Розробка заняття за темою "Моє кафе". Розвиток навички планування власних дій і використання творчого підходу у конструюванні.
Схема-конспект гурткового заняття
Гурток: «LEGO-конструювання»
Тема заняття: «Моє кафе». Етапність у моделювання: від створення ідеї до побудови моделі.
Мета заняття: навчити вихованців працювати над проєктом поетапно, заздалегідь обдумувати зміст майбутньої споруди, розвивати творчу уяву, ініціативу і самостійність; розвиток мілкої моторики рук.
Завдання: проконтролювати ступінь засвоєння вивчених умінь і навичок, знань; сприяти розвитку творчого підходу у роботі з вихованцями
Тип заняття: формування практичних умінь і навичок з використання творчих завдань у процесі навчання.
Форма заняття: групова.
Вид заняття: взаємонавчання вихованців.
Міжпредметні зв’язки: фізика, образотворче мистецтво.
Обладнання:
- конструктор LEGO Duplo;
- проектор з екраном;
- роздатковий матеріал: аркуші паперу, фломастери.
Очікуваний результат: вихованці мають закріпити знання роботи над проєктом моделі, власноруч створювати макет моделі, розвити навички планування і виконання плану роботи.
Перебіг заняття
І. Вступна частина
Вихователь: Добрий день! Вітаю вас на гуртковому занятті «LEGO-конструювання». Сьогодні ми всі спробуємо на собі роль конструкторів! Будемо створювати з вами кафе мрії за допомогою конструктора LEGO.
Для початку роботи над нашим кафе нам з вами потрібно зробити приблизний макет нашої моделі. Ми зараз з вами візьмемо аркуш паперу і намалюємо вигляд зверху на наше кафе.
Треба взяти аркуш паперу і зобразити квадрат, що відображає стіни моделі. Намалювати прямокутники вікон по лінії квадрату, двері. Прямокутник для каси і прямокутники на місці столів і стільців. Схема має бути не складною, діти можуть обирати власне розміщення речей усередині моделі.
ІІ. Основна частина
Вихователь: Тепер у нас з вами є макет нашого кафе!
Тепер розділимося на пари і розберемо увесь конструктор по кольорам. Кожна пара збирає окремий колір.
Розділити дітей на групи від 2-х і більше і визначити для кожної пари дітей колір.
За наявності килимка у кабінеті діти збирають окремі купки конструктора на різних часинах килима. За відсутності – купки конструктора по кольору на кожній парті окремо. Попросити дітей в окрему купу скласти всіх LEGO чоловічків, що знадобиться нам пізніше.
Вихователь: А зараз кожна пара візьме по пластині і ми побудуємо стіни для нашого кафе.
Вихватель:
Я майстерний будівельник
З LEGO сам майструю
З фантазією і друзями
Кафе я побудую!
Кожна група дітей обирає колір з якого будуть будувати стіни, можна міняти кольори для груп дітей за бажанням.
Видати вихованцям по пластині на кожну групу дітей, або виділити на парті місце, де буде розміщена модель.
Вихователь: Будуємо стіни для нашого кафе, не забуваючи виділити місці під вікна і двері.
Взяти окрему пластину і на прикладі показати дітям, як побудувати прямокутник із конструктора.
Слідкувати за ходом побудови дітей, за необхідності, корегувати, і допомагати, якщо виникають питання.
Вихователь: Ми з вами дуже добре попрацювали і трошки засиділися на місці. Пропоную разом зі мною відволіктися на руханку, розім’яти наші ручки і ніжки.
Вихователь: Ми добре позаймалися і повертаємося до роботи! Тепер черга за розставленням меблів у кафе.
Разом з дітьми згідно намальованом раніше макетам розставляємо столи і стільці.
Вихователь: Ми великі молодці! Тепер настав час розмістити працівників. Хто нам допоможе в кафе?
Вміє вправно рахувати
І товар пропонувати.
Каву, хлібчик і млинець
Видає нам… ПРОДАВЕЦЬ.
Офіціант в кафе чекає,
Етикет він добре знає.
Столи для нас він сервірує,
І кращі страви пропонує.
Діти самі обирають чоловічків і розміщають їх у моделі.
ІІІ. Заключна частина
Вихователь:Ми дуже добре попрацювали сьогодні і нам залишилося додати клієнтів, які будуть відвідувати наше кафе.
Вихователь: Ми сьогодні дуже плідно попрацювали і тепер давайте представимо наше кафе іншим.
Групи дітей по черзі розказують про своє кафе, проводять невелику виставу як працює їх кафе з клієнтами. Створення імпровізованого захисту проекту перед іншими вихованцями.
Вихователь: А тепер давайте сфотографуємося зі своїми роботами, щоб показати дорослим які ми з вами великі будівельники!
Пофотографувати дітей із завершеними моделями і, за можливості, роздрукувати на папері і віддати дітям, або завантажити фото у батьківську групу.
Вихователь: Дякую всім за роботу! Гарного дня!