Складнопідрядні речення з кількома підрядними

Про матеріал
Учитель зможе використати дану презентацію під час вивчення в 9 класі теми "Складнопідрядні речення з кількома підрядними". Вона стане "помічницею", допоможе краще засвоїти поняття про послідовну, однорідну й неоднорідну підрядність; сформує вміння й навички учнів розрізняти ці речення в тексті, ставити розділові знаки в такого типу реченнях, складати їх структурні схеми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Складнопідрядне речення з кількома частинами. Розділові знаки.

Номер слайду 2

Складнопідрядне речення, у складі якого є одна головна частина й дві або більше підрядних, називається складнопідрядним з кількома підрядними.

Номер слайду 3

Види підрядностіоднорідна підрядність неоднорідна підрядністьпослідовна підрядність мішана підрядність

Номер слайду 4

Однорідна підрядність. У складнопідрядному реченні з однорідною підрядністю два і більше підрядних одного виду однаково залежать від того самого слова головного речення. що? що? 1 Знаємо тільки, 2що автор книги з козацького роду, 3що він отримав гарну освіту що? що? [ ], (що…), (що…).

Номер слайду 5

Правило. Приклади1. Між однорідними підрядними реченнями, що не з'єднані сполуч­ником сурядності, ставиться кома... Ми дивились довго, як хмаринка тане,... як синіє синь, як колише вітер струни павутинь2. Між однорідними підрядними реченнями, що з'єднані неповторю­ваними сполучниками і, й, та, або, чи, кома не ставиться. Ми підійшли до наметового містечка, коли вже зовсім звечоріло і коли вівчар гнав з поля отару.3. Між однорідними підрядними реченнями, якщо вони поширені й мають свої розділові знаки, ста­виться крапка з комою. Люблю дивитись, як повільно падає сніг, покриваючи землю білою, мов сукня нареченої, ковдрою; як потім цей сніг тане, даючи простір для буйноцвіття.4. Між однорідними підрядними реченнями, якщо вони з'єднані пов­торюваними сурядними сполучни­ками, ставиться кома перед другим і наступними сполучниками. Цим поглядом було сказано і яка це несподівана зустріч, і яка вона приємна, і яка радість від побачення нестримна.5. При збігові двох підрядних сполучників перед другим із них кома не ставиться тоді, коли в наступній підрядній частині наявні співвід­носні слова то, так: Голова видалась неймовірно важкою, бо коли захотів озирнутися то йому було несила повернути її.

Номер слайду 6

Неоднорідна підрядність У складнопідрядному реченні з неоднорідною супідрядністю два чи більше підрядних по-різному залежать від головного речення (відповідають на різні питання, відносяться до різних слів головного речення). підрядні частини одного або різних видів стосуються різних слів у головній частині;одна підрядна частина стосується всього змісту головної частини, а друга - якогось слова в головній частині;підрядні частини різного виду стосуються одного слова в головній частині.

Номер слайду 7

коли?1 Коли пісні мойого краю пливуть у рідних голосах, 2мені що?здається, 3що збираю цілющі трави я в лугах. коли? що? (Коли…), [ ], (що…)..

Номер слайду 8

хто?Кожен, хто вперше побачить сад,  про що?подумає, які ж ото молодці посадили. хто? про що?[, (що…), ], (хто…).

Номер слайду 9

Послідовна підрядність У складнопідрядному реченні з послідовною підрядністю перша підрядна частина залежить від головної частини, друга — від першої підрядної, третя  -  від другої і  т.д. що?Дослідники давніх часів Русі вважають, що волхви досконало яким? які?володіли бойовим мистецтвом, яке містило в собі ті елементи, які ми сьогодні можемо побачити в боротьбі самбо, ушу, карате. що? яким? які?[ ], (що…), (яке…), (які…).

Номер слайду 10

який?Настане час, коли наші нащадки чому?дивуватимуться, що ми не знали таких очевидних речей. який? чому? [ ], (коли…), (що…).

Номер слайду 11

Мішана підрядність. У складнопідрядному реченні мішаного типу поряд існують однорідна, неоднорідна, послідовна підрядність. незважаючи на що? чого?Хоча ніхто не знав, чи доведеться тут ночувати, протеробота вже закипіла. незважаючи на що? чого? (Хоча…), (чи…) , [ ].

Номер слайду 12

коли? що? коли?Зайві слова з’являються в мові тоді, коли те, про що ми говоримо, ще не до кінця нами осмислено, коли предмет чому? розмови знайомий нам мало, бо ми не маємо часу над чим? замислитись над тим, що ми говоримо або пишемо. коли? що? коли? чому? над чим? [ … ], (коли…, (про що…)…), (коли…), (бо…), (що…).

Номер слайду 13

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ:1. Вивчити матеріал § 222. Скласти речення за схемами:1. (Коли ...), (коли ...), (коли ...), [...]. 2. [ ... ], (якщо ...) і (якщо ...) .3. [ ... земля, (яка ...), (яка ...) і (яка ...), ... ] .4. [ ... ], (бо (якщо ...), то ...) .5. [ ... ], (так що, (поки ...), ...) .

pptx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
14496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку