Свято до Дня Вчителя "В гостях у царстві розумних учнів"

Про матеріал
День Вчителя завжди свято для всіх, як для вчителів так і для учнів. За допомогою цієї розробки можна не тільки подарувати всім присутнім на святі гарний настрій, але і здивувати своїх вчителів.
Перегляд файлу

Сценарій святкового концерту до Дня Вчителя «В гостях у царстві розумних учнів»

(голос за кулісами)

Якщо люди самі не вміють літати, нехай навчать літати своїх дітей. Літати високо, далеко, красиво. І настане час, коли діти розкриють крила і полетять. Нехай дорослі просто підуть за дітьми, щоб оберігати їх від падіння. І тоді вийде, що вони теж летять...

ВИПУСКНИКИ

1.Учити літати...

2.Учити мріяти...

1.Учити творити...

2. Це призначення педагога.

1. Ми, цьогорічні випускники, хочемо привітати сьогодні вас, наші дорогі наставники, із професійним святом – Днем учителя і найкращі слова привітання адресуємо вам:

2. суворим і ніжним,

1. мудрим і чуйним,

2. тим, хто кожен день відкриває нам шляхи таємниць,

1. тим, хто за будь – якої погоди приходить до нас у клас,

2- тим у кого сивина на чолі,

1- тим, хто є нашим другом та порадником у скрутну хвилину,

2.- тим, хто все ж таки нас любить, хоч інколи говорить протилежне,

1- всім тим, кому горде це імення „ Вчитель” - ми присвячуємо сьогоднішнє свято.

  Виступ ___ класу.

Ведучий 1Вчитель- яке прекрасне слово!
Багато хочеться мені сказать,
Але про те я поведу тут мову,
Що вчителів потрібно шанувать.
Ведучий 2Повинні бути вдячні ми довіку
За їхню віру, ласку і тепло,
За те, що розуміли нас, любили,
За допомогу, чуйність і добро.

Ведучий 1:Бо професія педагога - унікальна. Подібної у світі немає. Кожен педагог своїм серцем і розумом формує завтрашню людину, суспільство, зрештою - усю цивілізацію.

Ведучий 2: Письменник увічнюється у своїх творах, художник - у картинах, а справжній педагог - у думках і вчинках людей, яких він навчив.

Ведучий 1: Працю педагога ні з чим не можна порівняти. Ткач уже через годину бачить плоди своїх турбот. Орач, сівач, хлібороб через кілька місяців милуються колосками і жменею зерна, вирощеного в полі. А вчителеві треба працювати роками, щоб побачити предмет свого творіння.

Ведучий 2:Велике щастя мати педагога доброго, щирого, який навчає бути Людиною.

Ведучий 1:Велике щастя мати мудрого, талановитого педагога, який уміло передає нам свої знання та вміння.

Ведучий 2:А найбільше щастя для педагога - бачити у своїх учнях продовження себе.

Ведучий 1:Вчитель пройшов крізь час, а час крізь нього.
Чого вчив він нас?
Ведучий 2:Як добрим бути і вдячним за добро, за хліб людський...
І співчуття нас, і людяності вчив, хоча за людяність не платять.
Ліниві хитруни ще й поглузують з доброти.
Буть сильним, але й мудрим.
Багатим, але й щедрим він учив.

Ведучий 1:Шановні наші педагоги!

Спасибі Вам, що Ви на світі є, 
Що сієте добро, як щедрий колос. 
Ми пам’ятати будем все життя своє 
Ваш мудрий, тихий і спокійний голос. 
Ведучий 2

Учителю! І слів не підібрати:
Епітетів, метафор, порівнянь,
Щоб вдячності рядочки проказати
За все, що ти так щиро віддавав.

Ведучий 1

Учителю! Прекрасного ти гідний,
Бо вибрав у житті свою мету.
Від імені усіх кажу: “Спасибі
За вашу працю вчительську святу”.

Ведучий 2В цей святковий осінній час
Прийміть побажання від нас!
Хай буде здоров"я міцне, мов граніт,
І з ним Вам прожити не менше ста літ.

Разом Зі святом!

                                     Виступ ___ класу

Ведучий1. Про директора в школі кажуть, що він завжди йде попереду часу і весь колектив школи веде за собою. Директор робить усе, щоб у школі панували взаєморозуміння дітей, батьків, учителів, досконалість і високий професіоналізм, гуманість і справедливість.

Ведучий 2. Шановні педагоги! З нагоди професійного свята вас вітає директор школи Поух Григорій Володимирович

                                        ( виступ директора школи) .

 

1 часть

На сцені стоїть трон, на якому корона та королівське вбрання. Зявляється учень.
Цар: От пощастило, так пощастило! Сьогодні в школі день самоврядування, старшокласники уроки ведуть, а мене директором призначили. Ходжу ось в навчальний час по коридору, ніхто мені слова не говорить. Прямо не учень, а кум королю. Цікаво, а хто насправді кум у короля? Напевно, цар? Точно, цар! Значить, і я цар! Де б мені для повного щастя роздобути трон і корону? Так, а це що таке? (Розглядає крісло і складені на ньому мантію і корону)
Те що потрібно! Ну-ка, приміряємо ... так вона ж як на мене шита! Та-а-ак, над ким би мені поцарювати?
(Звучить музика «Раптом як в казці скрипнули двері», з'являється писар)
Писар: Звали, цар-батюшка?
Цар: Ти хто такий?
Писар: Я, цар-батюшка, вашої царської милості писар. Іваном мене кличуть. Чого бажаєте?
Цар: Звели з підданими моїми познайомитися. Можна таке організувати?
Писар: Чому ж не можна, якщо на те ваша царська воля буде.
Цар: Буде-буде.
Писар: А можна мені помічницю покликати, Марію? Ну, раптом треба чого буде подати, принести ...
Цар: Так клич, кого хочеш. Давай починай!
(Входить Марія, на підносі несе флешку, кланяючись, дає її царю)
Цар: Це що таке?
Писар: Це, цар-батюшка, то, що ви просили - тут всі ваші придворні представлені. Волієте подивитися?
Цар: волію!
                                                    Відео- вітання учнів школи.

2 частина

  Цар: Красиво, але щось я не дуже зрозумів, хто і що. Ти словами пояснити можеш?
Писар: Чому ж не можу? Слухайте. Зветься наша держава Царством Розумних Учнів  ...
Цар: ЦРУ значить? Нормально. Далі що?
Писар: Управляє тут всім вельможний боярин Григорій Володимирович.

Він дуже про царство наше дбає, себе не шкодує, іноді навіть ночами сюди приходить, звіти пише та думи думає, як би зробити так, щоб життя в нашому царстві ще кращим стало. Словом, правитель мудрий, але суворий.
Цар: Сильно суворий?
Писар: Жесть!
Цар: Чуєш, Іван, а ви його задобрити не пробували?
Писар: Як же, цар-батюшка, його задобриш? Хіба що всі предмети в школі бездоганно вчити? Так кому ж це до снаги?
Цар: А ви б кликнули клич, може, і знайшлися б богатирі, сильномогучі в таких справах, відмінники, чи як їх там називають.
Писар: Гей, друзі вірні! Знайдуться серед вас богатирі, готові зранку до вечора  навчатись?
Голос із залу: Ми краще територію в порядок приведемо!
Писар: Милостивий пане Григорій Володимирович! Влаштує вас таке гарне діло?
Цар: Ну ось, а ви говорите: як же його задобрити. Всьому вас вчити треба! Шановний пане, уклінно прошу і від мене подарунок прийняти. Марія, неси Григорію Володимировичу чай заморський, щоб в лютий холод сидів він в своєму кабінеті, пив чай  і не замерзав.
(Марія з поклоном подає чай, писар біжить слідом, просить розписатися у відомості про  отримання подарунка)
Писар: А допомагає барину  його вірні помічниці: боярині дві Тетяни Миколаївни .
Цар: І вас, Тетяни Миколаївни, жалую я своєю милістю. Вам жалую трубу підзорну, щоб пильно ви за придворною челяддю приглядали.
(Марія вручає калейдоскоп , писар просить розписатися в отриманні).

 Виступ __ класу.

 3 частина
Писар: Цар - батюшка, не вели стратити, вели слово мовити.
Цар: Велю!
Писар: Забув. Але ж у пана Григорія Володимировича ще багато помічниць є, що не можна очей відвести.

Слайд фото-шоп
Цар. Хто такі? Подати перед очі.
Писар. Боярині педагог-організатор, психолог школи — на всі руки  майстрині. Вдень світло затьмарює, з діточками займаються,  а ночами думи думають, як з малечі гарних людей виростити. Тільки не знаю, як їм це вдається? Я якось до них зайшов, а там в групі народу різного. Всі кричать, бігають, галасують, хто танцює, хто співає, все перемішалось. Нічого зрозуміти не можна!
Цар: Так, обстановочка! Треба якось їй підсобити. А подарую-ка я їй царською милістю засіб чарівний. (Марія підносить йому пульт та цукерки). Засіб працює безвідказно, на цю кнопку тиснеш – тихіше, або голосніше стає, на цю тиснеш діти свої таланти демонструють. Ну, зрозуміють, як цим користуватись, вони кмітливі. А цукерки роздавати, тим дітлахам, у яких краще виходить.

(Марія вручає подарунки, писар просить розписатися в отриманні)

Писар: А тепер, цар-батюшка, дозволь народу барина та його помічниць потішити.
Цар: Дозволяю

Виступ ­­­­____ класу

4 частина

Цар: Писар, а писар. Щось в моєму царсті не порядок-то діється?
Писар: Це як - то, цар - батюшка?
Цар: А мамки -нянькі, шептухи де? Он у Салтана їх цілих три: ткаля з куховаркою, та баба Бабариха. А я, що, гірший чи що?
Писар  так , батюшка, і у тебе в царстві за списком їх цілих аж 5

 вельмишановні Людмила Іванівна, Юлія Олександрівна, Тетяна Петрівна, Марина Володимирівна, Вікторія Миколаївна. Всі, як на підбір. А діточок - то у них малих скільки …

Цар Скільки?
Писар Ні в казці  сказати,  ні пером описати!
Цар Так, важкий у них тягар, а пожалую  я їм своєю царською милістю гостинець заморський. Як стане тяжко, вони його розгорнуть, і життя відразу солодше здасться.
(Марія вручає чупа-чупси, писар просить розписатися в отриманні)
Писар: А привітають своїх мамок-няньок   їх підопічні, учні 3 класу.
                              Виступ _____ класу.
1. У першу неділю жовтня 
У вас професійне свято. 
Сюди ми прийшли сьогодні 
Сердечно вас привітати.
2Вчителька - це класна фея:
Вміє нас причарувать,
Ми ж умієм разом з нею
Всі задачки розв'язать!

 3Наша вчителька - професор:
Сонце виростить з зерна, З
робить з пугала принцесу!

4.А із мухи що?

Разом. Слона!

5. На уроці тихо завжди -
Дружно дума дітвора.

 6.Хто нам достеменно скаже,
Скільки буде 2+2?

1.: В чому вічності проблема?
2.Що це - флейта чи кларнет?

Всі разом:
Вчителька - це вічна тема
Серед мудрості тенет! 

3 Тож буде хай день безхмарним 
У ваше прекрасне свято. 

 Працюєте ви не марно,  

І можете святкувати.

 4. А ми, вихованці ваші,
Щоб усмішка в вас не згасла,
Учитися будем краще,
Без двійок — таке в нас гасло.
5. Сьогодні вітання щирі 
Ми вам принесли з любов'ю. 
Живіть у добрі і мирі! 
Хай буде міцним здоров'я!

6.Всі дні в вас хай будуть світлі! 
Не знайте біди ніколи! 
Хай буде найкраща в світі 
Улюблена наша школа!

Виступ ____ класу.

5 частина

Слайди із фото вихователів.
Писар: Дозволь, цар-батюшка, представити тобі придворних мам — вихователів, паличку-виручалочку в будь-якій надзвичайній ситуації, так би мовити. За одним помахом пальця готові прислужити своєму князю.
Цар: цікаво-цікаво! Такі дами потрібні при дворі. А от наскільки вони так би мовити підковані, ми зараз перевіримо. Ану Ваньок, давай влаштуй їм Цереушний іспит.

Писар. Що ж дами, слово -царя — закон. Тож запрошую на сцену  бажаючих.

Гра “Екзамен”

Розминка:

1.Скільки місяців в році мають 28 днів? (Усі)

2.Чи може страус назвати себе птахом? (Немає, він не вміє говорити)

1 тур. Педагогіка.

1.За визначенням встановіть, про що йде мова: твердо встановлений, педагогічно і фізіологічно обгрунтований розпорядок дня дітей, спрямований на повноцінний фізичний і психічний розвиток кожної дитини. (режим дня)

2.Хто сказав наступні слова «Дитина - це дзеркало морального життя батьків. Найцініша моральна риса гарних батьків, яка передається дітям без особливих зусиль, це душевна доброта матері і батька, вміння робити добро людям.» (Василь Сухомлинський)

2 тур. Психологія

1.Закінчить фразу "Виховати особистість може тільки ...." (Особистість)

2.Оберіть з цього вірне: На розвиток особистості впливають такі чинники: спадковість, довкілля, виховання. (Всі вірні)

3 тур. Валеологія.

1. Який орган людського організму найбільший? (Шкіра)

2. Що відноситься до порушень постави - сколіоз або плоскостопість? (Обидва)

4 тур. Заключний.

Питання для всіх однакові.
- Чи будете говорити батькам про погану поведінку їхніх дітей?
- Чи є у вас любимчики в групі?
- Чи будете будити дитину, яка заснула на самопідготовці?
- Чи часто ви  спізнюєтеся на роботу?
 

Цар. Що ж, порадували царя. Вітаю з успішно пройденими випробуваннями і чесно заробили свій шматок хліба. Розпишіться в його отриманні.
Писар: Час порадувати  придворних дам  та всіх присутніх запальним танком саме від наших вихователів
                                                 Виступ пед.составу.

 6 частина

Слайд фото-шоп філологів
Писар: Ще проживають в нашому царстві чотири княгині-філологині Любов Олексєївна, Тетяна Юріївна, Тетяна Миколаївна, Марина Леонидівна та Ірина Петрівна
Цар: Е, полегше! У моїй присутності попрошу не виражатися!
Писар: А що я такого сказав?
Цар: Які ще фі-го-ло-гі-ні?
Писар: Та не фігологіні, а філологині. Це такі вчительки, які мови викладають.
Цар: Так би відразу і сказав. І що ці філогігіні?
Писар: Так дві ще нічого, правда, одна тестами замучила, одна довідники велить кожен урок тягати, а ось інші дві ... Ми іноді взагалі зрозуміти не можемо, чого їм від нас треба?
Цар: Це чому?
Писар: Так вони українською якось не дуже, все більше ангельською розмовною шпрехають.
Цар: Непорядок! Велю видати цим англійським фіфологіням  книжечки на українській мові. Нехай наш фольклор вивчають.
(Марія вручає книжку, писар - з відомістю)
Цар: А інші  філогіні українською добре розмовляють?
Писар: Добре, цар-батюшка, добре! Вони і усно, і письмово так шпарять... мені б так зуміти на іспиті.
(Марія вручає подарунки, писар просить розписатися в отриманні)
Писар: А потішимо ми наших дорогих філологів  гарною піснею

                                            Виступ ----- класу

7 частина

 Цар. А що, Ваньок,  перевірка наш список. Чи все ми царство моє переписали?
Писар. Аж ніяк, цар - батюшка. При дворі твоєму числиться зіркорахівник Олена Олександрвана та  світило наукового компютерного прогресу Євген Володимирович. А ще алхімік Тетяна Василівна, вона ж і біолог вищей проби. Усі розумні - жесть.  Великі науки знають, підопічних високим матеріям  научають.  Учні майже весь граніт наук згризли.
Цар: Тоді  пожалую їм ще по фунту камінчиків. У мене їх в царстві сила — силенна. Подати світилам нашим чарівні камінчики.
(Марія вручає подарунок, писар просить розписатися в отриманні)
Писар А щоб гризлося  легше, учні ___ класу приготували  музичний сюрприз: діти погризуть. Педагоги- відпочинуть.

                                     Виступ ___ класу.

8 частина
Цар: Щось нудно мені стало! Ніякого в царстві дива немає.
Писар: Та що ти батюшка. І у нас в царстві дива - дивні є -. Один Володимир Кожем`яка Сергійович. Той як гаркне, так всі діти від малого до великого в його лігво збігаються, яке класом праці називається, і ну під його дудку там всі пляшуть. І дерево рубають, цвяхи забивають. А по сусідству з ним живе Дмитро Богатир Олександрович, той як свисне  І скачуть, і стрибають, м'ячики через невід кидають, вправо, вліво, колом рядками крокують, як скажені.
Цар: Ба-а,  страсть. А балалайки, або гітари  не пробували їм давати.
Писар. Та ні...
Цар:  Марьюшка, віднеси-но нашому соловейку та богатирю нашому  ось цю фісгармонію. Нехай діточок  під музику строять.

 (Марія вручає подарунок, писар просить розписатися в отриманні)

Писар: Цар-батюшка, але це не всі дива у школі. Є у нас прикмета, якщо діти по школі ходять та співають всі одну пісню, ми одразу розуміємо, що у них був урок музики, що були вони в гостях у Світлани Співучої Володимирівни. Так то воно класно, але ж деякі взагалі співати не вміють, їм як ведмідь на вухо в дитинстві наступив, а співати хочеться, ось всі як один на уроках і співають, як у неї тільки він такого шуму вухи не в`януть.  А ще  є у нас Ігор Пікассо Юрійович, вчитель малювання, діточок малих малювати вчить, що хочеш тобі намалюють, хочеш портрет, а хочеш шарж, хочеш пейзаж, а хочеш натюрморт. Мені би так вміти малювати, вже б давно на цьому гроші заробляв.

Цар. Нічого собі, при дворі такі люди мені потрібні. А подарую ка я нашим талантам, одній  беруші в вуха, щоб про свій слух дбала,  а іншому окуляри чарівні, щоб він через них дивився на дитячі роботи, а вони йому здавались витворами мистецтва.
 (Марія вручає подарунок, писар просить розписатися в отриманні)

 Виступ ___ класу.

 9 частина

Цар: Щось втомився цар.

Писар: Ось, всіх придворних я і представив.
Марія: Цар-батюшка, дозволь слово мовити.
Цар: А ти ще й розмовляти вмієш ?! Ну, кажи.
Марія: Не всіх придворних писар назвав.: є при дворі нашому Дворецький Генадій Олександрович  із своїми підданими, скарбник Яна Станіславівна із своїми підданими, знахарка   Наталія Михайлівна  із своїми підданими, що про здоровя усіх при царстві дбають, друківниця, стряпчі, які про ситі кишечники дбають. Ось. І всі в царстві одна велика родина, яка сьогодні відмічає велике свято — День працівників освіти. Тож дозвольте цар-батюшка від вашого імені всіх привітати

Цар. Дозволяю

Марія: Уся шкільна наша родина щиро вас вітає.
Щастя, здоров'я й успіхів вам бажає,
Дай вам, Боже, ще довго молодіти,
Та й не одну осінь ще з нами зустріти.

Цар В такому разі повеліваю усьому царству: гуляй народ!

Писар Ура!

Цар (забирає відомість, в якій всі розписувалися, штовхає писаря плечем): Я ж тобі казав, що вийде! Вчися, поки я поруч! (Читає текст на звороті)
Урочиста клятва
Ми, що нижче підписалися педагоги Святогірської ЗСШІ № 12, перебуваючи при здоровому розумі, урочисто обіцяємо виконати наступне:
§1. Клянемося вчити, тільки спираючись на державну програму - крок вправо, крок вліво вважається спробою до втечі.
§2. Клянемося дотримуватися олімпійський девіз "Швидше, вище, сильніше". Це означає: швидше за вітер на перервах не бігати, вище адміністрації не стрибати, сильніше атланта же не бути і сумки з зошитами більше 10 кілограмів не носити.
§3. Вражати себе та інших власної вигадкою, фантазією, талантом, ентузіазмом, а також скромністю і ввічливістю.
§4. Клянемося голосніше дітей не кричати, пустощі їм прощати і більше трьох «двійок» в тиждень не ставити.
§5. Щодня говорити батькам всіх своїх учнів, що їхні діти найрозумніші, виховані, найкращі в світі, слухняні, навіть якщо після роботи будемо пити валеріану і інші заспокійливі засоби.
§6. Клянемося всіх дітей любити і вірність школі зберегти.
Цар: Що, злякалися? Та не бійтеся, ми ж просто жартуємо. Адже сьогодні свято!

Виступ____ класу.

(На фоні інструментальної мелодії учні підходять до вчителів)

1 - Шановний учитель, зізнайтеся чесно: чому Ви стали вчителем?

Напевно, надходячи в педагогічний, Ви відповідали щось наївно-абстрактне, на зразок «тому, що люблю математику», «тому, що обожнюю дітей», «тому, що хочу показати, як правильно навчати» тощо.

2 - Навряд чи тоді Ви усвідомили всю міру відповідальності перед людством, яку добровільно взяли на себе. Це розуміння приходить з роками.

3 - Карапуз з величезним букетом гладіолусів боязко простягає Вам долоньку і озирається на маму. Він довірив Вам свою майбутню життя і долю. Тепер Ви для нього «ще мама» (пам'ятаєте, що так чудово назвав першу вчительку Платонов А.?) хіба можна не виправдати цю довіру?

4 - Ваша випускниця, подорослішала і гарніша за один день, плаче, прощаючись зі школою. Вона віднесе у велике життя не тільки ті знання, які ВИ дали їй, не тільки Ваші помилки, і сумніви, але і Вашу інтонацію голосу, звичкою поправляти волосся і манеру одягатися.

1 - А ось на порозі Вашого будинку варто немолодий бородатий чоловік. Ви не відразу дізнаєтеся свого колишнього учня,- адже минуло стільки років! А у нього біда! Він прийшов за порадою і допомогою до Вас - до кого ж іще.

2 - Та скільки разів, зізнайтеся, Ви хотіли все кинути. Ці нескінченні зошити, ці ненавчені телепні, ці вибагливі батьки, ця вічна нестача грошей і позбавлені, уваги власні діти!

3 - Але якась сила знову і знову змушує Вас відкривати двері в клас: «Здрастуйте! Сідайте» А повернувшись додому, Ви знаходите у поштовій скриньці листівку: «Дорога.... Вітаю Вас... Я вас дуже люблю... ваш учень...» І у Вас знову виростають крила.

( Звучить музика)

4 – Отож, Вам, хто вчить відрізняти погане від хорошого, правду від неправди!

1 - Вам, хто завжди нам допомагає, радить, радить, переконує!

2 - Вам, добрим і суворим, терплячим і дбайливим!

Всі разом: Присвячується !

Наказ

Президент школи

Віддаючи данину вдячності вчителям своїм

Во славу освіти і благодійника,

А також справедливості заради

Вважати день сьогоднішній святом!

А тому в цей день

Слід радістю та в сердечній урочистості,

Перед світлим ликом учнів нашої школи,

Вчителів в день свята відрядити в чарівний світ бажань і неповторних мелодій

(учні 9 класу)

1 - Листя вашого дерева, а не тінь його -

Це ми! (всі разом)

2 - Ехо вашого голосу

Зерна вашого колоса-

Це ми! (всі разом)

3 - Поміж роками посередники, вашої слави спадкоємці

Це ми! (всі разом)

4 - Всіх імен словники

Це ми! (всі разом)

1 - Ваших помислів вісники, вашої правди намісники-

Це ми! (всі разом)

2 - Ваших дум втілення

Це ми! (всі разом)

3 - Продовження повісті вашої честі і совісті

Це ми! (всі разом)

4 - Вірність вашим обличчям

ЗБЕРЕЖЕМО! (всі разом)

 

1 - Вірність вашої душевності

ЗБЕРЕЖЕМО! (всі разом)

2 - Самі стали дорослими, вам сьогодні  обіцяємо -

Всі разом: Бути гідними Вас!

 

Виступ ___ класу.

І будете ви завжди на Землі

Для учнів, як одна свята родина.

І доти буде жити Україна,

Поки живуть у ній Учителі.

Тепер вже останнє слово моє

Бо в мене бажання для вас головне.

Хай красною буде учительська доля,

Щоб добре всім вам працювалося в школі.

Рятує хай ангел-спаситель всіх вас,

Щасливі й здорові були щоб весь час.

Хай мрія прекрасна веде вас в життя,

Щоб ладилось все і велось до пуття.

Живе хай надія у ваших серцях,

Натхнення і творчість дає без кінця,

Не зникне хай віра в казки й чудеса,

Хай будуть із вами Любов і Краса.

 

 

Дякуємо за увагу!

 

 

docx
Додано
10 січня
Переглядів
46
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку