Стаття. Ефективний метод вивчення української літератури у 9 класі. Кросенс- асоціативна головоломка нового покоління

Про матеріал
У статті можна знайти методичні рекомендації та приклади кросенсів - ефективного методу вивчення української літератури у 9 класі, який дозволяє розширити розуміння текстів і розвинути аналітичні та літературознавчі навички учнів.
Перегляд файлу

Творчий проєкт вчителя української мови і літератури

Кушніренко Інни Віталіївни

 

Ефективний метод вивчення української літератури у 9 класі.

 

Кросенс- асоціативна головоломка нового покоління

Мета проєкту:

-         розвивати навички презентації творчої діяльності;

-         розвивати вміння структурувати, аналізувати та впорядковувати інформацію;

-         виховувати любов до читання.

Функції та завдання проєкту:

 - навчальна (сприяє засвоєнню навчального матеріалу);

 - мотиваційна (забезпечує інтерес до навчальної теми);

 - комунікативна (створює мікро і макродіалоги між різними учасниками навчального процесу – учителем, учнями, підручником тощо);

- соціальна (пояснює причини і закономірності певного явища, його елементи, протиріччя тощо).

Кросенси - це ефективний метод вивчення української літератури у 9 класі, який дозволяє розширити розуміння текстів і розвинути аналітичні та літературознавчі навички учнів.

Способи застосування кросенсів на уроках української літератури.

-         Компаративний аналіз текстів: Порівнюйте два або більше тексти, наприклад, поетичні твори різних авторів, які вивчаються в класі. Учні мають виділити схожість  та відмінність у структурі, стилістиці, тематиці та інших аспектах.

-         Вивчення стильових особливостей: Застосовуйте кросенси для дослідження стильових елементів у літературних творах. Діти можуть виявляти вживання метафор, аналізувати образи та алегорії у текстах.

-         Аналіз персонажів та їх розвитку: Виберіть два твори, де є схожі або контрастні персонажі. Учні можуть порівнювати їх характери, зміни, які відбуваються в персонажах протягом сюжету.

-         Тематичний аналіз: Досліджуйте твори, які мають спільну тематику або ідею. Учні можуть аналізувати, як різні автори розглядають одну і ту саму тему у своїх творах.

-         Порівняльний аналіз жанрів: Досліджуйте різні літературні жанри, наприклад, поезію і прозу, драму і оповідання. Порівнюйте структуру, стиль і засоби виразності цих жанрів.

-         Дослідження історичного та культурного контексту: Розгляньте, як історичний та культурний контекст вплинув на створення літературних творів. Порівнюйте твори різних епох або під час важливих історичних подій.

-         Дискусії та аргументація: Організуйте класні дискусії, під час яких учні застосовують аналіз текстів для аргументації своїх точок зору щодо теми або структури твору.

-         Творче завдання: Запропонуйте учням створити власний твір, використовуючи стиль або тему іншого автора, з урахуванням виявлених схожостей та різниць.

-         Порівняльний аналіз перекладів: Якщо ви вивчаєте переклади літературних творів, порівнюйте різні переклади і обговорюйте, як перекладачі передали авторський стиль та сенс.

 

Способи читання кросенсів

Кросенси можна застосовувати як на класних уроках, так і під час домашніх завдань, щоб розширити розуміння та аналітичні навички учнів у галузі української літератури.

Приклади

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Боженко Алевтина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2.  Sasha
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бокєєва Анна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
12 червня
Переглядів
130
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку