До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Технічне конструювання. Мірки, необхідні для побудо​ви креслення основи плечового виробу. Побудова креслення основи плечового виробу у М1:4.

Про матеріал

Тема: Технічне конструювання. Мірки, необхідні для побудови креслення основи плечового виробу. Побудова креслення основи плечового виробу у М1:4.

Мета: закріпити знання учнів про основні етапи моделювання; навчити будувати основу креслення плечового виробу у М 1:4; розвивати вміння точно і правильно знімати викрійки, необхідні для побудови плечового виробу, мірки; виховувати старанність, терпіння, витримку, спостережливість.

Обладнання, матеріали, наочність: навчальний манекен, сантиметрова стрічка, тасьма для підперізування фігури, лінійка закрійника, інструкційні картки.

Перегляд файлу

Уроки 5–6

Тема: Технічне конструювання. Мірки, необхідні для побудо­ви креслення основи плечового виробу. Побудова креслення основи плечового виробу у М1:4.

Мета: закріпити знання учнів про основні етапи моделювання; навчи­ти будувати основу креслення плечового виробу у М 1:4; розвивати вміння точно і правильно знімати викрійки, необхідні для побудови плечового виробу, мірки; виховувати старанність, терпіння, витримку, спостережливість.

Обладнання, матеріали, наочність: навчальний манекен, сантиметрова стрічка, тасьма для підперізування фігури, лінійка закрійника, інструкцій­ні картки.

Хід заняття

І. Організаційний момент

ІІ. Повторення пройденого матеріалу

1. Повідомлення про історію одягу

2. Фронтальне опитування

  • Згадаємо основні етапи моделювання. (1 етап – художнє моделювання, 2 етап – конструювання, 3 етап – технічне конструювання).
  • Яку робо­ту виконуємо на кожному етапі?
  • З якими етапами уже знайомі?
  • Чи можна пошити виріб, маючи опис фасону, ескіз або фотографію виробу? Відповідь обґрунтуйте. Який етап моделювання нам треба розглянути більш докладно?

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Що вам відомо про технічне конструювання? Де раніше ви його застосовували?

IV. Мотивація навчальної діяльності

  • Виготовлення швейного виробу починають з його конструювання, розробки базових креслень деталей виробу. Конструювання одягу ґрунтується на багатьох факторах, але одним з основних є врахування особливостей фігури людини. 
  • За знятими мірками будують креслення основи виробу, за яким моделюють будь-який фасон виробу.

V. Повідомлення теми уроку

VI. Постановка завдань уроку перед учнями

Знати: правила знімання мірок та їх умовні позначення, назви ліній базисної сітки для побудови креслення, послідовність побудови основи плечового виробу.

Вміти: правильно обмірювати фігуру і записувати результати обміру, побудувати основу креслення плечового виробу на основі базисної сітки у М 1: 4.

VII. Вивчення нового матеріалу

1. Необхідність побудови базисної сітки

  • Згадати, з яких ліній складається базисна сітка і для чого вона потріб­на? (Базисна сітка сукупність допоміжних горизонтальних і вертикаль­них ліній, що визначають загальні розміри основних частин будь-якого виробу.)
  • Де раніше зустрічалися із базисною сіткою плечового виробу? (При пошитті фартуха)
  • Розгляньте малюнок і назвіть лінії базисної сітки плечового виробу.

2. Знімання мірок та їх записування

  • Розгляньте таблицю. Які мірки вам уже відомі? В якій послідовності знімаються мірки? (Зверху вниз)

 

 

Назва

Умовна позначка

1

Півобхват шиї

Сш

2

Півобхват грудей

Сг

3

Півобхват талії

Ст

4

Півобхват стегон

Сс

5

Ширина грудей

Шг

6

Ширина спинки

Шс

7

Ширина плечового скосу

Шп

8

Довжина спинки до талії

Дтс

9

Довжина переду до талії

Дтп

10

Висота грудей

Вг

11

Висота плеча скісна

Вп

12

Довжина виробу

Дв

3. Послідовність побудови креслення основи плечового виробу.

VIII. Практична робота

1. Знімання та запис мірок для побудови креслення основи плечового виробу (бажано роботу виконувати в парах. Учитель контролює вико­нання завдання з метою виявлення недоліків, допомагає тим парам, у яких виникли певні труднощі).

2. Побудова креслення основи плечового виробу на основі базисної сітки у М 1:4 (робота за інструкційними картками):

а) аналіз завдань практичної роботи;

б) самостійне виконання цієї частини практичної роботи за інструкцій­ними картками;

в) контроль і допомога з боку вчителя;

г) підбиття підсумків практичної роботи, аналіз недоліків та шляхи їх усунення.

ІХ. Підбиття підсумків заняття

1. На якому етапі моделювання будується креслення основи плечового виробу?

2. Що треба зробити, щоб креслення відповідало розміру фігури?

3. З якими новими мірками ознайомилися на уроці? Що слід пам’ятати при обмірюванні фігури?

4. У якій послідовності будується креслення плечового виробу?

Х. Домашнє завдання

Підготувати трафарет основи плечового виробу, принести інструменти і матеріали для моделювання способом переміщення основної виточки.

ХІ. Оцінювання роботи учнів на уроці

ХІІ. Прибирання робочого місця та приміщення.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
14 січня
Переглядів
689
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку