Стаття на тему: "Використання мультимедійних презентацій"

Про матеріал
Стаття на тему: "Використання мультимедійних презентацій" призначена для розвитку здібностей учнів
Перегляд файлу

Використання мультимедійних презентацій на уроках теоретичного навчання з професії «Кухар кондитер»

Труш Іванна Іванівна

викладач професійно-теоретичної підготовки

На перший погляд для простої людини предмет «Технологія приготування їжі з основами товарознавства» та інноваційні технології поняття несумісні здавалося б що може бути спільного між комп’ютером та кулінарією. Дійсно, відкриваючи посібник по технології приготування їжі з основами товарознавства, нічого подібного ми там не знайдемо. Але це не так.

На мій погляд, комп’ютер дає можливість кожному вчителю підготуватися до уроку починаючи з планування і закінчуючи різними демонстраційними  матеріалом, при цьому використовуючи мультмедії. Я вважаю, що сучасне викладання вже неможливе без використання інноваційних технологій, то як це захоплює учнів більше ніж звичайний урок, допомагає звільнити час на розв’язання більш суттєвих задач, робить урок яскравим, наочним, незвичайним. Тому з ціллю удосконалення методики викладання мені довелося познайомитися  з прогресивними формами і методами навчання для створення інтегрованих уроків. Учні займаються розробкою методичного матеріалу, який дозволяє використовувати  його на своїх сучасних уроках.

Метод кейсів (case study) – метод навчання призначений для  вдосконалення навиків та одержання досвіду в відборі та вирішенні проблем, осмислення деталей описаних в ситуації, прийняття рішень, слухання і розуміння інших людей – навики групової роботи. Метод засновано на навчанні шляхом рішення конкретних задач – ситуацій.

Мета методу – спільними зусиллями групи учнів проаналізувати ситуацію, яка виникає і виробити практичне рішення.

Сьогодні цей метод широко використовують для проведення теоретичних занять в кулінарії та кондитерській справі.

Використання методу case-stady в навчанні учнів дозволяє підвищити пізнавальний інтерес до матеріалу що вивчається, сприяє розвитку дослідницьких та творчих навиків прийняття рішень.

Відмінною особливістю методу  є складання проблемної ситуації

на основі фактів з реального життя. І так в case-study складено учбові конкретні завдання з метою детальної розробки їх на уроках. При цьому учні навчаються діяти в команді, проводити аналіз і використовувати його в навчальному процесі. Акцент навчання переноситься не на оволодіння готовими знаннями, а на співтворчість  учня і викладача.

 Результатом використання методу є не тільки знання а й навики професійної діяльності.

 В методі case-study зникає класичний дефект традиційного навчання пов'язаний з «сухістю», не емоційністю викладеного матеріалу – емоцій творчої конкуренції і навіть боротьби в цьому методі так багато, що добре організоване обговорення кейса нагадує театральний спектакль. Метод кейса – інструмент, що  дозволяє застосовувати теоретичні знання до рішення практичних задач. Метод сприяє розвитку в учнів самостійного мислення, уміння вислуховувати і враховувати альтернативну точку зору, аргументовано висловлювати свою. Метод завойовує позитивне відношення зі сторони учнів забезпечуючи засвоєння теоретичних положень, він впливає на професіоналізацію учнів, формує інтерес і позитивну мотивацію по відношенню до навчання.

До переваг методу можна віднести:

  • Використання принципів проблемного навчання
  • Одержання навиків роботи в команді
  • Одержання навиків презентації

Цей метод вимагає підготовленості учнів, наявність в них навиків самостійної роботи.

 Метод кейсів використовують в органічному єднанні з методом “Confetti”, який закладає в учнів обов’язкові нормативні знання

Відкритий урок теоретичного навчання на тему: «Класифікація тіста, коротка характеристика. Замішування тіста, характеристика способів замісу тіста» з елементами  розподілу  учнів на дві команди «Пекарі» та «Кондитери», під час якого учні досліджували історію виникнення хліба, переглядали фрагменти відеороликів приготування дріжджового тіста опарним та безопарним способом, використання методу «Тест так — ні» розгадували кросворди.

Відкритий урок теоретичного навчання на тему: «Способи розпушування тіста: механічний, хімічний, біологічний. Процеси, що відбуваються при різних способах розпушування”під час уроку використовувалася презентація в якій були висвітлені всі питання, тестові завдання, учні давали відповідь на поставлені питання у вигляді методу «Гірлянда питань».

                                                                           Література

  1.                     Пометун О. І.  Енциклопедія інтерактивного навчання. – К.: А.С.К., 2007.
  2.                     Робота з мультимедійною дошкою/ упоряд. В. Лапинський. – К.: Шк. світ, 2008. – 112 с.
  3.                     О. Поліщук Сучасний урок // Завуч. – 2008. - № 33 (363) – с. 9 – 13
  4.                     І. Білоус Професіоналізм вчителя. Планування та організація методичної роботи // Завуч. – 2009. - № 1 (367) – с. 33 – 38
  5.                     Мультимедіа на уроці./ Рекомендації до підготовки, написання і оформлення методичної розробки

 

 

docx
Додано
9 листопада 2022
Переглядів
235
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку