Свято Букварика
Мета: допомогти учням першого класу зрозуміти, що після Букваря їхнє навчання буде і надалі продовжуватися; ознайомити з новими підручниками, за якими вони будуть вчитися; розвивати пізнавальні інтереси, вдосконалювати навички читання; виховувати любов до книжки, бажання вчитися.
Обладнання: великі макети підручників (Читанка, Рідна мова, Математика), зошит чистий і зошит брудний, паперові квіти, повітряні кульки.
Дійові особи на святі: Мальвіна, Буратіно, Віслючок, Собачка, Букварик, Читанка, Рідна мова, Математика, Казка.
Мальвіна.
Який чудовий день! Який чарівний день! |
Діти вже є. А от де Буратіно? Він не дуже хотів учитися, все до театру йому кортіло. Ох, цей Буратіно, я давно його не бачила, як там він? Десь же він мусить бути... Свята він не пропустить — це вже точно. Треба погукати...
Буратіно! Буратіно! Справи як твої?
Виходить Буратіно.
Буратіно.
Відмінно! Подивись, який я став! |
Мальвіна.
Справді, можна порадіти. |
Буратіно.
Я тепер пишу, читаю, |
Мальвіна.
От і добре! Молодець! |
Буратіно.
То що? Починаємо свято казкове? |
Мальвіна.
Ну що ж, перевірити це доведеться, |
Виходять першокласники-букви і за завданням Мальвіни складають слова з тих букв, які на них.
Мальвіна.
А перше слово буде — школа, |
Діти складають слово «Школа».
А друге слово — Україна, |
Діти складають слово «Україна».
Буратіно.
Ну, що? Нема де правди діти, |
Діти швиденько шикуються і складають речення.
Мальвіна.
Ви молодці, чудові діти, |
Діти.
Це наш Буквар, який щодня |
Буратіно.
Виходь, Букварику, до нас, |
Біжить назустріч Букварику і виводить його на сцену. Діти виконують пісню про Буквар.
Буквар.
Я дітям всім допомагав, |
Мальвіна.
От молодці які у нас! |
1 учень. Відгадайте спочатку мою загадку, і ви дізнаєтесь, хто найліпший друг усіх дітей. (Загадка-акровірш може бути написана на плакаті, що його показують дітям.)
Букви нам він показав, |
Скажіть усі разом — Буквар! І всі подякуємо нашій улюбленій книжці, яка дала нам найперші знання!
Всі в залі. Дякуємо!
2 учень. У мене такі загадки для вас:
Чорний Іван, дерев’яний каптан: де носом проведе, там помітку кладе. (Олівець.)
Снігові поля, чорні грачі, хочеш розумним бути — бери і вчи! (Книжка.)
3 учень. Тоненьке, кругленьке, серце чорненьке. Хто на його слід погляне, думку його взнає. (Олівець.)
4 учень. Відгадайте і мої загадки:
Утрьох їдуть братці верхом на конячці. (Ручка і пальці.)
А тепер відгадайте ще одну. Біла рілля, чорне насіння, лиш той посіє, хто розуміє. (Ручка.)
5 учень. А мої відгадаєте?
Не кущ, а з листочками; не сорочка, а зшита; не людина, а навчає. (Книжка.)
Хто мовчить, а всіх людей навчить? (Книжка.)
6 учень. Бачити — не бачить, чути — не чує, мовчки говорить, добре мудрує. (Книжка.)
7 учень.
Ви бачите, які в нас діти? |
8 учень.
Тепер вже можна й святкувати, |
Діти виконують пісню на вибір учителя.
До дітей виходить Казка — дівчинка в українському одязі, на плечах у неї велика українська хустина, з-під якої вона буде діставати малюночки. За ними буде розказувати фрагменти казок, а діти вгадуватимуть, яка це казка.
Казка.
Я — наша українська казка, |
Послухайте уривки з ваших улюблених казочок і пригадайте їхні назви.
1. Ближче, ближче, човнику, до бережка — це моя матінка снідати принесла! (Телесик.)
2. Ні, дідусю, не пила й не їла: бігла через місточок та вхопила кленовий листочок, бігла через гребельку, вхопила водиці крапельку, — тільки пила, тільки й їла. (Коза-дереза.)
3. Ну й пісня ж гарна! — каже Лисичка. — От тільки я недочуваю трохи. Заспівай-бо ще раз та сідай до мене на язичок, щоб чутніше було. (Колобок.)
4. Піди та скажи своїй дочці: нехай вона прийде до мене в гості, та так, щоб ні йшла, ні їхала, ні боса, ні взута, ні з гостинцем, ні без гостинця. А як цього не зробить, то лихо буде. (Мудра дівчина.)
Той, хто народні казочки читає, |
Діти виконують пісню на вибір учителя.
9 учень.
А ми не тільки з Букварем дружили, |
10 учень.
Тож, Математико, іди до нас хутчіше. |
Виходить книжка Математика і звертається до дітей.
Математика.
Я рада, що мене ви запросили |
На сцену виходять діти-цифри, які будуть складати приклади, а діти їх обчислюватимуть.
2+3=5 3+6=9 8-1=7 4- 2=2
Математика.
Молодці, це перші перемоги, |
Виходить Хлопчик, веде за шнурочок Віслючка. За ними біжить Собачка. Всі вони зупиняються, а Віслючок починає їх рахувати.
Віслючок.
Станьте! Порахую вас! |
Собачка.
Ой-йо-йой! А я пропав, |
Хлопчик.
Ну то й що? Тобі болить? |
Віслючок.
Нас є три й цукерки три. |
Роздає цукерки.
Собачка.
Я боюся, гав-гав-гав, |
Хлопчик.
Їж цукерочку смачненьку |
Діти виконують пісню про цифри.
11 учень.
Усі ми ходимо до школи |
12 учень.
І з кожним роком більше й більше, |
13 учень.
А в цьому книги допоможуть, |
14 учень.
Ось Читанка, що без вагання |
Заходить Читанка.
Читанка.
Я — Читанка, щоб всі читали |
15 учень.
Прихилиться до слова слово, |
Заходить книжка — Рідна мова.
Українська мова.
Я ваша мова, діти, рідна мова! |
Заходить книжка «Я і Україна» і звертається до дітей.
Я і Україна.
І я прилину в світ ваш неодмінно, |
16 учень.
Ми раді всіх в сім’ю свою прийняти, |
Діти виконують пісню про Букварика.
17 учень.
Сюди, у залу, нас, на наше свято |
18 учень.
Тому, Букварику чудовий, вірний друже, |
Учитель.
А зараз ми продовжим наше свято, |