Семінар-практикум для вчителів: «Комп’ютерна залежність від соціальних мереж»

Про матеріал
Даний матеріал надає можливість ознайомити педагогічних працівників з проблемою залежності від соціальних мереж, надати інформацію та можливість визначити всі плюси та мінуси при користуванні Інтернетом, надати рекомендації у використанні у своїй роботі педагогами для роботи з батьками.
Перегляд файлу

Семінар-практикум для вчителів:

«Комп’ютерна залежність

від соціальних мереж»

План проведення семінару

 

  1. Відео «Комп’ютерна залежність».
  2.  Соціологічне опитування учнів „Безпека в Інтернеті”.
  3. Інформаційне повідомлення «Комп’ютерна залежність від соціальних мереж»
  4. Робота в групах «Соціальні мережі: плюс, мінус, все одно?»
  5. Методика «Робінзон».
  6. Відеоролик «Обережно - небезпечна інтернет-залежність».
  7. Вправа «Валіза». Підведення підсумків.

Хід заняття

 

  1. Відео «Комп’ютерна залежність».

 

  1.  Соціологічне опитування учнів „Безпека в Інтернеті”.

З метою виявлення серед учнів інформації проте скільки часу вони проводять в Інтернеті, чи контролюють батьки час перебування за комп’ютером та відвідування сайтів і скачування інформації з Інтернету  було проведено опитування щодо користування ними Інтернетом. В опитувані взяли участь учні 6-9 класів.

  1.     Інформаційне повідомлення «Комп’ютерна залежність від соціальних мереж»

Що таке залежність від соціальних мереж?

Досить складно уявити сьогоднішнє життя людей різного віку без доступу до інтернету. Він є незаперечним благом цивілізації і багато в чому спростив наше життя. Інтернет-магазини дозволяють здійснювати покупки, не виходячи з дому, он-лайн трансляції замінили нам телевізор, новини і прогноз погоди оновлюються кожну хвилину. Навіть дитина має доступ до інформаційних ресурсів всесвітньої павутини. Всілякі мережеві спільноти стали чи не найважливішим атрибутом сучасного світу, люди віддають все більшу перевагу віртуальному спілкуванню.

Соціальна мережа є універсальним засобом комунікації і пошуку людей, з її допомогою можна завжди бути на зв’язку, дізнаватися новини про друзів, а також для багатьох людей вона є дуже зручним способом самовираження. Не можна в повній мірі оцінити мережеві ресурси як позитивні чи негативні. З одного боку – це дуже спрощує життя сучасної людини, але далеко не кожен розуміє ту ступінь небезпеки, яку несе в собі онлайн-спілкування. Відбувається повна заміна реальних відносин на віртуальні.

Чи загрожує віртуальне спілкування для людини в реальному житті?

Соціальні мережі щільно увійшли до нашого життя: ми поспішаємо поділитися з друзями останніми новинами через статуси, викласти нові

фотографії або просто поспілкуватися. Небагато користувачі соціальних мереж (Вконтакте, Однокласники, Instagram, Telegram,”Твіттер”, RuSpace, Facebook, MySpace, Friendster і ін.) розуміють і дають собі звіт в тому, що затягнуті в ці соціальні павутини і в їх відсутність вже випробовують дратівливість і особистісний дискомфорт. Психологи давно зіткнулися з такою проблемою в сучасному світі, як «самотність у натовпі»: людина, перебуваючи в колективі, все одно залишається самотнім, проводячи велику частину свого часу наодинці з комп’ютером, і це, звичайно ж, не може не накладати свій відбиток на особливості поведінки особистості. А між тим, людині потрібна не тільки можливість відчувати себе частиною суспільства, але і також дуже важливо виділитися як особистість, чому дуже сприяє знаходження в соціальних мережах.

Як боротися з комп’ютерною залежністю?

Існує помилкове твердження, що комп’ютерна залежність схожа на наркотичну або алкогольну.

Однак це далеко не так, тому що в першому випадку позбутися від проблеми можна за допомогою застосування психологічних прийомів, у другому ж — не минути медикаментозного лікування. І це як мінімум …

Спробуйте зрозуміти, що дає людині занурення у віртуальну реальність. Цілком можливо, що з її допомогою вона намагається піти від насущих проблем.

Будь-яка комп’ютерна залежність — це форма протесту. Існує кілька різновидів проблеми

• залежність від комп’ютерних ігор.

• залежність від соціальних мереж.

• інтернет-залежність.

 Проведіть паралелі між захопленням комп’ютером і зовнішніми чинниками. На тлі чого воно виникло? Найбільш часто проблема постає як наслідок сімейних негараздів або професійного вигорання. У цьому випадку необхідно допомогти людині відволіктися, відчути маленькі радощі життя. Відвідування видовищних та культурно-масових заходів — вірний спосіб подолання комп’ютерної залежності, який дійсно допомагає. Головне — діяти.

 Дайте зрозуміти, що просиджувати цілодобово перед монітором — нераціонально, тобто існують ще й інші способи приємного проведення часу.

Боротися із залежністю від соціальних   мереж — набагато складніше і все тому, що вони охопили більшість інтернет-користувачів.

Для початку ні в якому разі не забороняйте користуватися комп’ютером в принципі і не обмежуйте доступ до нього! Озлоблений геймер або активний користувач соціальних мереж знайде інший спосіб виходу в Інтернет. Через телефон, наприклад, або ж буде допізна засиджуватися в комп’ютерних клубах. Знайдіть компроміс.

Не варто ставити необгрунтовані діагнози, вішати ярлики або дорікати -спробуйте домовитися. Але при цьому повинні бути  враховані інтереси обох сторін.

Зрозумійте, що реально тільки те, що відбувається з вами тут і зараз, а не у віртуальному світі, мережеві ресурси навіть не помітять вашого зникнення, зате ви побачите, наскільки вам вільніше і легше стане без них.

Комп’ютерна залежність у дітей і підлітків проявляється в більш агресивній формі і для її лікування потрібна допомога фахівця.

І пам’ятайте одне, не варто приносити в жертву своє реальне життя, адже навколишній світ набагато цікавіший, навчіться використовувати ресурси соціальних мереж з користю для себе і тільки в міру гострої необхідності.

 

Для чого потрібні соціальні мережі?

Людина, вибираючи ту чи іншу соціальну  сторінку, задовольняє деякі свої потреби:

  • потреба соціального характеру;
  • потреба в стимуляції;                      
  • задоволення потреби в інформації;
  • потреба у досягненнях та визнання.

Віртуальний світ забезпечує так звану ілюзію свободи, що забезпечує, в свою чергу, зниження психологічного і соціального ризику в спілкуванні. Користувач соціальної мережі сам може створити себе таким, яким би його хотіли бачити інші. Але не варто забувати, що губляться реальні комунікативні навички з реальними людьми, практично атрофуються невербальні канали спілкування (мова тіла, міміка, тембр мови), придушуються емоційні прояви, так як у віртуальному просторі замінені звичайними смайликами, за допомогою яких можна передати стан радості, смутку, захоплення, прикрощі і т.д.

 

Ознаки залежності

Залежність від соціальних мереж не є хворобою, а тому й конкретного лікування від неї немає. Але як же людині зрозуміти, що він залежний від віртуального спілкування, подій та інформації?!

  • ви постійно відчуваєте якусь порожнечу, роздратування, схвильованість;
  • не знаєте, чим зайняти свій «вільний» час;
  • постійно стежите за новинами, подіями вірите, що все написане є правдивіше, ніж є насправді;
  • у реальному житті, не помічаючи того, Ви користуєтеся спеціальними віртуальними термінами та скороченнями;
  • свої статуси на соціальній сторінці міняєте кожні 5-10 хвилин у відповідності від особистих переживань;
  • все спілкування з друзями відбувається в основному через соціальну мережу, ви вже забули, коли бачили їх востаннє;
  • ви відчуваєте страшне роздратування, якщо з якої-небудь причини не можете потрапити на свою сторінку в соціальній мережі;
  • ви стаєте ніби відірваним від зовнішнього світу;

Все це говорить про те, що ви напевне схильні до затяжної залежності від мережевих ресурсів.

 Але, навіть, якщо ви виявили у себе всі ознаки – не варто впадати у відчай, у вас завжди є час взяти себе в руки, треба лише вчасно зуміти сказати собі «Стоп!».

Ознаки інтернет-залежності у підлітків такі:

  1. Дитина проводить велику частину часу за комп’ютером, забуваючи відволіктися на їжу та сон.
  2. Через захоплення віртуальною реальністю знижується його успішність у школі.
  3. Підліток воліє віртуальне спілкування реальному, мало виходить з дому, у нього майже або зовсім немає друзів.
  4. Інтереси підлітка обмежуються тільки захопленням комп’ютером.
  5. Ви помічаєте, що підліток став більш дратівливим, або навпаки, виявляє байдужість до оточуючих.

Не хочеш стати ігроманом, пам’ятай :

• Не можна грати під час депресії, при серйозних змінах у житті.

• Не варто грати, коли гостро відчуваєш самотність. Гравці погані співрозмовники.

• Набагато зменшують ризик пристрасті до гри цікаве життя, знання, розуміння того, що алкоголь, наркотики та надмір ігор – це все один ланцюжок, кінцевий пункт якого – повна самоліквідація особистості. Імунітетом тут мають бути чуття міри та відповідальності. Згадай народну мудрість: «Що занадто, то нездорово».

За грою можна розважитися, та не більше. Робити з неї свій спосіб життя, повір, не варто!

 

  1. Робота в групах «Соціальні мережі: плюс, мінус, все одно?»

Мета: проаналізувати плюси та мінуси користування соціальними мережами, зробити відповідні висновки.

Хід вправи

Об’єднати учасників семінару у дві групи. Групам потрібно написати плюси та мінуси користування соціальними мережами, надати обґрунтування своїх думок.

Плюси користування соціальними мережами:

1. Безмежне спілкування. Розмовляти з друзями з усієї земної кулі можна, не виходячи з будинку, обмежує тільки вартість інтернет-трафіку. Вже складно уявити, як підтримувати контакти з багатьма знайомими без допомоги соціальних мереж, а добре побудовані взаємини з людьми завжди допомагають і в житті, і в роботі.

2. Неможливо уявити собі соціальні мережі і без додаткових функцій, таких як групи, новини, можливість додавання фото-, відео- і аудіоматеріалів, сповіщення про дні народження друзів, численні застосування і багато інших.

3. Мережі дозволяють учасникам завжди залишатися в курсі того, що відбувається. Самі подумайте, скільки новин ми отримуємо саме з них! Хтось одружувався, розвівся, народив дитину, потрапив в лікарню, поїхав відпочивати. потрібно бути «в темі».

4. Завдяки соціальним мережам людина почуває себе частиною громадської групи, не зобов’язаний при цьому докладати  якісь зусилля. Звичайно, це всього лише видимість, а користувач з декількома сотнями віртуальних друзів може бути в реальному житті абсолютно самотнім і нічого, окрім комп’ютера, не бачити.

Мінуси користування соціальними мережами:

  1. Публікація у вільному доступі особистої інформації про людину. Більшість мереж збирають значно більше даних, чим фактично вимагається для реєстрації.

2. Користувачеві здається, що він сам вирішує, що про себе розповідати, а що ні. Так, якщо постаратися, через соціальні мережі можна дізнатися про людину практично усе. Відомості про те, коли, з ким і скільки він спілкується, можуть бути важливіші, ніж зміст цих розмов. За допомогою програм, що дізнаються про людину по фотографії і дозволяють знайти в Глобальній мережі усі матеріали, з ним пов’язані, ми можемо дізнатися про людину значно більше, чим він хоче про себе розповідати.

3. Абсолютно усе, що ми викладаємо в соціальні мережі, залишається там назавжди. Наші коментарі і відмітки на фотографіях залишаються, навіть, після видалення акаунту, а часто, навіть, і цей самий акаунт видалити не можна! Пошукові машини також зберігають усю інформацію в кеші при індексації, так що бути упевненим в тому, що усі небажані матеріали видалені, не можна.

4. І, звичайно ж, представляють небезпеку спроби злому профілів в соціальних мережах. Існує декілька типів зломів, в яких компрометуюча інформація про людину, приміром фотографії або відео, викладаються у вільний доступ, що може привести до тяжких наслідків.

 

Засуджувати або пропагувати соціальні мережі, реєструватися в них або ні – це особистий вибір кожного, але ми повинні знати про їх особливості і небезпеки, щоб по можливості їх уникнути.

 

  1. Методика «Робінзон»

Мета: ознайомлення з методикою для подальшого використання в роботі з дітьми на виховних годинах для визначення цінностей сучасних учнів.

ІНСТРУКЦІЯ: Я пропоную вам уявити себе на безлюдному острові з чудовими, екзотичними фруктовими деревами і добрими звірами.  Ви можете замовити по рації , яка працює в певний час, що-небудь для себе зі слідуючого списку.

1) солодощі, морозиво;                                   

2) книги, журнали,газети ;                           

3) ігри, іграшки;                                                

4) радіоприймач;                                              

5) телевізор

6) комп’ютер;                                                 

7) DVD з дисками;                                          

8) одноліток (друг, подруга);                  

9) маму;                                                          

10) батька.

Інструкція закінчується зверненням: «По рації, яка запрацює через годину після твого приїзду на острів, потім на слідуючи день, потім через тиждень, потім тільки через місяць,останній раз – через рік, ти зможеш замовити з поданого переліку все, що ти хочеш, але тільки щось одне.                                                                                     Отже, що ти хочеш , щоб тобі доставили на безлюдний острів через годину , через день, через тиждень, через місяць , через рік ?

 

  1. Відеоролик «Обережно - небезпечна інтернет-залежність»

 

  1. Вправа «Валіза». Підведення підсумків.

Мета: надання рекомендації для педагогів, які вони можуть використовувати при роботі з батьками, учнями при проведені виховних

годин, батьківських зборах.

Хід вправи

Педагогам роздаються «валізи» та зачитуються поради та рекомендації щодо проблеми залежності від соціальних мереж. Кожен із педагогів вирішує сам, які із порад він хоче взяти собі у «валізу» та використати у своїй роботі.

 

Тест для батьків «Ознаки комп’ютерної залежності у дитини?»

1.Кожен день грає на комп’ютері.

2. Після початку гри втрачає відчуття часу.

3.Не бажає залишати гру незакінченою.

4.Їсть без відриву від монітору.

5.Не визнає, що дуже багато часу проводить за грою на комп’ютері.

6.Ви докоряєте дитині за те, що вона багато часу проводить за грою на комп’ютері.

7.Не закінчує гру, якщо досягає будь-якого рівня складності, іде далі.

8.Порівнює результати з старими і пишається цим, повідомляє про це всім, кому тільки можливо.

9.Грає замість виконання домашніх завдань.

10.Як тільки дорослі залишають домівку, дитина біжить до комп’ютера і з почуттям полегшення починає грати.

 

Якщо Ви позитивно відповіли на 5 питань із 10, то можете бути впевнені в тому, що Ваша дитина попала в залежність від комп’ютерних ігор.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Поради для батьків

1. Побільше спілкуйтеся з дитиною. Статистика свідчить, що у переважній

більшості комп`ютероманами стають діти, в яких спілкування з батьками зводиться до 15-20 хвилин на день.

2. Цікавтеся іграми, в які грають ваші діти. Якщо ви не можете заборонити синові чи доньці грати, то контролювати мусите.

3. Час від часу (що частіше, то краще) перевіряйте, на які сайти заходить ваша дитина, якою інформацією цікавиться. Це зробити дуже просто.

4. Контролюйте комп`ютерне спілкування дитини. Ніколи не відпускайте її одну на побачення з новими знайомими по Інтернету. Наполягайте, щоб син чи донька йшли туди хоча б разом із друзями чи однокласниками.

5. Обмежуйте перебування дитини за комп`ютером до двох годин на день.

6. Стежте, щоб дитина, окрім комп`ютера, мала інші захоплення: відвідувала гуртки та спортивні секції. Намагайтеся знаходити час для спільних прогулянок та розваг. Близьке й довірливе спілкування батьків з дітьми - найліпший захист від усіляких неприємностей.

Психологічні симптоми, які може відчувати людина, якщо вона має відношення до групи ризику Інтернет-залежних людей:

  • збільшення кількості часу, проведеного за комп’ютером, на шкоду родині й друзям;
  • відчуття порожнечі, роздратування, депресія в разі неможливості сидіти за комп’ютером;
  • брехня роботодавцям або членам родини про свою діяльність, проблеми

з роботою або навчанням;

  • гарне самопочуття або ейфорія від передчуття «спілкування» з комп’ютером; небажання й навіть неможливість «відірватися» від нього ні на хвилину.

Засоби профілактики Інтернет-залежності

Проводите в Інтернеті дуже багато часу? У наш час багато людей страждають Інтернет-залежністю. Що робити?

1. Визнайте, що у вас є залежність. Ви не зможете боротися з нею, поки не зрозумієте, що схильні до неї. Не одурюйте самі себе.                                                          

2. Ви хочете припинити проводити в режимі онлайн так багато часу? Тоді припиніть! Ви ж хочете цього, правильно? Постійно нагадуйте собі про це.                   

3. Все більше і більше людей у всьому світі потрапляють в Інтернет-залежність. Тому вам може здаватися, що в цьому немає нічого страшного. Але прагніть виплисти, навіть якщо всі навколо тонуть.                                                                         

4. Заведіть хобі або захоплення. Відвідуйте різні групи і клуби, займайтеся спортом, музикою, танцями, співом і т.д. Займіться разом з другом фізичними вправами. Поспіть замість того, щоб сидіти в Інтернеті. Подивіться фільм, сходіть на концерт, почитайте книгу. Знайдіть якийсь інтерес, який стане для вас альтернативою Інтернету.                                                                                                   

5. Поповніть запас ваших знань. Напевно, у вашому будинку скупчилося безліч книг, які ви давно хотіли прочитати. Займіться цим. Почитайте енциклопедію натомість проглядання Вікіпедії. Таким чином, ви не тільки відвернетеся від Інтернету, але і займетеся самоосвітою.                                                                                  

6. Допоможіть на кухні. Ваші домашні будуть раді, якщо ви замість того, щоб сидіти в чаті або на якому-небудь форумі, допоможете їм приготувати вечерю. Ви зможете навчитися контролювати себе, вибираючи між Інтернетом і кухнею останню. До того ж ваша сім`я буде вдячна вам за приготовану вечерю.                          

7. Погуляйте з друзями. Заплануйте похід в боулінг, торговий центр або на каток. Уникайте походів в ті місця, де є доступ в Інтернет, наприклад в Інтернет-кафе. Інакше ви можете піддатися спокусі заглянути туди на декілька хвилин.                                   

8. Заплануйте сімейний вечір. Замість того, щоб дивитися телевізор або проводити час поодинці, зберіться всі разом, повечеряйте, а потім придумайте сумісну розвагу, наприклад, пограйте в настільну гру.                                                       

9. Встановіть ліміт часу роботи вашого комп`ютера. Визначте скільки разів в тиждень вам необхідно виходити в Інтернет. Вимикайте комп`ютер, якщо у вас немає необхідності в ньому.                                                                                              

10. Телефонуйте і зустрічайтеся з друзями замість того, щоб тримати з ними зв`язок через Інтернет. Це відверне вас від комп`ютера. Прагніть не приділяти дуже багато часу соціальним мережам.                                                                           

11. Використовуйте таймер. Перш ніж сісти за комп`ютер, засічіть на таймері 30 хвилин. Сигнал нагадає вам, як багато часу ви провели за комп`ютером.                     

12. Не їжте, сидячи за комп`ютером. Харчування в окремому місці допоможе вам відвернутися від режиму онлайн.

13. Попросіть ваших рідних простежити за тим, щоб ви не проводили занадто багато часу в Інтернеті.                                                                                                                                                      

14. Подивіться на рахунки за електроенергію, які вам доводиться сплачувати. Подумайте, скільки грошей ви могли б заощадити, користуючись Інтернетом рідше.                                                                                                                                      

15. Складіть список причин, через які ви повинні відмовитися від надмірного використання Інтернету.          

 16. Намагайтеся триматися осторонь від сайтів, які можуть викликати звикання. В основному це соціальні мережі, форуми чи сайти розваг. Якщо ви відчуваєте, що ваша залежність від цих сайтів занадто сильна, просто заблокуйте їх.                                                                                         

17. Переконайтеся, що ви можете подолати бажання скористатися Інтернетом. Не підходьте до комп'ютера, якщо ви відчуваєте непереборне бажання залізти в Інтернет, але при цьому у вас немає в цьому необхідності.                                                                                                                       

18. Вимкніть повідомлення про нові надходження на вашу електронну пошту або Інтернет-пейджер, якщо в них немає особливої необхідності.                                                                               

19. Щоразу, перед заходом в мережу Інтернет, плануйте які сайти ви маєте намір відвідати, що вам необхідно там зробити і скільки часу ви хочете там провести. З кожним разом намагайтеся зменшувати кількість часу користування Інтернетом, аж поки не зведете його до мінімуму.                                                                               

20. Якщо є сторінки, що містять інформацію, яка часто буває вам необхідна (наприклад, стаття в Вікіпедії) скопіюйте їх у файл на вашому комп'ютері або роздрукуйте. Тоді ви не будете так часто заходити в Інтернет і піддаватися спокусі залізти ще на кілька сайтів.                                                                                  

21. Відрегулюйте графік вашого сну. Багато людей, що перебувають в Інтернет-залежності, мають серйозні проблеми зі сном через те, що цілими ночами не зтуляють очей перед монітором.                                                                                                                                                     

22. Сидячи перед комп'ютером, робіть перерви кожні п'ятнадцять хвилин - ваші очі і м'язи повинні відпочивати.

 

 

Рекомендації для батьків

1.Привчайте дитину правильно відноситися до комп’ютера як до технічного пристрою, за допомогою якого можливо отримати знання і навички, а не до засобу отримання емоцій.

2.Не дозволяйте дитині у віці 3-5 років грати у комп’ютерні ігри.

3.Розробляйте з дитиною правила роботи за комп’ютером: 20 хвилин комп’ютерної гри, 30 хвилин заняття іншими видами діяльності.

4. Не дозволяйте дитині їсти і пити біля комп’ютера.

         5.Не дозволяйте дитині грати в комп’ютерні ігри перед сном.

6.Домовляйтесь з дитиною, виконувати ці правила.

7.Обговорюйте з дитиною, що Ви застосуєте, якщо дитина порушить домовленість.

8.Помічайте, коли дитина притримується Ваших вимог, обов’язково скажіть їй про свої почуття радості та задоволення. Таким чином, закріпляється бажана поведінка.

9. Не використовуйте комп’ютер як засіб для заохочення дитини.

10. Під час хвороби і вимушеного перебування вдома, комп’ютер не повинен стати компенсацією.

11.Допомагайте дитині долати негативні емоції, які завжди присутні в житті кожної людини (розчарування, сум, образу, агресію тощо), і які можуть підштовхнути дитину отримати полегшення за комп’ютерною грою.

12.Якщо ви помітили ознаки залежної комп’ютерної поведінки у дитини зверніться до наступних рекомендацій:

а) спостерігайте за поведінкою дитини під час її спілкування з друзями, якщо вони ще залишилися.

б) не залишайте без уваги телефонні розмови дитини, диски з іграми, які приносить вона від знайомих.

в) звертайте увагу на ігри, в які грає Ваша дитина, тому що деякі з них можуть стати причиною її безсоння, роздратованості, агресії, специфічних страхів.

г) обмежуйте час роботи за комп’ютером. Різко забороняти працювати на комп’ютері не можна.

д) якщо дитина схильна до комп’ютерної залежності, вона може проводити за ним дві години в будні дні і три у вихідні. Обов’язково з перервами. Запропонуйте інші можливості проведення часу.

е) спробуйте скласти список справ, якими можливо зайнятися у вільний час. Бажано, щоб у списку були сумісні заходи (походи в кіно, на природу, настільні ігри тощо). Не дозволяйте дитині розважатися в комп’ютерному клубі вночі.

13.Навчайте дитину критично відноситися до комп’ютерних ігор, показуючи, що це мала частина доступних розваг, що життя різноманітне, а гра не замінить спілкування.

14. У випадку, якщо ви не можете самостійно вирішити цю проблему, звертайтесь до психолога і в спеціалізовані психологічні центри.

Як позбутись комп'ютерної залежності

Порада 1.

Треба переключити увагу ігромана на щось інше, напевно в нього знайдуться більш соціально прийняті інтереси, їх тільки треба допомогти знайти.

Порада 2.

Причиною відходу у віртуальний світ може бути відсутність належної любові з боку близьких, оточуючих ігромана людей. Проявіть до нього більше любові і турботи, створіть з ним сильний емоційний зв'язок.

 Порада 3.

Використовуйте раціональну і доказову терапію, тобто логічно покажіть, що комп'ютерні ігри - це віртуальна реальність. Примусьте його задуматися над питанням, що ігри дають в реальному житті. Доведіть, що успішним потрібно бути в реальному, а не віртуальному житті.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Будь-яку залежність легше запобігти, ніж потім лікувати, тому батькам потрібно…

 1.Підвищувати власну грамотність, щоб стати авторитетом для дитини і вміти надати допомогу у вирішенні питань,повязаних з використанням комп’ютера.

2.Користуватись інтернетом разом з дітьми. Заохочувати дітей ділитися з ними своїми успіхами і невдачами в освоєнні мережі.

3.Приділяти більше уваги вихованню дитини, навчати її компютерній грамотності та правилам безпеки в мережі.

4.Бути другом і порадником, щоб дитина не соромилася і не приховувала від вас свої проблеми в опануванні Інтернету.

5.Щоб у дітей не виникало бажання обходити програмні заборони, встановлені батьками, необхідно запропонувати дітям в якості альтернативи пізнавальні, цікаві  і захоплюючі ресурси, де вони будуть захищені від ризиків віртуального світу.

 

КОРИСНІ РЕСУРСИ

Гарячі» контакти з інтернет-безпеки:

1.http:\\online-bezpeka.ua\ «Безпека дітей в інтернеті» спеціальний розділ сайту «Київстар».

2. http:\\www.onlandia.org.ua\ Портал „Онландія- безпека дітей в інтернеті”.

3. http:\\www.detionlaine.ru\ „Дитина в Мережі”

4. http:\\saferunet.ru\ Російський сайт, присвячений безпеці дітей в інтернеті.

5. http:\\www.icmec.org\ Міжародний центр захисту дітей від експлуатації та викрадення.

6. http:\\www.lastrada.org.ua\Міжнародний жіночий правозахисний центр „Ла Стада-Україна”

7. http:\\www.nashalka.com\bezopasnost Розділ сайту Началка.ру дає поради з онлайн-безпеки для батьків та вчителів.

 

                                                        

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
31 березня 2020
Переглядів
921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку