"Sport in our life" a lesson for 7th form pupils

Про матеріал
Мета: Навчальна: - узагальнити та систематизувати знання з теми «Спорт»; - закріпити ЛО з теми; - практикувати учнів у читанні тексту з метою отримання максимально повного й точного розуміння всієї інформації, що в ньому міститься; Розвиваюча: - pозвивати мовні навички та стійкий інтерес до вивчення англійської мови; - розвивати навички аудіювання та читання, вміння працювати в групі; - поширювати світогляд учнів за допомогою мультимедійних засобів;
Перегляд файлу

 

Розробка уроку англійської мови у 7 класі на тему

«Спорт у нашому житті»

 

 

 

 

 

 

                                                                        Підготувала:

                                                                        учитель англійської мови

                                                                                                                                Кириченко Ольга Юріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку англійської мови у 7 класі на тему

«Спорт у нашому житті»

Мета:

Навчальна:

  • узагальнити та систематизувати знання з теми «Спорт»;
  •  закріпити ЛО з теми;
  •  практикувати учнів у читанні тексту з метою отримання максимально повного й точного розуміння всієї інформації, що в ньому міститься;

 

Розвиваюча:

  • pозвивати мовні навички та стійкий інтерес до вивчення англійської мови;
  •  розвивати навички аудіювання та читання, вміння працювати в групі;
  • поширювати світогляд учнів за допомогою мультимедійних засобів;

 

Виховна:

  • прищеплювати любов до спорту, здорового способу життя;
  • сприяти вихованню співпраці при колективній роботі.

 

Обладнання: книги, зошити, картки, медіа проектор, комп’ютер, екран, презентація.

 

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації вивченого.

 

Розвиток компетентностей:

  •           готовність до самоосвіти;
  •           інформаційна;
  •           комунікативна.

 

 

 

 

Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення.

1.Привітання

- Good morning, pupils. How are you? Today I’ll be your teacher of English. My name is Olga Yuriivna. Who is on duty today?

- Good morning. I’m on duty today…

2.Повідомлення мети та теми.

- Today we are going to have a very interesting lesson.

 At the beginning of our lesson let’s do this exercise. Name these sports and games. (слайд 1)

Now think and answer: what is this lesson about?  What us the theme? (Відповіді учнів).

 You are right. (Слайд 2)We continue our work at the theme “Sport”. Today we’ll revise the material of previous lessons, speak about sport in your life and find out new information.

So, let’s start.

3.Уведення в іншомовну атмосферу.

Answer my questions: (Слайд 3)

  • Do you like sport?
  • Do you prefer going in for sports or watching it on TV?
  • What kinds of sports are popular in Ukraine?
  • What national English sports do you know?
  • What is the main event in the world of sport now?

 

ІІ. Основний етап уроку.

1. Перегляд відеоролика (Відеоролик про Зимові Олімпійські ігри)

Обговорення ролику.

T: What winter kinds of sport did you see?

What emotions of the sportsmed did you see when they win? When they lose? And now look at the blackboard and read the statement: “Losers quit when they’re tired.  Winners quit when they’ve won.” Are you agree? Why? Why not?

 

2. Читання. Впр1 c.89 за підручником.

2.1.  Етап підготовки до читання.

- Lets  read the text about school competitions.

2.2. Етап читання.

2.3. Етап перевірки читання.

- read the statesmen after text and say if they are true or false.

 

3. Grammar.

3.1. Пояснення правил використання дієслів «play, go, do» .

Remember, do we ‘play football’, ‘go football’ or ‘do football’? (play football).

- Tell me, please, when we use play  (We use play with the ball games), go (We use go with sports ending in -ing), do  (We use do with other sports).

Play is used with ball sports or competitive games where we play against another person (Cлайд 4)

Go is used with activities that end -ing.  We go somewhere to do something.

 (Слайд 5)

 

Do is used for a recreational activity or an individual sports that you do in a gym and do not use a ball (Слайд 6)

 

3.2. Групова робота

Учні діляться на 3 команди за рядами. Перша команда заповнює колонку «play», друга – «go», третя – «do».

- Look at the screen, let’s divide sports into three columns. (Слайд 7)

(swimming, tennis, windsurfing, football, karate, aerobics, volleyball, basketball, judo, cycling, skateboarding, athletics)

play

go

do

tennis

football

basketball

volleyball

swimming

windsurfing

cycling

skateboarding

karate

aerobics

judo

athletics

 

3.3. Виконання тестів.

And now let’s do an exercise. Учні виконують тести (Додаток 1, вправа 2)

Exercise 2

1. Did you…… dancing yesterday?

a) do

b) play

c) go

2. I find……yoga to be very relaxing.

a) doing

b) playing

c) going

3. He likes to …………… a good game of chess from time to time.

a) do

b) play

c) go

4. I ………… rafting in the mountain river last holidays.

a) did

b) played

c) went

5. She will ……… gymnastics next month.

a) do

b) play

c) go

6. He ………… cricket for a local club.

a) does

b) plays

c) goes

7. He ………… sailing every week.

a) does

b) plays

c) goes

8. My friend…….martial arts last year.

a) did

b) played

c) went

 

Після виконання завдання учні обмінюються роботами з партнером та взаємоперевіряють виконання роботи. (Слайд 8, 9, 10).

 

4. Аудіювання

4.1. Завдання перед прослуховуванням тексту:

Т: - Now we’ll listen to the show and then you should answer my questions. Look at the screen and read the questions before listening, then we’ll come back to them. (Слайд 11)

 

1. What is the name of the show?

2. Are there good prizes on the show?

3. What are the prizes?

4. Who is the first player?

5. Is Fred the winner of a holiday to France?

6. Are the twins the winners of the third prize?

 

4.2. Прослуховування тексту.

4.3. Відповіді на запитання.

 

5. Говоріння:

T: - And look at the screen ian tell what the children can do. (Слайд 14)

(Відповіді учнів).

T: - The next task is to tell me what you can do about sport. (Слайд15)

(Відповіді учнів)

 

6. Гра.

T: - People of different ages are fond of sports and sport helps people to become strong. There are a lot of popular games. And now, let’s play. Please, guess what kind of sport it is.

  1. It is a game. Both men and women can play it. The players have a ball. They play the ball with their hands. There are 6 players in every team. (Volleyball) (Слайд 16)
  2. It is a very beautiful kind of sports. It gives the sportsmen strength, rhythm and grace. The sportsmen do some exercises or dance to the music. The sportsmen have beautiful costumes too.   (Figure-skating) (Слайд 17)

 

  1. This game is played in our country: at schools, universities and sports clubs. It was first played in the USA. The team has 5 players. They bounce the ball in the floor up and down with one hand. They try to throw the ball into the basket.                                                                               (Basketball) (Слайд 18)

 

  1. It is the most popular game in England and in our country. The players have a ball. The game lasts for 90 minutes. The players try to score a goal.                                                                                                    (Football) (Слайд 19)
  2. It is a game of two players. Each player starts with sixteen different playing pieces. They move the playing pieces on a board. The aim of the game is taking your opponent's king. (Chess) (Слайд 20)
  3. Some people think that it is a boring game, because it can last for five days. But I think that it is very interesting and intelligent. The players look wonderful in their white trousers and white shirts and jumpers. (Cricket) (Слайд 21)

g)  It’s a game played between 2 people or two pairs of people who use rackets. (Tennis) (Слайд 22)

h)  It’s a game for 2 teams of 11 players who use special sticks to hit a ball. (Hockey) (Слайд 23)

i) The sport of those who swim. (Swimming) (Слайд 24)

 

6.2. Підбиття підсумків гри.

Now count scores. Our game ended in …. The winner is the … team. Thank you. My congratulations! (Слайд 25).

 

ІІІ. Summing up.

1. Оцінювання.

- What marks do you think you diverse?

2. Summing up.

What did you know during the lesson?

Did you like it?

 

3. Homework.

Write down your homework! Вам необхідно буде заповнити словами з рамочки табличку і підготуватися до контрольної роботи. (Додаток 2)
The lesson is over.

I hope that all of you will go in for sports and will be healthy. I wish you to be the champions not only in for sports, but in your life. Goodbye! (Слайд 27)

 

 

 

 


Литература

  1. К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман. Happy English.ru: учебник англ.яз для 7 кл. общеобразоват. учрежд. – Обнинск: Титул, 2009.
  2. К.И.Кауфман, М.Ю.Кауфман. Книга для учителя к учебнику” Happy English.ru” для 7 кл. общеобразоват. учрежд. – Обнинск: Титул, 2009.
  3. Г.Л. Кубарьков, И.А. Тимощук. 1000. Сборник новых тем современного английского языка. – Москва: ЗАО «БАО-ПРЕСС», 2005.
  4. http://en.wikipedia.org

Методическая литература:

1. Английский с удовольствием. Enjoy English, учебник для 7 класса. М.З. Биболетова,  Н. Н. Трубанева, Изд-во Титул, 2010.

2. Поурочные разработки по английскому языку к УМК М. З. Биболетовой Enjoy English. Е. В. Дзюина, Москва, ВАКО, 2010.

3. Английский язык . Подготовка к ГИА-9 и ЕГЕ. М. А. Бодоньи , Изд-во ЛЕГИОН, Ростов – на Дону, 2012.

Интернет ресурсы:

www.englishteachers.ru

www.pedsovet.su

http://gifportal.ru

http://www.zavuch.info


Додаток 1

Name_______________ Surname___________________

Exercise 1

(swimming, tennis, windsurfing, football, karate, aerobics, volleyball, basketball, judo, cycling, skateboarding, athletics)

play

go

do

 

 

 

 

 

 

 

Exercise 2

1. Did you…… dancing yesterday?

a) do

b) play

c) go

2. I find……yoga to be very relaxing.

a) doing

b) playing

c) going

3. He likes to …………… a good game of chess from time to time.

a) do

b) play

c) go

4. I ………… rafting in the mountain river last holidays.

a) did

b) played

c) went

5. She will ……… gymnastics next month.

a) do

b) play

c) go

6. He ………… cricket for a local club.

a) does

b) plays

c) goes

7. He ………… sailing every week.

a) does

b) plays

c) goes

8. My friend…….martial arts last year.

a) did

b) played

c) went

 

 

 

 

Додаток 2

Домашнє завдання. 

Вам необхідно буде заповнити словами з рамочки табличку і підготуватися до контрольної роботи.

Game, inning, strokes, yard, round, pitch, board, track, metre, round, quarter, out, half, lap, down, length, ball, ring, field, puck, racket, stick, piece, paddle, gloves, bat, cleats, pads, cluds, move, match, point, set, mile, court, rink, table, course, field, ring, pool, saddle, suit.

 

Sports

Equipment

Where it takes place

Time, score, distance measurement

American Football

 

 

 

European Football

 

 

 

Tennis

 

 

 

Chess

 

 

 

Swimming

 

 

 

Horse-racing

 

 

 

Ice-hockey

 

 

 

Boxing

 

 

 

Volleyball

 

 

 

Motor-racing

 

 

 

Baseball

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
23 січня 2020
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку