Технологічна карта уроку української літератури рідного краю. Тема уроку: Інтимна лірика Марини Брацило

Про матеріал
Тема уроку: Інтимна лірика Марини Брацило Мета уроку: Навчальна – ознайомити учнів із життям та творчістю письменниці-землячки М. Брацило; Розвивальна – розвивати вміння виразно читати її поетичні твори; визначати основні думки поезії, аналізувати вірші; розвивати навички самостійної роботи, уяву, творче та логічне мислення; Виховна – виховувати почуття любові до рідної землі, пошану до творчого таланту поетеси-землячки; виховувати в учнів любов до українського слова, бажання творчо працювати.
Перегляд файлу

Виконала: учитель української мови та літератури,

Запорізька гімназія № 78 Запорізької міської ради,

Іванченко Оксана Вадимівна

Технологічна карта уроку української літератури

ПІБ: Іванченко Оксана Вадимівна

Клас: 9-Б

Тема уроку: Інтимна лірика Марини Брацило

Мета уроку:

Навчальна – ознайомити учнів із життям та творчістю письменниці-землячки М. Брацило;

Розвивальна – розвивати вміння виразно читати її поетичні твори; визначати основні думки поезії, аналізувати вірші; розвивати навички самостійної роботи, уяву, творче та логічне мислення;

Виховна – виховувати почуття любові до рідної землі, пошану до творчого таланту поетеси-землячки; виховувати в учнів любов до українського слова, бажання творчо працювати.

Обладнання уроку: портрет М. Брацило, відео знайомство “Відомі Незнайомці” з запорізькою поетесою. Відеопрочитання поезії Марини Брацило “Оберемок поезій” (зокрема, збірки “Чотири пори любові”, “Mare Amoris”).

Тип уроку: урок здобуття нових знань, умінь і навичок.

Ключові компетентності:

Спілкування державною мовою

Володіти видами мовленнєвої діяльності (говоріння, письмо)

Інформаційно-цифрова

Впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) для створення обробки, обміну інформацією на уроці, в публічному просторі приватному спілкуванні. Інформаційна й медіаграмотність, алгоритмічне мислення, робота з базами даних, навички безпе інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформаці (авторське право, інтелектуальна власність тощо).

Обізнаність та самовираження у сфері культури.

Розвивати літературну грамотність учнів, здатність розуміти твори мистецтва, формувати власні мистецькі смаки, самостійно виражати ідеї, досвід та почуття за допомогою мистецтва. Ця компетентність передбачає глибоке розуміння власної національної ідентичності як підґрунтя відкритого ставлення та поваги до розмаїття культурного вираження інших.

Вчитися впродовж життя

Здійснювати аналіз власної діяльності, вчитися працювати відповідально. Здатність до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових умінь і навичок, організації навчального процесу (власного і колективного), вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою освітньо-професійну траєкторію, оцінювати власні результати навчання, навчатися впродовж життя.

Соціальна і громадянська

Ефективна та конструктивна участь у уроці. Уміння працювати з іншими на результат, попереджати і розв’язувати конфлікти, досягати компромісів. Дотримання

 

прав людини, підтримка соціокультурного різноманіття. Розвивати навички роботи в групі, співпрацювати з іншими на результат

Здоров’язбережувальна

Дбати про здоров’я учнів

Етап урок

Ч

а с

Завдання етапу

Зміст (порядок проведення/конспект

уроку)

Ф

О

Н

Д

Діяльніст ь учителя

Діяльність учня

Організац ія початку уроку, мотивація

2 х в

Налаштування учнів на урок

Вітання. Мотивування учнів до опрацювання ЛРК

 

розповідає

Слухає

Актуаліза ція опорних знань учнів

5 х в

Актуалізувати знання про відомих поетів та письменників запорізького краю.

Перевірити знання певної кількості учнів, виявити причини і недоліки у знаннях і

Співбесіда про знання письменників ЛРК, їх творчість

Говоримо про прозову творчість, про поетів-земляків

 

Запитує, доповнює, уточнює

відповіді дітей

Відповідає на питання доповнює, запам’ятовує

Предметні компетентності

Основні поняття

Основні знання

Основні вміння

Поезія,

творчий доробок

поетеси,

«ліричний герой», аналіз поетичного твору, художні засоби.

Знають особливості творчого доробку поетеси, називають цікаві факти з життя, пояснюють умовність ситуацій зображених у поетичних творах, метафоричний підтекст, характеризують образи, аналізують роль засобів образотворення.

Розкривають основні ознаки і використовують під час аналізу художнього твору літературознавчі поняття; виразно й вдумливо читають та коментують поезію, аналізують її, визначають провідний мотив та ідею; пояснюють поняття «ліричний герой», аналізують роль засобів образотворення.

Наскрізні лінії (вказати, які розглядатимуться на уроці)

НЛ 1. Екологічна безпека та сталий розвиток

НЛ 2. Громадянська відповідальність НЛ 3. Здоров'я і безпека

Міжпредметні зв'язки (МЗ) : музика, історія, живопис.

Хід уроку

 

 

 

вміннях; стимулювати окремих учнів та весь клас до оволодіння раціональними прийомами учіння та самоосвіти

 

 

 

 

Етап цілепокла дання

2 х в

Формування мети і цілей уроку: прогнозування змісту та результатів

роботи

Мета (див. початок конспекту)

 

Спостереж ення, допомога, повідомле ння мети та цілей

Запис очікувань

Етап цілереаліз ацій

2 8 х в

Дати учням конкретне уявлення про творчість письменниці. Виробити відповідні уміння інтелектуального і практичного характеру. Закріпити в системі спеціально організованої діяльності інтелектуального і практичного характеру ті знання і вміння, які необхідні для самостійної роботи над новим матеріалом, для подальшого життя.

1.                   Знайомство учнів з біографією та творчістю М.Брацило. Відеопрезентація

https://youtu.be/cS6PyvIEG3

Y

(перегляд 15 хв)

2.                   Аналіз поезії зі збірок “Чотири пори любові”, “Mare Amoris”.

Відеопрочитання поезії Марини Брацило

https://youtu.be/iqf6xHzgMT8

(перегляд 10 хв)

 

Координує роботу

Запрошує учнів до поетичної вітальні.

Знайомляться з біографією поетеси. Слухають, занотовують, аналізують

Читають вірші зі збірки на вибір.

Підсумок уроку

Рефлексія

5 х в

Узагальнити засвоєні знання у вигляді певної цілісності. Оцінити рівень засвоєння знань і способів діяльності всього класу та окремих учнів

Поезія Марини Брацило дихає любов’ю до всього рідного, близького, живого. Любов до рідної землі, оспівана у творах М. Брацило, пробуджує й у нас бажання творити .

 

Підводить підсумок

Занотовують свої емоції від знайомства з особистістю поетеси та почутих віршів.

Оцінюван ня

 

 

 

 

Оцінює роботу здобувачів освіти на уроці

Самооцінюванн я

Домашнє завдання

3 х в

Повідомити учням зміст домашнього завдання, пояснити методику його виконання. Звернути увагу учнів на важливі помилки, способи їх усунення, норми часу для виконання домашнього завдання

Прочитати та здійснити художні засоби в поезії Марини Брацило “Неначе дотик”. За бажанням, вивчити напам'ять.

 

Пояснює домашнє завдання

Занотовують домашнє завдання

Використані джерела

1.       Відомі Незнайомці - Марина Брацило [Електронний ресурс]. – Режим доступу:

https://youtu.be/cS6PyvIEG3Y

2.       Марина Брацило [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://youtu.be/iqf6xHzgMT8 3.            Персональний сайт Марини Брацило [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.bratsylo.com.ua/

Додатки

image

pdf
Додано
5 листопада 2023
Переглядів
200
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку