Зелений капелюх : креативність. проблемні ситуації з реаліями життя; технологія рольової гри; дискусійні технології; технології аналізу художнього твору; повідомлення про актуальне; власні ремарки до творів; діалог письменника із сьогоденням; ситуація успіху; театралізація; проектна діяльність; активні та інтерактивні методи ;психологічні вправи;технології мнемотехніки ( прийоми ефективного запам'ятовування )
Що голова, то розум.1. Фрзлг – рздл мвзнвств, щ ввчй стйк сплчнн слв, йхнй склд, бдв т знчнн. 2. Фрзлгзм – стйк сплчнн двх ч блш слв, йк в прцс мвлнн вдтврйтс йк гтв слвсн фрмл, йвлйт сбй смнтчн цлснст.3. Тп фрзлгзмв: фрзлгчн зрщнн, фрзлгчн йднст, фрзлгчн сплчнн.4. Фрзлгзм мжт встпт в сннмчн т нтнмчн вдншнн.
Щодо функціонально-стилістичних властивостей фразеологізмів, виділяють три групи:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що належать до розмовного стилю: Що належать до книжних стилів: Стилістично нейтральні:зарубати на носі, стерти на табаку, замакітрити голову, мати олію в голові, виляти хвостом, пошити в дурні, похнюпити носа, тримати ніс за вітром, гопки скакати, накивати п‘ятами, кури заклюють, потурати серцю, душа радіє.наріжний камінь, зімкнути лави, усіма фібрами душі, перейдений етап, ставити з ніг на голову, називати речі їхніми іменами, два боки однієї медалі, за велінням серця, спочивати на лаврах, езопівська мова, ахіллесова п‘ята, танталові муки.спільна мова, залишити слід, розправити крила, милувати око, тішити себе надією, спинитися на півдорозі, пробувати сили, зламати слово, думка визріла, сумнів бере, перша ластівка, майстер своєї справи, довести ділом, рано чи пізно, в одну мить, на весь голос.
“Наталка Полтавка”Возний. Коли другії облизня поймають, то і ми остерігаємся. Наталка многим піднесла печеного кабака, глядя на сіє, і я собі на умі. Виборний. А вам що до Наталки? Будто всі дівки на неї похожі? Не тілько світа що у вікні; сього дива повно на світі! Та до такого пана, як ви, у іншої аж жижка задрижить.
Синій капелюх: рекомендації. Організовувати самостійну навчально-пізнавальну діяльність учнів у такий спосіб, щоб суб’єктом був учень і щоб діяльність мала добровільний та особистісно-мотиваційний характер участі в ній. Використовувати інтерактивні методи і форми навчання. Під час роботи над формуванням соціальної компетентності , дотримуватися системності і послідовності організації цього процесу. У своїй роботі використовувати педагогічні технології, спрямовані на формування поглядів, переконань, навичок поведінки. Відмовлятися від усталених форм і методів педагогічної діяльності і діяти інноваційно, нестандартно, що є запорукою успішності у вихованні соціально активної особистості.