Східний театр. Урок 25 НУШ

Про матеріал
Конспект уроку для 5 -го класу з мистецтва на тему: " Східний театр". НУШ Підруччник Л.Масол
Перегляд файлу

5 КЛАС  1 Л.М.Масол

Урок № 25

Дата:

Тема. Східний театр

Китайський та індійський театр (костюми, маски). Герої Пекінської опери

Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.

Обладнання:  мультимедійний комплект.

Сприймання: Пекінська опера (фрагменти)

Виконання: І .Кириліна. Зелене слоненя (Бем-ба ла бем-ба))

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Пролунав дзвінок для нас,

Всі зайшли спокійно в клас.

Встали біля парти чемно.

Не мине наш час даремно.

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Демонстрація навчальної презентації.

Слайд 3-8. Слово вчителя

Музика і акторська пластика, костюми й грим — усе це ти одразу пригадуєш, коли мова йде про театр.

А чи можете ви уявити на театральній сцені акробатику і бойові мистецтва? Такий синтез існує в східному театрі.

Отже ми знову подорожуємо до східних країн. У Китаї, Індії театр набув неповторних рис. Уявіть собі театр без декорацій. У традиційному східному театрі їх не було. Тому акторам доводилося розкривати зміст постановки лише завдяки своїй майстерності.

Крім цього, тут всі ролі, навіть жіночі, грали та грають лише чоловіки. Персонажі втілюють певні характеристики — амплуа: Жартівник, Добродій, Скривджений, Злий тощо. Кожний персонаж має свій особливий костюм, грим, перуку.

Актор веде діалог не лише словом і співом, а й «мовою жестів».

  • герой (шен)
  • героїня (дань)
  • «розфарбована особа» (цзін)
  • комік (чоу)

Основою відомої на весь світ Пекінської опери є музика. Велику увагу китайські митці приділяють вокальній майстерності. У самобутньому видовищі значна роль пантоміми, танців і акробатики.

 

Слайд 9. Обговоріть.

Який із перелічених елементів китайського музичного театру є нетиповим для опери?

 

Слайд 10-12. Слово вчителя

У костюмі та гримі китайського театру широко використовується символіка.

Військові одягнені в бойові обладунки із зображенням тигра або леопарда, що означає хоробрість і мужність.

Колір гриму також втілював певну характеристику:

червоний — чесність і відданість;

білий — хитрість, злодійство;

жовтий — жорстокість;

золотий застосовували для міфічних героїв.

За відомою казкою Г. К. Андерсена «Соловей» композитор Ігор Стравінський створив однойменну оперу, яка стилізує атмосферу давнього Китаю.

 

Слайд 13. Подивіться фрагмент із вистави Пекінської опери.

 

Слайд 14. Гімнастика для очей.

 

Слайд 15-17. Слово вчителя

Театральне мистецтво Індії також має дуже глибокі корені. Стрижнем індійського театру став танець, тому його називають музично-танцювальною драмою. Слово, музика і танець тут однаково важливі.

Склалася танцювальна драма за стародавнім епосом, яку зазвичай виконували просто неба під місячним світлом. Величезного значення надавалося ретельно розробленій мові жестів і міміки, різноманітним положенням пальців, які передавали складні почуття.

Спектакль супроводжував оркестр індійських інструментів.

 

Слайд 18. Порівняйте костюми та маски акторів індійського і китайського театрів.

 

Слайд 19. Прослухайте пісню «Зелене слоненя» (бем-ба ла бем-ба).
Вірші O.Вратарьова Музика І. Кириліної

 

Слайд 20-23. Розучуємо пісню «Зелене слоненя» (бем-ба ла бем-ба).


1. На острові Лабемба,

В затоці Балабемба,

Жили собі звичайні

Співаючі слони.

Жили собі та й годі,

Співали при народі,

А вранці при нагоді

Розказували сни.

2. Прийшла зима на острів,

А там зима – це дощик,

Холодний довгий дощик,

Небесний водограй.

Але слонові сухо,

Бо два слонячі вуха –

Великі парасольки:

Накрийся і співай!


Приспів:

Бем-ба ла бем-ба

Бем-ба ла бем-ба

Бем-ба ла бем-ба ба.

 


3. Набридло зимувати,

Під вухами співати,

Одна єдина думка

У кожного слона:

Коли ж це сонце вийде,

Коли ж нарешті прийде,

Зелена і весела

Танцююча весна.

4. І сонечко заграло,

Веселка запалала,

Й на чисте поле вийшло

Зелене слоненя.

Чому ж це ти зелене?

Навіщо ти зелене?

Для чого ти зелене?

Тому що я – весна!!!


Приспів:

Слайд 24. Виконуємо пісню «Зелене слоненя» (бем-ба ла бем-ба).

 

Слайд 25. Мистецькі поради.

Складіть виконавський план пісні відповідно до її змісту.

Поміркуйте, як будуть відрізнятися виконання кожного з куплетів (настрої, темп, динаміка).

Виконайте пісню з інсценізацією.

Пофантазуйте, який мультиплікаційний фільм можна створити за словами пісні «Зелене слоненя» («Бем-ба ла бем-ба» ).

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Слайд 26. Мистецька скарбничка

Амплуа — виконання актором певних ролей, що відповідають характеру його дарування і зовнішнім даним (трагік, комік тощо).

 

Слайд 27. Узагальнюємо, аргументуємо, систематизуємо

Назвіть основні риси китайського музичного театру на прикладі Пекінської опери.

Розкрийте особливості синтезу мистецтв у театрі Індії. Чому, на вашу думку, його називають музично-танцювальною драмою?

Схарактеризуйте костюми, маски й грим акторів східного театру. Поміркуйте, де в сучасному житті потрібно мистецтво гриму.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Слайд 28. Самостійне дослідження, медіапошук

Дослідіть й розкрийте секрети мистецтва східного театру тіней.

 

Слайд 29. Фантазуємо, експериментуємо, діємо

Розіграйте із однокласниками й однокласницями сценки в стилі східного театру, використовуючи мову жестів і міміки (однокласники та однокласниці мають відгадати персонажа).

 

VІІ. РЕФЛЕКСІЯ

Слайд 30. Рефлексія «Запитання від віртуального друга»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Казьміна Тамара Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
14 березня 2023
Переглядів
3727
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку