Урок позакласного читання на тему:"Хто робить робить добро комахам - той творить життя"

Про матеріал
Уроки позакласного читання сприяють розвитку естетичних почуттів, позитивних емоцій, доброти, дбайливого ставлення до природи; вчать правильно, розумно користуватися дарами природи, виховувати дбайливе ставлення до неї; активно впливають на удосконалення навичок читання; розвивають логічне, образне і абстрактне мислення, асоціативну пам'ять; сприяють формуванню творчої уяви і пізнавального інтересу до навчання; навчають самостійно здобувати знання, знаходити оптимальний спосіб розв’язання навчальної чи життєвої проблеми, аргументовано, гідно відстоювати власну позицію; чітко, логічно висловлювати власну думку; формують і розвивають повноцінні мовленнєві та комунікативні вміння і навички молодших школярів, здатність до творчого самовираження;
Перегляд файлу

Урок позакласного читання за творами В.О.Сухомлинського  на тему:

«Хто робить добро

комахам - той творить життя»

 

 

P6220040

 

 

Мета: розширити знання дітей про життя і творчість В.Сухомлинського;   прищеплювати любов до природи рідного краю, спонукати до збереження її краси; виховувати любов і бережливе ставлення до комах нашого краю;  збагачувати словник учнів, формувати читацький інтерес;    

Обладнання:

 Сухомлинський В.О. «Казки школи під голубим небом», «Чиста криниця»,

 «Квітка сонця».

 Дитячі малюнки.

 Портрет В.О. Сухомлинського.

                                         Хід уроку

1.Організаційний момент.

2.Оголошення теми і мети уроку.

«Добрі почуття- це серцевина людяності. Якщо добрі почуття не виховані в дитинстві, їх ніколи не виховаєш»- так писав В.Сухомлинський.  Василь Сухомлинський мріяв, щоб усі діти виростали добрими, дружніми, чуйними, товариськими, щедрими і щирими. Хай у кожному сердечку живе доброта, любов до людей і навколишнього світу: жучка, комашки, метелика, джмелика.

3.Актуалізація знань про В.О.Сухомлинського? Бесіда

  -Що ви знаєте про життя і творчість В.О.Сухомлинського?

  -Ким працював В.О.Сухомлинського?

  -У якій школі працював директором?

  -Пригадайте назви творів В.О.Сухомлинського?

4.Презентація прочитаних казок, оповідань(за планом).

1. Автор.  Події відбуваються.

    2. Найбільше запам’яталося…

3. До чого закликає автор?- Так. Любити комах, не завдавати їм шкоди.

 «Куди поспішали мурашки»

 «Як метелик напився березового соку»

 «Як визволити джмеля»

 «Акація і бджола»

 «Одинець Муравлик» 

 «Оса стукає у вікно»

 5. Робота над оповіданням «Як ми врятували жайвороненят»

1.Читання казки кращим учнем.

2. Словникова робота.

  а) З’єднати словосполучення з його тлумаченням(написано на дошці):

  б) Читання слів з метою попередження неправильного наголосу.

  в) Робота з Тлумачним словником школяра: опрацювати значення слова – соловей.

3. Розуміння прочитаного:

а)Придумай  слова, які б охарактеризували б вчинки дітей.

б) Подумай  до чого закликає автор.

в)Чого навчає оповідання?

г) Встанови послідовність подій:

врятували                  знайшли               перенесли                      ідемо

 злетіла                       коситимуть          сиділа                             літає

 заспівала                   полетіла

4. Гра « Брейн-ринг»

1 команда                                      2 команда

1. Де відбувається подія?                        1.Яких пташок побачили діти?

2.Де були жайвороненят?                        2.Що вирішили діти?

3.Чого злякалися діти?                             3.Чи вірно зробили діти?

6.Робота в групах.

1група: «Врятував сонечко».

а) Прочитай оповідання.

б) Чи схвилювало Вас оповідання і коли ви найбільше хвилювалися?

2група: «Як джміль нагодував бджолу»

а) Прочитай оповідання.

б) Охарактеризуйте героїв твору і назвіть протилежне цьому оповідання.

3 група: «Жук- вусач»

а) Прочитай оповідання.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

б) Подумай у чому виявляється найбільша людська краса.   

4група: «Сонце й сонечко».  

а) Прочитай оповідання.

б) Знайди рядки в яких висловлюється головна думка.

7. Робота з дитячою виставкою книг В.О.Сухомлинського.

-Діти , ви помітили знайомі вам книги «Школа під голубим небом» та «Чиста криниця», яка вам була запропонована для позакласного читання.

Запитання для бесіди.

1.Які казки зібрані в книзі?

2.Про кого ви прочитали в цих книгах?

3.Яка казка вам запам'яталася найбільше і чому?

4.Чого навчала вас  улюблена казка?

5.Хто детальніше розкриє зміст казки про комах?

6.Яку з казок про комах ви порекомендували прочитати своєму товаришу?

8.Розв’язування моральних завдань

 закінчити життєву ситуацію і зробити висновок.

   1. Величезний красивий метелик сів на червону квітку канни. Махаон. Сів і ворушить крилами.  До Махаона підкрався хлопчик і…

                                                                                       В.Сухомлинський

  2. Сидить Бджола й плаче. Коли це летить Джміль-«Жу-жу-жу»…Розповіла йому Бджола про своє горе.

-Добре, я допоможу, каже Джміль…                         В.Сухомлинський

 9. Робота в картинній галереї: Давайте переглянемо ілюстрації до оповідань,  які намалювали   наші  учні.

 F:\ФОТО СУХОМЛИНСЬКИЙ\P6220032.JPG

 

F:\ФОТО СУХОМЛИНСЬКИЙ\P6220040.JPG

F:\ФОТО СУХОМЛИНСЬКИЙ\P6220078.JPG     F:\ФОТО СУХОМЛИНСЬКИЙ\P6220005.JPG                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        

10.Підсумок уроку.
   -В.О.Сухомлинському належать слова: « Роби добро не тільки собі, а й комашці, джмеликові, сонечку, журавлику, синичці, травичці».  
  - Будьте і ви, дітки завжди радісні і щасливі. Творіть добро, садіть дерева, очищайте джерела і ріки, любіть свою Землю- матінку, і вона відповість вам любов'ю і щедрістю. Та й будуть на нашій планеті Земля мир і злагода.

Література

 

1.Державний стандарт початкової загальної освіти// Поч. шк. -2001. -№1-с.27-53.

2.Програма загальноосвітньої школи для учнів 1-4 класів. –Поч. шк.- 2006.- с.84.

3.Сухомлинський В.О. Вибрані твори в 5-ти т.-Т.1. –К.: Рад. шк, 197. -654с.

4.Савченко О.Я. Методика читання у початкових класах: Посіб. Для  вчителя. К.: Освіта, 2007.- 334с.

5.Савченко О.Я. Дидактика початкової школи.- К.: Абрис, 1997. -416с.

6.Стребна О.В., Соценко А.О. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи.

7.Сухарєва Л.С. Сучасний урок у початковій школі.

8. Сухомлинський В.О. Казки школи під голубим небом. К.: «Освіта».,1991.

          9.Сухомлинський В.О. Чиста криниця.-К. Веселка., 1993.

10.Животворча сила педагогічної спадщини  Сухомлинський В.О. –Донецьк; Витоки, 2001, 184с.

11.Савченко О.Я. Виховний потенціал початкової  освіти. О.Я.Савченко.

-К.: Серія: Педагогіка. 2002.

12.Савченко О.Я. Грані дидактичної системи Сухомлинський В.О./ О.Я. Савченко//Поч.школа.-1993.- №10.-С.16-18.

13.Ткачук Г.П. Методика позакласного  читання у початкових класах: Навчально-методичний посібник/  Г.П.Ткачук.- Кам'янець -Поділький ФОП  Сисин О.В.,2010, 264с.

14.Антонець М. Я. Проблеми розвитку творчої особистості вчителя у педагогічній спадщині Сухомлинський В.О./ М.Я.Антонець // Поч.школа. 2013. -№9.-С.4-6.

15.Сухомлинський В.О. Серце віддаю дітям// Вибр. тв.: у5т.-К.:Рад.шк., 1997.-Т.3.-С.5-279.

16.Богуш А.М. Педагогічні виміри Василя Сухомлинського в сучасному освітньому просторі. Монографія/ А.М.Богуш. -К.:Видавничий дім «Слово», 2008,- 272с.

17. Сухомлинський В.О. Проблеми виховання всебічно розвиненої особистості. Вибр. Тв.: у5-ти т.-К.:Рад. шк., 1997.-Т.1.-С.393- 629.

18. Сухомлинський В.О. Сто порад учителеві.// Вибр. Тв.: у5-ти т.-К.:Рад. шк., 1997.-Т.2.-С.419- 655.

19. Савченко О.Я. Я люблю читати. Навчальний посібник для учнів 2 класу.-К.: Вид. дім «Освіта»,2012.-160с.

20.Савченко О.Я. Я люблю читати. Навчальний посібник для учнів 3 класу.-К.: Вид. дім «Освіта»,2014.-160с.

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
1175
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку