Портрет дитини покоління Z очима вчителя.
«Якщо ти хочеш , щоб твоє дитя було розумним, поклади під подушку книжку, якщо роботящим, поклади інструменти», - такі слова говорила мамі бабуся. А мама – мені, коли народилась моя донька. І не лише мені. Я не послухала, бо вважала, що це якісь забобони, пережитки історії. Та сьогодні, коли дивлюсь на своїх учнів, то переконана, що їм усім під подушку поклали смартфони, настільки вони однакові. Ці діти їдять, сплять, навчаються, не випускаючи з рук мобільний пристрій. Яка вона, дитина покоління Z? Залежні від гаджетів (у чому є і плюси й мінуси). Вони черпають неймовірно надмірну кількість інформації, яку інколи не можуть правильно відфільтрувати. Вони інколи не помічають світ навколо себе й життя в цьому світі. Такі діти еволюційно вчаться тому, щоб усе швидко схоплювати, але часто це роблять поверхово, не заглиблюючись. Такі діти обмежені увагою батьків, так як ті або на роботі, або також губляться в смартфонах, як і їхні нащадки. Такі діти часто замкнені, закриті. Від їх батьків часто можна почути: «Моя дитина нічого не хоче». Але вони ж , діти, з гордістю повідомляють . яких вершин досягли в комп’ютерному світі. І вони там, бо їм то ближче. Такі діти не вміють користуватися бібліотекою, вони не читають книг, не насолоджуються дотиком до їх сторінок, не пірнають з головою у світ книжкових героїв. Вони не здатні співпереживати. У них немає героїв, які могли б своїм прикладом учити їх моральним засадам людства. Сучасні герої - яскраві , веселі, але здебільшого порожні. Такі діти часто піддаються впливу інших, не маючи своєї думки, упевненості в собі. Їх психіка не стійка, вони схильні до агресії. Та в той же час вони доволі творчі, винахідливі, амбітні, цінують гроші, любов, кар’єру. Рівень IQ у них 115 і вище. Вони встигають все і скрізь. Прагнуть виділятись і відмовляються від непрактичних речей. Досить швидко працюють і обробляють інформацію(система лайків і посилань). Вони інші. Думають про майбутнє й надають перевагу здоровому способу життя. Не схильні до субординації, вимагають рівності та будувати з дорослими партнерські стосунки. Пошук – це те, що вміють найкраще. Якщо їм цікаво, працюють без відпочинку. Їхні почуття – це смайлики й статуси. А текст, фото, відео – головні враження. Та за ними майбутнє.