Текст для аудіювання "Сила батьківської любові"

Про матеріал
Аудіювання тексту легенди "Сила батьківської любові" розвиває в учнів пам'ять, уміння зосереджувати свою увагу,збагачує лексичний склад мовлення; виховує повагу до батьків, бажання прислухатися до їхніх порад.
Перегляд файлу

               

                Текст для аудіювання « Сила  батьківської  любові»   6 клас

                                      ( автор легенди Івахіна В. Ф.)

         Теплого літнього ранку Дмитрик грався у своєму саду. Раптом на

дерево сіла дуже красива пташка.  На ній було яскраве різнокольорове

 пір’я, а на голівці сяяла золота корона. Хлопчик здивувався: він ще

 ніколи не бачив такої пташки. Вона швидко злетіла з дерева і підійшла

 до Дмитрика.

 -    Хочеш політати зі мною?

  • Ні, не хочу. Мама наказала мені гратися в саду і нікуди не йти

      Наступного дня пташка знову прилетіла, але не одна , а з маленьким пташеням на спині. Воно було таке гарнесеньке, що Дмитрикові захотілося погратися з ним. Але пташка  сказала:

  • Якщо хочеш погратися з ним, летімо з нами.
  • Ні, не хочу. Мама не дозволить, - промовив хлопчик.

У цей час з будинку вийшла мама і покликала сина снідати. Хлопчик вирішив умовити матусю відпустити його з пташкою. Але вона злякано сказала:

  • Ні, любий, то не пташка, то зла чаклунка. Живе вона у дрімучому лісі, а сюди прилітає  кожні три роки і краде  дітей, яких потім через три дні, коли зайде сонце, перетворює на дерева.
  • Отже, у тому лісі, де живе чаклунка, ростуть не дерева, а діти?
  • Не зовсім так, Дмитрику. Там є і звичайні дерева. Вони високі, з товстими

стовбурами. А маленькі, з тоненькими гілочками,- то діти, які не слухали своїх батьків і піддалися чарам пташки. Не ходи більше сам у сад, тільки зі мною або з татом.

      Пройшло декілька тижнів. Хлопчик грався у дворі, мати поралася на городі. Пташка не прилітала, і Дмитрик не згадував більше про неї. Та одного ранку ніби щось засяяло в саду. І хлопчик знову побачив  пташку з різнокольоровим пір'ям і короною на голові. Вона сиділа на дереві, на якому росли червонобокі яблука.

   - Я тільки яблуко зірву, - вирішив Дмитрик і пішов у сад. Та тільки він узявся за яблуко, щоб зірвати, пташка схопила його своїми пазурами і полетіла. Дмитрик пручався, намагався  визволитися, але пташка піднялася вже надто високо.

     Хлопчик плакав, картав себе за те, що не послухався мами, уявляв, як вона плаче зараз , як засмутиться тато, коли прийде з роботи і не застане сина вдома,  але вдіяти вже нічого не міг.

     Нарешті Дмитрик побачив густий ліс.Як тільки пташка стала на землю, зразу ж перетворилася на сухорляву жінку з довгим сивим волоссям та зеленими очима.

  - До  воріт не підходь, бо розірвуть собаки, - сказала вона і пішла в хатину.

 Дмитрик озирнувся навколо. Двір  був огороджений високим тином, а біля воріт сиділи  три собаки.

 - Звідси не вибратись. Перетворить і мене зла чаклунка на дерево, - подумав хлопчик і заплакав.

   А тим часом тато вже був у дорозі. Це відчула чаклунка, але не злякалась, адже шлях був устелений розпеченим камінням. Але батьківська любов змогла подолати усі перешкоди. На третій день тато уже був біля воріт. Він не просто хотів забрати свого сина, він хотів позбавити чаклунської сили жінку – пташку, щоб та не завдавала більше горя людям. Сила та знаходилася в перстені, який був на пальці чаклунки.

    А як же Дмитрик? А Дмитрик намагався подружитися з собаками. У перший же день, коли чаклунка поставила перед собаками миски, хлопчик побачив, що там дуже мало їжі. Зрозуміло, що собаки наїстися не могли. А в його мисці було значно більше. Тоді він з'їв  шматочок хліба, запив водою, а кашу всю віддав собакам. На другий день зробив так само. І на третій день вранці теж поділився їжею з собаками. Вони були вдячні хлопцеві Тож коли тато постукав у ворота, собаки  дозволили Дмитрику відкрити їх і провести батька у двір.

     Чаклунка в той час відпочивала. Адже після заходу сонця вона повинна перетворити хлопця на дерево. А для цього потрібна сила. Батько тихенько зайшов у хатину, зняв із пальця чаклунки перстень , вийшов на подвір'я і закинув його далеко – далеко. На місці, де упав перстень, виросли високі гори, які увібрали в себе все людське горе. З того часу люди стали радісними і щасливими. Вони не боялися більше за своїх дітей.

     Дмитрик з батьком повернулися додому. Хлопчик пообіцяв матері, що завжди буде слухатися її.

     А що сталося з чаклункою? А чаклунка ходить між горами, як та примара, шукає свій перстень, але знайти не може.

                                           Тести

   1.   Коли відбулася подія?

    а)  влітку   *

    б)  восени

    в) весною

    г) взимку

    2.  Що було у пташки на голові?

    а)  капелюх

    б)  корона   *

    в)  яскраве пір'я

    г)  хустинка

    3.  Що запропонувала пташка Дмитрикові?

    а)  поїсти яблук

    б)  політати   *

    в)  погратися

    г)  посидіти на дереві

    4.  На кого перетворювала чаклунка дітей?

    а)  на дерева  *

    б)  на квіти

    в)  на яблука  

    г)  на пташок

    5.  Де жила чаклунка?

    а)  у селі

    б)  у місті 

    в)  у лісі    *

    г)  біля озера

    6.  Чим був устелений шлях?

    а)  піском

    б)  асфальтом

    в) розпеченим  камінням  *

    г) колючками

    7.  На який день батько прийшов до сина?

    а)  перший

    б)  другий

    в)  третій   *

    г)   четвертий

    8.  У чому знаходилася сила чаклунки?

    а)  у короні

    б)  у перстені*

    в)  у кошику

     г)  у кишені

    9.  Чому собаки пропустили Дмитрикового тата?

    а)   Дмитрик грався з ними

    б)  Дмитрик  пообіцяв відпустити їх на волю

    в)  Дмитрик ділився з ними їжею  *

    г)  Дмитрик  купав їх

 

  10. Що виросло  на місці, де упав перстень?

     а)  гори  *

     б)  трава

     в)  квіти

     г) казковий палац

    11. Що увібрали в себе гори?

    а)   усю воду

    б)   людське горе  *

    в)   страждання

   г)    мудрість народну

    12. Що сталося з чаклункою?

     а)  ходить між горами  *

     б)  краде дітей

     в)  доглядає ліс

     г)  перетворилася на дерево

    

 

         Аудіювання  легенди «Сила батьківської любові»   розвиває в учнів пам’ять, уміння зосереджувати свою увагу, збагачує лексичний склад мовлення; виховує повагу до батьків, бажання прислухатися до їхніх порад, уміння цінувати батьківську турботу.

        Зміст тексту відповідає віковим особливостям учнів 6 класу.

docx
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку