Бінарний урок із математики та географії для учнів 6 класу
Тема: Узагальнюючий урок «Масштаб і його використання»
Мета: освітня- узагальнити і закріпити знання учнів із теми,повторити «відношення величин», перевірити вміння застосовувати поняття «масштаб» у практичній діяльності, формувати вміння працювати з картою , вміння працювати командою.
розвиваюча – розвивати спостережливість, логічне мислення, математичні здібності, увагу, пам’ять, уяву, приймати рішення,уміння працювати з джерелами географічної інформації.
виховна- виховувати любов до рідного краю, інтерес до природи та історичних та архітектурних пам’яток України, дружні стосунки, взаємодопомогу , повагу один до одного.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Форма уроку: урок-подорож.
Обладнання: фізична карта України, фото краєвидів Карпат, географічні атласи, циркуль ,лінійка.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Доброго дня! Сьогодні , діточки у нас урок –подорож , і подорожувати ви будете командами . Для поділу вас на команди прошу відгадати загадку . Вершина гори Карпат це мила пухнаста тваринка.( Хом’як). Об’єднюємо учні у групи .
ІІ. Оголошення теми й мети уроку.
Діточки , для того ,щоб дізнатися тему сьогоднішнього уроку вам треба розв’язати дані вправи , кожна група отримує завдання і перші три групи , що швидше дадуть відповідь отримують ще додаткові бали.
Гра «Склади слово»
Виконавши усно вказані дії і розмістивши відповіді в порядку зростання.
2 • 0,2 м
2,1 • 3 т
0,5 : 0,2 ш
13,5 : 0,9 б
13,4 – 2,5 а
0,76 + 0,34 с
3,5 : 7 а
Відповідь: масштаб
ІІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
Дайте відповіді на запитання: (Предмет географія)
Визначати своє місцезнаходження відносно сторін горизонту та навколишніх предметів.
Зображення умовними знаками і в масштабі великої території або всієї планети.
Величина, яка показує, в скільки разів відстань на карті менша за відстань на місцевості.
Числовий, іменований та лінійний.
(Предмет математика)
1. Наведіть означення відношення двох чисел.
(Відношенням двох чисел називається їх частка)
2. Що називається відсотком від будь-якої величини?
( Відсотком від будь-якої величини називається одна сота її частини)
3. Що ви знаєте про прямокутник ?
( Прямокутник геометрична фігура у якої усі кути прямі , а протилежні сторони рівні)
4.Що ви знаєте про квадрат?
(Квадрат геометрична фігура у якої усі кути прямі , а сторони рівні)
5.Як знайти площу прямокутника та квадрата?
S = a*b( прямокутник) S=a*a(квадрат)
6.Чому дорівнює пройдений шлях, якщо відомі швидкість та час?
(Так як S = v t, то t = S : v)
Діти , де на вашу думку використовується масштаб?
ІV. Навчальна та пізнавальна діяльність учнів.
Порахуй площу
Кожна команда отримає листок з даним завданням , де потрібно обчислити площу всіх приміщень та площу квартири.
Для нормального відпочинку людині потрібно не менше 8 кв. м площі. Туристичне бюро у Львові запропонувало квартиру, але забуло вказати її метраж . У рекламній листівці ми знайшли тільки план квартири, виконаний у масштабі 1 : 200.
Завдання
Перевіряємо правильність виконання завдання.
Розміри приміщень на плані
|
Розв’язання (масштаб 1:200) |
Площа |
Вітальня |
||
а = 3 см b = 2,5 см |
а = 3*200=600см=6м b = 2,5*200= =500см=5м |
S = 5*6 = 30 кв.м |
Спальня та передпокій |
||
а = 2 см b = 1,5 см |
а = 2*200=400см=4м b = 1,5*200= =300см=3м |
S = 4*3 = 12 кв.м S = 4*3 = 12 кв.м |
Кухня |
||
а = 2 см b = 2 см |
а = 2*200=400см=4м b = 2*200= =400см=4м |
S = 4*4= 16 кв.м |
Ванна |
||
а = 1 см b = 1,5 см |
а = 1*200=200см=2м b = 1,5*200= =300см=3м |
S = 2*3= 6 кв.м |
Комора |
||
а = 2 см b = 0,5 см |
а = 2*200=400см=4м b = 0,5*200= =00см=1м |
S = 4*1= 4 кв.м |
Всього |
- |
S = 80 кв.м |
Розв’яжи кросворд
КРОСВОРД
1 |
|
|
|
|
|||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
4 |
|
|
|
|
|
||||||
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|||||
7 |
|
|
|
|
|
||||||
1.Тисячна частина кілометра. (метр)
2.Прилад для вимірювання широти. (астролябія)
3. Десять міліметрів це один… (сантиметр)
4.Лінійка або таблиця з поділками. (шкала)
5.Загальногеографічна багато аркушева карта великого масштабу. (топографічна)
6. Напрям або об’єкт. (азимут)
7.Німецький географ, який створив глобус «Земне яблуко». (Бехайм)
Географічно-математична подорож
Учитель . Діти, напередодні уроку ви отримала випереджувальне інформаційно-географічне завдання, відповідно до маршруту нашої подорожі, котра бере свій початок з нашого рідного міста Львова.
Маршрути подорожі :
Прийом «Мандрівка»
(Інформаційно-географічні повідомлення учнів про міста, зазначені у маршрутних листах)
Надаємо слово учасникам кожної туристичної групи (по черзі).
Молодці. У кожного з вас на парті лежить інформаційний лист, у якому зазначений маршрут подорожі. Розгорніть атласи. За допомогою циркуля та лінійки визначте відстань між містами на географічній карті України з масштабом 1:1000000 та порахуйте відстань , яка є в дійсності.
Представник кожної групи доповідає.
Учитель математики. Знаючи відстань між містами на карті, скориставшись означенням масштаб, ми знайшли відстань між містами на місцевості . Завдання наступне: визначте час, який необхідний для того, щоб подолати дану відстань , якщо ми подорожуємо автомобілем із середньою швидкістю 60 км/год.
Перевіряємо правильність виконання завдання використовуючи формули:
S = vt ; t = S : v ; представник кожної групи ділиться результатом.
V. Рефлексія.
1. Що ??? (робили?)
2. І що ???( зрозуміли?)
3. Що ??? (навчилися?)
VІ. Домашнє завдання.
Побудувати у зошиті план власної квартири у масштабі 1: 100