Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа №19
Урок
з української літератури
в 9- А класі
вчитель-дефектолог
Лугова Наталія Андріївна
Біла Церква
2018
Урок № 24
Тема. Тарас Шевченко. «Вітер з гаєм розмовляє»
Мета: ознайомити учнів з поезією Тараса Шевченка «Вітер з гаєм розмовляє»; розповісти історію написання вірша; вчити знаходити порівняння, метафори; корегувати висловлювання щодо життя сироти; вчити виразно читати поезію, передаючи настрій автора; виховувати співчуття до дітей-сиріт.
Обладнання: портрет Тараса Шевченка, книга «Кобзар» Тараса Шевченка, репродукція картини «Човни на Дунаї» Тараса Шевченка; презентація «Дитячі роки Тараса Григоровича Шевченка».
Хід уроку
І. Нервово-психологічна підготовка класу.
Привітання.
Перевірка наявності зошитів, щоденників, ручок, підручників.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Поетична сторінка.
2-3 вірші Т. Шевченка учні читають напам’ять.
ІІІ. Основна частина.
1. Повідомлення теми і мети уроку.
Слово вчителя.
- Сьогодні ми на уроці ознайомимося з поезією з поезією Тараса Шевченка «Вітер з гаєм розмовляє»; згадаємо історію написання вірша; будемо знаходити порівняння, метафори; виразимо ставлення щодо життя сироти; навчимося виразно читати поезію, передаючи настрій автора.
2. Перегляд презентації «Дитячі роки Т. Г. Шевченка»
3. Бесіда-розповідь «Шевченко і діти».
Історія написання поезії «Вітер з гаєм розмовляє».
4. Пояснення слів: сирота, чужина, човен.
5. Читання поезії вчителем.
6. Виразне читання поезії учнями. (Звертати увагу на інтонацію, передаючи настрій поета).
7. Фізкультпауза.
8. Бесіда за репродукцією картини «Човни на Дунаї».
9. Інтерактивна гра «Хто швидше?»
Знайти метафори (море заграло, погралися гори-хвилі).
Знайти порівняння (погралися добрі люди, як холодні хвилі).
10. Робота в зошиті.
Знайти і виписати в зошит пейзаж.
(І частина поезії).
11. Виховна бесіда.
- Які роздуми викликає у вас ця поезія?
- З яким настроєм ми повинні читати цей вірш?
- Як ми повинні відноситись до дітей-сиріт?
IV. Підсумок уроку.
Бесіда.
- Що сьогодні ми вивчали на уроці?
- Як ми повинні відноситись до дітей-сиріт?
Оцінювання знань учнів.
Домашнє завдання: вивчити декілька рядків з поезії Тараса Шевченка «Вітер з гаєм розмовляє».