Тема: Технічне конструювання. Мірки, необхідні для побудови креслення основи плечового виробу. Побудова креслення основи плечового виробу у М1:4.
Мета: закріпити знання учнів про основні етапи моделювання; навчити будувати основу креслення плечового виробу у М 1:4; розвивати вміння точно і правильно знімати викрійки, необхідні для побудови плечового виробу, мірки; виховувати старанність, терпіння, витримку, спостережливість.
Обладнання, матеріали, наочність: навчальний манекен, сантиметрова стрічка, тасьма для підперізування фігури, лінійка закрійника, інструкційні картки.
Уроки 5–6
Тема: Технічне конструювання. Мірки, необхідні для побудови креслення основи плечового виробу. Побудова креслення основи плечового виробу у М1:4.
Мета: закріпити знання учнів про основні етапи моделювання; навчити будувати основу креслення плечового виробу у М 1:4; розвивати вміння точно і правильно знімати викрійки, необхідні для побудови плечового виробу, мірки; виховувати старанність, терпіння, витримку, спостережливість.
Обладнання, матеріали, наочність: навчальний манекен, сантиметрова стрічка, тасьма для підперізування фігури, лінійка закрійника, інструкційні картки.
Хід заняття
І. Організаційний момент
ІІ. Повторення пройденого матеріалу
1. Повідомлення про історію одягу
2. Фронтальне опитування
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Що вам відомо про технічне конструювання? Де раніше ви його застосовували?
IV. Мотивація навчальної діяльності
V. Повідомлення теми уроку
VI. Постановка завдань уроку перед учнями
Знати: правила знімання мірок та їх умовні позначення, назви ліній базисної сітки для побудови креслення, послідовність побудови основи плечового виробу.
Вміти: правильно обмірювати фігуру і записувати результати обміру, побудувати основу креслення плечового виробу на основі базисної сітки у М 1: 4.
VII. Вивчення нового матеріалу
1. Необхідність побудови базисної сітки
2. Знімання мірок та їх записування
№
|
Назва |
Умовна позначка |
1 |
Півобхват шиї |
Сш |
2 |
Півобхват грудей |
Сг |
3 |
Півобхват талії |
Ст |
4 |
Півобхват стегон |
Сс |
5 |
Ширина грудей |
Шг |
6 |
Ширина спинки |
Шс |
7 |
Ширина плечового скосу |
Шп |
8 |
Довжина спинки до талії |
Дтс |
9 |
Довжина переду до талії |
Дтп |
10 |
Висота грудей |
Вг |
11 |
Висота плеча скісна |
Вп |
12 |
Довжина виробу |
Дв |
3. Послідовність побудови креслення основи плечового виробу.
VIII. Практична робота
1. Знімання та запис мірок для побудови креслення основи плечового виробу (бажано роботу виконувати в парах. Учитель контролює виконання завдання з метою виявлення недоліків, допомагає тим парам, у яких виникли певні труднощі).
2. Побудова креслення основи плечового виробу на основі базисної сітки у М 1:4 (робота за інструкційними картками):
а) аналіз завдань практичної роботи;
б) самостійне виконання цієї частини практичної роботи за інструкційними картками;
в) контроль і допомога з боку вчителя;
г) підбиття підсумків практичної роботи, аналіз недоліків та шляхи їх усунення.
ІХ. Підбиття підсумків заняття
1. На якому етапі моделювання будується креслення основи плечового виробу?
2. Що треба зробити, щоб креслення відповідало розміру фігури?
3. З якими новими мірками ознайомилися на уроці? Що слід пам’ятати при обмірюванні фігури?
4. У якій послідовності будується креслення плечового виробу?
Х. Домашнє завдання
Підготувати трафарет основи плечового виробу, принести інструменти і матеріали для моделювання способом переміщення основної виточки.
ХІ. Оцінювання роботи учнів на уроці
ХІІ. Прибирання робочого місця та приміщення.