Тема. Ділення числа на добуток. Спосіб послідовного ділення. Розв’язування задач.

Про матеріал
Тема. Ділення числа на добуток. Спосіб послідовного ділення. Розв’язування задач. Мета:навчити учнів різних способів ділення числа на добуток; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, пов’язані із одиничною нормою; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати охайність.
Перегляд файлу

Тема. Ділення числа на добуток. Спосіб послідовного ділення. Розв’язування задач.

Мета:навчити учнів різних способів ділення числа на добуток; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, пов’язані із одиничною нормою; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати охайність.

Обладнання:карта, індивідуальні картки, скринька, «золотий ключик», ілюстрації, малюнок до гри «Квіточки».

Тип уроку:комбінований

Вид уроку:урок- подорож

Використана література:Л. Максимова «Математика. Дидактичні матеріали», В. Бутрім « Логічні вправи – корисні й цікаві», О. Гуменяк «Цікаві математичні задачі».

Хід уроку

 

І.Організація учнів до уроку

Ось дзвінок нам дав сигнал,

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Урок математики починаймо.

  •         Сьогодні у нас не зовсім звичайне заняття, ми будемо мандрувати.
  •         Кожна  людина  перебуває  постійно  в  подорожі, з  якої  черпає все  красиве,  нове  і  корисне. Хтось  подорожує  у  сні, хтось  наяву. Закарпаття – це край срібної землі, яка завжди була ласим шматочком для кожного королівства. На цих землях жили мудрі люди, які свої знання передавали із покоління в покоління.
  •         Сьогодні ми вирушимо у віртуальну мандрівку замками нашого рідного краю – Закарпаття. Кожен замок має свою унікальну історію.
  •         Потрапити у кожен замок – проста річ, а ось вийти з нього ви зможете лише тоді, коли виконаєте завдання від його мешканців, що і стане перепусткою в подальшу подорож.

ІІ. Актуалізація опорних знань, навичок і умінь  учнів.

  1.     Перевірка домашнього завдання

Замок «»Паланок»

  •         Учні, погляньте, на перший замок. Чи впізнаєте ви цей замок?
  •         Так, це замок «Паланок».
  •         Щоб вирушити у нашу мандрівку, перш за все потрібно вийти з рідного замку.  Його мешканці, впевнені що ви розумні та кмітливі й з легкістю впорались із домашнім завданням.

Завдання 775

- Що ми дізнались виконавши першу дію?

- 900:3=300 (м) – пройшов дорослий за 1 хв.

- Що ми дізнались виконавши другу дію?

- 400:2=200(м) – пройшов хлопчик за 1 хв

  •    На скільки більше метрів проходив за 1 хв дорослий, ніж хлопчик?

900 : 3 – 400 : 2 = 100 (м)

Завдання 776

(На дошці прикріплені вирази з неправильними відповідями,  учні ланцюжком виходять до дошки і корегують їх).

  •         Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.

1)50 ∙ 3 – 60 = 90;

2)7 ∙ 40 + 20 = 300;

3)3 ∙ 200 – 80 = 520;

4)800 : 2 + 400 = 800.

5) 400 : 2 + 600 : 2 = 500;

6)(400 + 600) : 2 = 500;

  1.     Повторення раніше вивченого матеріалу.
  • Відкрийте свої зошити. Відступаємо 4 клітинки  від домашньої роботи, в п’яту пишемо сьогоднішнє число «14 березня» «Класна робота».

14 березня

Класна робота

 

  1.     Індивідуальна робота на картках
  •         Деяким учням я роздам картки із  завданнями.

( Роздаю картки 6 учням, а інші записують математичний диктант).

Варіант 1

  1. Розв’яжи рівняння.

600 : х = 100

8 • х = 800

  1. Виконай обчислення.

800 : 100 • 10 =

40 • 2 – 20 =

  1. Порівняй математичні вирази і постав знак «>», «<» або «=».

600 : 3    400 : 2

10 • 2 • 10         10 • 3 • 0

Варіант 2

  1. Розв’яжи рівняння.

х : 3 = 100

х • 3 = 900

  1. Виконай обчислення.

500 : 10 : 10 =

60 • 10 + 100 =

  1. Порівняй математичні вирази і постав знак «>», «<» або «=».

800 : 4      600 : 2

100 • 9 : 10       100 • 9 • 0

  1.     Математичний диктант
  •         Зараз ми проведемо математичний диктант.
  •         Я буду читати вам задачі, ави записуєте в зошит з нового рядочка, через кому відповіді.
  •         Двоє учнів виконуватимуть завдання біля дошки.

(Двоє учнів виходять до дошки і записують математичний диктант на дошці, інші – у зошити).

– Знайти різницю чисел 17 і 8; (17-8=9)

– збільшити її у 10 разів; (9*10=90)

– зменшити у 3 рази; (90:3=30)

– знайдене число помножити на 10; (30*10=300)

– ми отримали перший множник, другий множник 2, знайти добуток; (300*2=600)

– знайти різницю числа і 250; (600-250=350).

- А зараз я перевірю чи всі правильно виконали завдання. Учні, які писали математичний диктант біля дошки будуть зачитувати результати,  перевіримо чи все вони виконали правильно. А ви візьміть олівець і там, де у вас не правильна відповідь олівцем перекреслюєте і зверху пишемо правильну. 

- Підніміть руку ті, у кого всі відповіді правильні.

- Ви молодці.

(Збираю індивідуальні картки)

  • Ви чудово впорались із завданнями, тому ми можемо вирушати далі.

Замок «Сент Міклош»

  1. Гра «Квіточки»
  •  Наступна наша зупинка замок який знаходиться у смт. Чинадієво Мукачівського району – «Сент Міклош».
  • Саме тут щороку проходить квітковий фестиваль, де флористи зі всього світу змагаються у своїй майстерності.
  • Із замку нам передали маленьке випробуванння, поглянемо, що ж це.
  • На дошці прикріплені квіточки. У середин -частка чисел, що на протилежних пелюстках.

(До дошки виходить двоє учнів і виконують завдання)

https://pp.userapi.com/c836534/v836534684/3159f/D_Azbu0I1jM.jpg

ІІI. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми і завдань уроку.

Замок графа Шенборна (Сан. Карпати)

  • Наступна наша зупинка – мисливська резиденція родини Шенборнів.

Завдання 777 (усно)

На дошці вивішено таблицю, учні по черзі виходять виконувати завадння.

Збільши

10

20

30

300

200

у 3 рази

Зменши

20

60

100

400

600

у 2 рази

  •         Яку дію потрібно виконати, щоб збільшити число 10 у 3 рази?
  •         Потрібно виконати дію множення 10 *3=30

(30, 60, 90, 900, 600).

  •         Яку дію потрібно виконати, щоб зменшити число 20 у 2 рази?
  •         Потрібно виконати дію ділення 20:2=10

(10. 30, 50, 200, 300).

  1.     Підготовчі вправи з переходом до проблемного завдання
  •         Оригінальність палацу полягає в тому, що він має 365 вікон (кількість днів у році), 52 димоходи (як у році тижнів) та 12 входів (як у році місяців).

Задання 778

  •         Розгляньмо число 12. Добутком яких чисел воно є?
  •         Це добуток чисел 3 і 2.
  •         Розгляньте різні способи ділення числа на добуток.
  •         У першому випадку, нам подано  розв’язання виразу, згідно послідовності тобто спочатку виконує дію в дужках, а потім дію ділення.
  •         У другому випадку на подане розв’зання способом послідовного поділу числа на другий множник, а потім на перший.
  •         У третьому випадку так само, але спочатку відбувається поділ числа на перший множник, а тоді на другий.
  •         В результаті виконання всіх трьох способів ми отримали одну і туж саму відповідь.
  •         Сьогодні на уроці, ми будемо вивчати ділення числа на добуток

IV. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу

  1.     Пояснення нового матеріалу

«Завдання від графа»:

Завдання 779

  •         Розгляньте записи. Поясніть  як поділити число на добуток?

1-й спосіб: 24:(3•2) =24:6=4

2-й спосіб: 24 :(3•2)= (24:3):2=8:2=4

Правило (Розпорядження графа Ервіна Фрідріха Шенборна):

«Поділити число на добуток можна послідовно: спочатку поділити число на один з множників, а потім результат поділити на інший множник»

  1.     Первинне закріплення

Ужгородський замок

  •                   Його відносяться до IX століття. Це була твердиня на одному з горбів над поселенням білих хорватів. На той час замок мав вигляд дерев'яної фортеці. Тоді ця територія була заселена слов'янами — білими хорватами. Тут було князівство, на чолі якого стояв князь Лаборець. Літописець «Гестагунгарорум» зазначає, що Ужгородський замок і вся прилегла територія належала Лаборцю.

Завдання 780

Учні виходять до дошки і виконують приклади обома способами.

- Перший спосіб, спершу виконуємо дію в душках, а тоді розділяємо число на отримане число.

- Другий спосіб – спосіб послідовного ділення.

1)18: (2*3)= 18:6=3; 18:2:3=3.

2)80: (4*2)=80:8=10; 80:4:2=10.

3) 900: (3*3)=100; 900:3:3=100.

Завдання 781

36: (9*2)=36 : 9 :2=2

72: (3*8)= 72:8:3=3

60: (10*2)=60:10:2=3

400:(10*5)=400:10:5=8

Завдання 782

  • Виконайте ділення, розклавши дільник на множники за зразком. (Виконуємо по-рядах , на швидкість)

І ряд - 48:16=48: (2*8)=3

ІІ ряд -72:36=72: (9*4)=2

ІІІ ряд -80:40=80:(5*8)=2

ІV ряд-64:16=64: (8*2)=4

Фізкультхвилинка

Раз, два – дружно встали.

Велетнями ми всі стали.

Руки в сторони, як крила,

І на пояс – три, чотири.

Вправо, вліво повернулись.

Нахилились і прогнулись.

Раз – присіли, два – присіли (повторення 3-4 рази)

І за парти тихо сіли.

V. Розвиток математичних знань учнів

Невицький замок

  •              І ми прибуваємо до Невицької фортеці, яка є відомою своєю легендою про Поган – Діву. Містичний та загадковий. До нашого часу, нажаль залишились тільки руїни.

Завдання 783 (задача)

  •         Поясніть, що дізнаємося кожною дією.
  •         У першій дії поділили загальну масу сіна на кількість вівць, тому отримали масу сіна для 1 вівці на 3 дні.
  •         Другою дією ми відповіли на питання задачі і знайшли масу сіна для 1 вівці на 1 день.
  •         В завданні вказано, що потрібно розв’язати задачу іншим способом за допомогою схеми (прикріплюю схему на дошку).
  •         Першою дією ми дізнаємося про масу сіна на 1 день для 6 овець.
  1.     36:3=12 (кг) – на 1 день 6 вівцям;
  •         Другою дією ми дізнаємося про масу сіна на 1 день для 1 вівці.
  1.     12:6=2 (кг) – на 1 день для 1 вівці.
  •         Запишіть відповідь. (Відповідь: 2 кг сіна дають 1 вівці надень)
  •         Чим цікава ця задача?
  •         Вона розв’язується двома способами.
  •         Чим відрізняються ці способи?
  •         Першою дією, у першому способі ми дізнались про масу сіна 1 день для 6 вівців.
  •         А в другому – про масу сіна на 3 дні для 1 вівці.
  •         Що спільного у обох способах?
  •         Другою дією дали відповідь на запитання задачі – знайшли масу сіна для 1 вівці на 1 день.
  •         У першій дії ми знайшли величину однієї одиниці ( чи на 1 день для 6 вівців, чи на 3 дні для 1 вівці). У другій дії ми також знайшли величину однієї одиниці – на 1 день для 1 вівці. Таким чином, у цій задачі ми двічі наводили одиниці.

Завдання 784 (Самостійно)

Один учень працює біля дошки, записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання.

  1.     800:2=400 – друге число;
  2.     400:4=100 – третє число.

Хустський замок «Орлине гніздо»

- Замок був побудований як угорська королівська фортеця для захисту соляного шляху з Солотвина. Найвідоміши з власників –румунський  граф Дракула.

 1. Розв’язування математичних завдань( прикладів, рівнянь, задач).

А) Завдання  785

Число 42 поділи послідовно на 7 і  2. На яке число поділити 42? (14)

42: (7*2)=14

Б) Рибалка за 2 хвилини спіймав 4 рибини . За скільки  хвилин рибалка  може спіймати  8 таких рибин?  (4)

В) Коли гусак стоїть на двох лапка, його маса 4 кг. Яка маса гусака, якщо він стане на одну лапку? (4)

Г)Трійка коней (одна упряжка) пробігла за 1годину  24 км. Скільки кілометрів за цей час пробіг кожжен кінь? (24)


VІ. Підведення підсумків уроку.

  • Скільки способів ділення числа на добуток ми сьогодні вивчили? (2)
  • Який перший спосіб?
  • Спочатку знаходимо результат добутку і розділяємо на нього число.
  • А другий  спосіб?
  • Спочатку розділити число на один із множників, а потім результат – на другий множник.

VII. Домашнє завдання

Ст. 123 Завдання 786, 787

 

 

 

 

Тему отримала: 07.03.2017

Консультацію одержала:

 Методист:                                       Ліба О.М._­­­­­­­­________     

 

docx
Додав(-ла)
Shklianka Anastasiia
Додано
27 січня 2019
Переглядів
8130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку