Способи творення прислівників

Про матеріал
Ціллю створення розробки уроку є допомога вчителю вмотивувати усвідомлення учнями основних способів творення прислівників; формувати вміння визначати спосіб творення прислівників та утворювати прислівники самостійно, удосконалювати вміння здійснювати морфемний та словотвірний аналіз прислівників.
Перегляд файлу

Урок вивчення нового матеріалу

 

Тема. Способи творення прислівників.

Ціль: домогтися усвідомлення учнями основних способів творення прислівників; формувати вміння визначати спосіб творення прислівників та утворювати прислівники самостійно, удосконалювати вміння здійснювати морфемний та словотвірний аналіз прислівників; виховувати любов до природи.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал , кодоскоп, таблиця «Способи творення прислівників».

 

Хід уроку.

I.Актуалізація опорних знань учнів.

 

1.    Перевірка  домашнього завдання.

2.    Завдання учням.

-         Пригадайте способи творення слів. Наведіть власні приклади.

 

II.Повідомлення теми та мети уроку.

 

III.Мотивація навчальної діяльності школярів.

 

-         Доведіть чи спростуйте твердження.

image

-         Яких знань не вистачало дітям?

 

IV.Опрацювання нового матеріалу.

1.   Пояснення вчителя з використанням таблиці «Способи творення прислівників».

Способи творення прислівників

Первинні прислівники: тут, там, тоді, сюди, де, куди, коли, скрізь, як, досі, доки, поки.

image

 

image

 

2.   Практична робота.

 

-         Прочитайте спроектований на екран текст, визначте його тему та головну думку.

-         Випишіть прислівники, вкажіть їх спосіб творення.

 

image

V.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота з підручником. Виконання вправи 377. 2.Тренувальні вправи.

 

Завдання    І:       з’ясувати способи    творення   поданих    нижче прислівників.

Угору, вдвоє, наполовину, дбайливо, гаряче, сьогодні, миттю, часто-густо, по-батьківськи, обіруч, внічию, навприсядки.

 

Завдання ІІ: від поданих нижче прислівників утворити зменшенопестливі прислівникові форми. З’ясувати , від яких прислівників можливе утворення таких форм.

 

Глибоко, мало, близько, високо, далеко, помалу, осьде, тут, вогко.

 

Завдання ІІІ: вмотивувати відмінність прислівників від однозвучних з ними іменників, прикметників, числівників і займенників з прийменниками, скласти речення з поданими словосполученнями.

 

Працювати удвох – у двох відрах.

Стояти скраю – з краю вічної мерзлоти.

Востаннє перечитати – в останнє число місяця.

Покладатися на пам’ять – вивчити вірш напам’ять.

 

Завдання ІV: замінити словосполучення прислівниками. Скласти 4 – 5 речень з прислівниками. Визначити спосіб творення прислівників.

 

Зразок: кожного понеділка – щопонеділка. Щопонеділка ми ходимо на екскурсії.

 

З далеких країн, з усіх місць, кожного разу, українською мовою, в три рази, не зовсім прокинувшись, не розміркувавши, дуже розсердившись, всупереч кому-, чому-небудь, з певним наміром.

 

Для довідок: навмисно, наперекір, завжди, спересердя, здалеку, зопалу, повсюду, згарячу, по-українському, втроє, спросоння.

 

 

 

VI.Підбиття підсумків уроку.

 

Гра «Хто швидше».

Клас ділиться на дві команди. І команда утворює прислівники префіксальним способом, ІІ – суфіксальним.

 

image 

 

image 

 

VII.Домашнє завдання.

 

Написати  твір-мініатюру «Мій робочий день», використавши слова звечора, щоразу, щодня, вранці, швидко, відразу, день у день, опівдні, дружно, ввечері.

 

VIII.Рефлексія ( осмислення результатів уроку).

 

ü Що ви навчилися на цьому уроці?

ü Що сподобалося, а що не сподобалося на уроці?

ü Що найбільше запам’яталося ?

 

pdf
Додано
29 липня
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку