть відповідність між характеристикою підмета і прикладом речення.
1 Підмет виражений займенником А Деякі з дорослих пробували
у Н. в. зайти по крижинах до Толі
2 Підмет виражений прикметником, з другого боку.
вжитим у значенні іменника, у Н. в. Б При світлі смолоскипів
3 Підмет виражений неподільним лаштувалися в дорогу кінні.
словосполученням В То була тиха ніч чарівниця.
4 Підмет виражений вигуком, ужитим Г Обов’язок пастухів – дбати
у значенні іменника про худобу.
Д Переможне «ура» лунало
навкруги.
13. Визначте вид наведених речень.
Вид речення
1 означено-особове 2 неозначено-особове
3 безособове 4 називне
Приклад
А Знадвору нічого не було чути.
Б У небі хмари хвилями пливуть.
В Безлюдний, похмурий край.
Г Найбільше люблю осінню пору.
Д Працювали щиро, завзято.