Формувати вміння і навики розв'язування вправ на додавання і віднімання десяткових дробів. Виховувати активність, наполегливість, любов до рідного краю.
Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів
Мета уроку: формувати вміння і навики розв'язування вправ на додавання і віднімання десяткових дробів. Виховувати активність, наполегливість, любов до рідного краю.
Обладнання: індивідуальні картки, карта України.
Тип уроку: урок удосконалення вмінь та навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
Увага, діти!
Світ десяткових дробів на вас знову чекає,
порозумітись з ними я вам бажаю.
Хай сяють очі у вас яскраво
і на уроці вам буде цікаво!
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Сьогодні у нас не зовсім звичайне заняття, ми будемо мандрувати. Що це за подорож? Куди і навіщо? Кожна людина перебуває постійно в подорожі, з якої черпає все красиве, нове і корисне. Хто подорожує у сні, хто наяву. Наше реальне життя - це також подорож.
Сьогодні ви подорожуватимете на веселому потязі по містах України. (показую карту України).
Завдання 1.
Назва цього міста складається з чотирьох літер, його заснували чотири людини, у 2012 році воно стало одним з чотирьох українських міст , які приймали Чемпіонат Європи з футболу. Яке це місто? (Київ)
Ласкаво просимо до міста-героя Києва. Києву понад 1500 років. За легендою, він був заснований трьома братами: Києм, Щеком і Хоривом та їх сестрою Либідь. Місто отримало назву на честь Кия.
«Ось тут закладемо оселю для себе і для тих купців, що сюди приїжджатимуть»,— сказали брати. Вони порубали ліс, збудували перші хати, обвели це місце ровом і обгородили гострими кілками. А тепер Київ — політичний, економічний, культурний центр України. Головною вулицею Києва є Хрещатик.
Київ – скарбниця історичних, архітектурних, художній пам’яток, величезна кількість скверів, парків, садів, 70% площі Києва вкриті зеленню.
Дніпро широкий, пісня солов'їна,
На каштанах голуба роса.
Рідний Київ, серце України,
Наша слава, гордість і краса!
Математичний диктант.
1) Записати десятковий дріб 5, 6;
2) Записати десятковий дріб 5,048. Скільки одиниць в розряді сотих цього дробу?
3)Порівняти дроби 5,394 і 5,304;
4) Округлити до десятих дріб 3,64
(Учитель перевіряє зошити кількох учнів, решта – самоперевірка за учнем, які коментує завдання з місця.)
Завдання 2.
-Вирушаймо у наступне місто !
Князь був, Галицький Данило,
Сім віків перекотило,
Як дзвеніла княжа слава.
Та не тільки в славі справа:
Сумував князь ,що один…
Народився в князя син!
-Сильним будь! Наш рід прослав!
Левом сина князь назвав.
Щоб віки жила ця днина,
Місто князь як будував,
Дав йому імення сина.
Так от…З княжих ще часів
В міста горда назва – (Львів)
Гра «Дивись не помились»
Замість зірочок поставити цифри так, щоб нерівність була правильною ( в одній нерівності – однакові цифри).
1)0,*3 > 0,4*
2)0,7* < 0,*62
3)0,*7 > 0,4*
4)0,2* > 0,*2
5)3,*11 < 3,*
6)0,*3 = 0,3*
Завдання 3.
-А зараз ми вирушаємо до наступного міста . Щоб дізнатися назву міста, з якого розпочнемо нашу подорож виконайте завданням і відповіді розмістіть у порядку спадання з букв складіть слово.
Місто — Донецьк. Загально відомо, що до 1924 року він звався Юзівка, а з 1924 по 1961 — Сталіне (Сталіно). Це адміністративний центр Донецької області з населенням близько 1000000.
Свою назву наше місто отримало від річки Сіверський Донець, що тече через північ Донецької області і є дуже красивою, широкою і вражаюче величною.
Загальновідомо, що Донецьк є великим промисловим та фінансовим осередком на сході України, його ще звуть «шахтарською» столицею, тому що в ньому є 24 шахти.
Донецьк відомий своїми чарівними трояндами, які тішать погляд з початку літа і до пізньої осені.
Завдання 4.
Гра «Вгадай місто»
|
|
|
|
|
Місто — Одеса. Яких тільки поетичних назв не має вона! Місто-герой, південна столиця, Південна Пальміра, перлина біля моря, столиця гумору! Вона єдина в світі, унікальна. Опис місцевості в Одесі слід починати з її історичного центру. Там старовинні вулички, ласкаве Чорне море, найкрасивіший в світі оперний театр. А ще — найбільший та найпотужніший в Україні морський порт. Одеса — справжні морські ворота країни.;
Завдання 5.
Ні, ти не знаєш добре України
Ні, ти не знаєш добре України ,
Якщо на Запоріжжі не бував,
Де небо – то від хвиль Дніпрових синє,
То золоте – від степових заграв;
Де на весь світ поралить колосками
У січах кров’ю зрошена земля,
Де царство дум, де навіть кожен камінь
Народу невмирущість прославля;
Де сяйво з вод висотують турбіни
А Хортиця сурмить, як пароплав...
Ні, ти не знаєш добре України,
Якщо на Запоріжжі не бував.
Наступне місто Запоріжжя. З якими історичними подіями у вас асоціюється це місто. Так, це козацтво. А щоб нас також прийняли до війська козацького треба розв’язати задачу.
За перший день туристи пройшли 6,3км, що на 2,84км менше, ніж за другий. Після цього їм залишилося пройти ще 14,35км. Скільки кілометрів становив туристський маршрут?
VІ. Підсумок уроку.
Ось і завершилася наша подорож. Як би далеко ми не мандрували , але завжди повертаємось додому. Ми з вами повторили додавання і віднімання десяткових дробів, розв’язували задачі та рівняння. Разом з тим, ми побували у різних містах нашої Батьківщини.
Вправа «МІКРОФОН»:
Домашнє завдання.
Скласти задачу, використавши в ній десяткові дроби, розв’язати її. (Підготуватися до контрольної роботи)