Семінар з елементами майстер-класу для педагогів-організаторів

Про матеріал

Семінар - це навчальне заняття, яке має своєю метою передати інформацію від доповідача до аудиторії. Мабуть, не існує навчального закладу, який би не проводив семінарів. Участь у семінарі позитивно впливає на людину, як у ролі доповідача, так і в якості слухача: вчить працювати з літературними джерелами, навчає формулювати питання, виходячи з почутої інформації, розкриває інтелектуальний і творчий потенціал особистості, відбувається обмін досвідом між учасниками семінару.

Перегляд файлу

Що таке семінар?СЕМІНАР

З ЕЛЕМЕНТАМИ

МАЙСТЕР - КЛАСУ

ДЛЯ ПЕДАГОГІВ-ОРГАНІЗАТОРІВ

ШКІЛ РАЙОНУ

 

 

 

 

 

 

 

Анотація роботи

 

        Семінар - це навчальне заняття, яке має своєю метою передати інформацію від доповідача до аудиторії. Мабуть, не існує навчального закладу, який би не проводив семінарів. Участь у семінарі позитивно впливає на людину, як у ролі доповідача, так і в якості слухача: вчить працювати з літературними джерелами, навчає формулювати питання, виходячи з почутої інформації, розкриває інтелектуальний і творчий потенціал особистості, відбувається обмін досвідом між учасниками семінару.

       Майстер – класи для дітей у нашому ПНЗ  – річ звичайна   і, я навіть сказала  б, буденна. Вони проводяться уже досить давно і, зазвичай, приурочені якимось подіям, де потрібно задіяти дітей : Дню міста, Дню захисту дітей, Дню відкритих дверей, святкуванню у дитячому колі новорічних свят, зайнятості дітей у пришкільних таборах…

         Ідея провести майстер - клас для педагогів виникла у мене на хвилі патріотичного піднесення на початку воєнних дій на сході України. Кожен навчальний заклад проводив тоді безліч акцій, дії яких були спрямовані на допомогу нашим захисникам. Гуртківці і педагоги нашого закладу теж не стояли осторонь. Наближалися новорічні свята – чарівний час подарунків, надій, домашнього затишку і тепла. І так хотілося наблизити це відчуття і до наших військових, і до їх родин! Найголовніша цінність – життя. Ось ми і вирішили зробити наші ляльки – травниці , обереги, які захищатимуть наших військових. Педагоги – організатори мали навчитися їх виготовляти у наших керівників гуртків, а набуті знання передати дітлахам у своїх навчальних закладах.

         Та все ж усвідомлення того, що педагоги-організатори збираються не так вже й часто і нам все таки є про що поспілкуватися, і є що обговорити (крім практичної діяльності : проведення майстер-класу), було вирішено провести наше зібрання у вигляді семінару і добавити «родзинку» - майстер-клас.  

         Час, призначений для роботи, ми повинні були використати з користю : надати загальну інформацію про майстер-клас та теоретичні настанови семінару, залучити педагогів - організаторів до практичної реалізації власних умінь, навичок та отриманих знань, поділитися  досвідом роботи.

          Звичайно, робота з дітьми відрізняється від роботи з дорослими. Перегляд методик проведення майстер-класів навів мене на думку, що у сучасній практиці організації та проведення майстер-класу не існують якісь вичерпні переліки послідовності  дій  Майстра чи правил поведінки Учня під час майстер-класу. Кожен має свій індивідуальний підхід до організації та практики проведення. Саме тому майстер-клас може проходити в довільній формі. Але все ж майстер-клас - процес керований, тому ми склали свій  алгоритм роботи, за яким і розпочали роботу.

 

АЛГОРИТМ ПРОВЕДЕННЯ СЕМІНАРУ

З ЕЛЕМЕНТАМИ МАЙСТЕР -КЛАСУ

 

 

 

 

 

 

1.Визначення тематики заходу.

2.Визначення складу, кількості слухачів, умов та місця проведення.

3.Підготовка тематичних матеріалів (інструмент, сировина, обладнання,зразки).

4.Підготовка теоретичного матеріалу для обміну досвідом роботи.

5.Виготовлення презентації.

 

 

 

 

1.Теоретичні знання. Обмін досвідом роботи.

2.Презентація тематичного зразка.

3.Демонстрація слухачам прийомів роботи.

4.Практична робота. Коригувальні дії.

 

 

 

 

1.Індивідуальна презентація самостійних робіт. Оцінювання.

2.Обговорення результатів  майстер-класу.

 

Тема семінару: Становлення національно - патріотичної свідомості у школярів через впровадження цікавих та ефективних форм роботи.

Тема майстер-класу:

Виготовлення оберегу «лялька – травниця» для  воїнів АТО.

Мета:

об’єднання спільних зусиль, позитивного досвіду громадської співучасті задля допомоги українським військовим; формування духовних цінностей українського патріота та національної свідомості; вироблення навичок роботи над майстер-класом.

Завдання:

1. Поєднати теоретичне та практичне навчання шляхом спільної творчої праці 

над реалізацією тематичного завдання.

2.Опанувати слухачам новий власний професійний досвід для   

самовдосконалення  своєї майстерності.

3.Надання національно-патріотичної спрямованість майстер-класу.

Ключове питання:

Наскільки цінним є вклад кожного в долю своєї країни?

Кількість учасників: 

15 педагогів-організаторів

Місце проведення:  Корюківський ЦДЮТ

Час проведення:

120 хвилин                                                                                                               

Хід проведення

І. Привітання учасників.

 

ІІ. Вправа на знайомство «Снігова куля».

Учасники семінару утворюють коло - сидячи  або стоячи таким чином, щоб вони могли бачити одне одного. Усі по черзі називають свої імена.

Кожний наступний учасник  називає імена всіх попередніх учасників, додаючи до них своє. Наприклад, перший учасник називає своє ім’я, другий - ім’я першого й своє, третій - ім’я першого, другого й своє, і так - до останнього, який повинен називати імена всіх, хто перебуває у колі.

 

ІІІ. Очікування.

 

ІV. Інформація «Становлення національно-патріотичної свідомості у 

       школярів»

1.Тези виступу методиста ЦДЮТ:

  • Виховання у молодого покоління почуття  патріотизму, відчуття належності до власної країни, землі, народу, активної громадянської позиції, готовності до зміцнення своєї держави  нині визнані проблеми загальнодержавного масштабу.
  • Патріотичне виховання школярів в сучасних умовах - це, насамперед, становлення національної свідомості дитини. Цей процес мас два етапи, що відповідно характеризуються різними рівнями засвоєння національних цінностей. На першому етапі здійснюється етнічне самоусвідомлення на основі засвоєння рідної мови, родинних звичаїв, традицій, національної міфології, фольклору, мистецтва; народних поглядів, переконань, ідеалів, загальноприйнятих норм поведінки тощо. На другому етапі - громадянсько-патріотичне самоусвідомлення - в процесі залучення учнів до продуктивної діяльності, спрямованої на розбудову власної держави, її впорядкування і зміцнення; вивчення історії  Вітчизни, героїки минулих епох, трудових подвигів, подвижництва в ім'я вільного життя.
  • Головний суб’єкт патріотичного виховання - педагогічний працівник. Завдання педагогів – виховати громадянина - патріота. Щоб забезпечити стійке почуття патріотизму виховувати дитину потрібно ціленаправлено, постійно.
  • Характерною рисою українського патріотизму має бути його дієвість. Саме вона спроможна перетворювати почуття у конкретні справи і вчинки на користь Батьківщини і держави. Адже патріот це не той, хто говорить красиві слова про Україну, прикрашає дійсність, а той, хто бачить труднощі, помилки, невирішені проблеми, розуміє соціально-політичну ситуацію в країні і освіті, проте не панікує, не носиться зі своїми егоїстичними претензіями, не збирається тікати туди, де краще, а готовий долати перешкоди, зв’язати свою долю з долею Вітчизни.
  • Діти мають безпосередній зв'язок з тим, що відбувається в країні: їхні батьки мобілізовані й застосовують зброю, працюють волонтерами, беруть участь у громадських акціях та ін.
  • Тут зібрались люди, які працюють в освіті багато років, за плечима у них сотні проведених ВЗ. І я думаю, що кожен з присутніх усвідомлює, що патріотичні настрої дітей багато в чому залежать від нас. Від нашого бажання працювати : будемо працювати ми - будуть працювати і діти. Тому перед початком роботи, я хотіла б задати риторичне питання, яке

лунає у відомому вірші  і яке визначає  сенс нашої роботи:

 

Зойкнула земля чаїним криком:
– Сину, вбережи і захисти! –
Вийшла Мати із іконним ликом:
– Йди, синочку. Хто ж, коли не ти?..
Спалахнуло небо, впало крижнем:
– Сину, вбережи і захисти! – 
Вийшла Жінка з немовлятком ніжним:
– Йди, коханий.

                                             Хто ж , коли не ти?

 

2. Тут пропоную розглянути проблемне ключове питання: Наскільки цінним є вклад кожного в долю своєї країни?

(Обговорення, підведення до роботи по обміну досвідом).

 

V. Обмін досвідом роботи педагогів – організаторів з теми патріотичного виховання ( проходить  у режимі презентацій  своєї  діяльності).

VІ. «Мозковий штурм» - підведення педагогів до проведення майстер-класу.

Тематичні питання:

  • У чому, на вашу думку, полягає сутність поняття «оберіг»?
  • Як звичайна річ може перетворитися на оберіг?
  • Якими символами і знаками українці прикрашали обереги для воїнів?
  • Чому, на вашу думку,  найбільшу захисну силу має оберіг, створений руками дитини?

(Обговорення).

VІІ. Проведення майстер – класу  «Лялька – травниця  для  воїнів АТО».

1.Інформація «Що таке лялька - травниця?»

( Інформацію про травицю ляльку можна подавати перед початком майстер-класу,  у нашому випадку  інформація лунала  у рамках проведення показу ).

Тези з виступу керівника гуртка «Іграшки»:

  • Травниця - лялька наповнена запашним лікарським зіллям. Лялечку необхідно пом'яти в руках, поворушити, і по кімнаті рознесеться трав'яний дух, який віджене духів хвороби. Через 2 роки траву в лялечці необхідно поміняти. Саме так робили наші предки.
  • Травниця стежить за тим, щоб хвороба не потрапила у хату. Від неї йде тепло, як від дбайливої господині. Вона й захисниця від злих духів хвороби, й добра забавка. Ляльку підвішували в хаті над колискою дитини, ставили біля ліжка хворому, давали грати дітям.
  • Оберегів в українського народу існувало дуже багато. Одні були пов’язані з конкретними життєвими ситуаціями обрядами, ритуалами (як, скажімо, різноманітні атрибути весілля, хрестин тощо). Інші супроводжували людину постійно - від народження чи, принаймні, від певного часу в її житті і до смерті. Усі ці речі на перший погляд, такі несхожі між собою, об'єднувала віра наших предків у їх доброчинну магічну силу.
  • Використані матеріали: бавовняні тканини та нитки, трава шавлії, чебрецю.

Тези з виступу керівника гуртка «Юні квітникарі - аранжувальники»:

  • Існує досить багато варіантів складу наповнення ляльки : трава пустирника, м'ята, меліса (для хорошого сну), чебрець (для дихальних шляхів, антисептик), гілочки туї, часник, соснові нирки (при вірусах взимку), звіробій (від неврастенії, головного болю), лаванда (антимікробний засіб, а також проти молі), материнка (заспокійливий і при ангіні), полин, хвоя, ялівець, базилік, смородиновий лист, шавлія, ромашка, материнка і т. д. А якщо додати одну гвоздичку або подрібнену корицю, можна довго насолоджуватися незвичайними ароматами.
  • Значення ляльки змінюється в залежності від того, яка ароматична трава знаходиться в середині. Так як раніше приділяли ретельну увагу підбору трав і знали для чого і коли їх застосовувати, то  і лялька могла відігнати лихо, або взяти,  перевести хвороби в інший світ, де вони не можуть нашкодити людям.
  • Кубишка - травниця може використовуватися і як ігрова лялька.
  • Оберегами прийнято називати магічні засоби, які охороняють людину та її найближче довкілля (дім, худобу врожай тощо) від усілякої небезпеки: нечистої сили, чарів хвороб, хижого звіра тощо. Ми ж робимо ляльку -оберіг для наших військових, з метою захисту і охорони від усього поганого.

 

2.Виготовлення ляльки - травниці.

 

VІІІ. Заключна частина.

1. Рефлексія : відображення почуттів, відчуттів, що виникли в учасників під час майстер - класу.

2. Аналіз очікувань.

3.Підсумок.

Слово методиста:

 

Є люди, як свічки - 
Згорають, відходять у небуття,
Є люди, як зірки - 
Горять, і світять все життя!

Та ні, це не зірки, холодні, мертві,
Вони - СОНЦЯ, засвічені у небі,
Які горять,обігрівають все й не гаснуть
і не загинуть! -

 

       Ці сонця – це українські військові, які так далеко і так близько зараз від нас. Усі обереги, які ми сьогодні зробили,   будуть передані через волонтерів у зону АТО. Нехай творіння наших рук сьогодні збережуть  життя і здоров*я  військових завтра. Віра – надає сили. Давайте у це вірити!

 

 

 

 

 

Література

 Жерносек І.П. Науково-методична робота в загальноосвітній школі: Навчально-методичний посібник. – К.: ІЗМН, 1998. – 121 с.

 Майстер-клас в системі методичної роботи з педагогічними кадрами / А.І. Постельняк. – Кіровоград: Видавництво КОІППО імені Василя Сухомлинського, 2009. – 68 с.

 Майстер-клас районного масштабу // Сільська школа України. – № 8-9 (44-45). – С. 23-24.

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Помаз Лариса Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
23 січня 2018
Переглядів
5101
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку