Удосконалювати знання учнів за темою “Відношення. Пропорції”; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв'язування задач, які розв'язуються за допомогою відношень; працювати з картою, користуючись масштабом, визначати дійсні відстані між населеними пунктами Бородянського району ; виховувати любов до рідного краю.
Тема. Відношення і пропорції
Мета уроку: удосконалювати знання учнів за темою “Відношення. Пропорції”; формувати вміння застосовувати набуті знання і навички до розв’язування задач, які розв'язуються за допомогою відношень; працювати з картою, користуючись масштабом, визначати дійсні відстані між населеними пунктами Бородянського району ; виховувати любов до рідного краю.
Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь .
Обладнання: картки із задачами, карта Бородянського району.
«Недостатньо лише мати
добрий розум , головне – це
раціонально застосовувати його»
Р. Декарт
Хід уроку
І. Організація класу.
Урок щоб легко нам почати,
Слова важливі прошу пам’ятати,
Що Божа ласка душу очищає
І розум благодаттю наповняє.
ІІ.Мотивація навчальної діяльності.
Успішна дитина добре вчиться, старанна, розумна, має досягнення в навчанні, спорті, малюванні і т.д. Успішна сім’я добре забезпечена, має житло, є можливість вчитися і працювати. Успішна країна, якщо в ній люди мають роботу, працюють заводи, фабрики, обробляються сільськогосподарські поля, йде будівництво житла, діти мають можливість вчитися, займатися спортом, музикою, танцями, подорожувати, якщо її визнають у світі. А щоб країна досягла успіху повинен бути кожен з нас успішним і вчитися цьому треба вже сьогодні, щоб приносити користь Україні.
Тому сьогоднішній урок ми проведемо у формі екскурсії покажемо, як ми можемо застосовувати набуті знання для розв’язування різноманітних задач.
Ми з вами почали вивчати одну з найцікавіших тем математики. Відношення і пропорція. Чому цікава тема? Відповідь на це питання дасть сьогоднішній урок.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Гра «Поле чудес»: учні відповідають на питання.
Кожна правильна відповідь закодована, знайшовши їх, ми визначимо наш маршрут . Давайте розпочнемо!
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1) Що називають відношенням? Б
2) Як записують відношення? О
3)Що показує відношення? Р
4)Яка основна властивість відношення? О
5)Що називають пропорцією? Д
6)Як записують пропорцію? Я
7)Як формулюється основна властивість пропорції? Н
8) Що таке масштаб географічної карти? К
9)Як треба розуміти, що масштаб карти 1: 10000000? А
Отже, сьогодні , діти, пропоную вам познайомитись з мальовничими куточками Бородянщини. Бородянський район — район України у північно-західній частині Київській області. Районний центр — Бородянка. На території нашого району люди жили ще за сивої давнини. Станом на 1.01.2001 року в Бородянському районі налічується 47 населених пунктів, з них 5 селищ міського типу та 42 села.
Завдання №1. (два ряди) Щоб дізнатися площу і коли був утворений наш район, потрібно розв'язати задачі
1 ряд
За 2год у басейн налилося 467л води. Скільки літрів води налиється за 4год?
(відповідь:934л)
2ряд
Об'єм бруска , виготовлено із заліза дорівнює16см3, а його маса – 2564г. Яка маса бруска , виготовленого з цього самого матеріалу, якщо його об'єм дорівнює 12см3(відповідь:1923г)
Утворено район 1923 року. Площа 934 км².
Завдання №2.
Щоб дізнатися яка кількість населення проживає розв'яжемо рівняння : 5 7 3) 3 4) 6 5) 5
Населення району становить 57 365 осіб (на 1 жовтня 2013).
Окрасою селища є храм святого Архістратига Михаїла, який був освячений Митрополитом Володимиром у 19 вересня 1999 року;. капличка, розташована у центрі парку.
Улюбленим місцем відпочинку жителів Бородянки є площа Т.Шевченка. Саме тут проходять урочистості та святкові концерти.
У сквері,що на центральній вулиці, встановлено пам’ятники героям – визволителям та жертвам голодомору.
ІV. Фізкультхвилинка.
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться
За щасливий день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки нахиліться.
Веретеном покрутіться.
Раз присядьте, два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
Завдання №3.
Перед вами карта Бородянського району. Погляньте на карту і знайдіть своє рідне село Шибене. Як визначити відстань від Бородянки до нашого села? Що таке масштаб? Як визначити за масштабом дійсну відстань?
Масштаб 1:3
У кожного учня на парті, є карта Бородянщини в масштабі 1: 3 . Ряд отримує завдання: Скільки часу знадобиться, щоб добратися з Шибеного до міста Бородянки на автомобілі з середньою швидкістю 60 км/год? 2 ряд: Шибене – Козинці .
Завдання №4. Отже, ми визначили час , тепер обчислимо потрібну кількість бензину на кожний маршрут. На 1км автомобіль витрачає 0,5л бензину. Складіть пропорцію і розв'яжіть задачі.
Завдання №5.
V . ПІДСУМОК УРОКУ.
Вчитель. Ось і добігає кінця наша невеличка екскурсія Бородянщиною. Але, я сподіваюсь, що це лише початок. Адже багатий наш край і природними багатствами, і цікавими людьми. І наше завдання – зберегти пам'ять про все і про всіх.
Ми сьогодні на уроці :
Повторили…
Закріпили…
Навчилися…
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Сьогодні ви одержуєте творче завдання: Дізнатися назву походження нашого села Шибене . Підготуватися до контрольної роботи. Виконати тести .