Тема. Ділення числа на добуток. Спосіб послідовного ділення. Розв’язування задач.
Мета:навчити учнів різних способів ділення числа на добуток; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, пов’язані із одиничною нормою; розвивати мислення, математичне мовлення; виховувати охайність.
Обладнання:карта, індивідуальні картки, скринька, «золотий ключик», ілюстрації, малюнок до гри «Квіточки».
Тип уроку:комбінований
Вид уроку:урок- подорож
Використана література:Л. Максимова «Математика. Дидактичні матеріали», В. Бутрім « Логічні вправи – корисні й цікаві», О. Гуменяк «Цікаві математичні задачі».
Хід уроку
І.Організація учнів до уроку
Ось дзвінок нам дав сигнал,
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Урок математики починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань, навичок і умінь учнів.
Замок «»Паланок»
Завдання 775
- Що ми дізнались виконавши першу дію?
- 900:3=300 (м) – пройшов дорослий за 1 хв.
- Що ми дізнались виконавши другу дію?
- 400:2=200(м) – пройшов хлопчик за 1 хв
900 : 3 – 400 : 2 = 100 (м)
Завдання 776
(На дошці прикріплені вирази з неправильними відповідями, учні ланцюжком виходять до дошки і корегують їх).
1)50 ∙ 3 – 60 = 90;
2)7 ∙ 40 + 20 = 300;
3)3 ∙ 200 – 80 = 520;
4)800 : 2 + 400 = 800.
5) 400 : 2 + 600 : 2 = 500;
6)(400 + 600) : 2 = 500;
14 березня
Класна робота
( Роздаю картки 6 учням, а інші записують математичний диктант).
Варіант 1
600 : х = 100
8 • х = 800
800 : 100 • 10 =
40 • 2 – 20 =
600 : 3 400 : 2
10 • 2 • 10 10 • 3 • 0
Варіант 2
х : 3 = 100
х • 3 = 900
500 : 10 : 10 =
60 • 10 + 100 =
800 : 4 600 : 2
100 • 9 : 10 100 • 9 • 0
(Двоє учнів виходять до дошки і записують математичний диктант на дошці, інші – у зошити).
– Знайти різницю чисел 17 і 8; (17-8=9)
– збільшити її у 10 разів; (9*10=90)
– зменшити у 3 рази; (90:3=30)
– знайдене число помножити на 10; (30*10=300)
– ми отримали перший множник, другий множник 2, знайти добуток; (300*2=600)
– знайти різницю числа і 250; (600-250=350).
- А зараз я перевірю чи всі правильно виконали завдання. Учні, які писали математичний диктант біля дошки будуть зачитувати результати, перевіримо чи все вони виконали правильно. А ви візьміть олівець і там, де у вас не правильна відповідь олівцем перекреслюєте і зверху пишемо правильну.
- Підніміть руку ті, у кого всі відповіді правильні.
- Ви молодці.
(Збираю індивідуальні картки)
Замок «Сент Міклош»
(До дошки виходить двоє учнів і виконують завдання)
ІІI. Мотивація навчальної діяльності і повідомлення теми і завдань уроку.
Замок графа Шенборна (Сан. Карпати)
Завдання 777 (усно)
На дошці вивішено таблицю, учні по черзі виходять виконувати завадння.
Збільши |
10 |
20 |
30 |
300 |
200 |
у 3 рази |
Зменши |
20 |
60 |
100 |
400 |
600 |
у 2 рази |
(30, 60, 90, 900, 600).
(10. 30, 50, 200, 300).
Задання 778
IV. Сприйняття та усвідомлення нового навчального матеріалу
«Завдання від графа»:
Завдання 779
1-й спосіб: 24:(3•2) =24:6=4
2-й спосіб: 24 :(3•2)= (24:3):2=8:2=4
Правило (Розпорядження графа Ервіна Фрідріха Шенборна):
«Поділити число на добуток можна послідовно: спочатку поділити число на один з множників, а потім результат поділити на інший множник»
Ужгородський замок
Завдання 780
Учні виходять до дошки і виконують приклади обома способами.
- Перший спосіб, спершу виконуємо дію в душках, а тоді розділяємо число на отримане число.
- Другий спосіб – спосіб послідовного ділення.
1)18: (2*3)= 18:6=3; 18:2:3=3.
2)80: (4*2)=80:8=10; 80:4:2=10.
3) 900: (3*3)=100; 900:3:3=100.
Завдання 781
36: (9*2)=36 : 9 :2=2
72: (3*8)= 72:8:3=3
60: (10*2)=60:10:2=3
400:(10*5)=400:10:5=8
Завдання 782
І ряд - 48:16=48: (2*8)=3
ІІ ряд -72:36=72: (9*4)=2
ІІІ ряд -80:40=80:(5*8)=2
ІV ряд-64:16=64: (8*2)=4
Фізкультхвилинка
Раз, два – дружно встали.
Велетнями ми всі стали.
Руки в сторони, як крила,
І на пояс – три, чотири.
Вправо, вліво повернулись.
Нахилились і прогнулись.
Раз – присіли, два – присіли (повторення 3-4 рази)
І за парти тихо сіли.
V. Розвиток математичних знань учнів
Невицький замок
Завдання 783 (задача)
Завдання 784 (Самостійно)
Один учень працює біля дошки, записує коротку умову і пояснює розв’язання. Після цього учні самостійно записують розв’язання.
Хустський замок «Орлине гніздо»
- Замок був побудований як угорська королівська фортеця для захисту соляного шляху з Солотвина. Найвідоміши з власників –румунський граф Дракула.
1. Розв’язування математичних завдань( прикладів, рівнянь, задач).
А) Завдання 785
Число 42 поділи послідовно на 7 і 2. На яке число поділити 42? (14)
42: (7*2)=14
Б) Рибалка за 2 хвилини спіймав 4 рибини . За скільки хвилин рибалка може спіймати 8 таких рибин? (4)
В) Коли гусак стоїть на двох лапка, його маса 4 кг. Яка маса гусака, якщо він стане на одну лапку? (4)
Г)Трійка коней (одна упряжка) пробігла за 1годину 24 км. Скільки кілометрів за цей час пробіг кожжен кінь? (24)
VІ. Підведення підсумків уроку.
VII. Домашнє завдання
Ст. 123 Завдання 786, 787
Тему отримала: 07.03.2017
Консультацію одержала:
Методист: Ліба О.М._________