Контроль є невід'ємною складовою системи навчання іноземних мов. Його завдання - визначення та оцінювання рівня сформованості іншомовної комунікативної компетенції та мовленнєвих вмінь та навичок учнів. Здійснення контролю забезпечує своєчасне корегування навчального процесу заданого програмою й стандартом, що окреслюють очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів. Правильно організований контроль значно впливає на ефективність усього процесу навчання.
Відділ освіти Снігурівської райдержадміністрації
Снігурівський районний методичний кабінет
Снігурівська ЗОШ І-ІІІ ст. №3
Складові ключової компетентності «уміння вчитися»
Семидєтова С. П.,
вчитель вищої категорії,
учитель- методист
2017-2018 н. р.
На кінець1-го класу учні повинні уміти:
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
Монологічне мовлення |
Діалогічне мовлення |
|||
Розуміють короткі елементарні повідомлення у прозовій та віршованій формі,підтримані невербальними опорами( малюнками, жестами тощо) в межах тематики спілкування, як у безпосередньому спілкуванні, так і у запису; (обсяг прослуханого запису тексту – від 1 до 2хвилин) |
Відтворюють римовані твори дитячого фольклору |
Підтримують елементарне спілкування у межах мікродіалогів етикетного та загального характеру |
Розпізнають літери алфавіту та графічний образ найчастіше вживаних та використаних слів, словосполучень, коротких фраз
|
Відтворюють графічний образ літер та слів з використанням напівдрукованого шрифту
|
На кінець 2-го классу учні повинні уміти:
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
Монологічне мовлення |
Діалогічне мовлення |
|||
- розрізняти загальновживані слова, які проговорюються дуже повільно з високою якістю артикуляції та підтверджуються невербальними засобами; - реагувати невербально на запитання, які вимагають простих відповідей; - демонструвати розуміння ключових слів у висловленні, які проговорюються дуже повільно та з довгими паузами;
головних діючих осіб простих коротких оповідань, яке промовляється ретельно, повільно, за допомогою наочності та інших засобів;
сформульовані повільно;
адаптованого аудіо/відео запису. |
продукуючи прості, здебільшого ізольовані речення;
предмета;
іграшку, тварину, погоду (назвати його, сказати, який він (великий, маленький тощо);
почутого, побаченого, прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;
виконувати певні дії учнем чи іншими особами; Обсяг висловлювання – не менше 4-х речень. |
- ставити загальні та нескладні спеціальні питання; - відповідати на них згідно з мовним матеріалом і ситуацією спілкування; - реагувати на прості, в дещо уповільненому темпі, репліки вчителя і однокласників; - обмінюватись репліками на рівні мікродіалогу; Висловлення кожного - не менше 4-х реплік.
|
- знати букви алфавіту; - читати про себе та вголос і розуміти слова, словосполучення, речення, тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовлені. Обсяг – не менше 150 друкованих знаків.
|
- за зразком відтворювати графічний образ букв, слів, словосполучень, речень; - писати букви алфавіту ( в т.ч. під диктовку); - самостійно написати своє ім’я.
|
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
Монологічне мовлення |
Діалогічне мовлення |
|||
- реагувати на запитання, які вимагають відповідей “так/ні” чи інших простих відповідей; - розуміти мовлення вчителя у повільному темпі, з довгими паузами, підтверджені невербальними засобами; - розуміти інструкції, сформульовані ретельно та повільно на вербальному та невербальному рівні; - розуміти діалогічне мовлення в достатньо повільному темпі з довгими паузами та чіткою інтонацією; - розуміти основні ідеї віршованого чи писемного тексту, який звучить у повільному темпі за підтримкою невербальних засобів. Текст побудований на засвоєному матеріалі.
|
- використовувати прості речення та фрази для того щоб:
явище (погода, свято), об’єкт (людина, сім’я, іграшки, предмети шкільного вжитку, тварини);
змісту почутого, побаченого, прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал;
задоволення, спонукання;
виконання повсякденних дій та дій, що відбуваються в момент мовлення, в межах засвоєного мовного матеріалу та адекватно до тем спілкування;
(наказувати, пропонувати тощо);
місяць, пора року);
Обсяг висловлювання – не менше 6 речень.
|
- ставити загальні, спеціальні, альтернативні питання; - відповідати на них згідно з мовним матеріалом і відповідно до ситуації спілкування; - підтримувати елементарне спілкування у межах мікродіалогів етикетного характеру, а також мікродіалогів; - висловити пропозицію та відповісти на чиюсь пропозицію згодою/ незгодою; - висловити твердження і відповісти на чиєсь твердження схваленням/ несхваленням; - реагувати на чіткі репліки вчителя, пред’явлені у відносно уповільненому темпі;
повторити фразу/слово або за роз’ясненням незрозумілого;
форми, жести і міміку. Висловлення кожного співрозмовника - не менше 6-х реплік, правильно оформлених у мовному відношенні. |
- знати алфавіт та основні звукобуквені зв’язки; - читати вголос та про себе з повним розумінням короткі, прості тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні; - читати і розуміти нескладні короткі тексти, де значення незнайомих слів розкривається на основі здогадки. Обсяг – не менше 200 друкованих знаків.
|
словосполучення, короткі речення;
листівку-вітання;
речень.
|
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
Монологічне мовлення |
Діалогічне мовлення |
|||
- розуміти мовлення в дещо уповільненому темпі, ретельно артикульоване, з довгими паузами; - розуміти інструкції, прості вказівки; - розуміти основний зміст прослуханих текстів різного характеру побудованих на засвоєному мовному матеріалі; - розуміти запитання та інструкції, сформульовані ретельно і повільно
|
- робити короткі повідомлення про повсякденні і минулі дії, події; - робити короткий переказ змісту почутого, побаченого, прочитаного повідомлення, що містить знайомий мовний і мовленнєвий матеріал; - прокоментувати зображене на малюнку або фото; - описувати свій клас, кімнату, ігри і забави, погоду, сім’ю, свято, людей, тварин; - порівнювати особи,предмети відноснопевної ознаки; - висловлювати своє ставлення до об’єктів,явищ, подій; - висловлювати певні емоції; - спонукати до дії (закликати, запропонувати, наказати); - використовувати позамовні засоби (жести, міміку). Обсяг висловлювання – не менше 8 речень. |
- розуміти і реагувати на повсякденні вирази, спрямовані на задоволення потреб конкретного типу відповідно до ситуацій спілкування в межах мовного матеріалу, набутого протягом початкової школи; - ініціювати і закінчувати діалог; - вести короткі діалоги етикетного характеру; - підтримувати спілкування, використовуючи діалоги різних типів; - розігрувати короткі сценки виступаючи у певних ролях; - брати участь у розмові на прості та звичні теми, використовуючи при цьому всі види запитань; - використовувати стягнені форми, характерні для діалогічного мовлення; - емоційно забарвити діалог використовуючи відповідну інтонацію, жести, міміку, вигуки, характерні для мовленнєвої поведінки носіїв мови. Висловлення кожного – не менше 6 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні. |
- читати вголос та про себе з повним розумінням короткі тексти, що містять мовний матеріал, засвоєний в усному мовленні; - розуміти основний зміст різнопланових текстів; - читати і розуміти нескладні короткі тексти, де значення незнайомих слів розкривається на основі здогадки. Обсяг – не менше 300 друкованих знаків. |
- писати слова, словосполучення, речення;
|
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
Монологічне мовлення |
Діалогічне мовлення |
|||
- розуміти чіткі вказівки, прохання, тощо, щоб задовольнити конкретні потреби, якщо мовлення достатньо чітке й повільне; - розумітиосновний зміст короткого повідомлення; - розуміти основний зміст прослуханих текстів різного характеру, побудованих на засвоєному матеріалі.
|
- зв’язно описувати місце, явище, об’єкт, подію; - будувати висловлювання з опорою на текст, ключові слова, серію малюнків тощо; - передавати зміст почутого, побаченого, прочитаного; - робити послідовний виклад минулих подій; - повідомляти про повсякденну діяльність учня (вдома, у школі, в позаурочний час); - розповідати про певні події в особистому житті своєму, своєї сімї, друзів; Обсяг висловлювання – не менше 10 речень. |
- спілкуватися, дотриму- ючись основних норм, прийнятих у країнах, мова яких вивчається; - відповідати на запитання щодо особистого життя, (питання звучать чітко й у дещо сповільненому темпі); - робити пропозиції, використовуючи репліки спонукального характеру; - реагувати на пропозиції, твердження тощо; - обмінюватись інформацією; -під час спілкування продемонструвати володіння мовним та мовленнєвим матеріалом, набутим за попередні роки. Висловлення кожного – не менше 7 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні. |
- читати вголос і про себе (з повним розумінням) короткі тексти, побудовані на засвоєному мовному матеріалі; - знайти основну інформацію у текстах різнопланового характеру (значення незнайомих слів розкривається на основі здогадки, малюнка, схожості з рідною мовою); - розуміти зміст листів, листівок особистого характеру;
Обсяг – 400 друкованих знаків. |
- писати особистого листа з опорою на зразок; - писати короткі записки чи повідомлення з метою задоволення побутових повсякденних потреб; - написати на слух до 10 речень.
|
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
Монологічне мовлення |
Діалогічне мовлення |
|||
- розуміти інформацію як під час безпосереднього спілкування зі співрозмовником, так і опосередкованого (у звукозапису); - розуміти основний зміст прослуханих текстів різного характеру, побудованих на засвоєному матеріалі. - розуміти основний зміст короткого повідомлення.
|
висловлювання за змістом почутого, побаченого, прочитаного, використовуючи при цьому прості зв’язні речення; - описувати події, явища, об’єкти, людей, тварин; - висловлювати своє ставлення до предметів, осіб тощо; - давати свою оцінку явищам, подіям тощо; - характеризувати персонаж казки, мультфільму, оповідання тощо; - робити коротку тематичну презентацію; - робити зв’язні повідомлення про свою/чиюсь діяльність, використовуючи набутий мовний матеріал адекватно до тем спілкування. Обсяг висловлювання – не менше 12 речень. |
- спілкуватися, дотриму- ючись основних норм, прийнятих у країнах, мова яких вивчається; - брати участь у діалозі, обмінюючись інформацією, висловлюючи свою думку, враження, ставлення щодо конкретних фактів, подій, явищ, пропозицій; - під час спілкування продемонструвати володіння мовним та мовленнєвим матеріалом, набутим за попередні роки.
Висловлення кожного – не менше 8 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні.
|
- читати (з повним розумінням) короткі, прості тексти, побудовані на знайомому мовному матеріалі; - знайти основну інформацію у текстах різнопланового характеру (значення незнайомих слів розкривається на основі здогадки, малюнка, схожості з рідною мовою); - розуміти зміст листів, листівок особистого характеру;
Обсяг – 500 друкованих знаків.
|
-підтримувати писемне спілкування із реальним або уявним другом по листуванню;
12 речень;
особу, події, явища, об’єкти (в межах 12 речень).
|
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
Монологічне мовлення |
Діалогічне мовлення |
|||
- розуміти інформацію як під час безпосереднього спілкування зі співрозмовником, так і опосередкованого (у звукозапису); - розуміти основний зміст короткого повідомлення. - розуміти основний зміст прослуханих текстів різного характеру, побудованих на засвоєному матеріалі.
|
- логічно і послідовно, відповідно до навчальної ситуації робити розгорнуте повідомлення в межах тематики, визначеній програмою; - передавати зміст прочитаного або почутого у формі розповіді, опису; - давати оцінку прочитаному або почутому; - робити підготовлене повідомлення, самостійно добираючи матеріал і використовуючи додаткові відомості. Обсяг висловлювання – не менше 14 речень.
|
дотримуючись основних норм, прийнятих у країнах, мова яких вивчається; - брати участь у діалозі, обмінюючись інформацією на основі прочитаного, почутого, побаченого, висловлюючи при цьому свою думку; Спілкування будується на мовному та мовленнєвому матеріалі, набутому за попередні роки вивчення мови, і відповідає цілям, завданням, умовам спілкування та комунікативного портрета партнера по комунікації в межах програмної тематики. Висловлення кожного – не менше 9 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні.
|
- читати (з повним розумінням) тексти, побудовані на знайомому мовному матеріалі; - знайти необхідну інформацію у текстах різнопланового характеру (значення незнайомих слів розкривається на основі здогадки, малюнка, схожості з рідною мовою, пояснень у коментарі);
Обсяг – 600 друкованих знаків.
|
- письмово передати інформацію адекватно цілям, завданням спілкування, правильно оформлюючи повідомлення залежно від його форми ; - описати предмет, особу, події, явища, об’єкти (в межах 14 речень).
|
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
Монологічне мовлення |
Діалогічне мовлення |
|||
- розуміти інформацію як під час безпосереднього спілкування зі співрозмовником, так і опосередкованого (у звукозапису); - розуміти основний зміст текстів відповідно до тематики ситуативного спілкування;
інформацію з прослуханого. Використовувати лінгвістичну і контекстуальну здогадку, спираючись на сюжетну лінію чи наочність.
|
- висловлювати свої переконання, думки, згоду або незгоду тощо у відповідь на отриману інформацію;
книжки/фільму тощо і висловлювати своє ставлення/враження. Обсяг висловлювання – не менше 16 речень.
|
ючись основних норм, прийнятих у країнах, мова яких вивчається; вести бесіду з однією чи кількома особами в межах певної ситуації спілкування, а також, використовуючи інформацію з прочитаного, почутого, побаченого;брати участь у діалогах різних типів, обмінюючись інформацією, висловлюючи свою думку, враження, ставлення щодо конкретних фактів, подій, явищ, пропозицій ,брати участь у дискусії, аргументуючи свою точку зору. Спілкування будується на мовному та мовленнєвому матеріалі, набутому за попередні роки вивчення мови, і відповідає цілям, завданням, умовам спілкування та комунікативного портрета партнера по комунікації в межах програмної тематики. Висловлення кожного – не менше 10 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні. |
- читати (з повним розумінням) тексти, побудовані на знайомому мовному матеріалі; - знайти необхідну інформацію у текстах різнопланового характеру (значення незнайомих слів розкривається на основі здогадки, малюнка, схожості з рідною мовою, пояснень у коментарі);
Обсяг – 700 друкованих знаків.
|
- передавати в письмовій формі зміст почутого, прочитаного, побаченого; - письмово передавати інформацію адекватно цілям, завданням спілкування, правильно оформлюючи повідомлення залежно від його форми ;
особу, події, явища, об’єкти (в межах 16 речень).
|
На кінець 9-го класу учні повинні уміти:
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
Монологічне мовлення |
Діалогічне мовлення |
|||
- розуміти інформацію як під час безпосереднього спілкування зі співрозмовником, так і опосередкованого (у звукозапису); - розуміти основний зміст текстів відповідно до тематики ситуативного спілкування, виділяючи головну думку/ідею, диференціюючи основні факти і другорядну інформацію;
інформацію з прослуханого. Використовувати лінгвістичну і контекстуальну здогадку, спираючись на сюжетну лінію чи наочність.
|
- висловлюватися відповідно до певної ситуації або у зв’язку з прочитаним, почутим, побаченим;
повсякденного оточення, події і види діяльності, в яких учень бере участь;
повсякденне життя, про минулу діяльність, про плани на майбутнє, дотримуючись нормативного мовлення;
Обсяг висловлювань – не менше 18 речень.
|
ючись основних норм, прийнятих у країнах, мова яких вивчається; - вести бесіду з однією чи кількома особами відповідно до комунікативної ситуації в рамках тематики визначеної програмою; - розширювати запропоновану співбесідником тему розмови, переходити на іншу тему; - адекватно поводитись у комунікативних ситуаціях, демонструючи мовленнєву жести. Спілкування будується на мовному та мовленнєвому поведінку, характерну для носіїв мови; - використовувати міміку та матеріалі, набутому за попередні роки вивчення мови, і відповідає цілям, завданням, умовам спілкування та комунікативного портрета партнера по комунікації в межах програмної тематики. Висловлювання кожного – не менше 10 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні. |
-читати (з повним розумінням) тексти, побудовані на знайомому мовному матеріалі;
інформацію у текстах різнопланового характеру (значення незнайомих слів розкривається на основі здогадки, малюнка, схожості з рідною мовою, пояснень у коментарі);
серію текстів з метою пошуку необхідної інформації.
Обсяг – 800 друкованих знаків.
|
- заповнити анкету тощо; - написати поздоровлення, запрошення, оголошення; - написати записку – повідомлення для друга / члена сім’ї;
повідомлення у формі розповіді/ опису, висловлюючи свої враження, думки про особи, події, об’єкти, явища, факти. (Обсяг – не менше 16 речень.)
|
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
Монологічне мовлення |
Діалогічне мовлення |
|||
- розуміти інформацію як під час безпосереднього спілкування зі співрозмовником, у звукозапису; - розуміти основний зміст текстів відповідно до тематики ситуативного спілкування, виділяючи головну думку/ідею, диференціюючи основні факти і другорядну інформацію;
інформацію з прослуханого. - Використовувати лінгвістичну і контекстуальну здогадку, спираючись на сюжетну лінію чи наочність.
|
- висловлюватися відповідно до певної ситуації або у зв’язку з прочитаним, почутим, побаченим;
повсякденного оточення, події і види діяльності, в яких учень бере участь;
повсякденне життя, про минулу діяльність, про плани на майбутнє, дотримуючись нормативного мовлення;
фільму/ вистави тощо, висловлюючи своє ставлення/враження;
Обсяг висловлювання – не менше 20 речень.
|
ючись основних норм, прийнятих у країнах, мова яких вивчається; - вести бесіду з однією чи кількома особами відповідно до комунікативної ситуації в рамках тематики визначеної програмою; - розширювати запропоновану співбесідником тему розмови, переходити на іншу тему; - адекватно поводитись у комунікативних ситуаціях, демонструючи мовленнєву поведінку, характерну для носіїв мови; - використовувати міміку та жести. Спілкування будується на мовному та мовленнєвому матеріалі, набутому за попередні роки вивчення мови, і відповідає цілям, завданням, умовам спілкування та комунікативного портрета партнера по комунікації в межах програмної тематики..Висловлювання кожного – не менше 11 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні. |
- читати (з повним розумінням) тексти, побудовані на знайомому мовному матеріалі; - знайти необхідну інформацію у текстах різнопланового характеру (значення незнайомих слів розкривається на основі здогадки, малюнка, схожості з рідною мовою, пояснень у коментарі);
Обсяг–900 друкованих знаків.
|
- заповнити анкету тощо; - написати поздоровлення, запрошення, оголошення; - написати записку – повідомлення для друга / члена сім’ї;
повідомлення у формі розповіді/ опису, висловлюючи свої враження, думки про особи, події, о’єкти, явища, факти. (Обсяг – не менше 18 речень.)
|
На кінець 11-го класу учні повинні уміти:
Аудіювання |
Говоріння |
Читання |
Письмо |
|
Монологічне мовлення |
Діалогічне мовлення |
|||
- розуміти інформацію як під час безпосереднього спілкування зі співрозмовником, так і опосередкованого (у звукозапису); - розуміти основний зміст текстів відповідно до тематики ситуативного спілкування, виділяючи головну думку/ідею, диференціюючи основні факти і другорядну інформацію;
інформацію зпрослуханого. Використовувати лінгвістичну і контекстуальну здогадку, спираючись на сюжетну лінію чи наочність.
|
- висловлюватися відповідно до певної ситуації або у зв’язку з прочитаним, почутим, побаченим;
повсякденного оточення, події і види діяльності, в яких учень бере участь;
повсякденне життя, про минулу діяльність, про плани на майбутнє, дотримуючись нормативного мовлення;
фільму/ вистави тощо, висловлюючи своє ставлення/враження;
Обсяг висловлювання – не менше 22 речень.
|
ючись основних норм, прийнятих у країнах, мова яких вивчається; - вести бесіду з однією чи кількома особами відповідно до комунікативної ситуації в рамках тематики визначеної програмою; - розширювати запропоновану співбесідником тему розмови, переходити на іншу тему; - адекватно поводитись у комунікативних ситуаціях, демонструючи мовленнєву поведінку, характерну для носіїв мови; - використовувати міміку та жести. Спілкування будується на мовному та мовленнєвому матеріалі, набутому за попередні роки вивчення мови, і відповідає цілям, завданням, умовам спілкування та комунікативного портрета партнера по комунікації в межах програмної тематики. Висловлювання кожного – не менше 12 реплік, правильно оформлених у мовному відношенні. |
- читати (з повним розумінням) тексти, побудовані на знайомому мовному матеріалі;
серію текстів з метою пошуку необхідної інформації для виконання певного завдання.
Обсяг – 1000 друкованих знаків.
|
- заповнити анкету тощо; - написати поздоровлення, запрошення, оголошення; - написати записку – повідомлення для друга / члена сім’ї;
повідомлення у формі розповіді/ опису, висловлюючи свої враження, думки про особи, події, обєкти, явища, факти. (Обсяг – не менше 20 речень.)
|