Тарас Шевченко. «Зацвіла в долині …»

Про матеріал
Урок, у якому діти знайомляться з побутом села ХІХ ст. та з поезією Т. Г. Шевченка "Зацвіла в долиі червона калина". Поет порцвнює кущ червоної калини з дівчиною.
Перегляд файлу

Білоцерківська спеціальна загальноосвітня школа №19

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок

з української літератури

в 9- А класі

 

 

 

вчитель-дефектолог

 Лугова Наталія Андріївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Біла Церква

2018

 

 

Урок №26

 

Тема. Тарас Шевченко. «Зацвіла в долині …»

 

Мета: вчити виразно читати поезію, розкрити основну думку;  знайомити з життям та побутом села ХІХ ст.; корегувати мовлення; виховувати толерантне ставлення до звичаїв і традицій українського народу.

 

Обладнання:  портрет Тараса Шевченка, книга «Кобзар» Тараса Шевченка,  виставка творів поета, репродукції картин,  презентація «Життя та побут селян ХІХ ст. в Україні».

 

Хід уроку

 

І. Нервово-психологічна підготовка класу.

    Привітання.

    Перевірка наявності зошитів, щоденників, ручок, підручників.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Гра «Пригадай слово». Викликаються до дошки два учасники. Їхнє завдання  записати пропущенні слова.

 

1. … вишневий коло хати. (Садок)

 

2. Поговоримо тихесенько

   в…з тобою. (Неволі)

 

3. Додолу … гне високі,

   горами хвилі підійма. (Верби)

 

4… моя вечірняя,

  Зійди над горою. (Зоре)

 

5. Поклала … коло хати

  маленьких діточок своїх. (Мати)

 

6. Реве та стогне …широкий. (Дніпр)

 

2. Читання учнями поезії Тараса Шевченка «Садок вишневий коло хати» напам’ять.

ІІІ. Основна частина.

 

1. Повідомлення теми і мети уроку.

 

2. Перегляд виставки книг та картин з коментуванням.

   (Звертаємо увагу на одяг та побут селян ХІХ ст.)

 

3. Слово вчителя.

 

 -  У поезії Тараса Шевченка «Зацвіла в долині…» говориться про червону калину. Червона калина – це рослина символ для українців, так як і верба. Недаремно ж кажуть у народі: «Без верби й калини нема України». А ще Червона калина – це символ дівоцтва. Калиною прикрашають коровай на весіллі, хліб, печуть пироги з калиною.

 

4. Читання поезії вчителем.

 

5. Бесіда.

 - Що вас вразило у цьому вірші?

 - Які почуття викликає ця поезія?

 

6.Читання поезії учнями.

 

7. Фізкультпауза.

 

8. Перегляд і обговорення презентації «Життя та побут селян ХІХ ст. в Україні».

 - Чим вразило вас українське село середини ХІХ ст.?

 - Чим відрізняються  село ХХІ ст. від села ХІХ ст.?

 - Який одяг у жінок, чоловіків?

 - Які рослинні символи домінують в одязі?

  Ми знову повернулись до  рослин-символів.

 

9. Загадування загадок про рослини-символи.

 

ІV. Підсумок уроку.

 

- Яка тема нашого уроку?

- Чи сподобалась вам ця поезія Тараса Шевченка?

 

Оцінювання учнів.

 

Домашнє завдання: по бажанню вивчити поезію напам’ять.

 

 

 

 

docx
Додано
27 січня 2019
Переглядів
2721
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку