Сучасне вивчення творчості Григорія Сковороди в школі.
Щодня старшокласник має засвоїти цілий масив різних відомостей за шкільною програмою. І хоча для навчання є практично необмежені можливості доступу до інформації, все частіше у школярів виникають проблеми з навчанням. Чому? Часто мозок просто не в змозі систематизувати всю інформацію, яку отримує.
Як допомогти вирішити цю проблему? Залучіть на уроках метод графічної систематизації – хмари слів. З використанням сучасних програм створення таких хмар не забере багато часу, а навчання буде більш ефективним!
При вивченні творчості Григорія Савовича Сковороди систематично використовую метод «Хмари слів». Цей вид пошуково-дослідницької роботи простий, цікавий та ефективний!
Пропоную вашій увазі декілька ідей використання «хмари слів» на уроках української літератури при вивченні творчості Григорія Сковороди.
Хмарка слів “Хто такий Григорій Сковорода?”
Завдання для учнів:
– виписати усі ключові слова – “звання”, якими нагороджено в різні часи нашого філософа;
– представити список титулів Г. Сковороди;
– поснити, чому Григорій Сковорода має такі титули.
Хмарка слів “Філософія серця Григорія Сковороди”
Завдання для учнів:
– виписати ключові слова з хмарки;
– скласти зв’язну розповідь про “філософію серця” Григорія Сковороди.
Також можна можна запропонувати учням самостійно зібрати за поданими словами у хмарці слів афоризми мандрівного філософа.
Відповідь: Світ ловив мене і не впіймав…
Відповідь:Склавши крила, важко летіти і самому орлу
Відповідь:Все те не наше, що нас покидає
Відповідь:Той ближче всіх до неба, кому нічого не треба
Сподіваюсь, що цей вид пошуково-дослідницької роботи припаде до душі вам і вашим учням!