Повторити та узагальнити основні поняття спиртів, карбонових кислот, жирів; розширити уявлення працювати в групі. Формувати вміння аналізувати та робити висновки із життя. Закріпити навички розв'язувати задачі та вправи різних типів
Урок з хімії 9 клас Узагальнення по темі: “Спирти. Карбонові кислоти. Жири”
Номер слайду 2
Девіз нашого уроку: “Навчаємось не заради школи, а задля життя”. Сенека (давньоримський філософ)
Номер слайду 3
Цілі уроку: Повторити та узагальнити основні поняття спиртів,карбонових кислот, жирів; Розширити уявлення працювати в групі; Формувати вміння аналізувати та робити висновки; Закріпити навички розв’язування задач.
Номер слайду 4
Правила роботи в групах: Не перебивати один одного; Допомагати один одному; Поважати думку іншого; Уважно слухати іншого; Бути активним; Кожна думка має право на існування.
Конкурс 3 “Відгадай мене?” І – оцтова кислота ІІ – етиловий спирт ІІІ – жир
Номер слайду 8
Конкурс 4 “Ланцюжок” C2H6 → C2H4 → C2H5OH → CH3-COO-C2H5
Номер слайду 9
Конкурс 5 “Знавці задач” І – Обчисліть масу і кількість речовини етанолу та об’єм кисню (н.у.), що вступили в реакцію повного окиснення етанолу, якщо утворився карбон (IV) оксид об’ємом 896 л? ІІ – Стеаринова кислота повністю прореагувала з натрій карбонатом кількістю речовини 0,3 моль. Обчисліть маси продуктів реакції? ІІІ – Обчисліть масову частку етанової кислоти в розчині масою 300 г, якщо на його нейтралізацію витратили розчин калій гідроксиду масою 250 г з масовою часткою лугу 11,2 %?
Номер слайду 10
Відповіді: І – m(C2H5OH)=920 г; ע (C2H5OH)=20 моль; V(О2)=1344 л. ІІ – m(C17H35COONa)=183,6 г; m(CO2)=13,2 г; m(H2O)=5,4 г. ІІІ – w(C2H5СOOH)=12%.
Номер слайду 11
Правила техніки безпеки в хімічному кабінеті Не заходьте в клас у верхньому одязі. Працюй у кабінеті хімії обов'язково в халаті. Розпочинайте роботу тільки з дозволу вчителя. Виконуйте досліди відповідно до інструкції й тільки ті, які передбачені практичною або лабораторною роботою. Виконуйте досліди у чистому та непошкодженому посуді. Не їжте i не пийте у кабінеті xiмії. Не пробуйте речовини на смак. Нюхай усі речовини обережно, не нахиляйся над посудиною і не вдихай на повні легені, а спрямовуй до себе пару чи газ рухами руки. Обережно працюйте з кислотами та лугами. Речовини для роботи беріть тільки у визначених кількостях. Про yci неполадки повідомляйте вчителя. Після закінчення роботи приберіть своє робоче місце та обов'язково помийте руки з милом.
Номер слайду 12
Конкурс 6 “Випробуй свої знання” І – Взаємодія оцтової кислоти з основами: NaOH + фенолфталеїн + СH3COOH → CH3COONa + H2O ІІ – Дія оцтової кислоти на індикатори: СH3COOH + лакмус СH3COOH + метиловий оранжевий ІІІ – Взаємодія оцтової кислоти з солями: CaCO3 + СH3COOH → (СH3COO)2Ca + H2O + CO2
Номер слайду 13
Підсумок Я знаю… Я вмію… Я навчилася (навчився)… Я зрозуміла (зрозумів)… Визначення переможців!
Номер слайду 14
Домашнє завдання § 27 - 31 (повторити); Роб. зошит, Завдання 1-3 ст. 121; Підготувати рубрику: “Чи знаєте ви що…” І – жири…. ІІ – оцтова кислота… ІІІ – спирти…