Природознавство. 5 клас.
Урок № ______від________________
Тема: Види зображення Землі. Масштаб, його види.
Мета уроку:
Знаннєвий компонент
Познайомити учнів з різними способами зображення Землі, розкрити їх відмінності та значення; опрацювати поняття «масштаб», пояснити значення масштабу в створенні карт.
Діяльнісний компонент
навчити працювати з різними видами масштабу, визначати географічні об’єкти на географічних картах, показувати їх глобусі тана картах, знайти материки та частини світу;
Ціннісний компонент
формувати науковий світогляд, розвивати пам’ять та логічне мислення, навички пошукової діяльності на уроці, виховувати любов до своєї країни.
Очікувані результати: учні називають способи зображення Земл та географічних об’єктів і, вказують материки та частини світу; користуються масштабом при обчисленні задач; показують на глобусі та географічній карті материки, частини світу, гори, річки, рівнини, моря, океани.
Обладнання: підручники, фото, картки із зображенням умовних знаків, глобус, креслярське приладдя.
Хід уроку:
I. Організаційний момент( готуємось до космічної подорожі)
II. Актуалізація опорних знань і вмінь
IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
Як можна зобразити Землю? Що таке глобус? Що таке карта? Що таке план? Що таке умовні знаки? Що таке числовий та іменований масштаб?
Наведіть приклади ситуацій, коли є необхідність скористатися планом, картою..
Практичне завдання:
V. Закріплення вивченого матеріалу
Закінчіть формулювання висновку: «Чим більший масштаб, тим місцевість зображена...».
VI. Підсумок уроку
• Для того щоб зобразити великі території на аркуші паперу, користуються масштабом. Масштаб показує, у скільки разів відстань на плані менша, ніж на місцевості.
• Розрізняють числовий, іменований і лінійний масштаб.
• За допомогою масштабу створюють мапи.
VII. Домашнє завдання
• Опрацювати текст параграфа.
• Побудувати план своєї кімнати ( дома).
• Скласти питання для учнів в роботі з фізичною картою України