Шкільна бібліотека простір інформаційної взаємодії

Про матеріал
У збірнику розміщено матеріали для використання у виховній та позакласній роботі з дітьми бібліотекарями та класними керівниками. Рекомендовано для бібліотекарів та працівників освіти.
Перегляд файлу

C:\Users\Admin\Desktop\бІБЛІОТЕКА\logo-022011-1 (1).jpgШКІЛЬНА БІБЛІОТЕКА – ПРОСТІР ІНФОРМАЦІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ 

depositphotos_19515853-stock-photo-upstairs-to-the-magic-land 


ЗМІСТ

 

Вступ…………………………………………………………………………….…1

Розділ 1. Читальний зал шкільної бібліотеки, як організаційно-методичний центр……………………………………………………………………………….3

Розділ 2. Популяризація  шкільної бібліотеки через історичне минуле…………………………………………...……………………………..…..7

Розділ 3. Національно-патріотичне виховання в рамках шкільної бібліотеки- головна домінанта …..............................................................................................9

Розділ 4. Бібліотека Нової української школи – простір для освітніх можливостей кожного учня ……………………………………….……………11

Розділ 5. Книжкові викладки – один із напрямів бібліотечно-інформаційної діяльності……………………………………………………….………………...13

Висновки………………………………………………………………………13

Список використаних джерел……...…………………………………………...15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вступ

 Захопити людину читанням – завдання непросте. Новітні дослідження доводять: читання книг не є надто популярним заняттям. Наразі в Україні, на жаль, відсутня Національна програма підтримки книги й читання, що гальмує процес залучення сучасної дитини до систематичного та якісного читання. Тому відновлення  інтересу до читання є нагальною необхідністю.

Любов до книжки слід

прищеплювати з перших

місяців життя. Це завдання

батьків, вони мусять читати

дитині, читати з нею, читати

самим, щоб показувати приклад…

…Якщо не з книжки, то звідки

тоді дитина дізнається, що

найголовніше в житті – робити

добро, не кривдити ближнього?

Сашко Дерманський

 

 

Учитель словесності, митрополит Іван Огієнко говорив: Читання – це праця корисна та приємна. Тому читайте завжди і всюди, де тільки є можливість, тоді читання стане Вашою звичкою, а вона є ознакою висококультурної  людини…. Після таких слів ніхто не заперечуватиме, що якого б розвитку не набули  новітні інформаційні технології, як би не зростала кількість інтернет-центрів – не зменшиться потреба у слові, у проведені цікавих заходів, спрямованих на популяризацію кращих творів вітчизняної та світової  літератури. На жаль, сьогодні на першому місці нетрадиційні носії інформації – Інтернет, комп’ютер, CD-ROM, відеофільми. Книгу, як важливий чинник виховання моральної, духовно збагаченої особистості, замінили вищенаведені елементи й частину часу, який раніше виділяли на читання, тепер витрачають на перегляд кінофільмів, комп’ютерні ігри. Але все ж таки, незважаючи на ці обставини,  книга – це складова частина, головний носій загальної культури. Вона є засобом збереження інформації для наступних поколінь.

Одним із провідників інформації була й залишається шкільна бібліотека як простір інформаційної взаємодії та соціально–культурної комунікації учасників освітнього процесу. Це особливе педагогічне середовище, яке надає інформацію та ідеї, необхідні для успішного існування в сучасному інформаційному суспільстві, де знання відіграють найважливішу роль. Це місце, де збираються, пропагуються  і розповсюджуються  інформаційні потоки. Бібліотека – це  “вікно у світ знань”.

Бібліотекар у своїй професійній діяльності стає важливим консультантом для учнів і педагогів із пошуку інформації. При цьому він сприяє формуванню в учасників освітнього процесу інформаційної компетентності, навчає їх і виховує, тобто здійснює інформаційну діяльність бібліотечними методами і засобами впливу. Тому сучасний бібліотекар, як і вчитель-словесник, ставить перед собою мету – поступово відроджувати споконвічну народну педагогіку, утверджувати в їхніх душах і серцях поняття честі, гідності, поваги до рідної мови, національних традицій, звичаїв, екологічної культури. І головна роль у реалізації цих завдань покладається на бібліотечно- інформаційний простір.

Основні завдання нашого шкільного бібліотечно-інформаційного простору та бібліотекара:

  •                  інформаційний супровід освітнього процесу. Пошук і підбір для учасників освітнього процесу навчальної, науково популярної та художньої літератури;
  •                  стати важливим консультантом для учнів, педагогів, батьків із пошуку інформації;
  •         зберігання  інформаційних ресурсів, створених у закладі освіти педагогічними працівниками для користування;
  •         створення архіву відео – й аудіо матеріалів про заходи, проведені в закладі освіти, урочисті зібрання, памятні дати;
  •         учасники освітнього процесу будуть мати змогу отримати доступ до учнівських робіт, відео шкільних концертів, фотографій свят, які зберігаються у бібліотеці.

Виконання цих завдань ставить перед бібліотекою нові виклики і потребує гнучких форм роботи та нових підходів  в організації  бібліотечного простору. Одночасно мають  змінюватися і функції шкільного бібліотекаря, роль якого в сучасному інформаційному середовищі змінюється. Від шкільних бібліотекарів, на рівні з учителями, в першу чергу залежить можливість реального підвищення інформаційної культури учнів.

У положенні “Про бібліотеку загальноосвітнього навчального закладу” зазначено, що шкільна бібліотека є обов’язковим структурним підрозділом навчального закладу, який здійснює бібліотечно-інформаційне, культурно-просвітницьке забезпечення навчально-виховного процесу. Оскільки шкільна бібліотека є обов’язковою структурною ланкою загальноосвітнього навчального закладу, усі стратегічні освітньо-виховні завдання, які повинна вирішувати школа, трансформуються  і в завдання діяльності шкільної бібліотеки.

Щоб відповідати цьому високому призначенню, треба завжди бути  на рівні часу, тому що наше життя з кожним днем вимагає нових ідей, знань, потреб, поглядів та інтересів. Чим же привертає  бібліотека до себе сучасних читачів? Насамперед, інформацією. Друковані джерела, що містяться у фондах, надають можливості широкого вибору авторів, тобто забезпечують широкий вибір читання.

 Розділ 1. Читальний зал шкільної бібліотеки, як організаційно-методичний центр

Читальний зал шкільної бібліотеки — спеціалізований зал, що забезпечує бібліотечно-інформаційне обслуговування користувачів довідково-бібліографічним фондом, системою каталогів і картотек, електронними інформаційними ресурсами, фондом виконаних бібліографічних довідок.

У цьому залі здійснюється інформаційний пошук і бібліографічне інформування, оперативне задоволення освітніх, виробничих, духовних та культурних потреб усіх категорій користувачів.

  Офіційні зібрання Законів України, постійно діюча книжкова виставка Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття - все це представлено у читальній залі. У разі надходження нової літератури створюється книжкова викладка Зверни  увагу!!! Прийшла нова література”, тут же знаходиться література зарубіжних країн, зокрема англійська, французька, німецька, основні вітчизняні та зарубіжні загальні й галузеві енциклопедії, бібліографічні, тлумачні та термінологічні словники.

 Користувачам надаються такі бібліографічні довідки:

  • адресна бібліографічна (виявляє наявність про місцезнаходження документа);
  • уточнююча  (встановлює або уточнює елемент бібліографічного опису, які відсутні або неточно наведені в запиті користувача);
  • тематична (бібліографічна інформація з певної теми, галузі знання);
  •  фактографічна (пошук певних фактів, подій, адрес, дат тощо за джерелами інформації).

У приміщенні читального залу  знаходиться релаксаційна зона Я  -творча дитина”, де учні кожного разу створюють щось своїми руками. А також ми влаштували осередок для читання, виконання проектної роботи, спілкування. Використовуємо простір бібліотеки для проведення інтегрованих уроків, інформаційно-просвітницьких заходів, неформального спілкування.

Часто проводяться семінари, методичні посиденьки, виховні заходи за круглим столом. Кожен бажаючий має змогу скористуватися Інтернет ресурсами та працювати в режимі on-line, відвідувати різні Інтернет-семінари та інше.

 

Участь  педагогів у вебінарі

 У сучасному інформаційному середовищі змінюється роль і шкільного бібліотекаря.  Від шкільних бібліотекарів, нарівні з учителями, в першу чергу залежить можливість реального підвищення інформаційної культури учнів.  Шкільний бібліотекар постійно має консультувати школярів щодо того, як визначати точність, достовірність знайденої інформації. Важливим, у зв’язку з цим, є підвищення педагогічної майстерності бібліотекаря. Крім курсової перепідготовки, бібліотекарю необхідно брати участь у тренінгах, семінарах, вебінарах, онлайн-курсах з питань вдосконалення інформаційного простору.

Саме сучасний шкільний бібліотекар повинен підтримувати дружелюбну атмосферу, завжди бути в курсі новинок та вміти все нове і корисне донести до читача. Тому бібліотекар і читач – щирі друзі, і ми прагнемо, щоб такі стосунки складалися  у процесі діалогу, щоб між нами було взаєморозуміння і довіра. Також бібліотекар намагається організувати відпочинок так,  щоб кожен знайшов собі цікаве і змістовне заняття  у бібліотеці. І ми, бібліотекарі, докладаємо чимало зусиль для того, щоб бібліотека мала позитивний імідж, естетичне оформлення, завжди раді своїм читачам різного віку, яких у  нашій бібліотеці нараховується 245 чоловік, а для найменших читачів є дитячий куточок, в якому малеча може гратися, малювати, читати, розвивати свої творчі здібності. Відповідно книговидача становить 150 примірників книг, а відвідування –  135 чол. на місяць.

Активні форми масової роботи бібліотекаря з читачами:

Пов’язане зображення

Для реклами книги  і бібліотеки, піднесення престижу читання слугують такі  заходи, як: “Ранкові зустрічі з літературними героями”, “День відкритих дверей”, “Посвята в читачі”, “Виставка-попередження”,  “Книжкові виставки на актуальні теми”, “Літературні квести”, “Інформаційні хвилинки та уроки”, а також іміджеві акції, як дні сімейного спілкування, дні читаючої родини, “Подаруй бібліотеці книгу”, “Ой в мене болить - полікуй мене”.

 Саме завдяки спільній співпраці з читачами  шкільна бібліотека таким чином підвищує свій авторитет серед читачів, активно доводить свою популярність, свою потребу для всіх категорій користувачів. До того ж сьогодні наша бібліотека є ідеальною територією для співробітництва зацікавлених користувачів, що опікуються проблемами дітей та підлітків.

У шкільному віці, коли становлення особистості молодшого школяра відбувається найінтенсивніше, самостійному дитячому читанню має бути відведена особлива роль, і шкільна бібліотека для більшості дітей є першою бібліотекою в їхньому житті. Тому  читання – це активний процес, який розвиває пам'ять, тренує мозок, виробляє розуміння логічних зв’язків, дає простір фантазії читача, дозволяючи йому по-своєму уявити собі героїв книги та події, що в ній описані. Головне – добровільність, бажання, зацікавленість, що має викликати та чи інша форма роботи. Важливою є колективна творчість і впровадження нетрадиційних форм  і методів.

Бібліотека, популяризуючи читання, як один із видів дозвілля  дітей, сама є центром дозвілля, місцем спілкування, допомагає читачам розкрити свої здібності. Одне із чільних місць в роботі бібліотеки належить вихованню любові і дбайливого ставлення до рідної землі – своєї Батьківщини. Читачі цієї категорії сприяють збереженню рідної мови, її історії, поваги до народних традицій і звичаїв, фольклору, забезпечують духовну єдність поколінь минулого, сучасного та майбутньої нації.

  Розділ 2. Популяризація шкільної бібліотеки через історичне минуле

Завдяки шкільній бібліотеці учні мають змогу познайомитися з популяризацією історичної літератури, про пам’ятки  історії і культури, творчості двох великих письменників України – Грузії. Вас, може зацікавить чому ж саме Грузії, і що в нас є спільного? А відповідь Ви знайдете нижче.

Є люди, іменами яких ми гордимося завжди.  І чим більше часу відділяє цих людей від нових поколінь, тим величнішим здається нащадкам їх життєвий подвиг. До таких імен  можна віднести видатного поета і суспільного діяча Грузії Акакія Церетелі. Акакій Церетелі – гордість і прикраса грузинської літератури, засновник критичного реалізму, один із творців грузинської  літературної мови. Церетелі був поетом, белетристом, драматургом, літературним критиком, публіцистом, засновником  преси, театральним діячем, збирачем  народної  поезії. І це не буде перебільшенням, якщо ми назвемо Україну другою батьківщиною Акакія Церетелі.

На території нашої школи встановлено погруддя Акакія Церетелі – точна копія памятника в Схвіторі. У 1990 році Наказом Міністерства народної освіти УРСР за №138 від 15.05.1990 року Канівській середній школі № 6 присвоєно ім’я Акакія Церетелі.

Доля якось непередбачувано і несповідимо зводила Акакія Церетелі за життя з людьми України, але й після смерті об’єднувала його з ними, споріднювала Акакія з українською землею. Зараз я назву лише факти, а Вам, думати ,чи випадковий цей ланцюг обставин, чи це дійсно “доля”. 

1859 рік, початок літа. Із Одеси на північ на перекладних їде юний Церетелі. Із півночі на рідну землю повертається вимучений, але не зломлений засланням Тарас Григорович Шевченко. На якому тракті, на якій версті вони розминулися, щоб через рік  все ж таки зустрітися в Петербурзі на квартирі історика Миколи  Костомарова, щоб говорити цілу ніч. Після цієї зустрічі Церетелі напише в своєму щоденнику: “Я ВПЕРВЫЕ ПОНЯЛ  ИЗ ЕГО СЛОВ, КАК НАДО ЛЮБИТЬ  ОТЧИЗНУ И СВОЙ НАРОД”.Можемо згадати ще одну подію, в 1939 році на Україні, в Каневі, відкривається музей і пам’ятник Тарасу Григоровичу Шевченку. І такий же памятник і музей майже в той же час відкривається в Схвіторі, Грузія. Але що найвразливіше – кожного, хто заходить в Схвіторський музей поруч із скульптурою Акакія Церетелі зустрічає барельєф славетного Кобзаря.

Ми впевнені, Вас не повинно здивувати те, що на території школи стоїть пам’ятник Акакію Церетелі, це як продовження тієї пам’ятної петербурзької зустрічі Тараса Шевченка і Акакія Церетелі, тільки уже в наші дні на дніпровських берегах. (див.дод.1окремим файлом).

Шкільні бібліотекарі, підтримують дружні стосунки з ветеранами бібліотечної праці, постійно їх зустрічаємо, шануємо, не забуваємо  привітати їх, особливо з професійним святом, із Всеукраїнським днем бібліотек.

Коли наступає осінь та починає жовкнути листя, до нас у гості приходить чарівне свято Віри, Надії, Любові та їхньої матері Софії, або, іншими словами, Всеукраїнський день бібліотек. У цей день ми провели свято під гаслом “Берегиня храму мудрості” та нагородили шкільних бібліотекарів нашого міста грамотами в номінаціях: “Думаємо, шукаємо, втілюємо”, “Господиня книжкових полиць”, “Талант дарую дітям”, “Відданість своїй справі”, “Вибір на все життя”, “Господиня комп’ютерних сайтів”, “Фея читацьких симпатій”, а також привітали наших наставників грамотами.

 Розділ 3. Національно-патріотичне виховання в  рамках  шкільної бібліотеки -головна домінанта

 Із початку російської агресії і війни в Донецькій та Луганській  областях України багато молодих хлопців не могли  лишитися осторонь цих подій і пішли  добровольцями захищати рідну домівку. Один із них – це Анатолій Михайлович Чупилка, випускник нашої школи 1991 року, депутат Черкаської обласної ради від Всеукраїнського обєднання Свобода. Він був снайпером та заступником командира взводу. Але 20 січня 2015 року Анатолій останній раз вийшов на зв'язок із рідними. Всі близькі надіялися, що він живий, можливо, у полоні. Але, на жаль …

Тому в нашій школі 27 вересня оголошено днем памяті А.М. Чупилки та в його честь проведено годину - споминВін жив. Він житиме вічно… ”. Також у школі створено куточок “Випускники  - учасники  АТО”, за сприяння депутата міської ради В.Золіна. (див .дод. 3)

Ненька Україна в 20-му столітті пережила не одну жахливу подію, з тих, що ми знаємо,-  це Голодомор 1932-33 років,    Велика Вітчизняна війна 1939-1945 років,  а потім 26 квітня 1986 року – вибух на Чорнобильській АЕС. Це історія України, про ці страшні події ми не можемо забувати сьогодні. Згадуючи про ці страшні події, сьогодні ми віддаємо шану тим: хто не з’ївши крихти хліба, помер; загинув під час війни заради того , щоб ми сьогодні посміхались; не шкодуючи свого життя, стали на боротьбу з смертельною небезпекою радіацією, щоб ми сьогодні жили.

До дня пам’яті жертв Голодомору та політичних репресій в Україні влаштовано тематичну поличку “Історична спадщина країни”, проведено інформаційну хвилинку “Збудуймо пам’яті негаснучий собор”, під  час якої учні та вчителі переглянули фільм про Голодомор 1932-1933 років, та кожен клас отримав по шматочку чорного хліба, який потім поділили на кількість учнів у класі.(див.дод.4)

Дорогою ціною заплатив український народ за участь у найстрашнішій за всю історію війні 1941-1945 рр. Не щезне в памяті людській, не йде в забуття великий подвиг і велика трагедія нашого народу – його битва, його перемога над фашистами. Можна по-різному ставитися до Великої Вітчизняної війни, по- різному її називати, але хіба можна забути тих, хто віддав своє життя для щастя інших. Забувати про це просто гріх, і тому в бібліотеці створено виставку Ми перемогли – ми незабуті”, проведено інформаційну- хвилинку “До тебе, людино, звертаюсь…

Про жахливу подію важко згадувати сьогодні. Страх проймає душу при згадці про мільйон загиблих людей, особливо молодих, які помирають повільно в тяжких муках від Чорнобиля. Щоб не забувати про ці трагічні події проведено годину- реквієм “Чорнобильський слід – ще глибокий”. Про те, що відбувалося в кінці 20-го століття, а саме 1986 році 26 квітня, розповіла наша колега, вчитель фізичної культури  Павлова З.В. , яка перебувала під час вибуху в м. Прип’ять. Хвилиною мовчання вшанували людей, які загинули під час цієї жахливої  трагедії. Присутні мали змогу ознайомитися з викладкою літератури  “Чорнобилю ми скажемо: “НІ”, на якій представлена  література про ті трагічні події квітня 1986 року.

 Розділ 4. Бібліотека Нової української школи – простір для освітніх можливостей кожного учня

Згідно наказу МОН України щорічно у жовтні місяці проводиться Всеукраїнський місячник шкільних бібліотек. У рамках проведення місячника за цей час читачі дізнаються багато нового. Під час місячника проводяться круглі столи, бесіди, благодійні акції, фотокроси, презентації книг, дублер-шоу, ярмарки солідарності та інше. У цьому навчальному році  місячник шкільних бібліотек проходив під гаслом “Бібліотека Нової української школи – простір для освітніх можливостей кожного учня”.

На базі нашої бібліотеки  відбулося свято з учнями 4-го класу. Діти багато дізналися  нового, а саме про традиції  святкування Хелловіну та почули  історію походження цього свята. Під час свята діти відгадували загадки, розшифровували  листи з школи магії, створювали різні засоби від привидів, такі, як: “Каспер – найсимпатичніший привид”, “Капелюх для юної відьми Ненсі”, “Мій улюблений кажанчик”, “Який страшний я виростив гарбуз”. Також вони познайомилися з симпатичним Юрчиком та його нареченою Ненсі.

Цікаво і весело пролетіли години, які  читачі із задоволенням провели в бібліотеці на дублер-шоу “Бібліотекар на годину”. Юні дублери занурювалися в цікавий світ та дізнавалися секрети бібліотечної діяльності. Кожен охочий мав змогу побувати бібліотекарем. Вони, як справжні бібліотекарі, обслуговували та реєстрували читачів, штемпелювали підручники, створювали книжкові виставки, радили що прочитати та інше. Читачі успішно справилися з поставленою метою, віднеслись до цього відповідально.

Для найменших читачів - учнів перших класів, проводяться ранкові зустрічі з літературними героями, екскурсії, бібліотечні  уроки “Перші кроки до бібліотеки”, на яких працівники бібліотеки ознайомлюють учнів із матінкою-книгою, основними правилами поводження в бібліотеці .З метою вивчення правил поводження з книгою учні отримують практичні навики самостійного добору літератури на стелажах за допомогою поличних розділів.  

Щорічно, тільки-но починає танути сніг, у березневі дні вся наша матінка Україна віддає шану славетному художнику, поету Тарасу Григоровичу Шевченку. У нашій бібліотеці  до святкування  річниці від дня народження Кобзаря проведено літературну хвилинку “Тарас Шевченко у моєму серці”  та створено постійно діючу виставку “Ми чуємо тебе, Кобзарю, крізь століття ”. У виконанні нашого педагогічного колективу було проведено конкурс читців “Гортаючи сторінки Кобзаря”,  вірші Т.Г. Шевченка були продекламовані різними мовами ( укр., нім., франц., англ.)

Розділ 5. Книжкові викладки – один із напрямів бібліотечно-інформаційної діяльності

Серед наочних форм популяризації книги найважливіше місце посідає книжкова виставка – один із засобів впливу на інформаційну поведінку читача. Тому в бібліотеці вся нова, цікава література, особливо для школярів, викладається у формі виставок. На постійно діючій виставці “Канів – мій рідний краю” представлені видання художньої та науково-популярної літератури, що висвітлюють історичний шлях нашого краю. (Кучеренко Л.В. “Ронделі – плюс ”, Танана Р.В. “Тарасова Світлиця”, Труфанов В. “З тобою розмовляє Україна”, “Канів тисячолітній”, Коваленко Л.Ф. “Цілющої віри відлуння”, “Я молюсь за тебе” та інші.)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

Незвичайна викладка книг - незмінно добре працюючий спосіб привернути увагу читачів.  Ми стараємося зробити певний стиль викладення книг, який поєднує в собі красу, потужність і стійкість, змушуючи відвідувача звернути увагу на книгу і, нарешті, взяти її і прочитати.

Сьогодні потрібні величезні зусилля, щоб якось привернути увагу читача. Тому ми перетворюємо викладку книг на справжнє авангардне мистецтво, використовуючи різні стилі.

 Висновки

 Саме шкільна бібліотека володіє своєрідною специфікою методики обслуговування своїх читачів, яка базуючись на вікових та психолого-педагогічних основах розвитку, дає можливість впливати на всі сфери формування творчої особистості. Бібліотеку сьогодні правомірно розглядають як соціальний інститут, який повинен і може бути гарантом  реалізації права юних громадян на вільний доступ до інформації, до друкованих джерел, як фактор забезпечення та підтримки дитячого читання; як майданчик, де можливе здійснення взаємовигідної співпраці і гармонійного партнерства. Тісна та наполеглива співпраця з адміністрацією школи, учителями, батьками та бібліотекарями міста є надзвичайно корисною і плідною. Спільно проведені масові заходи мають добрі наслідки для творчого розвитку дітей та розширення кола їх інтересів, допомагають залученню дітей до систематичного читання, усвідомленого самостійного читання та гармонійного розвитку особистості.

Отже, читання в сучасному світі є необхідною умовою формування  цілісної особистості кожної людини. Через “великі можливості” соціального середовища та сучасні технології необхідно бути особливо пильними та докласти чимало зусиль, щоб книжка набула важливого статусу  в житті кожної людини, стала провідником не у світ інформації, а у світ розвитку емоційної сфери, створила умови для вміння працювати з інформацією.

Важливо не забувати, що сучасна шкільна бібліотека, яка діє як інформаційний центр у закладі освіти, безпосередньо покращує результати навчання, надаючи широкий спектр програм, послуг та ресурсів, які підтримують викладання та навчання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел та літератури

Література:

  1.               Білошина Т.В. Взаємодія бібліотекара, педагога і батьків у залученні дітей до читання /Т.В.Білошина// Шкільний бібліотекар.–2018.– №6(90). – с. 2-5.
  2.               Греченіна Т.І. Шкільна бібліотека в просторі дитячого читання /Т.І. Греченіна// Шкільний бібліотекар. – 2017. –№11(83) . –с.2-11.
  3.               Дубінкіна М.І. Культура читання та вміння користуватися Бібліотекою: сучасні підходи та можливості/ М.І. Дубінкіна// Шкільний бібліотекар. –2017. – №12(84). –с.12-16.
  4.               Клочек М.І. Креативні методи співпраці шкільного бібліотекаря та вчителів як засіб розвитку громадянської компетентності учнів/ М.І. Клочек//Шкільний бібліотекар. –2017. –№4(76). –с.14-19.

5.Мамедова Ю.П. Популяризація книги та читання в шкільній бібліотеці/ Ю.П. Мамедова// Шкільний бібліотекар. – 2017. – №12(72).– С.6-9.

  1.               Романенко Н.П., Зубкова Н.І. Розвиток шкільної бібліотеки як засіб формування освітньо-виховного простору навчального закладу/Н.П. Романенко, Н.І. Зубкова// Шкільний бібліотекар.–2017. – №6(78).–  с.4-9.
  2.               Ятленко, І.В. Роль бібліотеки у вихованні культури здоров’я/І.В. Ятленко//Шкільний бібліотекар. –2018.–№4(88). – с.2-7.

Інтернет ресурси:

8.              Білоус Г.Є. Бібліотека – територія дитячого читання  [електронний ресурс].–режим доступу:http:odb.km.ua.–свободний.– загл. с екрана.

9.              Кушнерчук М. Бібліотека – територія читання [електронний ресурс]. – режим доступу metodist.libnavima.info > wp > content > uploads > 2015/12. – назва з екрану.

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бойко Марія
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
2379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку