Інклюзивна освіта (з досвіду роботи)
Інклюзивна освіта — це така освіта, що ґрунтується на принципі забезпечення дітей знаннями та на праві здобуття знань. Це передбачає навчання дитини з особливими потребами в умовах загальноосвітнього закладу або у спеціальному навчальному закладі (навчально-реабілітаційному центрі).
Інклюзивна освіта ґрунтується на 5 основних моментах:
Реалізація інклюзивної освіти має такі завдання:
1.Організувати таким чином навчально-виховний процес, щоб задовольнити освітні потреби дітей з особливими потребами.
2.Розробити систему навчання доступною для дітей з особливими освітніми потребами.
3.Створити позитивний та спокійний клімат у класі.
В основі практики інклюзивного навчання лежить ідея індивідуального підходу до кожного учня, отже, навчання має бути організоване таким чином, щоб задовольнити освітні потреби дитини, що має будь-які вади.
Як вчитель зарубіжної літератури в інклюзивній освіті, я ставлю перед собою завдання:
- формування розвитку самостійної, творчої особистості;
- стимулювання інтересу до читання ;
- формування відчуття краси та виразності художнього слова;
- плекання вміння сприймати прекрасне, творити власну особистість його засобами;
- сприяння виробленню естетичних смаків, поглядів і уподобань учнів;
- розвиток умінь сприймати літературний твір як явище мистецтва у єдності його змістових та формальних особливостей;
- формування читацької культури; т
- підвищення загального рівня культури учнів як повноправних членів соціуму та активних учасників соціальних процесів;
- виховання в учнів поваги до національної культури та інших етнокультурних традицій;
- виховання поваги до книги, до художнього твору, що є унікальною одиницею передачі інформації.
Використовую певну модель в інклюзивних класах.
Скажи мені – і я забуду.
Покажи мені – і я запам’ятаю.
Дай зробити – і я зрозумію.
Якщо зрозуміти, що навчання в інклюзивних класах – це не лише передача знань, а й творчий процес взаємин між учителем та учнями, то, створюючи в класі атмосферу визнання і підтримки, таким чином, формуємо у дітей з особливими освітніми потребами позитивне ставлення до навчання.