Урок "Там, де панує рух. Балет"

Про матеріал
Коспект уроку для 5- го класу з Мистецтва на тему: "Там, де панує рух. Балет". НУШ Підручник Л.Масол
Перегляд файлу

5 КЛАС  1 Л.М.Масол

Урок № 22

Дата:

Тема. Там, де панує рух. Балет

Мета: виховання в учнів емоційно-ціннісного ставлення до мистецтва та дійсності, розвиток мистецьких художніх інтересів, естетичних потреб; формування системи мистецької грамотності, яка відображає видову, жанрову, стильову специфіку і взаємодію мистецтв; розвиток умінь сприймання, інтерпретації та оцінювання творів мистецтва й художніх явищ; стимулювання здатності учнів до художньо-творчого самовираження в мистецькій діяльності, до здійснення мистецької комунікації; розвиток художніх мистецьких здібностей, креативного мислення, творчого потенціалу; формування потреби в естетизації середовища та готовності до участі в соціокультурному житті.

Обладнання:  мультимедійний комплект

Мова хореографії: взаємодія музики, танцю, пантоміми. Пластична інтонація. Складові балету (варіація, па-де-де, кордебалет)

Сприймання: В.-А.Моцарт. Менует з «Маленької нічної серенади». П. Чайковський. Балет «Лебедине озеро» (фрагмент на вибір).

Виконання: А. Житкевич. Під звуки вальсу

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Створення позитивного психологічного клімату класу.

Добрий день, дорогі друзі!

Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові!

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

 

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Демонстрація навчальної презентації.

Слайд 3. Поміркуйте.

  • Які танці ви вже знаєте? Які вам подобаються? Які ви хочете навчитися виконувати?
  • Які асоціації виникають, коли чуєте слово балет? Які балети ви вже дививлися?

 

Слайд 4-7. Слово вчителя

Мистецтво танцю має давню цікаву історію. У стародавніх греків танцювальним мистецтвом опікувалася муза Терпсіхора. Її зображували з лірою в руках.

З танцю зародилася хореографія — сценічне синтетичне мистецтво, в якому взаємодіють музика, танець, пантоміма. За допомогою рухів, жестів, міміки виникає своєрідна пластична інтонація.

У хореографії розрізняють такі види танців: побутові, спортивні, бальні, естрадні

Побутові танці, зокрема народні, є невід’ємною частиною життя людей. Найпопулярнішим бальним танцем упродовж кількох століть був французький менует. Його характерна ознака — урочистість, яка досягається плавною ходою, поклонами і хорового співу й реверансами.

 

Слайд 8. Прослухайте: Вольфганг Амадей Моцарт. Менует з «Маленької нічної серенади».

  • Який характер танцю?
  • Чи танцюють його в наш час?

 

Слайд 9-11. Слово вчителя

Королем бальних танців справедливо називають вальс, який уже понад два століття чарує красою, граціозністю та витонченістю.

За право вважатися Батьківщиною вальсу претендують одночасно три країни — Франція, Австрія та Чехія. Колись вальс висміювали і навіть забороняли. Але він переможно крокував і крокує країнами світу.

Сучасна танцювальна культура розвивається надзвичайно стрімко. Виникають спортивні й естрадні танці. Танцювальна музика звучить на змаганнях з художньої гімнастики та фігурного катання, на різних вечірках і дискотеках.

 

Слайд 12. Розгляньте картини Огюста Ренуара.

  • Які особливості виконання танців ви помітили?
  • Уявіть, під яку мелодію танцюють ці пари.
  • Розкажіть короткі історії про танцювальні сцени, зображені художником.

 

Слайд 13-15. Слово вчителя

Музика і танець, драматичне і образотворче мистецтво поєдналися у виставі, яка отримала назву балет.

Балет виник в Італії, де популярними були веселі танцювальні сценки під час карнавалів.

У Франції розквітнув придворний балет — пишне й урочисте видовище, в якому брали участь навіть король і королева.

 

Слайд 16. Поміркуйте.

Хто є авторами балету?

 

Слайд 17-19. Слово вчителя

Музику створює композитор, а сценічну постанову здійснює балетмейстер. Сюжет будують за мотивами літературного твору або пишуть спеціально.

Тема балету з його виразними танцювальними рухами та граційними позами приваблювала багатьох митців.

Французький художник Едгар Дега часто зображував танцівниць на буденних репетиціях чи під час вистав.

 

Слайд 20. Порівняйте живописне і скульптурне зображення балерин Едгара Деги.

Які характерні риси мистецтва танцю привернули увагу митця?

 

Слайд 21-25. Хореографічна грамота

Балет складається з класичного танцю, характерного танцю, пантоміми

  • Класичний танець - граціозний і витончений
  • Характерний — відтворює елементи народних танців
  • Пантоміма увиразнює зміст

Сольні танці в балеті називаються варіаціями.

Часто головні дійові особи танцюють удвох. Їхній дует — це па-де-де.

Адажіо — центральна частина балету, яку виконують головні персонажі.

Крім солістів та солісток у балеті бере участь і велика група артистів та артисток — кордебалет.

 

Слайд 26. Пригадайте знаменитий «Танець маленьких лебедів», який ви слухали в початкових класах.

  • З якого твору ця музика?
  • Хто її автор?

 

Слайд 27. Слово вчителя

Композитор Петро Чайковський — автор багатьох популярних балетів, зокрема «Лускунчик», «Спляча красуня», «Лебедине озеро».

 

Слайд 28. Прогляньте: Петро Чайковський. Балет «Лебедине озеро» (фрагмент).

 

Слайд 29. Обговоріть.

  • Висловіть свої враження від балету.
  • Які емоції викликає ця музика?
  • Чому, на вашу думку, ніжний образ білого лебедя став символом мистецтва балету?

 

Слайд 30. Гімнастика для очей.

 

Слайд 31. Прослухайте пісню «Під звуки вальсу». Вірші і музика А. Житкевича.

 

Слайд 32-33. Розучуємо пісню «Під звуки вальсу».

1. Крутиться, крутиться кругла старенька платівка,

В залі шкільному вся наша велика сім’я

Музика, музика ллється, то тихо, то дзвінко,

Радісна, радісна вчителька перша моя

Приспів:

І танцює вальс весь наш перший клас,

вчителька моя, тато, мама і я.

 

2. Парами, парами, наче по небу лелеки,

Мріями, мріями ми летимо в майбуття.

А по переду таке незвичайне й далеке

Наше шкільне і нелегке доросле життя.

Приспів.

3. Шлягери, шлягери… Більше тепер вони в моді.

Та не здолати їм вальсу зорю світову,

Знову я з вальсом, неначе той птах на свободі,

Звуками, звуками понад землею пливу.

Приспів.

 

Слайд 34. Виконуємо пісню «Під звуки вальсу».

 

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Слайд 35-37. Мистецька скарбничка

Балет — музична драма, виражена засобами хореографії.

Менует — старовинний французький тридольний танець

Хореографія (з грец — «танець, хоровод» та «писати») постановки танцю.

 

Слайд 38. Узагальнюємо, аргументуємо, систематизуємо

  • Які види мистецтва поєднано в хореографії?
  • Які танці ви знаєте? Наведіть приклади.
  • Назвіть основні складники балетної вистави.

 

VІ. ПІДСУМОК УРОКУ

Слайд 39. Самостійне дослідження, медіапошук

Самостійно дослідіть тему «Танець у живописі», розширюючи інформацію, отриману з підручника.

 

Слайд 40. Фантазуємо, експериментуємо, діємо

У вільний час вдома потренуйтеся танцювати вальс із друзями та подругами.

 

VІІ. РЕФЛЕКСІЯ

Слайд 41. Рефлексійна мішень. «Влуч» цеглинкою LEGO в мішень та оціни урок.

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
14 березня 2023
Переглядів
1503
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку