Мета: розвивати потребу у самореалізації особистості;пояснити учням, як формується самооцінка;з’ясувати недоліки завищеної і заниженої та переваги здорової (адекватної) самооцінки;формувати навички постановки і досягнення мети;виховувати самоповагу, взаємоповагу, впевненість у власних силах, рішучість;формувати уміння працювати в команді;розвивати креативність учасників тренінгу.сприяти формуванню мотивації до самопізнання і самовизначення особистості як важливих життєвих навичок; формувати повагу і визнання до себе та інших людей; розвивати адекватну самооцінку, вміння аналізувати, приймати рішення, вибирати правильну життєву позицію;
1. Мені хочеться, щоб мої друзі мене підбадьорювали.2. Я постійно відчуваю відповідальність за доручену мені роботу.3. Я хвилююся за своє майбутнє.4. Багато хто мене ненавидить.5. Я володію меншою ініціативою, ніж інші.6. Я хвилююся за свій психічний стан.7. Я боюсь виглядати по-дурному.8. Зовнішній вигляд інших набагато кращий, ніж мій.9. Я боюсь виступати з промовою перед незнайомими людьми.10. Я припускаюсь помилок.11. Як шкода, що я не вмію як слід розмовляти з людьми!12. Як шкода, що мені не вистачає впевненості у собі!13. Мені б хотілось, щоб мої дії частіше схвалювали інші.14. Я надто скромний (скромна).15. Моє життя не приносить користі.16. Багато хто неправильної думки про мене.17. Мені ні з ким поділитися своїми думками.18. Люди чекають від мене багато.19. Люди не дуже цікавляться моїми досягненнями.20. Я сором'язливий (сором'язлива).21. Я відчуваю, що багато людей не розуміють мене.22. Я не відчуваю себе в безпеці.23. Я часто хвилююсь даремно.24. Я ніяковію, коли входжу до кімнати, де вже сидять люди.25. Я постійнопочуваюся скутим (скутою).26. Я думаю про те, що люди говорять про мене за моєю спиною.27. Я впевнений (впевнена), що люди майже все сприймають набагато легше, ніж я.28. Мені здається, що зі мною має трапитись якасьнеприємність.29. Мене хвилює думка про те, як люди ставляться до мене.30. Як шкода, що я не такий комунікабельний (така комунікабельна)!31. У суперечках я висловлююсь лише тоді, коли впевнений (впевнена) у своїй правоті.32. Я думаю про те, чого чекають від мене друзі.
Порахуй суму балів та визнач рівень своєї самооцінки0-25: високий рівень самооцінки. Ти не засмучуєшся через зауваження інших і рідко сумніваєшся у своїх діях. Раджу Тобі трошки більше прислухатися до людей, які Тебе оточують, та намагатися краще їх розуміти.26-45: середній рівень самооцінки. Ти рідко страждаєш від «комплексу неповноцінності» та час від часу намагаєшся підлаштуватися під думку інших. Продовжуй у тому ж дусі — Ти добре відчуваєш, чого вартий (варта)!46-128: низький рівень самооцінки. Ти хворобливо сприймаєш критичні зауваження на свою адресу, намагаєшся завжди рахуватися з думками інших і часто страждаєш від «комплексу неповноцінності». Веселіше — насправді Ти крутіший (крутіша), ніж думаєш!
Коли вам приходить в голову якась думка типу "мені не вдасться виконати це завдання!", подумайте над цим:які в мене докази, що це дійсно так?які в мене докази, що це не так?чи були в мене схожі ситуації в минулому та як вдалося їх вирішити?що зараз мені допоможе вирішити це питання?Такий аналіз дасть змогу розглянути думку та виявити: вона дійсно правдива чи ви керуєтеся емоціями, які взяли гору.
Часом простіше подивитися на свою ситуацію очима спостерігача. Уявіть, що до вас прийшла близька людина, а в неї така ж сама ситуація: їй здається, що нічого не виходить, своїм успіхам вона приписує удачу, а не власні старання. Наприклад, зараз у неї, як і у вас, така проблема: "Мені здається, я ні на що не здатна. Навіть не можу вчасно підготуватись до виступу!". Подумайте, що порекомендувати та які аргументи навести людині стосовно неправдивості її слів. Після того, як у вас в голові сформувався план порятунку друга, запитайте себе: як я можу використати власні поради для себе? Що з цього допоможе в моїй ситуації?
Люди із заниженою самооцінкою мають труднощі з визнанням своїх позитивних рис чи досягнень. При цьому часто забувають теж про свої сильні сторони. Ось це завдання допоможе більш цілісно подивитися на себе та почерпнути інформацію про себе, яку ви до того спеціально не зауважували (Напишіть ваші риси та вміння, про які згадують в розмовах однокласники, друзі, вчителі чи близькі).
«Якщо тобі байдуже, куди потрапити, то тобі байдуже, в який бік іти» (Льюїс Керрол)Так само із нашим сприйняттям себе. Якщо ми не знаємо, якими ми хочемо бути та яких навичок потребуємо, то будемо розвиватися хаотично. Кращих чи гірших рис нема, бо ви самі визначаєте, яка риса допоможе вам почуватися задоволеним собою.
Самооцінка змінюється впродовж життя. Вона зростає, коли ми свідомо розвиваємо ті позитивні риси, які в нас є. Це веде до більшої задоволеності собою, а ще – до похвали та підтримки з боку інших. Цей шлях не є коротким, проте він дає стійкий результат та розуміння, на що в собі можна опиратися, щоб стати тією людиною, якою хочу бути.
Психологічний потенціалІнтелектуальність (уміння здобувати та обробляти інформацію, читати, обговорювати , спостерігати, робити висновки, аналізувати, приймати зважені рішення, планувати свої дії;Самоконтроль (здатність контролювати свою поведінку, керувати емоціями);Соціальна компетентність (здатність будувати та підтримувати здорові стосунки, працювати в колективі, вміти розв’язувати конфлікти);Упевненість (знання себе, віра у власні сили);Енергійність (сила волі, наполегливість, здатність досягати мети, долати труднощі).