Семестрова контрольна робота з української мови за І семестр у 8 класі

Про матеріал

Семестрова контрольна робота з української мови за І семестр у 8 класі розрахована на 1 урок і містить завдання для учнів з тем, що вивчалися протягом першого семестру, зокрема словосполучення та двоскладного і односкладного речень.

Перегляд файлу

Семестрова контрольна робота № 1 з української мови у 8 класі

Завдання 1– 6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.

1. Укажіть правильне твердження.

А синтаксис – розділ науки про мову, що вивчає її будову;

Б синтаксис – розділ науки про мову, що вивчає лексичне значення слова;

В синтаксис – розділ граматики, який вивчає способи поєднання слів у словосполучення та речення, будову і типи цих синтаксичних одиниць;

Г синтаксис – розділ граматики, який вивчає правильне написання слів.

2. Позначте словосполучення.

А іде дощ;

Б буду писати;

В прийшли швидко;

Г найбільш красивий.

3. Правильно підкреслено підмет у реченні.

А  Туристське спорядження вони поклали у човен.

Б  Турбуватися  про батьків – обов’язок дітей.

В Гетьмани, гетьмани, якби то ви встали, встали, подивились на той Чигирин!

Г   Стоять віддалік одна від одної над річкою три верби.

4. Назвіть речення, у якому немає другорядних членів.

А   Ліс іще дрімає.

Б   Були падіння, злети, поразки та перемоги.

В    Сьогодні сонячно.

Г    Мені сумно.

5. Назвіть означено-особове речення.

А   Не страшні для мене вітри.

Б   При вузлі залізниці його зігнали з потяга.

В  Умивай же біле личко дрібними сльозами.

Г   Ще з юних літ мені відкрилась правда.

6. Назвіть односкладне просте речення з головним членом, вираженим підметом.

A На те щука в річці, щоб карась не дрімав.

Б Блаженний той, хто розуміє смисл кожної справи.

B І сміх, і гріх.

Г Ой летіла гуска додому – та впала, як грудка, додолу.

Завдання 7–10 мають по п’ять варіантів відповіді, серед яких лише один правильний.

Прочитайте текст і виконайте завдання.

(1) Чогось непокоїться хлопець, чомусь безпричинно тягне його в глибінь вечорів, де місяць і зорі ворожать угорі. (2) Ідеш шляхом, і здається тобі, наче от-от зі щастям зустрінешся. (3) І, як загадкові лісові […], кличуть далекі дівочі пісні. (4) Він часто поривається до них, але близько не наважується підійти. (5) І не тому, що несміливий, а тому, що потаємна, ще нерозпізнана ним дівоча душа була святою для Романа. (6) Ще не знайшов тої, для якої зміг би небо прихилити.

7. Стиль тексту –

А науковий

Б художній

В публіцистичний

Г розмовний

Д офіційно-діловий

8. Замість пропуску в третьому реченні має бути слово…

А стежки

Б дороги

В тумани

Г нетрі

Д озера

9. Орфографічну помилку допущено в слові…

А непокоїться

Б в глибінь

В угорі

Г нерозпізнана

Д  не знайшов

10. Складений іменний присудок ужито в реченні…

А першому

Б третьому

В четвертому

Г п’ятому

Д шостому

У завданнях 11 −13 до кожного з чотирьох рядків інформації, позначених цифрами, доберіть один

правильний, на Вашу думку, варіант, позначений буквою.

11. Установіть відповідність між словосполученням і видом за способом вираження головного слова.

1 Уміння говорити                      А  Дієслівне

2 П’ятий зліва                              Б Прислівникове

3 Виконати доручення                В Іменникове

4 Дуже рано                                  Г Числівникове

                                                       Д Займенникове

12. Установіть відповідність між характеристикою підмета і прикладом речення.

1 Підмет виражений займенником               А   Деякі з дорослих пробували

   у Н. в.                                                                  зайти по крижинах до Толі

2 Підмет виражений  прикметником,                 з другого боку.

    вжитим у значенні іменника, у Н. в.         Б   При світлі смолоскипів

3 Підмет виражений неподільним                     лаштувалися в дорогу кінні.

    словосполученням                                      В   То була тиха ніч чарівниця.

4 Підмет виражений вигуком, ужитим         Г   Обов’язок пастухів – дбати

    у значенні іменника                                          про худобу.

                                                                          Д   Переможне «ура» лунало

                                                                                 навкруги.

13. Визначте вид наведених речень.

Вид речення

1     означено-особове      2     неозначено-особове

3     безособове                 4     називне

Приклад

А   Знадвору нічого не було чути.

Б    У небі хмари хвилями пливуть.

В    Безлюдний, похмурий край.

Г    Найбільше люблю осінню пору.

Д   Працювали щиро, завзято.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бєляєва Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
27 квітня 2018
Переглядів
14298
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку