Складнопідрядне речення з кількома підрядними
Мета: дати поняття учням про послідовну, однорідну й неоднорідну підрядність; формувати вміння й навички учнів розрізняти ці речення в тексті, визначати вид підрядності, ставити розділові знаки у такого типу реченнях, складати їх структурні схеми; удосконалювати навички синтаксичного розбору складнопідрядних речень; збагачувати словниковий запас школярів; формувати компетентності: спілкування державною мовою, вміння вчитися впродовж життя, компетентності в природничих науках і технологіях, за допомогою мовленнєво – комунікативного матеріалу виховувати інтерес до рідного краю.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організація початку уроку
1. Актуалізація опорних знань
Які види складнопідрядних речень вам відомі?
На які типи поділяють складнопідрядні з підрядними обставинними?
Чи може до складу складнопідрядних речень входити більше двох підрядних частин?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
V. Формування практичних умінь і навичок
Розставте пропущені розділові знаки. З’ясуйте в кожному реченні тип підрядності.. Накресліть їх схеми.
3. Робота з текстом роману «Чорна рада». Знайти і виписати складне речення з кількома підрядними.
4.Самостійна робота(резервний час)
Зробити синтаксичний розбір речення: «Щоб мене зневіра не скосила, щоб не подолали вороги, земле рідна, влий своєї сили! (Д. Павличко)»
Щоб мене зневіра не скосила, щоб не подолали вороги, земле рідна, влий своєї сили!
(Речення спонукальне, окличне, складне, складнопідрядне з кількома підрядними, з однорідною підрядністю)
(щоб…), (щоб…), […]
VІ. Підсумок уроку
Опрацювати теоретичний матеріал підручника. Скласти до кожного виду своє речення.