Складнопідрядне речення з кількома підрядними.

Про матеріал
Матеріали допоможуть при вивченні складнопідрядних речень з кількома підрядними.
Перегляд файлу

                 Складнопідрядне речення з кількома підрядними

Мета: дати поняття учням про послідовну, однорідну й неоднорідну підрядність; формувати вміння й навички учнів розрізняти ці речення в тексті, визначати вид підрядності, ставити розділові знаки у такого типу реченнях, складати їх структурні схеми; удосконалювати навички синтаксичного  розбору складнопідрядних речень; збагачувати словниковий запас школярів; формувати компетентності: спілкування державною мовою, вміння вчитися впродовж життя, компетентності в природничих науках і технологіях, за допомогою мовленнєво – комунікативного матеріалу виховувати інтерес до рідного краю.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація початку уроку

1. Актуалізація опорних знань

  1.     Бесіда

Які види складнопідрядних речень вам відомі?

На які типи поділяють складнопідрядні з підрядними обставинними?

Чи може до складу складнопідрядних речень входити більше двох підрядних частин?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

  1.     Оголошення теми і мети уроку

IV. Вивчення нового матеріалу

  1.     Пояснення біля дошки  (запис речень в зошит)
  2. Робота з підручником(Огляд теоретичного матеріалу)

 

 

 

V. Формування практичних умінь і навичок

  1. Робота біля дошки.

Розставте пропущені розділові знаки. З’ясуйте в кожному реченні тип підрядності.. Накресліть їх схеми.

  1.     Людина йде по рідних вулицях де пройшло її дитинство де проходили найкращі роки життя.
  2.     Не знатимеш що таке туга за рідною землею коли ти не покидав її.
  3.     Де країна під вербою де широкий степ там твоя вітчизна.
  4.     Коли Вкраїну люди покидають хіба вони не відають не знають що за морями відшукати щастя лишивши рідну вотчину не вдасться?
  1. Творче завдання.
  2. Скласти речення за поданими схемами Визначте тип підрядності.
  1. [  ], (щоб…), (який…).
  2. (Якби …), [то …], (хоч …).
  3. [  ], (де …), (де …), (де …).

3. Робота з  текстом роману «Чорна рада». Знайти і виписати складне речення з кількома підрядними.

4.Самостійна робота(резервний час)

Зробити синтаксичний розбір речення: «Щоб мене зневіра не скосила, щоб не подолали вороги, земле рідна, влий своєї сили! (Д. Павличко)»

Щоб мене зневіра не скосила, щоб не подолали вороги, земле рідна, влий своєї сили!

(Речення спонукальне, окличне, складне, складнопідрядне з кількома підрядними, з однорідною підрядністю)

(щоб…), (щоб…), […]

VІ. Підсумок уроку

  1. Домашнє завдання

Опрацювати теоретичний матеріал підручника. Скласти до кожного виду своє речення.

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
26 червня 2023
Переглядів
608
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку