Творчий проєкт вчителя української мови і літератури
Кушніренко Інни Віталіївни
Ефективний метод вивчення української літератури у 9 класі.
Кросенс- асоціативна головоломка нового покоління
Мета проєкту:
- розвивати навички презентації творчої діяльності;
- розвивати вміння структурувати, аналізувати та впорядковувати інформацію;
- виховувати любов до читання.
Функції та завдання проєкту:
- навчальна (сприяє засвоєнню навчального матеріалу);
- мотиваційна (забезпечує інтерес до навчальної теми);
- комунікативна (створює мікро і макродіалоги між різними учасниками навчального процесу – учителем, учнями, підручником тощо);
- соціальна (пояснює причини і закономірності певного явища, його елементи, протиріччя тощо).
Кросенси - це ефективний метод вивчення української літератури у 9 класі, який дозволяє розширити розуміння текстів і розвинути аналітичні та літературознавчі навички учнів.
Способи застосування кросенсів на уроках української літератури.
- Компаративний аналіз текстів: Порівнюйте два або більше тексти, наприклад, поетичні твори різних авторів, які вивчаються в класі. Учні мають виділити схожість та відмінність у структурі, стилістиці, тематиці та інших аспектах.
- Вивчення стильових особливостей: Застосовуйте кросенси для дослідження стильових елементів у літературних творах. Діти можуть виявляти вживання метафор, аналізувати образи та алегорії у текстах.
- Аналіз персонажів та їх розвитку: Виберіть два твори, де є схожі або контрастні персонажі. Учні можуть порівнювати їх характери, зміни, які відбуваються в персонажах протягом сюжету.
- Тематичний аналіз: Досліджуйте твори, які мають спільну тематику або ідею. Учні можуть аналізувати, як різні автори розглядають одну і ту саму тему у своїх творах.
- Порівняльний аналіз жанрів: Досліджуйте різні літературні жанри, наприклад, поезію і прозу, драму і оповідання. Порівнюйте структуру, стиль і засоби виразності цих жанрів.
- Дослідження історичного та культурного контексту: Розгляньте, як історичний та культурний контекст вплинув на створення літературних творів. Порівнюйте твори різних епох або під час важливих історичних подій.
- Дискусії та аргументація: Організуйте класні дискусії, під час яких учні застосовують аналіз текстів для аргументації своїх точок зору щодо теми або структури твору.
- Творче завдання: Запропонуйте учням створити власний твір, використовуючи стиль або тему іншого автора, з урахуванням виявлених схожостей та різниць.
- Порівняльний аналіз перекладів: Якщо ви вивчаєте переклади літературних творів, порівнюйте різні переклади і обговорюйте, як перекладачі передали авторський стиль та сенс.
Способи читання кросенсів
Кросенси можна застосовувати як на класних уроках, так і під час домашніх завдань, щоб розширити розуміння та аналітичні навички учнів у галузі української літератури.
Приклади