Тема: Позакласне читання №2 Г.К. Андерсен. «Непохитний олов’яний солдатик». Утвердження сили кохання і відданості у казці

Про матеріал

Позакласне читання №2

Г.К. Андерсен. «Непохитний олов'яний солдатик». Утвердження сили кохання і відданості у казці

Перегляд файлу

Тема: Позакласне читання №2

Г.К. Андерсен. «Непохитний олов’яний солдатик». Утвердження сили кохання і відданості у казці

Мета:

навчальна: поглибити знання про особливості літературної казки, здійснити аналітичне дослідження тексту;

 розвивальна: розвивати навички вдумливого читання, характеристики літературних образів, формувати вміння висловлювати враження і власне ставлення до подій твору; вміння оцінювати вчинки казкових персонажів;

виховна: виховувати інтерес до читання, моральні якості;

формувати компетентності:

спілкування державною мовою – участь у обговоренні подій твору та вчинків героїв;

соціально-громадянська – визначати проблеми обов'язку, добра і зла;

предметна – читати, здійснювати пошукову діяльність, розширювати словниковий запас;

ініціативність – презентувати власні ідеї, використовуючи доцільні мовні засоби.

Тип уроку: комбінований, урок-подорож.

Обладнання: мультимедійна презентація, ілюстрації до казки, аудіосупровід.

 

                                                                 Із дійсності якраз і виростають найчудовіші казки

         Г.К. Андерсен

Хід   уроку

І. Організаційний момент

Слово вчителя.

Сьогодні ми продовжимо мандрівку по чудовій країні Данії і знайомство з та її почесним громадянином, Королем Казок – Г.К. Андерсеном, героями його казки «Непохитний олов’яний солдатик».  

За кілька хвилин ми опинимося в чудовому світі казок, закрийте очі.

                                   (звучить чарівна музика)

( Поява Оле-Лукойє)

Добрий день діти! Ви впізнали мене? Хто я?(Очікувана відповідь: Оле-Лукойє).

Ніхто на світі не знає стільки казок, як я. У мене є дві парасольки: чорна і кольорова. Хто пам'ятає, навіщо вони мені потрібні? ( Кольорова парасолька Оле-Лукойє розкриває над слухняними дітьми, і їм усю ніч сняться казки, а інша парасолька – чорна – над неслухняними, і вони сплять без сновидінь.)

Сьогодні я приніс завдання, щоб перевірити ваші знання та дізнатися сподобалися вам казки Ганса Крістіана Андерсена.

 

 

ІІ. Оголошення теми, мети, задач уроку.

Щоб наблизитися до розуміння казки «Непохитний олов’яний солдатик», яка побачила світ у 1838 році перед Різдвом, дамо характеристику її персонажам та попрацюємо над змістом твору, поговоримо про такі цінності як обов’язок, добро і зло, щастя і доля.

Працювати будете в групах. Виберіть відповідального для запису зароблених балів. (Вчитель видає оціночні листи)

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Розминка (відновлюємо біографію митця)

1. Країна – батьківщина казкаря. ( Данія).

2. Назва міста, в якому народився Андерсен. ( Оденсе).

3.  Професія матері Андерсена.  (Праля).

4. Професія батька Андерсена.  (Чоботар).

5. Кому присвятив Андерсен казку «Непохитний олов’яний солдатик? (Батькові).

6. До якого свята митець видавав нову книжку ? (Різдво).

7. Назва першої збірки казок Андерсена. («Казки для дітей»).

8. Улюблена гра Андерсена (ляльковий театр)

9.  Скільки казок написав казкар ? (158)

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

   1.  Робота зі змістом казки. Постановка проблемного питання:

     -    Чи перемогло добро в казці «Непохитний олов’яний солдатик»?

    Вашим домашнім завданням було переказувати казку та скласти план. Такий план склала і я, але щось трапилось , мабуть втрутився чорний гном, і переплутав мій план. Допоможіть мені виправити помилку.

2. Встановіть правильну послідовність. Створення анімаційного ролика за допомогою ілюстрацій та цитат з тексту до кожного кадру.

1. Олов’яний солдатик падає з вікна.                      (4) 

2. У шлунку риби.                                                     (7)

3. Чудовий палац і  маленька дама.                         (2)

4. Гном з табакерки погрожує солдатику.              (3)

5. Небезпечні пригоди солдатика.                           (4,5,6)

6. Трагічна загибель солдатика і балерини.            (8)

http://www.bankreceptov.ru/pic/skazki-0203.jpg7. Подарунок хлопчикові на день народження          (1)

http://vseskazki.su/images/and/stojkij-olovyannyj-soldatik/img_01.jpghttp://www.bankreceptov.ru/pic/skazki-0202.jpg 

 

 

 

 

 

 

http://www.bankreceptov.ru/pic/skazki-0205.jpghttp://www.bankreceptov.ru/pic/skazki-0206.jpghttp://www.bankreceptov.ru/pic/skazki-0207.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

C:\Users\USER\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.MSO\3DC45F04.tmp

 

3. «Схарактеризуй героя казки за портретом». Робота з текстом.

 

-         Як ви охарактеризуєте солдатика? Балерину?

Перше сонечко олов’яний солдатик ( с. 91)

 

-              Замість промінчиків напишіть слова і словосполучення, які характеризують олов’яного солдатика.

Друге сонечко– балерина  (с. 91)

-              Замість промінчиків напишіть слова і словосполучення, які характеризують балерину.

Знайдіть спільні ознаки між героями.

Висновок: Отже, солдатик і балерина обоє були непохитними, мовчазними, були здатні на високе почуття кохання.

У всіх випробуваннях він ні в чому не зраджує собі: він тримається стійко, як годиться справжньому солдатові.

  1. Бесіда:

-         Чи було кохання героїв взаємним? Як автор підводить нас до цієї думки? (Балерина полинула в вогнище за солдатиком і згоріла з ним).

-         Що залишилося від двох героїв після того, як вони згоріли? Чому саме ці предмети?

-         Символом чого є серце і троянда в житті сучасних людей? ( Кохання і краси)

5. Вирішення ключового питання. «Займи позицію».

-           Чи щасливий кінець у казки ? ( І так і ні ) Чому ?

-         Давайте звернемо увагу на назву твору, чому саме так назвав свій твір автор? Чи не бачите ви в ньому  ще якесь значення?

У цій казці подвійний зміст :

Непохитність - вміння впевнено стояти на одній нозі.

І другий – непохитність  - це сила духу.

Події в казці дитячі, а почуття справжні, гідні поваги. І читач разом з олов'яним солдатиком долає, перемагає в собі слабкість. Душа очищається, стає сильнішою.

-         Непохитність – стійкість, непорушність, впевненість, нездоланність, міцність, твердість, незмінність, незламність.

-         Чи можемо ми сказати, що добро в цій казці перемогло зло?

-         (Так, бо заздрісного гнома ніхто не поважає і не пам’ятає, а серце і троянда залишилися символом кохання і краси.) 

6. Фікультхвилинка.

V. Узагальнення та систематизація знань.

1. Робота з текстом .

- Яким зображено світ людей у казці?

- Хто в казці уособлює зло?  Чому?

(Пояснення про злих гномів, які живуть у кожній людині).

 

2.Тема казки – розповідь про історію трагічного кохання непохитного олов’яного солдатика і балерини.

Ідея – 1)  добро перемогає зло, бо заздрісного гнома ніхто не поважає і не пам’ятає, а серце і троянда залишилися символом кохання і краси;

 2) утвердження сили кохання й відданості, бо справжні почуття не піддаються дії злих гномів, а кохання – вічне.

Головна думка – людина не повинна втрачати мужності і сміливості заради досягнення свого щастя. Щастя може бути скороминущим, як у солдатика, але він сміливо витримав усі випробування долі і мужньо впорався з усіма перешкодами.

 

VІ. Рефлексія класу.

 «Кошик».  

Як завжди, ми беремо з уроку певний багаж знань.

– Що після сьогоднішнього уроку ми покладемо собі  у кошик, а що – викинемо на смітник?

Егоїзм, любов, доброта, корисливість, жертовність, жорстокість, мужність, стійкість, бездушність, лінощі, справедливість, милосердя, відданість.

 

Казкар вважав, що навіть дрібні предмети чи іграшки здатні передати великі почуття, торкнутися будь-якої душі, розтопити лід, зародити кохання… І доказом є казка «Непохитний олов’яний солдатик».

Рольова гра. «Чарівний стілець».

Слово вчителя. Ми знаємо, що непохитний олов’яний солдатик і балерина жодного разу не поговорили.

-         Якби їм випала така нагода, щоб вони сказали один одному?

-         Від імені героїв казки поділіться їхніми думками.

 

 

VІІ.  Рефлексія

Сьогодні я дізнався…

Було цікаво…

Було складно…

Я зрозумів (-ла), що…

Тепер я зможу…

Я навчився (-лася)…

У мене вийшло…

Я зміг / змогла…

 

Оле-Лукойє:. Наша подорож сторінками казки закінчилася. Ви молодці, справилися з усіма завданнями, а на згадку про солдатика і балерину я вам дарую сердечка як символ кохання і краси. Будьте і ви красивими як зовні, так і душею.

І хоч сьогоднішня наша незвичайна подорож закінчилася, але найказковіший письменник з вами не прощається, з вами залишаються його чудові історії, які вчать нас бути добрими, самовідданими, відданими, вчать любити близьких людей.

 

VІІІ. Домашнє завдання. Прочитати казку «Чарлі і шоколадна фабрика»

 

Використані джерела

  1. https://naurok.com.ua/urok-g-k-andersen-nepohitniy-olov-yaniy-soldatik-129845.html
  2. https://vseosvita.ua/library/embed/01008pow-fa4d.pptx.html

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 березня
Переглядів
31
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку