Урок- гра . Координатна площина

Про матеріал

Відпрацьовування навичок побудови точок на координатній площині і вміння знаходити координати точок, побудованих на площині; розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, навички самостійної роботи; виховувати інтерес до математики, усвідомленість своїх дій і їх використання в реальному житті, любов до рідної Батьківщини.

Перегляд файлу

 

 

 

Тема. Координатна площина                         

Мета уроку: відпрацьовування навичок побудови точок на координатній площині і вміння знаходити координати точок, побудованих на площині; розвивати пізнавальну активність, творчі здібності, навички самостійної роботи; виховувати інтерес до математики, усвідомленість своїх дій і їх використання в реальному житті,  любов до рідної Батьківщини.

Обладнання:  індивідуальні картки, малюнки, кольорові олівці.

Тип уроку: урок удосконалення вмінь та навичок.

 

Хід уроку

У математиці є своя краса, як у живописі й поезії

М. Жуковський

І. Організація класу.

Ось пролунав дзвінок,
І починається урок.
Працювати слід старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім 6 класі
Діти – просто молодці.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.

 Тема сьогоднішнього нашого уроку «Координатна площина». Цей урок – узагальнення ваших знань, умінь, навичок, Зверніть увагу на епіграф нашого уроку. Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що з її допомоги можна створювати красиве.

IV.Актуалізація опорних знань.

1.Кросворд

По горизонталі:

1.О(0;0) – це … координат. (Відповідь: початок).

2.прямі Ох та Оу утворюють … координат. (Відповідь: систему).

3.пара чисел (3; 6) – це … точки. (Відповідь: координати).

По вертикалі:

1.Як називається число 2, якщо дано точку М (2;5). (Відповідь: абсциса).

2.Як називається для цієї самої точки число 5? (Відповідь: ордината).

3.Скільки точок задає на координатній площині пара чисел?. (Відповідь: одну)

 

 

1

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

3

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.Заповни таблицю.

 

Спіймавши потрібних метеликів, згадай прізвище великого французького математика. (Декарт)

 

 

 

(-3;8)

(4;-5)

(-9;-3)

(5;6)

(-3;-10)

(10;10)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Гра

 «Улучення в ціль» - зберемо гроно винограду. На координатній площині дано точки-ліпучки (ягоди). Учні називають координати зазначених точок і поруч на прозорій плівці   «малюють» виноградне лоно (листячко вже намальоване). Ягідка вважається  зірваною, якщо правильно зазначені її координати.

 

                                     

 

 Молодці, з поставленим завданням ви впоралися  добре. Гарно вийшло, як справжнє гроно. Так же гарно, порівнюючи її з виноградною лозою, говорив у своїй поезії про мову український поет М. Рильський.

                                   Учениця читає вірш «Мова» М. Рильського:

Як парость виноградної лози,

Плекайте мову. Пильно й ненастанно.

Політь бур’ян. Чистіше від сльози

Вона хай буде. Вірно і слухняно

Нехай вона щоразу служить вам,

Хоч і живе своїм живим життям.

Повідомлення вчителя.

 Чи знаєте ви, що стародавні римляни спочатку не обрізали виноградні кущі, і лози піднімались високо, обвиваючи дерева. Тому робітники перед початком збору врожаю, як говорив закон, повинні були на будь який випадок написати заповіт, запастись дошками для труни. Легенда говорить, що обрізати виноград  людину «навчив» віслюк, якось раз об’ївши кущ. На здивування хазяїна, саме на общипаній  частині куща виросло найбільш ягід.

Легенда допомогла нам побувати в стародавньому Римі. 

 

3.Завдання  (колективна робота)

 

 На координатній площині отримали симетричну фігуру метелика, але вона не добудована. Нам потрібно: а) побудувати точки, симетричні даним;  б) назвати координати побудованих точок  ( у кожного учня на столі лежить картка з таким же малюнком, учень продовжує працювати біля дошки).

 А зараз розфарбуємо крила метелика квадратиками за їх координатами.

Червоний колір:  (2;-3), (3;-4), (4;-5), (5;-6)

Синій колір: (2;-4), (2;-5), (3;-5), (2;-6), (3;-6)

Жовтий колір: (5;-5), (6;-5), (6;-6), (5;-7), (4;-7), (4;-6), (3;-7)

Зелений колір: (4;-4), (3;-3), (2;-2)

 Друге крило розфарбуйте симетрично. Клітинки, які залишилися, розфарбуйте самостійно.

  А чого не вистачає у метелика? Так, вусів. Щоб їх побудувати розв’яжемо рівняння. Корні рівнянь І варіанта є абсцисами, а корні ІІ варіанта – ординатами точок.

 

І варіант (координата х)                                ІІ варіант (координата у)

  1. 60:(х+5)=12;                                           1) (7-у)12=48;
  2. 46100:(460+х)=100;                               2) 10(537-у)=5300;
  3. 487+17х=504;                                         3) 4у+21-у=45;
  4. 20(3-х)=0;                                               4) 201у-550=1259;
  5. 23х+х-10=86;                                          5)  60+(2у-5)=71;
  6. 13х+254=379-12х;                                  6) 108у-100у+1874=1930;
  7. 2805-(212х+88х)=1605;                          7) 11у+1251=1401-13у.

 Відповідь: (0;3), (1;7), (1;8), (3;9), (4;8), (5;7), (4;6). Другий вусик симетричний першому.

4. Завдання «Прочитайте  вислів»

  Ви повинні прочитати вислів. Допоможе вам у цьому  наш маленький метелик (помістить його липучкою у клітинку з координатами (5;5)). Він повзе  в напрямках, що вказують стрілки.  Знайдіть координати відмічених точок і випишіть їх за ходом метелика. На дошці вказаний код шифровки букв за координатами. Розставляючи букви в потрібному порядку, прочитайте вислів.

Відповідь: Успіх і труд поряд ідуть

Д

Р

О

Ч

У

(-2;-1)

(-1;5)

(-3;4)

(3;-4)

(1;-5)

У

І

Х

Д

Т

(8;1)

(5;5)

(3;4)

(6;-3)

(4;-2)

І

П

Т

Ь

У

(-2;5)

(7;3)

(-1;4)

(1;-1)

(7;-2)

Р

І

У

П

С

(-1;3)

(5;-3)

(2;2)

(-5;-2)

(9;2)

                                    

 

   5. Гра «Струмочок» (робота в парах) .

 Учні визначають букви відповідним даним координатам і складають слово (на кожній парті індивідуальна картка з координатами відповідних  букв )

                 ВМІННЯ - ІІ ряд

                 НАВИЧКИ - ІІІ ряд  

 

 

КАРТКИ   

№ з.п.

І

ІІ

ІІІ

1.

(2;2)

(-1;-2)

(4;1)

2.

(-2;0)

(-4;-3)

(1;-2)

3.

(1;-2)

(1;0)

(-1;2)

4.

(4;1)

(-2;0)

(5;4)

5.

(-2;0)

(4;1)

(-4;1)

6.

(-3;3)

(-3;-4)

(4;1)

 

 

V. Підсумок уроку.

 Відпрацювали вміння зображати точки за координатами та визначати координати точок на координатній площині. Як ми з вами побачили: «У математиці є своя краса, як у живописі й поезії»

Діти підводять підсумки своєї роботи на уроці, зображуючи смайлики, відповідно їх настрою.  

VІ. Домашнє завдання.

 Щоб створити щось прекрасне, треба багато працювати. От і ви сьогодні добре попрацювали й домоглися успіху. А щоб закріпити свій успіх, ви одержуєте домашнє завдання. Виконати творчу роботу на координатній площині: зробити малюнок і записати відповідні координати вузлових точок.

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
4923
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку